Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  367 47468
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Jeg bor i en FrP-styrt kommune og har sett FrP styre. Dette partiet kan fint ødelegge alt det gode som er bygget opp gjennom årtier på null komma niks om de får sjansen i regjering.
Vis hele sitatet...
Her må du være mer konkret. Hva snakker du om?

Sitat av Fritenker Vis innlegg
Man kan såklart diskutere mye om hva frp er, men jeg vil ikke si at de er et typisk liberalistisk parti. De tar alle de lokkende liberalistiske ideene: Lavere skatt, ingen avgift, "personlig frihet". Samtidig er det som en sovjetisk planøkonomi på noen områder. ingen andre parti vil bruke så mye statlige penger, både i offentlig transport,utdanning, og ikke minst helsesektoren.
Vis hele sitatet...
Hvordan får du dette til å bli "sovjetisk planøkonomi"?
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hvordan får du dette til å bli "sovjetisk planøkonomi"?
Vis hele sitatet...
Frp vil bruke kjempemasse penger fra det offentlige. De vil ha lave skatter og mye statlig aktivitet. De er mer som nasjonalsosialismen i Tyskland kanskje.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Min personlige mening om FRP er at de er en gjeng med rasister som elsker vold. Det er et så skreddersydd Trøgstad parti at det ikke går an!
Sitat av Fritenker Vis innlegg
Frp vil bruke kjempemasse penger fra det offentlige. De vil ha lave skatter og mye statlig aktivitet. De er mer som nasjonalsosialismen i Tyskland kanskje.
Vis hele sitatet...
Det er SV og partiene på venstresiden som er nærmest nazismen. Hvor har du det fra at FrP vil bruke "kjempemasse" penger fra det offentlige?

Sitat av Sexarz Vis innlegg
Min personlige mening om FRP er at de er en gjeng med rasister som elsker vold.
Vis hele sitatet...
Rasister? Du får fortelle FpU-leder Himanshu Gulati eller nestleder i FrPs bystyregruppe i Oslo Mazyar Keshvari at de er rasister da vet du.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Rasister? Du får fortelle FpU-leder Himanshu Gulati eller nestleder i FrPs bystyregruppe i Oslo Mazyar Keshvari at de er rasister da vet du.
Vis hele sitatet...
Det er FPU, noe helt annet. Tror ikke FRP bryr seg om å fjerne den plomben på mopeden.
Sitat av Sexarz Vis innlegg
Det er FPU, noe helt annet. Tror ikke FRP bryr seg om å fjerne den plomben på mopeden.
Vis hele sitatet...
FpU er en del av FrPs bystyregruppe i Oslo?
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
FpU er en del av FrPs bystyregruppe i Oslo?
Vis hele sitatet...
Det er de garantert. For å være ærlig så bryr jeg meg ikke det granne om norsk politikk. Uansett hvem som styrer dette landet så er det aldri noen som er helt fornøyde. Valgløftene blir aldri gjennomført hele tiden, politikerne lyver, de stjeler skattepengene våre og er rett og slett en gjeng med kronidioter som tror de vet hva som er best for det norske folket. F*ck it sier nå jeg
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Rasister? Du får fortelle FpU-leder Himanshu Gulati eller nestleder i FrPs bystyregruppe i Oslo Mazyar Keshvari at de er rasister da vet du.
Vis hele sitatet...
Man kan ikke være "svart" og samtidig rasist?
Sitat av Sexarz Vis innlegg
Min personlige mening om FRP er at de er en gjeng med rasister som elsker vold. Det er et så skreddersydd Trøgstad parti at det ikke går an!
Vis hele sitatet...
Det der er ikke en mening. Det er en tullete fordom. Ingen av de store partiene i Norge i dag kan gres over med én kam på den måten du gjør, og i alle fall ikke med så fornærmende ord.

Jeg lekte forresten med tanken på FrP i mine yngre dager, men har nå gått bort fra dem. Bare sånn at jeg ikke blir "beskyldt" for å være "frepper" når jeg tar dem i forsvar mot slike håpløse påstander.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Rasister? Du får fortelle FpU-leder Himanshu Gulati eller nestleder i FrPs bystyregruppe i Oslo Mazyar Keshvari at de er rasister da vet du.
Vis hele sitatet...
At FrP har politikere med mørkere hudfarge betyr ikke automatisk at de ikke er en parti som er fiendtlig innstilt mot mørkhudede. Forøvrig finnes det rasisme blant omtrent alle folkegrupper og stort sett rettes rasismen mot folk som er enda mørkere i huden enn seg selv. Det er feks mange arabere som hater pakistanere, men det at disse araberne selv har lysebrun hud rettferdiggjør jo ikke at de er rasister.

For å si det flåsete: at FrP har en mørk mann i et bystyre beviser at en drittsekk er en drittsekk uavhengig av hudfargen.
Sist endret av DonTomaso; 6. april 2012 kl. 02:44.
Sitat av Riverton Vis innlegg
Du vet du kan fjerne KP?
Vis hele sitatet...
hvordan? Titegn
Sitat av googlyeyes Vis innlegg
Man kan ikke være "svart" og samtidig rasist?
Vis hele sitatet...
Jo, men tror du de er rasister? Forøvrig ble nok ordet "rasist" her brukt i mangel på et bedre ord. Når det sies at alle i FrP er rasister, så tenker de nok på innvandringsfiendtlighet. Prøv å beskyld de nevnte representantene for innvandringsfiendtlig rasisme, og se om dét er noe mer treffende.

Å begynne å kaste ut skjellsord og hyle om rasisme er vanvittig usaklig og fjerner ethvert fundament for debatt og diskusjon. Ingen tvil om at vedkommende som begynner slik, i dette tilfellet Sexarz, kommer dårligere ut enn de han prøver å sverte.

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
For å si det flåsete: at FrP har en mørk mann i et bystyre beviser at en drittsekk er en drittsekk uavhengig av hudfargen.
Vis hele sitatet...
Say what?
For det første: impliserer du at alle som tilhører FrP er drittsekker?

For det andre, hvor er logikken i den sammenligningen der? En drittsekk er en drittsekk, uavhengig av hudfargen. Javel, det kan vi da alle være enig i. Men hva har det med FrPs mørkhudete bystyrerepresentanter å gjøre?
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Say what?
For det første: impliserer du at alle som tilhører FrP er drittsekker?

For det andre, hvor er logikken i den sammenligningen der? En drittsekk er en drittsekk, uavhengig av hudfargen. Javel, det kan vi da alle være enig i. Men hva har det med FrPs mørkhudete bystyrerepresentanter å gjøre?
Vis hele sitatet...
Jeg sier selvsagt ikke at alle er drittsekker. Det skulle tatt seg ut. Statistisk sett er de overrepresentert på lista over alle drittsekkene som finnes, men det finnes jo enkelte unntak. Jeg er for alle de ærlige og redelige frperene som ønsker å delta i arbeidslivet på lik linje med alle oss andre, men de kriminelle frperne, de som misbruker barn, voldtar og dreper har ingenting her i landet å gjøre.

For å si det på en annen måte: alle frpere er ikke drittsekker, men alle drittsekker er frpere.
Sist endret av DonTomaso; 6. april 2012 kl. 03:01.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg sier selvsagt ikke at alle er drittsekker. Det skulle tatt seg ut. Statistisk sett er de overrepresentert på lista over alle drittsekkene som finnes, men det finnes jo enkelte unntak. Jeg er for alle de ærlige og redelige frperene som ønsker å delta i arbeidslivet på lik linje med alle oss andre, men de kriminelle frperne, de som misbruker barn, voldtar og dreper har ingenting her i landet å gjøre.

For å si det på en annen måte: alle frpere er ikke drittsekker, men alle drittsekker er frpere.
Vis hele sitatet...
Haha. Jeg henger med på analogien din der. Det øverste sitatet her gjelder jo forsåvidt alt av folk. Ikke bare FrP-ere (håper jeg), og heller ikke bare innvandrere (som nok mange freppere vil snakke om). Diskuterer ikke den videre, kjenner igjen det argumentet.

Men det nederste sitatet her, derimot, henger jeg ikke helt med på. Jeg regner med det er en eller annen referanse her også, som jeg ikke ser. For du kan vel umulig mene bokstavelig at det ikke finnes drittsekker fra Høyre, Venstre, AP eller SV.
Sist endret av Realist1; 6. april 2012 kl. 03:08.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg sier selvsagt ikke at alle er drittsekker. Det skulle tatt seg ut. Statistisk sett er de overrepresentert på lista over alle drittsekkene som finnes, men det finnes jo enkelte unntak. Jeg er for alle de ærlige og redelige frperene som ønsker å delta i arbeidslivet på lik linje med alle oss andre, men de kriminelle frperne, de som misbruker barn, voldtar og dreper har ingenting her i landet å gjøre.

For å si det på en annen måte: alle frpere er ikke drittsekker, men alle drittsekker er frpere.
Vis hele sitatet...
Mnjaa, er noen hos Kystpartiet, Demokratene og Pensjonistpartiet men siden disse er under sperregrensen såe...
KrF har sikkert noe også med tanke på KrFU's leder
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg

Rasister? Du får fortelle FpU-leder Himanshu Gulati eller nestleder i FrPs bystyregruppe i Oslo Mazyar Keshvari at de er rasister da vet du.
Vis hele sitatet...
Så du tror ikke at de som ikke er hvite i huden også er i stand til å være rasistiske? Noen av de mest rasistiske personene jeg kjenner er en Iraner, og en kineser.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Men det nederste sitatet her, derimot, henger jeg ikke helt med på. Jeg regner med det er en eller annen referanse her også, som jeg ikke ser. For du kan vel umulig mene bokstavelig at det ikke finnes drittsekker fra Høyre, Venstre, AP eller SV.
Vis hele sitatet...
Det var et halvhjertet forsøk på å latterliggjøre Carl I Hagens idiotiske uttalelse om terror og muslimer.

Men seriøst: Jeg har nesten gitt opp å få innbitte frpere til å innse svakhetene med partiet sitt. Det virker som om man nekter å innse realitetene og/eller nekter å innse konsekvensene av en regjering bestående av bl.a FrP. Hvordan unge arbeidsfolk kan stemme på et parti som er mot kollektive tarifforhandlinger og som har jobba bevisst med fagforeningsknusing i alle år er hinsides min forstand.

Jeg er livredd for at vi skal få en stemmemajoritet slik som i USA der folk ikke stemmer på det partiet som tjener deres interesser der og da, men på det partiet som tjener deres interesser i framtida når de blir rike.
Sist endret av DonTomaso; 6. april 2012 kl. 03:26.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvordan unge arbeidsfolk kan stemme på et parti som er mot kollektive tarifforhandlinger og som har jobba bevisst med fagforeningsknusing i alle år er hinsides min forstand.
Vis hele sitatet...
En grunn til dette er vel at venstresiden ikke har vært flinke nok til å få dette fram i søkelyset og at ungdom i mange tilfeller ikke vil/gidder å se så veldig mye lengre enn fronten som FRP opprettholder med sine slagord "Lavere skatt, billigere alkohol og innvandringsstopp!"
Sitat av Sexarz Vis innlegg
Det er de garantert. For å være ærlig så bryr jeg meg ikke det granne om norsk politikk.
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke politikken vi diskuterer, men din påstand om rasisme.

Sitat av googlyeyes Vis innlegg
Man kan ikke være "svart" og samtidig rasist?
Vis hele sitatet...
Jo, men hva er relevansen? Poenget er jo at det påstås at FrP er et rasistisk parti, men så har de folk med innvandrerbakgrunn i sentrale posisjoner. Du skjønner at påstanden høres mildt sagt merkelig ut da, ikke sant?
Sitat av Sargasm Vis innlegg
En grunn til dette er vel at venstresiden ikke har vært flinke nok til å få dette fram i søkelyset og at ungdom i mange tilfeller ikke vil/gidder å se så veldig mye lengre enn fronten som FRP opprettholder med sine slagord "Lavere skatt, billigere alkohol og innvandringsstopp!"
Vis hele sitatet...
Absolutt. Venstresida må konfrontere FrP med den fiendtlige politikken FrP har mot vanlige arbeidsfolk, og ikke bare fortsette det skinnhellige kjøret mot "rasismen". Faktum er at norske stortingspolitikere er rørende enig i en ekstremt streng asyl- og innvandringspolitikk og man klarer aldri å "ta" FrP på den saken så lenge man samtidig selv sender ut små barn tilbake til krig og elendighet.
Sist endret av DonTomaso; 6. april 2012 kl. 03:46.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg er livredd for at vi skal få en stemmemajoritet slik som i USA der folk ikke stemmer på det partiet som tjener deres interesser der og da, men på det partiet som tjener deres interesser i framtida når de blir rike.
Vis hele sitatet...
Skal si meg enig der, ja.
Over til non related news -

Må nesten si meg lei på at det finnes bare to parti i Norge, nemlig FRP og AP. Spesielt kjipt er det at folk stemmer blindt på partiet de er enige med uten å holde ett kritisk øye til det heller.

En typisk AP politiker/fan mener jo selvsagt at sitt parti er det beste i hele verden, helt feilfritt og skjønner ikke hvorfor noen er uenig, isåfall er de en FRP'er. dessuten mener de at FRP er ute etter å tømme pensjonsfondet på å bygge E6, gi unger lov til å drikke og dele ut gratis bensin å se på mens de ler manisk over hvordan landet styrter. Og bruker gjerne triks som Roger Moore gjør i sine filmer.

Den typiske FRP'er mener jo selvsagt at AP er ute etter pengene til folket og klager på hvordan AP ikke får noe gjort her til lands, og dermed er FRP feilfritt og bør komme til makten for de er handlevillig.

Folk må lære seg at det finnes flere partier her til lands og at man burde møtes en plass i midten. demokrati og politikk handler jo om å bli enig i fellesskap og inngå kompromisser med å stemme og gjøre ting demokratisk med å handle istedenfor å klage.

Jeg prøver ikke på noe teit "motivation speech" som man ser på en typisk amerikansk fylle drittfilm, men ytrer heller mitt syn.

Jeg ser mange feil i AP, og jeg er veldig kritisk til regjeringa. Jeg er veldig fascinert over retorikken til Siv Jensen og hun har mange gode poeng i feilene som regjeringen har og burde satse mer på. Men jeg tar ikke side med verken AP eller FRP bare fordi de ser så lovende ut på utsiden.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg er for alle de ærlige og redelige frperene som ønsker å delta i arbeidslivet på lik linje med alle oss andre, men de kriminelle frperne, de som misbruker barn, voldtar og dreper har ingenting her i landet å gjøre.

For å si det på en annen måte: alle frpere er ikke drittsekker, men alle drittsekker er frpere.
Vis hele sitatet...
Hva mener du vi skal gjøre med overgripere i de andre partiene, som ap, siden du ikke nevner dem? Og kan du utdype at alle drittsekker er frpere litt nærmere, ser ikke helt skillet mellom dem og drittsekker som stemmer arbeiderpartiet.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
At FrP har politikere med mørkere hudfarge betyr ikke automatisk at de ikke er en parti som er fiendtlig innstilt mot mørkhudede.
Vis hele sitatet...
Nei, OK. Da konkluderer vi med at rasister er slike som gir mennesker med en annen hudfarge ledende stillinger i organisasjonene sine. KKK har vel sikkert hatt svarte ledere også!

Forøvrig finnes det rasisme blant omtrent alle folkegrupper og stort sett rettes rasismen mot folk som er enda mørkere i huden enn seg selv. Det er feks mange arabere som hater pakistanere, men det at disse araberne selv har lysebrun hud rettferdiggjør jo ikke at de er rasister.
Vis hele sitatet...
Ok, så FrP er altså et rasistisk parti som godtar alle hudfarger, så lenge alle er rasister mot de som har en annen hudfarge igjen?

Skal si logikken din er fantastisk!

For å si det flåsete: at FrP har en mørk mann i et bystyre beviser at en drittsekk er en drittsekk uavhengig av hudfargen.
Vis hele sitatet...
Så fordi han er i FrP er han en drittsekk?

Statistisk sett er de overrepresentert på lista over alle drittsekkene som finnes
Vis hele sitatet...
Noe sier meg at du ikke hadde kjent igjen statistikk om det ble trykket opp i kaviarstjerna di, men du kan jo forklare hvor du har dette fra.

For å si det på en annen måte: alle frpere er ikke drittsekker, men alle drittsekker er frpere.
Vis hele sitatet...
Ah, trolling. Well played.

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg har nesten gitt opp å få innbitte frpere til å innse svakhetene med partiet sitt.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke se at du har pekt på noen svakheter ved selve partiet. Derimot har du snakket om alt annet enn selve partiet. Du driver og dikter opp ting og troller i vei.

Jeg er livredd for at vi skal få en stemmemajoritet slik som i USA der folk ikke stemmer på det partiet som tjener deres interesser der og da, men på det partiet som tjener deres interesser i framtida når de blir rike.
Vis hele sitatet...
Tenk så fælt å tenke langsiktig da.

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Absolutt. Venstresida må konfrontere FrP med den fiendtlige politikken FrP har mot vanlige arbeidsfolk
Vis hele sitatet...
Løgnpropaganda er et fint dyr.
Kan ikke fatte og begripe hva folk er så redde for ved et regjeringskifte.

Og når sosialister først skal skrike ut om rasisme, så kan man jo se seg sjøl i speilet og ta en titt på innvandringspolitikken som føres. Den fremmer jo rasisme, og skaper bare større avstander mellom innvandrere og nordmenn.
I tillegg har man en korrupt minister som står og juger i media, og en ordfører som er sikta for seksuell omgang med sin trofaste, mindreårige følgesvenn.
Så og spy ut med dritt mot et parti som ikke engang sitter med makta, er kanskje ikke det lureste. Det er iallfall ikke riktig tidspunkt å gjøre det på!
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Nei, OK. Da konkluderer vi med at rasister er slike som gir mennesker med en annen hudfarge ledende stillinger i organisasjonene sine. KKK har vel sikkert hatt svarte ledere også!
Vis hele sitatet...
Stråmann, det han sier er at bare fordi et parti har medlemmer med mørkere hudfarge enn Ola Nordmann så betyr ikke det automatisk at det nevnte partiet ikke er rasistisk.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Ok, så FrP er altså et rasistisk parti som godtar alle hudfarger, så lenge alle er rasister mot de som har en annen hudfarge igjen?
Skal si logikken din er fantastisk!
Vis hele sitatet...
Nei, han sier at man ikke blankt kan renvaske et parti for rasisme bare fordi de har mørkhudede medlemmer, verden er ikke svart-hvit, rasisme finnes ikke bare i en form.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Så fordi han er i FrP er han en drittsekk?
Vis hele sitatet...
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Noe sier meg at du ikke hadde kjent igjen statistikk om det ble trykket opp i kaviarstjerna di, men du kan jo forklare hvor du har dette fra.
Vis hele sitatet...
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Ah, trolling. Well played.
Vis hele sitatet...
Han brukte satire, tenk på det Carl I. Hagen sa; "Alle muslimer er ikke terrorister, men alle terrorister er muslimer" og videre så bruker han retorikk som man lett finner igjen hos FRPs argumentasjon mot innvandrere. Dette er et virkemiddel som han klargjør i en seinere post.


Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Jeg kan ikke se at du har pekt på noen svakheter ved selve partiet. Derimot har du snakket om alt annet enn selve partiet. Du driver og dikter opp ting og troller i vei.
Vis hele sitatet...
Vel, deg om det. Er ikke like lett for alle å se noe man er lidenskapelig opptatt av fra et annet perspektiv.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Tenk så fælt å tenke langsiktig da.
Vis hele sitatet...
Ja, for alle vil jo bli rike til slutt og leve The American Dream, fattigdom er jo bare et midlertidig problem som vil forsvinne av seg selv.


Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Løgnpropaganda er et fint dyr.
Vis hele sitatet...
Så spørs det da, hvem er det som fører løgnpropagandaen her
Sitat av Fritenker Vis innlegg
Så du tror ikke at de som ikke er hvite i huden også er i stand til å være rasistiske? Noen av de mest rasistiske personene jeg kjenner er en Iraner, og en kineser.
Vis hele sitatet...
Du tenker ikke særlig fritt når påstanden var at FrP er et rasistisk parti. Et rasistisk parti i Norge kan per definisjon ikke slippe inn folk med andre hudfarger enn hvit. Det blir som at KKK skulle hatt medlemmer som er svarte.

Sitat av susej Vis innlegg
Og kan du utdype at alle drittsekker er frpere litt nærmere, ser ikke helt skillet mellom dem og drittsekker som stemmer arbeiderpartiet.
Vis hele sitatet...
Når en FrP-politiker drar på erotisk massasje i utlandet er det krise og FrP er bare dritt. Det er ikke måte på hvor jævlig FrP er på grunn av dette.

Når en AP-politiker voldtar en mindreårig så er han en helt som er velkommen til å fortsette i partiet. Partifellene hans opphøyer og hyller ham og håper han snart får kjøpt seg fri fra anklagene så han kan fortsette med politikk og voldtekter av mindreårige.

Sitat av Sargasm Vis innlegg
Stråmann, det han sier er at bare fordi et parti har medlemmer med mørkere hudfarge enn Ola Nordmann så betyr ikke det automatisk at det nevnte partiet ikke er rasistisk.
Vis hele sitatet...
Selvsagt betyr det det.

Vel, deg om det. Er ikke like lett for alle å se noe man er lidenskapelig opptatt av fra et annet perspektiv.
Vis hele sitatet...
Nei, du og et par andre her er lidenskapelig opptatt av å spre løgner om FrP, og så vet dere ikke hva partiets politikk går ut på engang. Dere er så lidenskapelig opptatt av å spre møkk om FrP at dere klarer å påstå at det er et rasistisk parti, til tross for at det har medlemmer og representanter i alle former og farger.

Når noen tar dere i disse løgnene begynner dere å messe om at de er "lidenskapelig opptatt", til tross for at de ikke engang er enig i alt partiet står for engang.

Ganske patetisk.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Du tenker ikke særlig fritt når påstanden var at FrP er et rasistisk parti. Et rasistisk parti i Norge kan per definisjon ikke slippe inn folk med andre hudfarger enn hvit. Det blir som at KKK skulle hatt medlemmer som er svarte.
Vis hele sitatet...
Kan du vise til definisjonen du referer til?
Sitat av International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination
Considering that the Charter of the United Nations is based on the principles of the dignity and equality inherent in all human beings, and that all Member States have pledged themselves to take joint and separate action, in co-operation with the Organization, for the achievement of one of the purposes of the United Nations which is to promote and encourage universal respect for and observance of human rights and fundamental freedoms for all, without distinction as to race, sex, language or religion,
Vis hele sitatet...
Det finnes mer til rasistiske holdninger enn bare hudfarge.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Selvsagt betyr det det.
Vis hele sitatet...
Ved å bruke den samme absurde logikken har jeg kommet frem til at Nazistene under andre verdenskrig ikke var anti-semitter.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Nei, du og et par andre her er lidenskapelig opptatt av å spre løgner om FrP, og så vet dere ikke hva partiets politikk går ut på engang. [...]Ganske patetisk.
Vis hele sitatet...
Det som er trist er hvordan du besvarer argumenter mot Frp ved å speilvende de samme påstandene mot andre partier.
Sist endret av Unsub; 6. april 2012 kl. 14:31.
Sitat av Unsub Vis innlegg
Kan du vise til definisjonen du referer til?
Vis hele sitatet...
En rasistisk organisasjon kan per definisjon ikke slippe inn folk med andre hudfarger

Logikken din feiler fordi han ble kastet ut.

Det som er trist er hvordan du besvarer argumenter mot Frp ved å speilvende de samme påstandene mot andre partier.
Vis hele sitatet...
Jeg ser ingen argumenter mot FrP her, bare latterlige angrep.
Har ikke orket å lese igjennom noe her. Men, er du Sosialist eller Liberalist? Kjedelig at du bare har AP og FRP oppe til diskusjon. Når det er så mange andre partier. Jeg er selv Liberalkonservativ.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
En rasistisk organisasjon kan per definisjon ikke slippe inn folk med andre hudfarger
Vis hele sitatet...
Jeg spør igjen, hvilken definisjon er det du bruker for å begrunne din påstand?

I henhold til definisjonen jeg viste til, kan religion også omfatte religion, noe som ikke begrenses av hudfarge.

Her har du skapt deg et falskt dilemma som du bruker til å forsvare ditt argument.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Logikken din feiler fordi han ble kastet ut.
Vis hele sitatet...
I henhold til din logikk så var ikke Nazi ideologien anti-semittisk før 1940.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Jeg ser ingen argumenter mot FrP her, bare latterlige angrep.
Vis hele sitatet...
De samme argumentene som du bruker mot andre partier.
Sitat av grandiz Vis innlegg
Kan ikke fatte og begripe hva folk er så redde for ved et regjeringskifte.
Vis hele sitatet...
Ingen ting å være redd for. Men heller ikke noe å se fram til.

Frp er er det eneste partiet som har forstått oljeformuen må reddes fra spekulasjonsdøden på utenlandske børser og tas hjem til oppretting av forsømt vedlikehold og oppgradering av den nedslitte infrastrukturen.

Dette er partiets sterkeste kort. Bare synd her kommer Frp ingen vei med regjeringspartner H. H er minst like fundamentalistisk dyrker av avguden handlingsregelen som A.

RE "Fremskrittspartiet er et parti som står for en liberalistisk politikk, med mye personlig frihet"
============================================================
Mye frihet for en person/gruppe er lite frihet for andre personer/grupper. Eksempelvis vil giga frihet for arbeidsgivere til å hyre og sparke mv bety micro frihet for arbeidstakere. Tilsvarende med frihet for gutteklubben Grei til å karre til seg størstedelen av samfunnskaka til skade for resten av befolkningen.

I praksis viser "det nye arbeiderpartiet" Frp i slike saker at hjertet og sympatien ligger ekstremt langt til høyre i det politiske landskapet. Dette er partiets svakeste kort.
Sitat av Unsub Vis innlegg
Jeg spør igjen, hvilken definisjon er det du bruker for å begrunne din påstand?
Vis hele sitatet...
Definisjonen der en organisasjon som har folk med ulike hudfarger i ledende stillinger er så langt unna rasistisk du kan komme.

I henhold til definisjonen jeg viste til, kan religion også omfatte religion, noe som ikke begrenses av hudfarge.
Vis hele sitatet...
Så jeg er rasist fordi jeg avskyr kristendommen og synes det er en djevelsk ideologi?

Her har du skapt deg et falskt dilemma som du bruker til å forsvare ditt argument.
I henhold til din logikk så var ikke Nazi ideologien anti-semittisk før 1940.
Vis hele sitatet...
Nei, du tar feil igjen. En enkelt glipp som ble rettet opp senere endrer ikke dette.

De samme argumentene som du bruker mot andre partier.
Vis hele sitatet...
Hva babler du om?

Sitat av Spirituell Vis innlegg
OT, morsomt:
Sjekk facebooksidene til FRP mot alle de andre partiene: ingen saklige diskusjoner, kun frekkhet og personangrep.
Vis hele sitatet...
Fra hvem da? Har du et par linker?
Det er mye lettere å kritisere opposisjonen enn å forsvare sine egne handlinger, eller mangelen på handling.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Definisjonen der en organisasjon som har folk med ulike hudfarger i ledende stillinger er så langt unna rasistisk du kan komme.
Vis hele sitatet...
Utifra din fremstilling av rasisme er det åpenbart at du ikke har peiling på hva rasisme er og hva som kjennetegner den.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Så jeg er rasist fordi jeg avskyr kristendommen og synes det er en djevelsk ideologi?
Vis hele sitatet...
Igjen, du bør virkelig utdanne deg selv om rasisme og dets kjennetegn. Se f.eks her.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Nei, du tar feil igjen. En enkelt glipp som ble rettet opp senere endrer ikke dette.
Vis hele sitatet...
Om du leser wikipedia artikkelen så var det ikke før 1940 av personer av jødisk avkom ble kastet ut av det tyske militæret.
Sist endret av Unsub; 6. april 2012 kl. 20:17. Grunn: Link
http://www.vg.no/nyheter/meninger/ar...artid=10049650

Vill gjetning er at mesteparten av kommentarene er gjort av folk som stemmer frp og Ap. Slike kommentarer gir meg en klump i halsen, en klump laget av stolthet over å være norsk.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Fritenker Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/meninger/ar...artid=10049650

Vill gjetning er at mesteparten av kommentarene er gjort av folk som stemmer frp og Ap. Slike kommentarer gir meg en klump i halsen, en klump laget av stolthet over å være norsk.
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Jeg får mest lyst til å ta livet av meg når jeg ser det søppelet de legger ifra seg.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Sitat av grandiz Vis innlegg
Kan ikke fatte og begripe hva folk er så redde for ved et regjeringskifte.

Og når sosialister først skal skrike ut om rasisme, så kan man jo se seg sjøl i speilet og ta en titt på innvandringspolitikken som føres. Den fremmer jo rasisme, og skaper bare større avstander mellom innvandrere og nordmenn.
I tillegg har man en korrupt minister som står og juger i media, og en ordfører som er sikta for seksuell omgang med sin trofaste, mindreårige følgesvenn.
Så og spy ut med dritt mot et parti som ikke engang sitter med makta, er kanskje ikke det lureste. Det er iallfall ikke riktig tidspunkt å gjøre det på!
Vis hele sitatet...
Jasså? Innvandringspolitikken fremmer rasisme og skaper større avstander? Hvordan kan du si det?

Privatskoler skaper jo for eksempel større avstander?

Dessuten er det tilfeldig at en ap-er ble sikta for seksuell omgang med mindreårig, det har jo f*en meg ingenting med han politiske syn å gjøre?! Han har også bare blitt sikta for det, det er absolutt ikke sikkert at det skjedde.
Selv er jeg ingen FrP'er; vil heller si jeg er partipolitisk nøytral (selv om jeg vipper litt mot på sentrum/venstre). Men jeg reagerer litt på hvor dårlige og usaklige argumentasjoner "anti-frepperne" kommer med her. Personlig mener jeg 'Hemmeligegreier' er den her som klarer å føre en seriøs og god debatt-ånd. Her blir FrP'erne betegnet som rasister og drittsekker. Det er jo selvfølgelig en usaklig og lettvint måte å svekke et parti på - noe jeg ikke er særlig imponert over. Er det ikke lov å ha et annet politisk ståsted uten at det skal resultere ut i personangrep?
Rart hvordan folk for en hver pris distanserer seg fra alt som kommer ut av FrP. Har man virkelig så store fordommer?
Jeg tror denne debatten ville hatt godt av enn oppklaring. Over flere sider nå har det gått frem og tilbake mellom "FrP er rassissterr!" og "Dere er sossialissterr som driver proppagannda!".

Som HemmeligGreier sier er ikke FrP et rasistisk parti. Det ville innebært at de av en annen rase enn hvit ikke ville sluppet inn i partiet. Det FrP derimot er, er fordomsfullt og diskriminerende mot innvandrere fra den ikke-vestlige delen av verden, og da gjerne de landene som er muslimske.

Så istedenfor å dra frem rasisme-kortet i hytt og pine, en karakterisering som er under så kraftig debatt at det heller burde vært en eget tråd, kanskje vi heller kan bruke ordet fordomsfullt? Det er mer nøyaktig og mindre provoserende og vanskeligere å misforstå definisjonen av.

Mulig folk er tvert uenige med meg i dette, i så fall skal jeg trekke meg stille ut av debatten, men det hadde vært greit å faktisk levere en nettdebatt med annet innhold en slengkommentarer fra side til side

Selv stemmer jeg Rødt, men jeg blir eitrende sinna av de som ved hver eneste lille provokasjon roper "rasist!" til en annen. Svært få ord bidrar sterkere til ødeleggelsen av en ellers interessant debatt.

FrP som parti har ingen agenda mot mørkhudede eller ikke-hvite generelt. Jeg har faktisk ALDRI møtt en FrP'er som har møtt en svart, brun eller gul nordmann og reagert med hatske kommentarer. Legg merke til at jeg bruker ordet "nordmann" her, for dette ordet er sentralt i oppfattelsen av det FrP står for. Om en ikke-hvit integrerer seg og oppfører seg som nordmenn flest (snakker bra norsk, går på byen, kjører bil, stemmer under valgene, jobber osv osv), så er FrP godt fornøyd, som parti. Enkeltpersoner som stemmer - og kanskje tilogmed i noen tilfeller representerer FrP i offentlige sammenhenger - kan ha rasistiske fordommer mot denne type mennesker, men det er ikke dette FrP som parti står for (selv om vi på venstresiden gjerne skulle sett at det var så enkelt).

Det FrP - partiet - derimot reagerer på, er enhver som ikke har integrert seg. De som ikke snakker ordentlig norsk, som praktiserer noe annet enn kristendommen eller ateismen, de som ikke glir rett inn i samfunnet uten å skille seg ut. Denne "utlendingsradaren" til FrP er dog ikke feilfri, og fokuset faller som regel derfor på de utlendingene fra samfunn i verden som skiller seg mest fra det norske og de som derfor trenger lengre tid og mer hjelp for å tilpasse seg det norske levesettet. Arabere og afrikanere er tilfeldigvis gode eksempler på nettopp dette. Hudfarge tror jeg har veldig, veldig lite med saken å gjøre, for FrP bryr seg egentlig ikke om hvilken farge huden din har.

Men, som sagt, FrP er et fordomsfullt parti. Det betyr at de ofte - for enkelhetens skyld - setter merkelapper på folkegrupper som kommer fra disse verdensområdene som skiller seg så mye fra det norske. Disse merkelappene varierer i relevans og seriøsitet, men noen verdt å nevne er for eksempel dette å være mørkhudet, eller neger (selv ser jeg ikke problemet i ordet neger, så unnskyld om det støter noen, det er ikke vondt ment). Ettersom afrikanere tilhører en av disse gruppene som trenger tid og hjelp for å integrere seg, plasserer likesågodt FrP disse på en "svarteliste" (ba-dum-tssh!). Ikke fordi de er imot afrikanere av prinsipp, men fordi de tilhører en av disse risikogruppene.

Islam og de som praktiserer denne religionen er samme greia for FrP. Det er ikke sånn at partiet hater eller er imot Islam i seg selv, men det finnes de innenfor religionen som truer det norske levesettet. Problemet til FrP er her igjen at de er late og fordomsfulle; istedenfor å dømme hver enkelt person etter deres handlinger og holdninger, er det lettere å bare dra de fleste fra denne "gruppa" over ei fjøl og plassere de på svartelista sammen med afrikanerne.

Det finnes individer (faktisk veldig mange) i FrP som velger å rette et fordomsfullt hat mot alle som tilhører disse "risikogruppene". De gidder ikke å ta seg tiden til å dømme enkeltpersonene og gjør heller hele "gruppa" til fiender. Dette medfører ofte rasistiske holdninger. Men partiet FrP er ikke rasistisk, det er fordomsfullt.

For å klargjøre definisjonen min og skillet mellom rasist og fordomsfull (som jeg innrømmer kan være et veldig grått skille) vil jeg komme med dette eksempelet:

FrP som parti har ingenting imot svarte, brune eller gule medlemmer og tar gjerne imot disse. Hudfarge har ingenting å si så lenge holdningene til personen stemmer overens med partiet. Derfor ser vi flere medlemmer i FrP som er både svarte, hvite, brune, gule og hvemvethva, fra alle deler av verden - inkludert afrika og islamske land - som er motstandere av innvandring fra disse "risikoområdene" av verden. Dette er fordi disse menneskene har integrert seg og blitt norske i adferden. De er like fordomsfulle og late som alle andre FrP'ere, og deler synspunktene deres, så det spiller ingen rolle hvilken hudfarge de har eller hvilken religion de praktiserer. FrP er ikke et rasistisk parti.

Et rasistisk parti ville av prinsipp ikke tatt imot medlemmer som ikke er hvite eller som tilhører en av disse uønskede religionene, og FrP er derfor ikke rasistisk. Om en afrikaner, kineser, pakistaner, amerikaner eller inuitt vil joine FrP så har jeg full tro på at han eller hun tas imot med åpne armer så lenge de ikke skiller seg med trekk fra den opprinnelige kulturen sin, hva den enn måtte være.

Men om du ikke glir under denne radaren til FrP, om du for eksempel er mørk og kler deg litt under gjennomsnittet pent (slengbukser holder i massevis), eller har på deg tradisjonelle islamske klesplagg og kanskje har grodd et halvmetersskjegg, da kan du forvente å bli siktet på med fordomskanonene deres. Da er det ikke like lett å bli akseptert.

Og hva er grunnen til at aksept blir vanskelig å oppnå om du beholder for mye av opprinnelseskulturen din? Jo, fordi FrP som parti er et dovendyr som ikke gidder å ta seg tid til å dømme individet. FrP henvender seg til massene og har alltid gjort dette, med enkle og tiltrekkende slagord som mange kan si seg enige i fordi de i grunn inneholder veldig lite. Altruismer, for de som kjenner til uttrykket; noe som de fleste kan gjenkjenne seg i. Det er ikke tilfeldig at såkalte "åndemennesker" greier å lure folk til å tro at de har kontakt med de døde. De bruker altruismer.

Dette ble wall of text, men er iallfall min oppfatning og definisjon av FrP som parti. enkeltmedlemmer og tilhengere forholder jeg meg ikke til i denne teksten, for du vil alltid ha rasister i FrP og du vil alltid ha islamister i Rødt og du vil alltid ha gærninger og rasshøl i alle leire, så å peke anklagende på hverandre for hver slike ting som dukker opp er meningsløst. Det som teller er hva partiet står for, og i mine øyne står ikke FrP for rasisme, men for latskap og fordommer.

Det er for all del ingen formildende omstendighet, dette at jeg frikjenner FrP fra å være rasist-parti, men når folk begynner å krangle over hva som er rasistisk og ikke istedenfor å diskutere selve partiet, da forsvinner partidebatten og vi får en konkurranse i one-liners og kildehenvisningsorgier.

Håper på en god debatt videre!
Jeg ville aldri i verden tatt utgangspunkt i argumentene til forum-debattanter for å gjøre meg en mening om partier i Norge.
Sett deg heller ned å les partiprogrammene. Her innpå forumet er det noen ungdomspolitikere, som gjerne igjen vil trekke frem bare positive sider ved sitt eget parti
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Hemulen_ Vis innlegg
Jeg er 17 år gammel og begge foreldrene mine stemmer på FRP, og de sier at når jeg blir gammel nok burde jeg også gjør det. Jeg har jo prøvd å snakke med dem om det, fordi jeg vil vite mer om de ulike partiene. Men hver gang vi snakker om det snakker de bare positivt om FRP og negativt om AP.

Jeg har snakket med folk på skolen om det og har fått hørt deres meninger og synspunkter. Men de snakker mest om alkohold grenser og sånt.

Så det jeg virkelig lurer på er hvilket parti burde man stemme på? Jeg er en person som mener at alle mennesker har rett til å få en sjanse, uavhengig av foreldrene sin status i samfunnet. Hvilket parti stemmer du på, og hvorfor gjør du det?
Vis hele sitatet...
Høres ut som om du ikke hører til blant FrP og Høyre i alle fall!
Lyst å sitere min kjære kamerat som plutselig stemte Høyre etter å ha stemt Sv hele live. (Hadde forøvrig startet egen bedrift)

"If your not a socialist when your 16 you don't have a heart, but if your still a socialist when your 30 you don't have a brain"
Det alt koker ned til er at noen ønsker at mennesker skal være kontrollert, mens andre ikke ønsker dette.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Nougatti Vis innlegg
Det alt koker ned til er at noen ønsker at mennesker skal være kontrollert, mens andre ikke ønsker dette.
Vis hele sitatet...
Det er ei rimelig grov overforenkling. FRP er ikkje reindyrka liberalister - høgre er i større grad liberalistiske enn FRP, og venstre er vel dei som er mest liberalistiske.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Det at FrP kaller seg selv liberatistiske er én ting, snarere tvert imot er det er blanding av høyrepopulisme, nasjonalkonservatisme og en dæsj liberalisme.

Brukte vanskelige ord der som dere ser;....tingen er at i hovedsak er ikke FrP så veldig liberalistiske, de ønsker å brukte massevis av statlige penger på samferdsel, helse, "gode formål", you name it og samtidig senke skattene. Det er ikke liberalistisk!

Hovedsaklig høyrepopulisme med en skvett liberalisme, og en skvett til med misforstått nasjonalisme- der har du FrP.
Så altså, blanding av både noe konservativt, noe liberalt og mye populstisk.
(btw; høyrepopulismen er litt konservativ i seg selv, f.eks FrP og deres alenemødre-politikk^^..)
Sist endret av aeon_illuminate; 13. mai 2012 kl. 12:53.
Sitat av Judaz Vis innlegg
Det er kun ett av de større partiene som fronter ekte liberalistiske verdier:
http://www.venstre.no/
Vis hele sitatet...
Fronter ikke Venstre sosialliberalisme snarere enn klassisk liberalisme?
Sitat av Bolverk Vis innlegg
Fronter ikke Venstre sosialliberalisme snarere enn klassisk liberalisme?
Vis hele sitatet...
Ja heldigvis. Men det trengs litt flere som er villige til å stemme ideologisk (på venstre), uten å bekymre seg for mye for resultatet. Det er litt vanskelig å se hvordan de(vi) skal klare å komme ut av "hengemyra".

Nå er en stemme på venstre litt som å spille bingo. De kan havne sammen med nesten hvem som helst (primært sentrum/høyre), og alltid sammen med partier de bare deler noen få interesser med. Litt Venstre politikk er bedre enn ingenting, men det kan samtidig bli mye skit som KRF og FRP. SP og Høyre er litt bedre, men fortsatt alt for sosialt konservative for min smak.
Sist endret av nor_lab; 13. mai 2012 kl. 14:23.
Sitat av Nougatti Vis innlegg
Det alt koker ned til er at noen ønsker at mennesker skal være kontrollert, mens andre ikke ønsker dette.
Vis hele sitatet...
Det koker ned til at du virkelig bør sjekke litt nærmere hva de forskjellige partiene står for.
Sitat av crazymadness Vis innlegg
Høres ut som om du ikke hører til blant FrP og Høyre i alle fall!
Vis hele sitatet...
Hvorfor mener du Høyre og FrP ikke er for å gi folk en sjanse? Begge partiene er jo tilhengere av velferdsstaten og statlig betaling av f.eks. sykehus.

Sitat av slashdot Vis innlegg
høgre er i større grad liberalistiske enn FRP
Vis hele sitatet...
Fulstendig uenig. Høyre går mer mot fascismen enn liberalismen. De ønsket tross alt DLD velkommen, sto bak et forslag til ny åndsverklov som ikke lignet grisen, og ønsker generelt at bedrifter skal kunne oppføre seg tilnærmet som politi.
Sitat av Bodegaman Vis innlegg
Lyst å sitere min kjære kamerat som plutselig stemte Høyre etter å ha stemt Sv hele live. (Hadde forøvrig startet egen bedrift)

"If your not a socialist when your 16 you don't have a heart, but if your still a socialist when your 30 you don't have a brain"
Vis hele sitatet...
Dette stemmer for svært mange. Man går fra å være idealist til egoist.