Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 17099
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Kjør så fort du klarer gjennom tun, tettbygde strøk og 30-sone med flest mulig lekende unger i veien. Jo farligere farten din er for mennesker, jo bedre. De får ikke tillatelse til å følge deg i slike hastigheter når risikoen er såpass stor.

Hater meg selv litt for å foreslå dette, men jeg tipper at det er den letteste måten å få politiet av halen din.

Ikke gjør det.
Vis hele sitatet...
Om det er i storbyer, så kan de vell få helikopter til å følge etter deg og vente til du kan bli tatt?
"Veldig smart å prøve å kjøre ifra dem!" Det kan fort ende opp med en trafikkulykke! Da kan en også få uaktsomt drap på rullebladet. Og hvis de får tatt skiltnummeret, skal du eier være flink til å ljuge, for å slippe unna i en rettssak! Og ha det og tenke på resten av livet, at du lemlestet eller drepte noen, veldig kult og intelligent! Særlig når du kanskje rømmer unna 2000-3000 kr.
Sist endret av aluminiumfluorid; 14. november 2013 kl. 23:38.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Om det er i storbyer, så kan de vell få helikopter til å følge etter deg og vente til du kan bli tatt?
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke så voldsomt mange politihelikoptre i luften i norske byer til enhver tid? Jeg vet ikke, men antar det. Tror likevel at dette er raskeste og enkleste måte å faktisk komme seg unna på.

Får man helikopter inn i bildet er det vel stort sett kjørt uansett.

Sitat av amdb73 Vis innlegg
"Veldig smart å prøve å kjøre ifra dem!" Det kan fort ende opp med ....
Vis hele sitatet...
Jøss. Det visste ingen. Next.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Settoz Vis innlegg
Om det er i storbyer, så kan de vell få helikopter til å følge etter deg og vente til du kan bli tatt?
Vis hele sitatet...
Skal vel litt til at man ikke kommer seg unna før de får sendt avgårde den enslige choppern sin?
Det er jo en tragisk en her. Synd at jenta på sykkelen dør også. Men heldigvis kolliderte de ikke med noen, de kjørte inn i en bom.

http://www.youtube.com/watch?v=-xoOyu7SkJU
▼ ... over en uke senere ... ▼
hoppeavisvingenbitch
27 1
Hørte om en kar som monterte 3 eller 4 kraftige strobelys bak på bilen, rett ved skiltet, når snuten var bak han slo han de på (det var mørkt, vel å merke), og de ble antakeligvis kraftig blendet, da de bremset kraftig ned. Hvis du har de nødvendige kjøreegenskapene skal det vel være mulig å komme seg unna, sett at de ikke får reg nummeret ditt.
Ridder av 1. klasse
Sitat av MadCroc Vis innlegg
Tenkte at det må jo være noe man kunne ha montert på bilen at man har større sjans til å komme seg unna. Hva om man monterer noe på bilen slik at man kan legge olje over hele veien og et røykteppe etter seg?

Noen andre ting man kunne gjort med bilen eller gjøre for å unngå å bli tatt?
Vis hele sitatet...
Kanskje denne episoden av MythBusters, kan gi deg noen gode ideer!
Sitat av MadCroc Vis innlegg
Har ingen planer om å kjøre fra politiet eller å gjøre noe ulovelig, men har tenkt litt på hvordan man kunne gjort det.
slik
Tenkte at det må jo være noe man kunne ha montert på bilen at man har større sjans til å komme seg unna. Hva om man monterer noe på bilen slik at man kan legge olje over hele veien og et røykteppe etter seg?

Noen andre ting man kunne gjort med bilen eller gjøre for å unngå å bli tatt?
Vis hele sitatet...
hvis du har en Golf eller lignende kompaktbil må du kjøre i 63km/t (litt over 60). Full sving og håndbrekket helt opp så slenger bilen seg rundt 180´ og er klar til å kjøre i andre retningen. Det er et fint tips om du har tenkt å stikke av. Prøv deg noen ganger og finn ut hva hastighet din bil trenger både på fuktig og tørr vei for å havne 180´i forhold til tidligere kjøreretning. Funket for de jeg kjenner
Forslag som har blitt nevnt:

-Olje bak bilen
-Banan skall
-Olje bak bilen
-Spyle væske
-Olje bak bilen
-Kompisen min trimmet moped(selvom vi snakker om bil)
-Olje bak bilen
-Spyle væske
-Tettbygd strøk
-Bryt fartsgrensen(do`h)
-Spiker matte og olje(kreativt)
-Se på F&F 6 10x(do`h)
-Olje bak bilen


Veldig mange gode råd!!! Jeg driter i motivet ditt, lykke til uansett. Det beste rådet som har kommet her er å kjøre uforsvarlig! Og beste måten å gjøre det på er å kjøre i motsatt felt. Tom. polititet i U.S stopper å følge etter bilister som gjøre det. Ikke bare er det uforsvalig for andre sivile men for politiet også, og politi liv er mye mer verdt enn ditt liv eller å få tatt deg.

De kan jo bare smelle på å et par nattran på forsiden av VG så er det glemt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hold bånn lat som det e Olav Tveiten du kjører fra, OLA GAOE!!!!!!!!!
Sitat av columbia Vis innlegg
kjør motorsykkel, bare ta av deg hjelmen, da har ikke politiet lov til å følge etter deg.
Vis hele sitatet...
Det var en sak for et par år siden i Bærum mener jeg det var, hvor en 16-åring gjorde dette. Politiet var i hælene på ham til han krasjet med døden til følge.. Finner ikke linken dessverre
Den undervurderte
for å stikke fra politiet, må man egentlig bare se etter raskeste mulighet ut av jakten, unngå rundkjøringer, de kan avkutte deg der. Det du og kan gjøre er å prøve å overbevise dem at å følge etter deg er for farlig, og at de dermed må sakke av, nå er det heller ikke tatt i betrakting av at de kan ha andre patruljer andre steder for å stoppe deg.
Sitat av morfen94 Vis innlegg
for å stikke fra politiet, må man egentlig bare se etter raskeste mulighet ut av jakten, unngå rundkjøringer, de kan avkutte deg der. Det du og kan gjøre er å prøve å overbevise dem at å følge etter deg er for farlig, og at de dermed må sakke av, nå er det heller ikke tatt i betrakting av at de kan ha andre patruljer andre steder for å stoppe deg.
Vis hele sitatet...
Hvis de kan kutte rundkjøringen kan du det også
Kjører du altfor idiot og er skikkelig til fare er det ikke sikkert de slakker av. Men heller bruker taktikken med å kjøre deg i grøfta, de stopper enkelt trafikk på strekninger osv. Ble gjort her jeg bor for noen år siden, stoppet trafikken på den aktuele veien etter en ganske lang og dramatisk biljakt hvor det ble besluttet at han som stakk skulle stoppes for alt i verden. Det ble plassert ut hjullaster i veibanen noe som fikk følger, sjåføren måtte kjøre i skogen for å unngå hjullasterene, de valgte å heller eventuelt skade den person istedenfor at han skulle skade andre med sin ruskjøring.

Om dere googler "skadet etter politijakt" får dere MANGE artikler om nettopp dette. Så dersom du er til fare for andres liv og helse vil du bli stoppet på en eller annen måte uansett.
Sist endret av Dasset; 4. desember 2013 kl. 13:29.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Det jeg har gjort, er å kjøre lovlig og ansvarlig. Har ikke sett snurten av purken noensinne.
Sitat av Sio Vis innlegg
Det jeg har gjort, er å kjøre lovlig og ansvarlig. Har ikke sett snurten av purken noensinne.
Vis hele sitatet...
Ts vil vel heller finne ut hva som skal til om du har gjort noe FYFY og hvordan komme seg bort.

Du kan jo montere inn/ta med brannslukningsapparat med pulver. Sprøyt det inn når du skal kjøre i en tunnel og det blir ikke så lett å følge etter

Eller så kan man gjøre som man må på NeedforSpeed. Kjøre til en gjemmeplass for å vente til politiet har kjørt forbi
Om du ikke har planer om å kjøre fra politiet, hvorfor skal du vite det da? Og om du ikke har tenkt på det har du et skilt med et unikt nummer bak bilen din, som politiet får tar i ganske lett, og om du klarer å kjøre fra dem får du nok en ikke så alt for blid politimann på døra. Hold deg til flåkllypa og gta du.
En bekjent sa at politiet må ta deg innen 6 timer for å kunne ta deg. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Hvis ikke så er det bare å kjøre langt pokkerivold og ikke komme tilbake før senere på kvelden.

Politiet kjørte forøvrig over 200 når de fulgte etter meg da jeg ble tatt.
I denne dokumentaren får du være med en biltyv som stikker fra politiet.

http://www.youtube.com/watch?v=wY4DuuGqlSo

et av tipsene hans er og skru av front lysene.
Sitat av conflict Vis innlegg
En bekjent sa at politiet må ta deg innen 6 timer for å kunne ta deg. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?
Vis hele sitatet...
Det er like (U)sant som at politiet har en øvre fartsgrense og at det nytter å kaste av seg hjelmen.