Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 698
Jeg skal prøve å skrape sammen et enkelt trådløst lydsystem til faren min. Dette blir ikke noe high-end opplegg, men et system som krever lite innsats å holde i gang:
Oppsett:
- Lydkilde er en eldre nad-reciever med platespiller og cd-spiller. Denne skal beholdes. Ingen usb-utgang - kun jack.
- Argon eller Audiopro aktive høyttalere med støtte for aptx.
- Avstanden mellom forsterker og høttaler blir max 10 meter, med en trevegg i mellom.
Krav:
- Overføringen må være stabil. Lag og utkoblinger er uaktuelt.
- Ingen app-styring o.l. Kun enkelt engangsoppsett.

Så spørsmålet er hvilken løsning som er best for å koble disse to endene i sammen. Holder det med en billig blåtann-løsning, ala denne.
Eller duger kanskje dette bedre: Audiopro wf100

Råd og tips mottas med takk!
Forsår jeg det riktig som at du skal gjøre dette med eneste formål å slippe høyttalerkabel eller signalkabel til aktive høyttalere? Strekk kabel, det er jo ingen fortjeneste på det annet enn det visuelle. Imens han fortsetter å se på kablene kan han tenke på en mer helhetlig integrert og gjennomført trådløs løsning.
Trådstarter
Ja, det er riktig. Å slippe kablene er hovedpoenget.
Han har kabler i dag, men ønsker å flytte lyden litt rundt omkring. Mener du at det ikke finnes enkle sendere/recievere for trådløs overføring som er bra nok?
Noi jeg har helt ærlig ikke oversikt over alt som finnes. Om det så gjør så mener jeg fortsatt det er litt å skyte seg selv i foten i forhold til eventuelle fremtidige oppgraderinger å ikke gå for noe som er beregnet for trådløst.

Det er jo sånn at det er den viktigste delen av signalkjeden du tukler med. Om det ikke er bra så blir alt deretter.