Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1744
hei, har en kompis som skal starte å tukle litt med litt videoredigering, noen som har non tips til hva slags programmer han bør bruke for å lage litt amatørfilmer? skal helst ha en grei lærekurve så det ikke blir for vanskelig
har ikke testet d , men det er jo ett i windows
Du kan teste ut Pinnacle Studio, det er et ganske enkelt og simpelt program som egner seg for nybegynnere. Ellers finnes det jo mange andre som er mye bedre, men kanskje vanskelig å starte med.
Det heter videoredigeringsprogram, forresten. Når skal særskriverne lære?
Jeg bestemte meg for å starte med litt grei redigering jeg også å kasta meg ut i Sony Vegas 7.0

Enkelt og lettfattelig program men har også de avanserte funksjonene mange andre programmer har...

Sånn ellers er Adobe Premiere pro 2.0 knall gode saker men ikke fult å lettfattelig som Vegas.
Jeg ville anbefalt det samme som Ztaale. Sony Vide Vegas 7.0 funker veldig bra om du er nybegynner (og helt sikkert også om du er viderekommen). Jeg tok en del klipp med fraps i WoW og satte meg ned i Video Vegas for å teste og etter noen timer ( Husker ikke hvor mange, men kanskje noe rundt 4 - 6?) så hadde jeg lært meg det grunnleggende med klipping, liming, fading, musikk osv. Kjempelett programm ^^
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg våger meg til å bumpe denne jeg... Går det an å redigere et filmklipp i Sony Vegas 6.0 slik at klippet går baklengs, altså i revers på en måte? Har ikke helt finni ut det enda. Hvis det ikke går, er det noen program jeg kan få tak i som har den muligheten? Takk...
I Premiere setter man fart / speed til et negativt tall. Da reverserer man klippet. Kanskje noe lignende går an der?
Sitat av neurotor
I Premiere setter man fart / speed til et negativt tall. Da reverserer man klippet. Kanskje noe lignende går an der?
Vis hele sitatet...
Se om du finner en plass der det står "Clip speed" eller "Clip properties" eller lignende... endre farten som neutotor sier til et negativt tall. -100 f.eks.
Pinnacle Studio er også et veldig bra program, lett å lære seg og har mange kule fungsjoner og ekstra pakker men kan legge til.
Edit: Fant det. Faen trengte bare å høyreklikke og velge "Revers" på klippet jo... *Flau*
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Jeg vil anbefale å bruke Sony Vegas. Det er lett å lære men likevel stappfult med ulike effekter, overganger etc. Jeg falt vertfall for Vegas.
Vegas er annbefalt av meg óg
jeg bruker Ulead Video Studio 8 mest fordi den fulgte med dataen, men synes den er helt grei til amatør greier, den er enkel og oversiktlig og masse greie funksjoner