Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1189
Hei.
Har fått i oppgave fra svigerfar å finne ett utendørs overvåkningskamera som skal filme badestampen Deres, slik at han kan se når lokket til stampen blir for mye snø på.
Da de har ice-net med begrenset antall mb pr måned ønsker han ett kamera som ikke bruker internett bortsett fra når han logger seg på hjemmenfra eller via en smarttelefonapp.

Er det noen som har noen tips til hva som kan benyttes til dette?

Jeg har fått ett ca. budsjett på 2-3000kr.

Han har sendt meg denne linken, og lurer på dette kameraet kan benyttes til dette formålet.

Hva tror Dere? Er det noen som kan gi meg noen tips?

På forhånd takk :-)
Er det ikke bedre å bruke pengene på å finne en annen løsning? F.eks en plastikk kjegleform man kan sette oppå lokket, så snøen ikke legger seg oppå, men sklir av? Eller bare gå ut og sjekke stampen hver dag?
Hørtes litt fjernt ut å ha et kamera for å sjekke det her, spesielt et så dyrt kamera som det du linker til. Ikke akkurat nødvendig med HD-kamera, som forresten også vil kreve mye mer båndbredde enn et vanlig kamera. "ip camera" er vel mer vanlig og brukbart, men jeg har ikke noe erfaring med hvordan det er å koble seg til over nett, eller hvor utdatert den teknologien er i dag.
Sist endret av Alzo88; 9. oktober 2016 kl. 22:20.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Er det ikke bedre å bruke pengene på å finne en annen løsning? F.eks en plastikk kjegleform man kan sette oppå lokket, så snøen ikke legger seg oppå, men sklir av? Eller bare gå ut og sjekke stampen hver dag?
Hørtes litt fjernt ut å ha et kamera for å sjekke det her, spesielt et så dyrt kamera som det du linker til. Ikke akkurat nødvendig med HD-kamera, som forresten også vil kreve mye mer båndbredde enn et vanlig kamera. "ip camera" er vel mer vanlig og brukbart, men jeg har ikke noe erfaring med hvordan det er å koble seg til over nett, eller hvor utdatert den teknologien er i dag.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig at det sikkert er mye lettere løsninger enn å overvåke det med et kamera, meg jeg gjetter også at dette er på hytten og at de derfor ikke bare kan sjekke selv hver dag
Legg heller pengene i ett bedre lokk, så tåler stampen all snø du kan finne.'

Eler så kan han jo bare legge sånne takrennevarmere oppå så smelter snøen-.-
Sist endret av Sterol91; 9. oktober 2016 kl. 22:35.
Det kan løses med en så enkel måte at du setter opp et webkamera med web grenesnitt som han bare logger seg på når han vil se. Helst ett med bare stillbilde sånn at det ikke bruker for mye data.

Eneste jeg ser som en utfordring her er hvordan det er med portforwarding på ice. Om det er ice som bruker netcom sitt nett er det bare å sette riktig apn for å få offentlig ip. Om det er på 450 nettet vet jeg ikke for det har jeg ikke brukt selv.

Og så klart, sett opp en dyndns løsning sånn at det er enkelt å finne. Og husk bra passord sånn at ikke andre kan logge seg på!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Om det er et kamera han vil ha, for det gis flere løsninger her som er gode, så må han jo ha et utendørskamera, som f.eks dette.

Det vil bare brukes av linjen når man faktisk logger seg på kameraet for å se på streamen.