Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3129
Hei,

Jeg har et ganske stort problem, og vet ikke hva jeg skal gjøre

For noen uker siden (For de som kjenner til spillet World of Warcraft), så fikk en av mine tidligere klan medlemmer tak i min IP adresse etter at han lurte meg til å gå inn på en side der han fikk kopiert min IP adresse(ikke spørr hvordan, men han lurte meg heftig).

Uansett, så har han begynt å DDOS(?) angripe meg hver gang han ser jeg logger på den karakteren han kjenner til som er relatert til meg. Han voldtar da så og si hele nettet mitt, og jeg får ikke spillt videre, surfet på nettet etc før han slutter å DDOSe meg.

Det eneste jeg vet er at han har min IP, og jeg har prøvd å lete etter trojanere etc som kan være relatert til dette, men det ser ut som om han har kun min IP, og kan derfor ruinere hele netterverket mitt for en periode om han skulle føle for det.

Det er ikke noe poeng i å annmelde han, siden han kommer fra et eller annet øst europeisk land, og gjemmer seg bak mange proxy's osv.

Så jeg lurer på om noen har en flittig løsning til hvordan jeg kan få ordna opp i dette dritet her?

Burde jeg feks prøve å ringe internett selskapet mitt og be dem skifte min IP adresse eller noe i den dur? Evt reinnstalere hele pcen?

Hjelp blir satt stor pris på!
Slå av modemet i et par timer. Da skal du få utdelt ny IP hvis du er heldig, sett at du ikke har en statisk IP.
Sist endret av Dimergon; 23. august 2010 kl. 20:12.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Slå av modemet i et par timer. Da skal du få utdelt ny IP hvis du er heldig, sett at du ikke har en statisk IP.
Vis hele sitatet...
Da skal han være veldig heldig. Mange ISPer gir den samme ipen til den samme MAC adressen selv om man er frakoplet flere dager. Det vil dog også si at hvis man skifter MAC, får man ny ip.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Da skal han være veldig heldig. Mange ISPer gir den samme ipen til den samme MAC adressen selv om man er frakoplet flere dager. Det vil dog også si at hvis man skifter MAC, får man ny ip.
Vis hele sitatet...
Bare for å tilføye, så har vi bredbånd, også en switch med både TP-innganger og Trådløs nettverk funksjon, vet ikke om dette hjelper noe mer..er ganske dårlig innenfor IT generellt

og btw, hva mener du med "MAC"? Prøver bare å lære litt i samme sleng
Sist endret av Steeler; 23. august 2010 kl. 20:18.
Sitat av MCIRON Vis innlegg
Bare for å tilføye, så har vi bredbånd, også en switch med både TP-innganger og Trådløs nettverk funksjon, vet ikke om dette hjelper noe mer..er ganske dårlig innenfor IT generellt

og btw, hva mener du med "MAC"? Prøver bare å lære litt i samme sleng
Vis hele sitatet...
MAC er adressen nettverkskortet har. Jeg sikter da til den MAC adressen som er på nettverkskortet i routeren ut mot resten av verden. Fortell oss hva slags router dere har, så skal vi kunne fortelle om du må snakke med ISP eller om du kan gjøre morroa selv.
Ta kontakt med din isp(nettleverandøren din) Og fortell dem problemet, så finner de ut av dette på et vis. Får hvertfall gitt deg en ny ip går jeg ut ifra.. Men viss signalet kommer fra samme ip-adresse(r) kan du blokkere de ipene i routern. Altså "ignorere" han.. Det burde vel gå, eller er det forskjellige iper han sender fra hver gang?
Sitat av meitemark Vis innlegg
MAC er adressen nettverkskortet har. Jeg sikter da til den MAC adressen som er på nettverkskortet i routeren ut mot resten av verden. Fortell oss hva slags router dere har, så skal vi kunne fortelle om du må snakke med ISP eller om du kan gjøre morroa selv.
Vis hele sitatet...
Har router av typen "Topcom Xplorer 871 ADSL" om det var det du mente? Vis ikke det var riktig så vær så snill å fortell meg hvordan jeg finner den informasjonen du/Dere skulle trenge for å hjelpe meg

Sitat av eddy1337 Vis innlegg
Ta kontakt med din isp(nettleverandøren din) Og fortell dem problemet, så finner de ut av dette på et vis. Får hvertfall gitt deg en ny ip går jeg ut ifra.. Men viss signalet kommer fra samme ip-adresse(r) kan du blokkere de ipene i routern. Altså "ignorere" han.. Det burde vel gå, eller er det forskjellige iper han sender fra hver gang?
Vis hele sitatet...
Det har jeg ikke aning om, men antar at han sender flere IPer om gangen siden han kjører på med DDOS bots osv, denne luringen fortalte meg noen ting han ikke skulle sagt. Han fortalte at han gjemmer seg bak uendlig mange proxyer, og han har ganske gode kunnskaper innenfor hacking fikk jeg inntrykk av
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
lolz , post på 4chan så er nok nettet hans nede

sjekk logger på routere , er du heldig så kommer angrepet fra samme ip adresse hele tiden, så er det bare å blokkere den og poste på 4chan
Vis hele sitatet...
Ingen dum idè Men aner ikke hvordan jeg sjekker denne loggen dog..
Sitat av MCIRON Vis innlegg
Har router av typen "Topcom Xplorer 871 ADSL" om det var det du mente? Vis ikke det var riktig så vær så snill å fortell meg hvordan jeg finner den informasjonen du/Dere skulle trenge for å hjelpe meg



Det har jeg ikke aning om, men antar at han sender flere IPer om gangen siden han kjører på med DDOS bots osv, denne luringen fortalte meg noen ting han ikke skulle sagt. Han fortalte at han gjemmer seg bak uendlig mange proxyer, og han har ganske gode kunnskaper innenfor hacking fikk jeg inntrykk av
Vis hele sitatet...
Routeren du har støtter nok ikke slike avanserte ting som verken logger eller skifte av MAC. Ring til ISP og be de om å skifte ipadresse.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Routeren du har støtter nok ikke slike avanserte ting som verken logger eller skifte av MAC. Ring til ISP og be de om å skifte ipadresse.
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Ordner det imorgen da, er det noe mer jeg burde spørre dem om å hjelpe meg med for å garantere at denne kødden er "ute av systemet"? Har bare lyst til å være bombesikker.
Sitat av MCIRON Vis innlegg
Tusen takk! Ordner det imorgen da, er det noe mer jeg burde spørre dem om å hjelpe meg med for å garantere at denne kødden er "ute av systemet"? Har bare lyst til å være bombesikker.
Vis hele sitatet...
Ikke gå inn på ukjente nettsider.
Vær også mer kritisk på hva du trykker på også.
Sitat av Wilyes Vis innlegg
Vær også mer kritisk på hva du trykker på også.
Vis hele sitatet...
Joda, men det er ikke lett å vite at man blir lurt når en klan medlemm plutselig har intensjoner om å lure deg dog, har uansett fått meg en god lærepenge.
Sitat av toxicity Vis innlegg
Ikke gå inn på ukjente nettsider.
Vis hele sitatet...
Verden blir ganske smal hvis man ikke kan gå inn på ukjente nettsteder.

Sitat av Wilyes Vis innlegg
Vær også mer kritisk på hva du trykker på også.
Vis hele sitatet...
Jeg klarer ikke å se hvordan det har noen sammenheng i denne situasjonen.
Er det ikke mulig å få routeren til å blokke DDoS angrep? F.eks. nekter adgang etter mer enn 10 ping?
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Er det ikke mulig å få routeren til å blokke DDoS angrep? F.eks. nekter adgang etter mer enn 10 ping?
Vis hele sitatet...
nei. motaker kan forsatt sende dritt til deg, skal du sperre så må det skje på isp nivå, eller 0 routing som det hetter.
Sjekk: ip.tele2.no - noter deg IPen du har.
Slå av modem i mens du sover/jobber eller noe, slå på igjen og sjekk nettsiden på nytt.

Når det tallet er forrandret har du fått ny IP og gjøken kan ikke plage deg mer.
Sist endret av ugn; 23. august 2010 kl. 22:31.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Verden blir ganske smal hvis man ikke kan gå inn på ukjente nettsteder.


Jeg klarer ikke å se hvordan det har noen sammenheng i denne situasjonen.
Vis hele sitatet...
Så lenge han ikke kjenner fyren så mye er det jo heller ikke lurt av han og trykke på alt fyren sender av linker. Kjenner flere som har blitt lurt på samme måten.
Sist endret av Wilyes; 24. august 2010 kl. 19:24.
Sitat av Wilyes Vis innlegg
Så lenge han ikke kjenner fyren så mye er det jo heller ikke lurt av han og trykke på alt fyren sender av linker. Kjenner flere som har blitt lurt på samme måten.
Vis hele sitatet...
Jo, ja, du har et poeng der.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Bruk VPN de gangene folk som du er redd for at gjør ting som dette ber deg gå innpå en side, litt stress men bedre enn å sitte uten fungerende nett.
http://hotspotshield.com/
Det du egentlig sier, er at han skal bruke proxy nestegang han skal gå inn på random nettsider man får av randoms?

Ikke lett å forstå Synderen.

Uansett så er vel trådstarter den typen som trykker på "HI, I'M 18 AND HORNY. GO TO THIS SITE AND WATCH ME NAKED" på msn. At slike folk blir DDOSet til døde er egentlig bare bra for fellesskapet.
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Det du egentlig sier, er at han skal bruke proxy nestegang han skal gå inn på random nettsider man får av randoms?

Ikke lett å forstå Synderen.

Uansett så er vel trådstarter den typen som trykker på "HI, I'M 18 AND HORNY. GO TO THIS SITE AND WATCH ME NAKED" på msn. At slike folk blir DDOSet til døde er egentlig bare bra for fellesskapet.
Vis hele sitatet...
Den der var litt å ta i...er vel litt mer at når klan medlemmer utnytter andre medlemmers tilitt for onde hensikter, så er det ikke like lett å vite at det er noe dritt de linker.

Har uansett fått meg en lærepenge, og jeg ringte nettverks selskapet istad, og de ba meg prøve å slå av modemet og la det være avskrudd over døgnet, og derfor skal det værra satt ny IP imorgen, vis ikke så skulle de fikse det for meg.
Sist endret av Steeler; 24. august 2010 kl. 21:17.
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Uansett så er vel trådstarter den typen som trykker på "HI, I'M 18 AND HORNY. GO TO THIS SITE AND WATCH ME NAKED" på msn. At slike folk blir DDOSet til døde er egentlig bare bra for fellesskapet.
Vis hele sitatet...
Og du er vel av den typen som tillegger folk du ikke kjenner egenskaper og meninger i vilden sky. Jeg synes det har vært nok av det her inne i det siste.

Det er ikke bra for fellesskapet.

/rant
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Det du egentlig sier, er at han skal bruke proxy nestegang han skal gå inn på random nettsider man får av randoms?

Ikke lett å forstå Synderen.
Vis hele sitatet...
Det jeg sa var at han kan bruke en VPN. Det er ikke det samme som en proxy, men det vil skjule IP adressen til trådposter på samme måte som en proxy.

Veldig lett å forstå.
Få deg en skikkelig firewall
Sitat av Grix Vis innlegg
Få deg en skikkelig firewall
Vis hele sitatet...
En firewall vil ikke hjelpe mot verken DDoS eller webservere som ser hvilke maskiner som er innom.
Sitat av meitemark Vis innlegg
En firewall vil ikke hjelpe mot verken DDoS eller webservere som ser hvilke maskiner som er innom.
Vis hele sitatet...
Ikke? Ville tro det var mulig å blokkere innkommende data fra angriperens IP adresse
Sitat av Grix Vis innlegg
Ikke? Ville tro det var mulig å blokkere innkommende data fra angriperens IP adresse
Vis hele sitatet...
DDoS = Distributed Denial of Service. Legg merke til Distributed, det vil si at det er flere maskiner som angriper. Og man vil fortsatt ha problemet med at det kommer så mange pakker inn at man ikke kan motta noe som helst annet.

En firewall stopper bare uønskede pakker fra å nå frem til mer sårbare komponenter.
Sist endret av meitemark; 25. august 2010 kl. 13:51.
Prøvde etter anbefaling fra nettverks selskapet å ha modmet slått av i et døgn, ifølge dem skulle IP bli endret, men desverre har den ikke det,

Noen som har tips til hvordan jeg endrer den, eller burde jeg å ringe opp selskapet og spørre dem pent om de kan bytte den?
Sitat av MCIRON Vis innlegg
Prøvde etter anbefaling fra nettverks selskapet å ha modmet slått av i et døgn, ifølge dem skulle IP bli endret, men desverre har den ikke det,

Noen som har tips til hvordan jeg endrer den, eller burde jeg å ringe opp selskapet og spørre dem pent om de kan bytte den?
Vis hele sitatet...
Hvis nettverksselskapet selv sier at IP skulle blitt endret av å koble ut modemet en stund så er det nok mer eller mindre tilfeldig om dette faktisk skjer. De har da sannsynligvis kort leasingtid per IP-adresse, men er avhengig av at noen andre har fått "din" IP mens du var logget av, evt. at leasen gikk ut og at en annen adresse før din (i rangen av IP-adresser de gir ut) også er ledig.

Jeg tror du kommer lengre med å be dem faktisk manuelt skifte for deg. Det er en totalt gyldig grunn du oppgir for at de skal evt. gjøre dette, men det løser egentlig ikke problemet i sin helhet. Det vil ikke ta lange tiden før noen får tak i IP-adressen din igjen, om ikke kan de prøve én og én adresse i rangen til de treffer blink (hvis dette da fjerner deg fra spillet eller er synlig på noe annet vis). I nest beste fall så er det en annen person som får lide av dette når vedkommende får utdelt din IP. Du får ta opp dette med nettverksselskapet og si hva som foregår. Om du kjenner kilden til alt dette kan det også være en idé å kontakte abuse.
Sist endret av Dyret; 26. august 2010 kl. 19:18.
Sitat av Dyret Vis innlegg
Hvis nettverksselskapet selv sier at IP skulle blitt endret av å koble ut modemet en stund så er det nok mer eller mindre tilfeldig om dette faktisk skjer. De har da sannsynligvis kort leasingtid per IP-adresse, men er avhengig av at noen andre har fått "din" IP mens du var logget av, evt. at leasen gikk ut og at en annen adresse før din (i rangen av IP-adresser de gir ut) også er ledig.

Jeg tror du kommer lengre med å be dem faktisk manuelt skifte for deg. Det er en totalt gyldig grunn du oppgir for at de skal evt. gjøre dette, men det løser egentlig ikke problemet i sin helhet. Det vil ikke ta lange tiden før noen får tak i IP-adressen din igjen, om ikke kan de prøve én og én adresse i rangen til de treffer blink (hvis dette da fjerner deg fra spillet eller er synlig på noe annet vis). I nest beste fall så er det en annen person som får lide av dette når vedkommende får utdelt din IP. Du får ta opp dette med nettverksselskapet og si hva som foregår. Om du kjenner kilden til alt dette kan det også være en idé å kontakte abuse.
Vis hele sitatet...
Vis du mener "Han fyren som DDOSer meg" når du sier Abuse, så tror jeg det er litt vanskelig...han gjemmer seg et eller annet sted i Latvia og koser seg bak mange proxys(dette fikk jeg vite etter at jeg hadde pratet med han rett etter hendelsen). Men om en annen får lide av mitt gamle IP adresse får bli selskapet sitt egen feil, de burde ha en annen løsning for det.

Men da kontakter jeg selskapet imorgen, og håper på det beste

Btw: Har søkt igjennom med 1000vis av anti spyware/malware/virus programmer og tror ikke han har plantet noe rart på PCen min, men jeg tar og reformaterer PCen 100% iløpet av uka for sikkerhetens skyld
Sitat av MCIRON Vis innlegg
Btw: Har søkt igjennom med 1000vis av anti spyware/malware/virus programmer og tror ikke han har plantet noe rart på PCen min, men jeg tar og reformaterer PCen 100% iløpet av uka for sikkerhetens skyld
Vis hele sitatet...
Det er greit å være på den sikre siden, men jeg tror dette er relativt unødvendig. Hadde han hatt tilgang til PCen din via et eller annet virusprogram hadde han nok gjort verre ting enn å stenge for nettilkoblingen din.

Jeg hadde inntrykk av at du kjente personen som sto bak dette, men der tok jeg visst feil. At man sitter bak en haug proxies er et vanlig uttrykk, som oftest betyr at han nettopp ikke gjør det - men om trafikken ikke kommer fra han så har det ikke noe å si uansett, så jeg skjønner ikke helt hvorfor han sier dette. Høres mer ut som om han har bedt noen tilfeldige botnet herders på en IRC-kanal elns om å gjøre han en tjeneste.

Uansett, det jeg mente med Abuse var å maile inn abuse-varsel til ISPen som drifter de IP-adressene hvor ddos-trafikken kommer fra. Hvis dette er forferdelig mange så kan nok din ISP hjelpe deg med dette. De fleste av maskinene er vanligvis virus-infiserte noder, og ISPene kan ha rutiner på hvordan dette skal behandles. Som eksempel så capper blant annet Mimer og Telenor hastigheten din og sperrer de fleste av portene dine til du er virusfri og kontakter kundeservice, særlig ved spamutsending. Tjenestenekting er fortsatt regnet som ulovlig, så om politiet faktisk orker å involvere seg vil nok ikke proxier være til stor hjelp for han/hun.
Sitat av Dyret Vis innlegg
Det er greit å være på den sikre siden, men jeg tror dette er relativt unødvendig. Hadde han hatt tilgang til PCen din via et eller annet virusprogram hadde han nok gjort verre ting enn å stenge for nettilkoblingen din.

Jeg hadde inntrykk av at du kjente personen som sto bak dette, men der tok jeg visst feil. At man sitter bak en haug proxies er et vanlig uttrykk, som oftest betyr at han nettopp ikke gjør det - men om trafikken ikke kommer fra han så har det ikke noe å si uansett, så jeg skjønner ikke helt hvorfor han sier dette. Høres mer ut som om han har bedt noen tilfeldige botnet herders på en IRC-kanal elns om å gjøre han en tjeneste.

Uansett, det jeg mente med Abuse var å maile inn abuse-varsel til ISPen som drifter de IP-adressene hvor ddos-trafikken kommer fra. Hvis dette er forferdelig mange så kan nok din ISP hjelpe deg med dette. De fleste av maskinene er vanligvis virus-infiserte noder, og ISPene kan ha rutiner på hvordan dette skal behandles. Som eksempel så capper blant annet Mimer og Telenor hastigheten din og sperrer de fleste av portene dine til du er virusfri og kontakter kundeservice, særlig ved spamutsending. Tjenestenekting er fortsatt regnet som ulovlig, så om politiet faktisk orker å involvere seg vil nok ikke proxier være til stor hjelp for han/hun.
Vis hele sitatet...
Tviler på at Politiet orker å involvere seg når han hjemmer seg et eller annet sted i Latvia. Tviler sterkt på at han "spørr" noen folk random på en IRC kanal om å DDOSE meg, siden han finner ut hver gang jeg skal til å "drepe en boss" og velger å ødelegge for meg da, slik at jeg ikke får utnytte av den slagkampen. Uansett, takker for hjelpen din sålangt, KP til deg!
ISPen din har da vel mulighet til å nullroute all denne trafikken som kommer til deg - skulle ikke være værre enn å bare gi dem en beskjed, så gjør de vel det?
Sitat av waf Vis innlegg
ISPen din har da vel mulighet til å nullroute all denne trafikken som kommer til deg - skulle ikke være værre enn å bare gi dem en beskjed, så gjør de vel det?
Vis hele sitatet...
Han får vel snakke med førstelinje support. De aller fleste der vet ikke hva DDoS betyr og de har ikke den ringeste aning om hvordan IPer blir delt ut.