Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2709
Som tittelen sier er Pirate Bay sperret på skole nettverket, hvordan er det mulig å komme rundt denne sperren? Søkte, men fant ingen informasjon.

Takk for hjelp : )
Det går ikke. Og selv om du kommer deg forbi sperren på nettsiden er fremdeles alt av torrent-nedlastning sperret.
Trådstarter
Hadde noen torrents lagret på pc-en, da jeg åpnet de gikk det fint å laste de ned med et torrent program. Det er bare selve torrent siden som er sperret.
Proxy? titegn
Trådstarter
Tilføy?

Fant en side som heter BTjunkie. Denne funket, sannsynligvis fordi det ikke sto "torrent" i URL'n. Så til alle dere andre som vil laste ned på skolen, så er i hvertfall ikke denne siden sperret på denne skolen : )
En kompis av meg som satt opp denne for litt siden, så jeg tviler på at den er sperret på skolenettet deres.
http://tiki-art.net/proxy/ <-- vanlig glype proxy

http://www.tiki-art.net/PHPproxy/ <-- PHP-proxy

andre torrent-sider som er bedre?
Sitat av Brofist Vis innlegg
Tilføy?

Fant en side som heter BTjunkie. Denne funket, sannsynligvis fordi det ikke sto "torrent" i URL'n. Så til alle dere andre som vil laste ned på skolen, så er i hvertfall ikke denne siden sperret på denne skolen : )
Vis hele sitatet...
Litt vanskelig for oss å vite hvilken skole "denne" er...
Trådstarter
Er ikke så nøye : p
Dersom du kommer deg rundt med proxy må du uansett finne løsning for å route all overføring via klienten din. Privat VPN/tunell eller proxy kan være løsningen - noe du kan sette opp på dedikert server til rundt €40 pr. måned fra enkelte steder på nett.

OVH er anbefalt, men de selger ikke til norge.
Tviler på at du får lastet ned torrenter på skolenettet. Du får lastet ned torrenten (.torrent), men ikke mer.
Bare drit i det... du kan bruke proxy til a koble til trackeren, men har hørt historier om folk som har blitt kastet ut av skole nette pga dette.

Selv har jeg lastet ned opptil 40mb/s på Laksevåg VGS uten at eg har fått noe tilsnakk. Men da brukte jeg en proxy som jeg hadde sotte opp hem til å koble til trackeren.

Hvis du skal laste ned begrens hastigheten, minsker sjangsene for at du blir tatt
Sitat av Brofist Vis innlegg
Hadde noen torrents lagret på pc-en, da jeg åpnet de gikk det fint å laste de ned med et torrent program. Det er bare selve torrent siden som er sperret.
Vis hele sitatet...
Sitat av waf Vis innlegg
Dersom du kommer deg rundt med proxy må du uansett finne løsning for å route all overføring via klienten din....
Vis hele sitatet...
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Tviler på at du får lastet ned torrenter på skolenettet. Du får lastet ned torrenten (.torrent), men ikke mer.
Vis hele sitatet...
Skriver jo at det går fint å laste fra torrentfiler h*n allerede har..

Finn deg en proxy og bruk denne for å komme deg inn på Piratebay ol. Om du opplever at de er sperret/du ikke kommer inn på dem, send meg en PM, så skal jeg nok finne en som virker..
Trådstarter
Dette funket knall det, takker for hjelpen! Piratebay for the win! Har ikke penger til å betale for en dedikert server, så får vell minske download speed for å ikke bli tatt : )
Isohunt funker.
Hvorfor laste ned torrents på skolen i det hele tatt?
Sitat av Kirie Vis innlegg
Hvorfor laste ned torrents på skolen i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Fordi det ofte er haxxor bra internett.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Fordi det ofte er haxxor bra internett.
Vis hele sitatet...
Alle videregående skoler i Hordaland har 100/100 linje

Vet ikke hvordan det er hos andre kommuner tho...
Hvordan det er i andre kommuner har heller ikke noe med saken å gjøre, særlig på grunn av at Hordaland er ett fylke og videregående skoler administreres av fylkeskommunen.
Samfunnsfag er noe dritt.


Men ja, torrent-trafikk er veldig grei å kjenne igjen og sile ut, siden det skaper veldig mye støy på nettet, så det å skru ned hastigheten er sjelden godt nok for ikke å bli tatt.
Sist endret av Mith; 26. august 2010 kl. 12:52.
Sitter på HIO atm og kjører torrents.
Piratebay er sperret, sikkert fordi dette er mest kjent. Men, funker med proxy.
Ellers bruker jeg oftest btjunkie, uten at jeg kan si hvorfor. Dette funker fjell.