Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 909
Hei.

Lastet opp denne videoen i går. Opplever problemer med at videoen ikke vil vises på mobiler, og bl. a har blitt blokkert fra Tyskland (?). Fant ut at dette var pga opphavsrett greier med sangen jeg hadde brukt, Imagine Dragons - Radioactive.

Hva kan jeg gjøre for å ordne dette?
Det står at det er et lydopptak admnistrert av UMG.

Mange som ønsker å kunne se denne på mobilen, og greit å vite hva jeg skal gjøre når jeg bruker sanger i fremtiden.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Velkjent triks er å reverse stereokanalen, slik at høyre blir venstre og omvendt, da _pleier_ den ikke å oppdage det.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Tyskland er helt forferdelige (nå skulle jeg til å bruke et annet ord) på rettigheter. Har opplevd det samme på flere videoer jeg har lastet opp.
[jealous] det så sånn passe fett ut...... [jealous]

men en ting om lyden, kombinasjonen mellom musikken og kjøre lyden var veldig dårlig. om du skal ha med musikk burde du tune ned kjøre lyden litt mer
Sist endret av koalafant; 22. desember 2012 kl. 16:39.
Okei.. Løsningen ble å laste opp på vimeo, så får vi se hvordan det blir med rettigheter.. sendte en mail til UMG.

Obster: Hehe! takk takk

koalafant: Er ganske gøy ja! tja, er vel litt delte meninger om det der, alt ettersom hva type video det er. Som bilelsker føler jeg motorlyd er viktigst og setter da musikken i bakgrunn, selvom det kanskje hadde vært kulere med motsatt ellers, takk for konstruktiv kritikk.
Sist endret av ØrjanN; 23. desember 2012 kl. 18:40.