Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 727
Hei.

Jeg har ett problem med en Flatliner PRO (strømforsyning til gitareffekter http://www.burkey.nl/flatliner%20engels.htm) som jeg håpet noen av dere kunne hjelpe med.

I går når jeg spilte røk plutselig den ene sikringen. Jeg gjorde som jeg pleier, byttet sikringen og plugget støpselet i veggen, men sikringen røk med en gang. Ettersom toroidal-trafoer har veldig høyt strømtrekk til å begynne prøvde jeg med 1A slow blow sikringer (standard i strømforsyninga er T250ma), men til ingen nytte. Jeg åpnet derfor strømforsyninga og koblet fra sekundærsiden og prøvde igjen med nye sikringer, bare for å oppnå samme resultat.

Min konklusjon til nå er at det virker som om det er en kortslutning inne i trafoen. Har jeg rett? Eller har dere noen andre forslag på hva som kan være galt?

Det er ikke bare den ene sikringen som ryker, F1 og F2 ryker om hverandre.

Edit: Har lagt ved en veldig forenklet versjon av koblingsskjema.
Sist endret av Brystkassen; 18. august 2011 kl. 17:52.
Hvis du koblet av begge lederne på sekundærsiden ville jeg Ohmet trafoen og sett etter kortslutning der, ja