Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1691
Heisann. Håper dette er rett sekjson.

Problemet mitt er att jeg for lenge siden lagde en .rar med noen filer i, og på disse filene satte jeg passord på, men nå har jeg glemt passordet så jeg kommer meg ikke inn på filene. Er det noen måte å åpne opp disse på?

-Lazelos
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Så vidt meg bekjent finnes det ikke noe dekrypterings algoritme for krypteringen i RAR komprimerte filer.
Det eneste alternativet du har, er å prøve brutfeforce, men det kan ta LANG tid...
Trådstarter
51 0
Neinei da så. Hvor lang tid snakker vi om når det gjelder bruteforce da?
Sitat av lazelos Vis innlegg
Neinei da så. Hvor lang tid snakker vi om når det gjelder bruteforce da?
Vis hele sitatet...
avhengig av hvor langt passordet er og hvor mye kraft du har i maskinen din.

hadde du et langt passord? evt bruk av tegn som !"# osv?
Trådstarter
51 0
Tipper det var bare vanlige små bokstaver rundt 6-7 bokstaver. Er så lenge siden bare, husker ikke helt
Da burde det ikke ta så mange timer, kommer an på pcen din. Hvis det er bare små bokstaver burde det ikke være noe biggie.
Trådstarter
51 0
Hva slags program skal jeg bruke da?
Trådstarter
51 0
Jeg greidde det. Tusen takk for hjelpen Var enklere passord en jeg trodde.
Angående.. Hvordan får man egentlig passord på .rar filer og/eller andre mapper på PC'en?

I gotta hide my pr0n!!
Sist endret av Boo-Boo; 13. august 2010 kl. 17:13.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Angående.. Hvordan får man egentlig passord på .rar filer og/eller andre mapper på PC'en?

I gotta hide my pr0n!!
Vis hele sitatet...
www.rarsoft.com last ned winrar , høyre klikk på katalogen velg "legg til arkiv" så sett password.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Eller bruk 7zip, som er gratis, og støtter flere formater, og bedre krypto
Winrar er nå gratis det og. det ber deg om å kjøpe ja, men det er bare å overse.
Personlig liker jeg winrar mye bedre enn 7z.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Angående.. Hvordan får man egentlig passord på .rar filer og/eller andre mapper på PC'en?

I gotta hide my pr0n!!
Vis hele sitatet...

Det du egentlig burde ha skjønt i denne tråden er at du _IKKE_ gjemmer din pr0n på denne måten.

Slike Password-retrieval pakker knekker sånne passord på sekunder....


DarkSheer
Sitat av darksheer Vis innlegg
Det du egentlig burde ha skjønt i denne tråden er at du _IKKE_ gjemmer din pr0n på denne måten.

Slike Password-retrieval pakker knekker sånne passord på sekunder....


DarkSheer
Vis hele sitatet...
Hvorfor du trekker opp igjen denne gamle tråden er jo en ting, men det er ikke noe program (meg bekjent) som kan knekke RAR på sekunder. Den eneste løsningen er å bruke et program som bruteforcer eller gjør et ordliste-angrep. Bruteforceing kan ta alt fra dager, måneder og år å gjennomføre.
Sist endret av DataGüru; 23. august 2010 kl. 15:10.
Sitat av DataGüru Vis innlegg
Hvorfor du trekker opp igjen denne gamle tråden er jo en ting, men det er ikke noe program (meg bekjent) som kan knekke RAR på sekunder. Den eneste løsningen er å bruke et program som bruteforcer eller gjør et ordliste-angrep. Bruteforceing kan ta alt fra dager, måneder og år å gjennomføre.
Vis hele sitatet...
Tråden er faktisk ikke så gammel, og egentlig har det ikke så mye å si, så lenge det er nyttig informasjon i den.

Og vil gjerne se hvilke(n) pakke(r) som kan knekke slike passord på sekunder jeg også.
Sist endret av Dimergon; 23. august 2010 kl. 15:13.
Det er ikke jeg som vekker til live gamle tråder...men nok om det.

Jeg kjørte en sjekk på et arkiv en gang og den brukte så kort tid at det knapt var noen sekunder. Mulig det var veldig tilfeldig. Samme sak med et Excel 2007 ark (vet det er andre algoritmer).

http://www.lostpassword.com/kit-enterprise.htm

Veldig bra pakke....


DarkSheer