Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 509
Hei. Kunnskapsnivået mitt når det kommer til lyd er relativt lav, så ber om forståelse for det.

Har et headset med aux inngang på begge klokkene, slik at man kan koble til enda et sett med øretelefoner for å høre på samme musikk, se på film osv med en venn med separate headset.

Nylig sluttet ene koppen å fungere, men den koppen aux kobles i spiller, dvs at det er ledningen som kobler sammen høyre og venstre klokke som er defekt.

Det er snakk om et relativt kostbart headsett fra bang olufsen, og jeg har ikke anledning til å få det på service i nærmeste fremtid, så jeg ser på alternative løsninger.

Prøvde først å ta det fra hverandre for å se om jeg klarte å lodde det, noe jeg ikke fikk utført, og av frykt for å gjøre vondt værre, valgte jeg heller å gå til innkjøp av diverse kabler for å finne en løsning.

Er forresten i Asia, som gjør anskaffelse og utvalg litt mer komplisert.
Var i hovedsak på utkikk etter en aux splitter, altså en som splitter venstre og høyre, men det eneste jeg finner virker til å være duplisering av stereo, og slik jeg forstår det vil det bli som moon (?)

Jeg fikk tak i aux som splitter venstre og høyre til rca, og en adapter til aux, og to nye aux kabler som dermed går inn i hver av klokkene.

Resultatet virker lydmessig til å være relativt greit, bortsett fra ulyd hvis kablene blir beveget på. Det skal også sies at med dette som setup har jeg ca 5 meter med kabel fra headsettet og til enheten.

Jeg kjøpte også denne aux splitterne, men har ikke prøvd det enda da jeg ikke vil risikere og ødelegge noen elementer.

Som dere skjønner søker jeg hjelp, og håper noen kloke hoder kan belyse temaet og komme med forslag om hva jeg kan gjøre for å nyte musikk på en litt enklere måte.

Takker på forhånd.
Sist endret av wackwrack; 2. august 2016 kl. 16:35.