Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 720
Hei,

Jeg har et irriterende problem på gang. Hver gang jeg gjør noe, dukker det opp et vindu fra AVG, "Threat detected!". Har aldri hendt meg før, dette er noe som plutselig skjedde idag. Jeg kom meg ikke på nett, selv etter restart av maskinen, ruteren osv. Kom på nett sånn halvtime senere og da lagget det sinnsykt, noe som aldri har hendt før. Lasta ned heller ikke noe.
AVG driver å finner en trojansk hest:
File name: C:/WINDOWS/TEMP/lbss.tmp/setup.exe
C:/WINDOWS/TEMP/ktgh.tmp/setup.exe
Threat Name: Trojan Horse download.Small.HGX.
OSV.

Jeg får ikke fjernet denne her når jeg trykker på heal. (spesified patch was not found)
Senere var det slik at et program kalt antivirus pro solution lastet seg ned automatisk på maskinen og greide å rote til alt. Jeg fikk ikke startet opp noe, verken oppgavebehandling, systemgjennoppretting osv. Programmet minnet meg om Antivirus 2010 programmet, bare mer irriterende. Startet maskinen i sikkermodus og tilbakestilte maskinen til 7. Juli. Trodde viruset skulle være borte, men AVG finner fortsatt en del virus. ANtivirus pro solution ser ut som til å være borte.
Fikk lastet ned MBAM og tok en skanning. Fant 3 infiserte objekter som jeg fikk fjernet.
Nå lurer jeg bare på,
Hvordan beskyttelse bør jeg ha mot sånne type virus? (.exe filer osv.) AVG ser ikke ut til å duge, men MBAM er helt topp. Noe mer jeg bør ha?

Takk for svar.

Edit: MBAM fikk tydeligvist ikke fjernet disse .exe filene, AVG finner dem enda..
Avira Antivir og Microsoft security essentials er de beste allround-antivirusene. MBAM er den beste engangs-scanneren og virusfjerneren. Det + nettvett gir best beskyttelse mot virus.

Hvis ingen antivirus får fjernet viruset så er det ikke stort mer du kan gjøre. Jeg ville reinstallert Windows