Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 8257
Hei alle sammen!

Jeg er ny her inne.. Og har allerede lest mange av trådene som er her.
Jeg har alltid vært slik at drugs er fyfy, helt til bare for ca 10 mnd siden. Da ble jeg nyskjerrig, på hva drugs faktisk er.
Som alle andre også får høre hele tiden er at drugs er farlig, drugs ødelegger livet ditt, drugs ditt å drugs datt.

Jeg har nå bestemt meg for å prøve hasj, som jeg ikke ser noe problem i.
Er 21 blir 22 i år. Og det er ikke snakk om at jeg skal begynne å røyke hver dag, men det er snakk om at jeg vil prøve. Ikke noe annet.

Og det er sikkert mange mange tråder som er likens som den jeg sitter og skriver nå, men tenkte at dette kunne også vær en fin måte å bli kjent med noen av dere her innpå.

Jeg vil heller ikke at dere skal sitte og si hva jeg skal gjøre eller ikke, for som jeg ser i tidligere tråder, så skriver dere som regel at det er mitt valg og ta. Og det er jeg helt enig i

Kanskje dere ser på meg som umoden og at jeg ikke er klar for det siden jeg har alltid tenkt at alt drugs er fyfy, men det får bare vær. Har tenkt igjennom dette og er ganske sikker på at jeg kommer til og prøve hasj i år uansett.

Og bare for å nevne det, så har jeg stabil økonomi, bor for meg selv i en leilighet som jeg har gjort siden jeg var 18, har gode venner som røyker å som ikke røyker, har ett veldig godt forhold til familien min. Så er jeg ganske sterk psykisk.

Har ADD, driver å tester medisin mot det nå, så skal ikke prøve ut hasj før jeg har funnet rett medisin.

Og jeg beklager på det sterkeste visst dette er for rotete.
Er det noe dere lurer på, så er det bare å spør, skal svare så godt jeg kan
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Bare lurer, hvorfor har du så lyst til å "bare prøve"?

Sier ikke at det er noe galt i det, bare lurer på hvorfor du har bestemt deg akkurat nå.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Bare lurer, hvorfor har du så lyst til å "bare prøve"?

Sier ikke at det er noe galt i det, bare lurer på hvorfor du har bestemt deg akkurat nå.
Vis hele sitatet...
Fordi jeg er lei av å gå å vær uviten i hva jeg prater om når jeg har før sagt at jeg aldri skal bruke noe drugs.
Sitat av HighOnSpongebob Vis innlegg
Fordi jeg er lei av å gå å vær uviten i hva jeg prater om når jeg har før sagt at jeg aldri skal bruke noe drugs.
Vis hele sitatet...
Med den tankegangen kan du likevel prøve alt annet som finnes av "drugs" også.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Med den tankegangen kan du likevel prøve alt annet som finnes av "drugs" også.
Vis hele sitatet...

Nå føler jeg meg teit. For det var absolutt ikke meningen å få noen til å tro at jeg har en tankegang som sier "TAKE ALL THE DRUGS".
For slik er det faktisk ikke.
Så lenge du er klar over hva du begir deg ut på så ser jeg ingenting galt i at du tester ut diverse rusmidler. Forkunnskap er imidlertid en nøkkelfaktor, spesielt hva angår psykedelika og andre mer sinnsrivende substanser. Test med måte og ikke forhast deg, det illegale rusmarkedet forsvinner ikke.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Så lenge du er klar over hva du begir deg ut på så ser jeg ingenting galt i at du tester ut diverse rusmidler. Forkunnskap er imidlertid en nøkkelfaktor, spesielt hva angår psykedelika og andre mer sinnsrivende substanser. Test med måte og ikke forhast deg, det illegale rusmarkedet forsvinner ikke.
Vis hele sitatet...
Det er det.
Har ingen planer om å forhaste meg.
Hadde same tankegang.. Var nyskjerrig, og ville teste ut ulike rusmidler. Brukte efedrin en periode på 2 år, mest for å holde vekten nede. Men opplevde også mer energi sånn at jeg fikk gjort en haug med ting. Fant ut at for meg var hasj kjedelig, ble bare sløv av det, ikke noe kult i det hele tatt! Amfetamin var veldig gøy, Minnet litt om efedrin, men var sterkere, og bivirkningene var mindre ubehagelige mens rusen varte, men nedturen etterpå va så "pyy" at det ikke frister å gjøre det mer. LSD var interessant, men er vanskelig å få tak i. Soppen psilocybe semilanceata minnet om LSD, men var mer "morsomt" og var mindre slitsomt enn LSD siden rusfølelsen varte kortere og var mindre intens, amanita muscaria minnet om en blanding av hasj og alkohol.., benzo var kjipt, for jeg bare sovnet.. Det er det jeg har testet, og har vel funnet ut at jeg holder meg til alkohol viss jeg føler for å ruse meg, noe som ikke skjer for ofte..Får jeg tilbud om efedrin igjen vil jeg ha det, selv om rusen er ubehagelig- fordi jeg har spiseforstyrrelse og vil gjøre alt for å holde vekten nede. Har lyst å gjennomføre en ibogain- kur, noe jeg vil gjøre for selvutvikling, og ikke fordi jeg tror rusfølelsen vil gi meg noe positivt.. Er også nyskjerrig på MDMA og kokain, men vanker ikke i noen rusmiljø, så det er ikke så enkelt å få tak i.. Dessuten ikke så kult å ruse seg alene på disse stoffene..
Kommer trolig til å ta en tripp til på flein, siden jeg har et "lass" liggende etter å ha plukket i høst
Sist endret av tøydokke; 22. februar 2013 kl. 01:34.
Har en jeg står nært som vil teste, siden jeg er den eneste h*n kjenner som kan skaffe, så er jeg i stor tvil om jeg vil eller ikke.
Vil ikke være en skyld i at h*n starte med hasj-røyking/annet div rus. Jeg snakket om gode og negative sider med hasj, siden jeg har erfaring med generelt rus og avhengighet så har jeg litt erfaring, h*n bare du snakker for mye.
Arrrrrg hater når folk ikke vil ta til seg ord å høre på erfaringer før dem kaster seg ut i det.

Til deg, aldri forhast deg. Vent til du har blitt vandt til medisin du bruker i det minste. Selv bare Concerta/ritalin er avhengighetsskapende
Sist endret av Mentaltsvak101; 22. februar 2013 kl. 01:34.
Det er utrolig hvor uvitne nordmenn er(og resten av verden ofc). Jeg for noen år siden var akkurat som deg og trodde tilogmed at weed var farlig... Etter å ha lest og sett på filmer blir jeg utrolig overrasket at media har greid å lure så utrolig mange mennesker. Når jeg bringer opp i "vennegjengen" om at rusmidler er ikke så farlig som de blir fremstilt blir jeg den typiske "stoneren/hippien". Noe som er litt irriterende. :P Tilogmed når jeg viser REN FAKTA, blir folk skeptiske... Men med tid blir vell folk mer beviste og innser at de har blitt lurt.
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Har en jeg står nært som vil teste, siden jeg er den eneste h*n kjenner som kan skaffe, så er jeg i stor tvil om jeg vil eller ikke.
Vil ikke være en skyld i at h*n starte med hasj-røyking/annet div rus. Jeg snakket om gode og negative sider med hasj, siden jeg har erfaring med generelt rus og avhengighet så har jeg litt erfaring, h*n bare du snakker for mye.
Arrrrrg hater når folk ikke vil ta til seg ord å høre på erfaringer før dem kaster seg ut i det.

Til deg, aldri forhast deg. Vent til du har blitt vandt til medisin du bruker i det minste. Selv bare Concerta/ritalin er avhengighetsskapende
Vis hele sitatet...
Ja, skjønner at du er i stor tvil. Vil ikke han/hun høre på dine erfaringer da? Eller er det slik at han/hun SKAL prøve?
Jeg postet denne tråden for jeg vil høre erfaringer! Jeg vil ikke bare hoppe ut i ting så går det rett vest. Ja, som jeg skrev, så har jeg jo bestemt meg for å prøve, men jeg vil som sagt høre litt på dem som har erfaring å kan komme med gode råd før jeg gjør noe som helst.

Synst det er kjipt at du sitter i den situasjonen når det gjelder vennen din.
Og jeg synst det er dumt at hun/han ikke vil sette seg ned å faktisk høre på hva du har å si..

Sitat av Nexxzow Vis innlegg
Det er utrolig hvor uvitne nordmenn er(og resten av verden ofc). Jeg for noen år siden var akkurat som deg og trodde tilogmed at weed var farlig... Etter å ha lest og sett på filmer blir jeg utrolig overrasket at media har greid å lure så utrolig mange mennesker. Når jeg bringer opp i "vennegjengen" om at rusmidler er ikke så farlig som de blir fremstilt blir jeg den typiske "stoneren/hippien". Noe som er litt irriterende. :P Tilogmed når jeg viser REN FAKTA, blir folk skeptiske... Men med tid blir vell folk mer beviste og innser at de har blitt lurt.
Vis hele sitatet...
Ja, som jeg bruker å si til alle jeg møter "Alt er jo farlig idag".. Ikke rart verden blir slik den blir. Når alle går rundt å er redd for ting du absolutt ikke burde vær redd for. Jeg føler meg teit som har gått rundt i alle disse årene å sett ned på mennesker som faktisk bare sitter og koser seg en fredagskveld/helg å tenner en.

Jeg har fått opp øynene mine. Tok lang tid, men det kommer nok etterhvert med resten også... forhåpentligvis.

Sitat av HMM? Vis innlegg
Jeg har også bestemt meg for og prøve hasj. har 0 kontakter, så er litt vanskelig og skaffe. Så noen som vet hvor jeg kan gå for og se om jeg finner noe og hva jeg skal se etter? bor på Lillehammer.

skriver dette her fordi jeg ikke vet hvordan jeg starter min egen tråd ^^
Vis hele sitatet...
Har du planer om å prøve det alene? Har du ingen venner som driver på med dette?
hvorfor ikke ? Du må prøve for å vite..
Sitat av fjellheim Vis innlegg
hvorfor ikke ? Du må prøve for å vite..
Vis hele sitatet...
Ja, har jo funnet ut det nå.
Noen ganger kan det være bedre å gå i uviten.
Sitat av Glennissen Vis innlegg
Noen ganger kan det være bedre å gå i uviten.
Vis hele sitatet...
Men tenk om det ikke er det?
det finner du ikke ut før du har prøvd
Sitat av fjellheim Vis innlegg
det finner du ikke ut før du har prøvd
Vis hele sitatet...
Måtte le litt nå.. Er jo akkurat derfor jeg skal prøve.
Og er det ikke noe jeg liker, så er det jo ingen grunn til å gjøre det flere ganger.
hehehe ^^ Helt korrekt!Men Jeg tror kanskje du liker det

Edit: Nesten alt har jo sine magiske førstegangere...
Sist endret av fjellheim; 22. februar 2013 kl. 02:51.
Sitat av fjellheim Vis innlegg
hehehe ^^ Helt korrekt!Men Jeg tror kanskje du liker det
Vis hele sitatet...
Da er vi enig!

Hvorfor tror du at jeg bare "kanskje" kommer til å like det?
Skrivefeil men jeg tror jeg skal gå for å være påståelig at du kommer til å synes det er jævlig morro, og ikke minst digg euforisk hvis du får tak i noe bra hasj Men du skulle ha gjort det sammens med noen gode venner først.
Det er bare fordi jeg har personlig erfaring med at det er i de fleste tilfeller mye artigere Masse hysterisk fliring, rett og slett good moments!
Sitat av HighOnSpongebob Vis innlegg
Da er vi enig!

Hvorfor tror du at jeg bare "kanskje" kommer til å like det?
Vis hele sitatet...
Damn.. Såg ikke det siste du skrev.

Sitat av fjellheim Vis innlegg
Skrivefeil men jeg tror jeg skal gå for å være påståelig at du kommer til å synes det er jævlig morro, og ikke minst digg euforisk hvis du får tak i noe bra hasj Men du skulle ha gjort det sammens med noen gode venner først.
Det er bare fordi jeg har personlig erfaring med at det er i de fleste tilfeller mye artigere Masse hysterisk fliring, rett og slett good moments!
Vis hele sitatet...
Hehe, nå roter jeg bare her. Tror ikke internetten min funker så bra siden alt henger seg opp.

Ja, det er det alle sier til meg, at første gangen kan det bli drit digg, eller så kjenner jeg ikke noe i det hele tatt.
Søskenbarnet mitt prøvde for mange år siden, hun endte opp med å ligge å spy å vær dårlig. Så krysser fingrene på at det ikke skjer med meg
Sitat av HighOnSpongebob Vis innlegg
Søskenbarnet mitt prøvde for mange år siden, hun endte opp med å ligge å spy å vær dårlig. Så krysser fingrene på at det ikke skjer med meg
Vis hele sitatet...
Som med alle andre rusmidler, så lærer man seg fort sine grenser.. imidlertid skal det en del til for at du begynner å spy. Nøkkelen til å ikke spy/bli dårlig/bade er å ha i bakhodet at effekten går over innen 2-3 timer. For noen blir de første gangene for intense, og man føler at man "mister kontrollen" over situasjonen. Dette blir man ofte dårlig av, grunnet kroppens forsvarsmekanisme. Så hvis du begynner å føle at ting blir for intenst, må du bare tenke "dette er over om noen timer"
Sist endret av henrik988; 22. februar 2013 kl. 05:52.
Sitat av henrik988 Vis innlegg
Som med alle andre rusmidler, så lærer man seg fort sine grenser.. imidlertid skal det en del til for at du begynner å spy. Nøkkelen til å ikke spy/bli dårlig/bade er å ha i bakhodet at effekten går over innen 2-3 timer. For noen blir de første gangene for intense, og man føler at man "mister kontrollen" over situasjonen. Dette blir man ofte dårlig av, grunnet kroppens forsvarsmekanisme. Så hvis du begynner å føle at ting blir for intenst, må du bare tenke "dette er over om noen timer"
Vis hele sitatet...
Glemte å skrive at hun hadde drukket store mengder alkohol. Men vet ikke hvor mye det har å si.

Men godt tips Takk
Sist endret av HighOnSpongebob; 22. februar 2013 kl. 06:41.
valar morghulis
skralle's Avatar
Glemte å skrive at hun hadde drukket store mengder alkohol. Men vet ikke hvor mye det har å si.
Vis hele sitatet...
For all del, ikke bland hasj med alkohol. Dette er en kombinasjon det tar lang tid å mestre , og du vil etter all sannsynlighet ende opp i en karusell med oppkast og kvalme.
Sitat av skralle Vis innlegg
For all del, ikke bland hasj med alkohol. Dette er en kombinasjon det tar lang tid å mestre , og du vil etter all sannsynlighet ende opp i en karusell med oppkast og kvalme.
Vis hele sitatet...
Har aldri sagt at JEG skal gjøre det. Men hun gjor det når hun prøvde.
Det du trenger å vite før du går inn på noe slikt er:

- Disiplin: Evnen din til å utføre handlinger under ledelse av andre.
- Om du er i stand til å fokusere, og motivere deg selv til å utføre mål og handlinger gjennom egen selvdisiplin
- Om du har god kontroll over ditt eget liv, og eventuelt hvordan dette vil ha innflytelse på både deg selv og omgivelsene
- Om det vil gi positive eller negative sosiale og helsemessige gevinster


Ikke minst Kunnskap. Altså at du har en bevisst forståelse av det du inntar, og hva du begir deg ut på. Alltid bruk troverdige kilder, og gjerne flere enn bare en. Mye er subjektive meninger, og er ofte ikke nøytrale eller objektive.

To gode lenker:
http://www.erowid.org/
http://www.thegooddrugsguide.com/

Know your Body - Know your Mind - Know your Substance - Know your Source.

Husk også at om uansett hvor du kjøper cannabis fra her i landet, er det liten sannsynlighet for at du vet antallet psykoaktive substanser det inneholder. Hvor mye av cannabidiolet CBD eller det mest avgjørende, THC. Medisinsk sett er CBD påvist på ha en anti-psykotisk effekt i tillegg til linding av kvalme, betennelser, kramper, redusering av angst og hemmer kreftceller. Det er også viktig å tenke på hva du kjøper til hvilken anledning/bruk. Cannabis av typen indica har gjerne lavere konsentrasjon av THC enn Cannabis sativa. Disse har et høyere innhold av cannabidiol, og gjør det mer stein. Med andre ord, Sativa vil gjøre deg høy. Det finnes også andre planter som er hybrider, og krysset med andre varianter. Forholdet mellom THC og CBD i plantematerialet avgjør hvordan rusen blir, men dette er forskjellig fra person til person.

Det er ganske innlysende at Cannabis påvirker hukommelsen, korttidshukommelsen og andre kognitive funksjoner i 1-12, alt etter omfang. Ikke fordi THC dreper cellene men bedøver dem. Men det går nok greit om du er disiplinert nok til å ikke gå over til høy, regelmessig bruk. Noe som for øvrig fører til en annerledes rus. Mer passiv og kronisk tilstand. Må også legge til at det ikke konstatert noen varig endring i intelligens hos cannabisbrukere. Noe de tidligere antok ved teorien om at det dreper hjerneceller. Men nyere forskning tyder faktisk på at cannabioider kan stimulere til veksten av nye celler. Det er også uenighet i om hvorvidt cannabis bidrar til å utløse slike psykiske lidelser. En mulig forklaring er at folk som står i fare for å utvikle schizofreni i større grad bruker cannabis. Anbefales altså å holde seg unna rusmidler om du vet du er i risikosonen. Teorier eller ei.

Å dømme kvaliteten på produkene vil du nok lære ved erfaring. Men jeg anbefaler deg likevel å gjøre litt research på dette. Se gjerne på trikomene på poten og lukt på den. Smaken vil variere men personlig foretrekker jeg en litt fruktig, fyldig smak. Om du behøver mer hjelp på dette området kan jeg ta meg litt bedre tid etterpå. Du kan jo eventuelt lese deg opp litt på strains, og hvor f.eks den beste hasjen kommer fra. Utseende og konsistens varierer veldig fra sted til sted. Men smak og behag, som de sier.

Mvh

Lucy
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Det du trenger å vite før du går inn på noe slikt er:

- Disiplin: Evnen din til å utføre handlinger under ledelse av andre.
- Om du er i stand til å fokusere, og motivere deg selv til å utføre mål og handlinger gjennom egen selvdisiplin
- Om du har god kontroll over ditt eget liv, og eventuelt hvordan dette vil ha innflytelse på både deg selv og omgivelsene
- Om det vil gi positive eller negative sosiale og helsemessige gevinster


Ikke minst Kunnskap. Altså at du har en bevisst forståelse av det du inntar, og hva du begir deg ut på. Alltid bruk troverdige kilder, og gjerne flere enn bare en. Mye er subjektive meninger, og er ofte ikke nøytrale eller objektive.

To gode lenker:
http://www.erowid.org/
http://www.thegooddrugsguide.com/

Know your Body - Know your Mind - Know your Substance - Know your Source.

Husk også at om uansett hvor du kjøper cannabis fra her i landet, er det liten sannsynlighet for at du vet antallet psykoaktive substanser det inneholder. Hvor mye av cannabidiolet CBD eller det mest avgjørende, THC. Medisinsk sett er CBD påvist på ha en anti-psykotisk effekt i tillegg til linding av kvalme, betennelser, kramper, redusering av angst og hemmer kreftceller. Det er også viktig å tenke på hva du kjøper til hvilken anledning/bruk. Cannabis av typen indica har gjerne lavere konsentrasjon av THC enn Cannabis sativa. Disse har et høyere innhold av cannabidiol, og gjør det mer stein. Med andre ord, Sativa vil gjøre deg høy. Det finnes også andre planter som er hybrider, og krysset med andre varianter. Forholdet mellom THC og CBD i plantematerialet avgjør hvordan rusen blir, men dette er forskjellig fra person til person.

Det er ganske innlysende at Cannabis påvirker hukommelsen, korttidshukommelsen og andre kognitive funksjoner i 1-12, alt etter omfang. Ikke fordi THC dreper cellene men bedøver dem. Men det går nok greit om du er disiplinert nok til å ikke gå over til høy, regelmessig bruk. Noe som for øvrig fører til en annerledes rus. Mer passiv og kronisk tilstand. Må også legge til at det ikke konstatert noen varig endring i intelligens hos cannabisbrukere. Noe de tidligere antok ved teorien om at det dreper hjerneceller. Men nyere forskning tyder faktisk på at cannabioider kan stimulere til veksten av nye celler. Det er også uenighet i om hvorvidt cannabis bidrar til å utløse slike psykiske lidelser. En mulig forklaring er at folk som står i fare for å utvikle schizofreni i større grad bruker cannabis. Anbefales altså å holde seg unna rusmidler om du vet du er i risikosonen. Teorier eller ei.

Å dømme kvaliteten på produkene vil du nok lære ved erfaring. Men jeg anbefaler deg likevel å gjøre litt research på dette. Se gjerne på trikomene på poten og lukt på den. Smaken vil variere men personlig foretrekker jeg en litt fruktig, fyldig smak. Om du behøver mer hjelp på dette området kan jeg ta meg litt bedre tid etterpå. Du kan jo eventuelt lese deg opp litt på strains, og hvor f.eks den beste hasjen kommer fra. Utseende og konsistens varierer veldig fra sted til sted. Men smak og behag, som de sier.

Mvh

Lucy
Vis hele sitatet...
Skal ikke prøve ut noe som helst før jeg har fått i orden hvilke medisiner jeg skal bruke for hjelp. Har ADD.
Men setter stor pris på at du tar deg tiden til å hjelpe meg når jeg eventuelt vil trenge det. Kommer til og sitte mye og lese til jeg kommer til det punktet at jeg skal røyke. Har allerede sjekket ut sidene du anbefaler meg, men skal sette meg inn i det mer nå nærmeste dagene.

Har ikke sovet på 38 timer, så skal prøve å få øynene til og slappe av litt før jeg setter meg ned igjen
Jeg tror han prøvde og si at du antakeligvis kommer til å like det, men det er veldig individuelt.

Jeg kjenner meg igjen i det du sier. Jeg begynte selv å røyke smått i niende klasse på ungdomsskolen snart 7 år siden. Var alltid veldig bestemt på å ikke prøve noe annet en cannabis, da jeg liker at det har det naturlige ved seg. jeg har hatt (som sikkert de aller fleste andre stonere) perioder hvor jeg røyker hver eneste dag. det er ikke å anbefale, for over tid vil du antakeligvis merke endringer/bivirkninger på kroppen. men det er veldig individuelt, og det eneste gode svaret jeg kan gi deg er at du må erfare det selv. Det er heldigvis ikke permanent, noe som gjør at du kan justere på inntaket for å finne ut hva som passer deg.

Har nå funnet en balanse som jeg anser som fornuftig for min del. Jeg er i full jobb, når jeg fyrer så fyrer jeg først om jeg har fri eller når alle de daglige prosjektene er gjort og jeg har tid til og sette meg. Begrenset meg til ca 3-4 av 7 dager i uken ved at jeg ikke røyker kvelden før jeg starter tidlig på jobb.
Jeg vil legge til at jeg gikk fra å røyke pot til å røyke hasj fordi jeg følte jeg fikk smålig rare tanker, ble mer fjollete (le hvis du vil, men fikk tanker om feks at jeg var blitt mindre smart osv) og er langt mer sliten/bakfjern dagen derpå med grønt. Samt varer hasjen lengre over tid (mer økonomisk), lukter mindre (mindre risiko). Føler ikke at jeg er fjong like lenge på hasj, men det har vel både sine fordeler og bakdeler. Grønt er kos en gang iblant hvis du skal ut å gjøre noe for eksempel.

Jeg har hatt gode opplevelser med psilocybe truffles (magic mushrooms) i amsterdam ved to anledninger (november 2011 og juli 2012). tok meg en gang en stripe kokain på fest en gang, det kommer jeg aldri til å røre igjen. For fire måneder siden prøvde jeg for første gang MDMA og har tatt det ved et par anledninger, og kommer til å gjøre det igjen. Nettopp fordi det er en rus som jeg føler gir meg noe tilbake, noe alkohol og kokain ikke gjør. Jeg har planer om å teste LSD en gang i fremtiden, men det skal være godt planlagt med setting.

Jeg har gjort meg opp en mening for stoffer jeg ikke kommer til å røre, og stoffer jeg heller foretrekker. Som du selv sier vil jeg også anse meg selv som en med sterk psyke, har prinsipper og fornuft. Men pass på, for det kan gå ut av kontroll før du selv ser det. Det er viktig å kunne selv se evt. endringsmønster i tanker, personlighet osv.

Gjør mye research selv rundt det du planlegger og prøve. Sett deg rettningslinjer og vær bestemt på det før du begynner å bruke. Vær kritisk. Lykke til.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Bare lurer, hvorfor har du så lyst til å "bare prøve"?

Sier ikke at det er noe galt i det, bare lurer på hvorfor du har bestemt deg akkurat nå.
Vis hele sitatet...
Nå er han jo 22 år og hjernen er mest sannsynlig ferdig utviklet. Hvis hjernen ikke er ferdig utviklet kan det skje noe feil med utviklingen.
Sitat av wackwrack Vis innlegg
Jeg tror han prøvde og si at du antakeligvis kommer til å like det, men det er veldig individuelt.

Jeg kjenner meg igjen i det du sier. Jeg begynte selv å røyke smått i niende klasse på ungdomsskolen snart 7 år siden. Var alltid veldig bestemt på å ikke prøve noe annet en cannabis, da jeg liker at det har det naturlige ved seg. jeg har hatt (som sikkert de aller fleste andre stonere) perioder hvor jeg røyker hver eneste dag. det er ikke å anbefale, for over tid vil du antakeligvis merke endringer/bivirkninger på kroppen. men det er veldig individuelt, og det eneste gode svaret jeg kan gi deg er at du må erfare det selv. Det er heldigvis ikke permanent, noe som gjør at du kan justere på inntaket for å finne ut hva som passer deg.

Har nå funnet en balanse som jeg anser som fornuftig for min del. Jeg er i full jobb, når jeg fyrer så fyrer jeg først om jeg har fri eller når alle de daglige prosjektene er gjort og jeg har tid til og sette meg. Begrenset meg til ca 3-4 av 7 dager i uken ved at jeg ikke røyker kvelden før jeg starter tidlig på jobb.
Jeg vil legge til at jeg gikk fra å røyke pot til å røyke hasj fordi jeg følte jeg fikk smålig rare tanker, ble mer fjollete (le hvis du vil, men fikk tanker om feks at jeg var blitt mindre smart osv) og er langt mer sliten/bakfjern dagen derpå med grønt. Samt varer hasjen lengre over tid (mer økonomisk), lukter mindre (mindre risiko). Føler ikke at jeg er fjong like lenge på hasj, men det har vel både sine fordeler og bakdeler. Grønt er kos en gang iblant hvis du skal ut å gjøre noe for eksempel.

Jeg har hatt gode opplevelser med psilocybe truffles (magic mushrooms) i amsterdam ved to anledninger (november 2011 og juli 2012). tok meg en gang en stripe kokain på fest en gang, det kommer jeg aldri til å røre igjen. For fire måneder siden prøvde jeg for første gang MDMA og har tatt det ved et par anledninger, og kommer til å gjøre det igjen. Nettopp fordi det er en rus som jeg føler gir meg noe tilbake, noe alkohol og kokain ikke gjør. Jeg har planer om å teste LSD en gang i fremtiden, men det skal være godt planlagt med setting.

Jeg har gjort meg opp en mening for stoffer jeg ikke kommer til å røre, og stoffer jeg heller foretrekker. Som du selv sier vil jeg også anse meg selv som en med sterk psyke, har prinsipper og fornuft. Men pass på, for det kan gå ut av kontroll før du selv ser det. Det er viktig å kunne selv se evt. endringsmønster i tanker, personlighet osv.

Gjør mye research selv rundt det du planlegger og prøve. Sett deg rettningslinjer og vær bestemt på det før du begynner å bruke. Vær kritisk. Lykke til.
Vis hele sitatet...
Wow, det var jo tidlig å begynne å røyke. Hvor gammel er du nå?
Hva fikk deg til og begynne så tidlig?

Tror ikke jeg kan si at jeg bare kommer til å prøve å røyke. Kanskje det er det beste å bare ta det som det kommer. Men jeg har også stoffer jeg ALDRI kommer til og prøve. Nettopp pga at jeg ikke vil.

Du har jo ett ganske fint forhold til dette med å ruse deg da. Og det er det jeg også ønsker å få, om jeg liker å røyke.
Har hørt at hasj får deg til å le første gangene. Har faktisk ikke tenkt tanken på å prøve pot. Kanskje jeg er rar. Men som sagt,tiden får vise hva som skjer.

Dette med sopp er jeg fast bestemt på og ikke prøve. Nettopp pga en nær venn av meg aldri har kommet ned igjen. Og det er skremmende.
Kan jo godt hende jeg tåler det, men jeg vil ikke ta slike sjanser.

Klart jeg må passe på, jeg ønsker ikke å bli "avhengig" av noe som helst.
Har heldigvis en kompis som har holdt på i mange år, å han har vell så og si testet det meste han har fått tak i. Så han kommer nok til å passe på meg litt også. For han vet hva som står på spill visst ting går ut av kontroll

Sitat av random71455 Vis innlegg
Nå er han jo 22 år og hjernen er mest sannsynlig ferdig utviklet. Hvis hjernen ikke er ferdig utviklet kan det skje noe feil med utviklingen.
Vis hele sitatet...
Han som du sier er 22 år, er ikke en "han". Er nok en "hun".
Sist endret av HighOnSpongebob; 22. februar 2013 kl. 12:44.
Selv om røykings ikke er skadelig i seg selv så er det inngangsporten til rus-verden.
Det finnes masse kyniske folk i miljøet, husk at du ikke skal stole på hvem som helst.
Skal du ta noe og "utforske" burde hasj/pot være absolutt det eneste, tryggeste du burde holde deg til, er IKKE vits og "utforske" ting som hardere dop, da snakker jeg om kokain, heroin, amfetamin & div. piller. osv

Cannabis er ikke farlig så lenge du har ett moderat forhold, spesielt siden kroppen din har allerede utviklet seg, er en litt annen sak om du er 14-15 år og røyker daglig

Do the drugs, dont let the drugs do you.
Du skal røyke ja, men hva er det egentlig du lurer på?

Ingenting galt i å prøve eller røyke hasj, anbefaler at du finner en fin plass med gode venner. Dere kan dra på hyttetur eller lignende, så slipper du noia om du så får det. Ta med mat og drikke, og se hvordan det går! Sett på en gøy film, eller spill noen brettspill eller sånn. Så kan det bli en avslappet kveld i godt selskap .

Anbefaler å rulle et par joints, så kan du bare ta litt og litt og se hvordan det går. Husk at det ikke er uvanlig å ikke få noe effekt de første 2-3 gangene, så ikke bli skuffet om dette skjer. Rusen kan nok komme litt brått på om ikke du er vant til det, men vil ikke si at det er en ubehagelig følelse.

Det er lov å være nysgjerrig, men bare husk at du må gjør det for deg selv, og ikke føle at du må for å bli inkludert i gjengen som røyker . Uansett så får du bare kose deg og ta det rolig de første gangene .
Sist endret av happy violence; 22. februar 2013 kl. 15:26.
Sitat av random71455 Vis innlegg
Nå er han jo 22 år og hjernen er mest sannsynlig ferdig utviklet. Hvis hjernen ikke er ferdig utviklet kan det skje noe feil med utviklingen.
Vis hele sitatet...

Hjernen er ikke ferdig utviklet før man er ca. 25 år.
Sist endret av CountDrugula; 22. februar 2013 kl. 15:41.
Jeg begynte tidlig, men ikke så tidlig. Jeg utforsket det i et par år. Vi kjøpte typ en bag på deling sånn hver 4 måned. Den varte lenge og ble kun brukt hvis anledningen passet seg. Det var først i forbindelse med russetiden at det ble mer regelmessig.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Var slik før selv, og var alltid fast bestemt på at enkelte ting skal man bare ligge unna. Men nysgjerrigheten tar overhånd til slutt, man ser så mange andre gjør det - og i de fleste tilfeller kan man ikke benekte at det virker utrolig morsomt og som en etterlengtet pause fra hverdagen.

Eneste er jo dessverre at en del aldri slutter, eller klarer å kommer seg ut av miljøet som gjerne følger med. Personlig tror jeg det er miljøet som er verst. I et slikt miljø vil alt bare fremstå mer og mer normalt, i tillegg til at få forteller deg baksiden ved de ulike stoffene og det kommer fort mer "heavy" stoffer på banen. Så holder du deg unna det, og kan være sikker på at du klarer og begrense deg selv til å kun gjøre det en gang i blandt er det neppe så farlig og ta seg en joint i ny og ne :-) Bare vær klar over at alle reagerer på det ulikt, og det er vanedannende.
Hva var det som skjedde med vennen din egentlig?

Hadde han noen sykdom, (mis)brukte han mye annet, vet du om han har familie med problemer eller var han rett å slett uheldig?

Du burde egentlig ikke si brått nei til psykedelika (LSD, flein, meskalin, dmt) selv om vennen din aldri kom ned (såklart er det jævlig trist med han da), kan være vakkert om det brukes med måte og med respekt.

Sier ikke at det er noe du absolutt burde gjøre heller, men bare at du burde sette deg inn i hvordan slike stoffer virker og bestemme deg selv om du vil bruke det eller ikke. Det med vennen din er jo en enkelthandelse, og det er (ifølge forskere på NTNU) mindre sannsynlig å ha psykiske problemer hvis du bruker det enn hvis du ikke bruker det
http://www.dagbladet.no/a/28781450/

Du kan lese deg litt opp på denne siden hvis du vil vite mer om fleinsopp:
http://www.magic-mushrooms.net/
Sitat av wopah Vis innlegg
Var slik før selv, og var alltid fast bestemt på at enkelte ting skal man bare ligge unna. Men nysgjerrigheten tar overhånd til slutt, man ser så mange andre gjør det - og i de fleste tilfeller kan man ikke benekte at det virker utrolig morsomt og som en etterlengtet pause fra hverdagen.

Eneste er jo dessverre at en del aldri slutter, eller klarer å kommer seg ut av miljøet som gjerne følger med. Personlig tror jeg det er miljøet som er verst. I et slikt miljø vil alt bare fremstå mer og mer normalt, i tillegg til at få forteller deg baksiden ved de ulike stoffene og det kommer fort mer "heavy" stoffer på banen. Så holder du deg unna det, og kan være sikker på at du klarer og begrense deg selv til å kun gjøre det en gang i blandt er det neppe så farlig og ta seg en joint i ny og ne :-) Bare vær klar over at alle reagerer på det ulikt, og det er vanedannende.
Vis hele sitatet...
Jeg trodde myten om at cannabis er et gateway drug er blitt motbevist? De fleste som prøver cannabis i voksen alder slik som trådstarter her har veldig ofte enten lest seg opp eller vet allerede noenlunde hva de går til. Cannabis er ekstremt mildt i forhold til veldig mange andre rusmidler - inkludert alkohol, og det er ingenting som sier at du får "lyst" til å prøve noe annet bare fordi du har prøvd cannabis. Cannabis er heller ikke avhengighetsskapende på noe måte. Nå har jeg også en forkjærlighet for de fleste rusmidler så jeg er sikkert litt mer "liberal" enn Ola Nordmann, men min erfaring med cannabis, som for øvrig begynner å bli ganske lang, er at cannabis verken sender deg til "feile" miljøer eller ødelegger for deg på noe som helst måte så lenge man ikke overdriver bruken (som med alt annet). Selv om jeg hadde flere bekjente som solgte cannabis måtte jeg lete meg frem hardt og lenge før jeg fant fram til andre rusmidler jeg hadde lyst til å prøve.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg trodde myten om at cannabis er et gateway drug er blitt motbevist? De fleste som prøver cannabis i voksen alder slik som trådstarter her har veldig ofte enten lest seg opp eller vet allerede noenlunde hva de går til. Cannabis er ekstremt mildt i forhold til veldig mange andre rusmidler - inkludert alkohol, og det er ingenting som sier at du får "lyst" til å prøve noe annet bare fordi du har prøvd cannabis. Cannabis er heller ikke avhengighetsskapende på noe måte. Nå har jeg også en forkjærlighet for de fleste rusmidler så jeg er sikkert litt mer "liberal" enn Ola Nordmann, men min erfaring med cannabis, som for øvrig begynner å bli ganske lang, er at cannabis verken sender deg til "feile" miljøer eller ødelegger for deg på noe som helst måte så lenge man ikke overdriver bruken (som med alt annet). Selv om jeg hadde flere bekjente som solgte cannabis måtte jeg lete meg frem hardt og lenge før jeg fant fram til andre rusmidler jeg hadde lyst til å prøve.
Vis hele sitatet...
Nei, men de fleste liker vel rusen. Og oppdager man noe man liker så har man jo lyst til å gjøre det igjen. Advarte mest mot miljøet, synes selv cannabis er ganske harmløst, og for mange et mye bedre alternativ enn alkohol. Kanskje jeg overdriver, vet ikke. Bor i liten by hvor du alt for enkelt kan få tak i det du vil og noe dårlig miljø, i tillegg til at mange av de jeg kjenner i dette miljøet startet bare med cannabis. Så bedre å være litt på den sikre siden, og være klar over alle konsekvensene det kan medføre skulle det skli helt ut.