Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 29689
hei! når jeg røyker hasj så blir jeg kvalm, tror det skyldes nikotinen...røyker ikke tobakk til vanlig, men husker i min ungdom hvordan det var når jeg prøvde sigaretter og sånt...samme kvalmende følelse.

går det ann å røyke klumpen uten tobakk? hva annet kan man blande det med?
har spist brownies å slikt, det funket helt bra...men er litt mye jobb å lage det.
Du kan jo alltid bruke bong/varporizer (skrives slik?)

Eller kan du blande med urter, som også gir god smak har jeg hørt;D

Finnes mange tråder om det her, bare søk så finner du masse.
Sist endret av Kugie; 8. april 2008 kl. 18:06.
Du kan vel ta andre tørkede urter, eller tobakks fri vannpipe tobakk(correct me if I am wrong)
Bare å røyke bøtte.. Legger du kun hasj på sølvpapiret.. Funker fint, lykke til
på hemp house så solgte de hemp"tobakk", kan jo hjelpe en hel del...

Du kan jo prøve å minske tobaks mengden, roast tuppen av en sigg, og bare legg bitte litt tobakk nederst i en maispipe, så det brenner litt bedre.. eller bruke rist i en maispipe og røyke rent.
Om du bruker sigaretter til mekk, pass på og gjør den tobakken FINkornet(så smått du bare får det) Varm først sig. riv papir og smuldre opp tobakken, så drysser du tobakken over lighter mange ganger mens du smuldrer tobakken etter hver gang... til slutt sitter du igjen med fin fin tobakk som er mye bedre mot hals.. Annen ting som er bedre er å ta tobakk ifra tobakkspung, vask og skyld tobakken for så og tørke det.. så mekker du ut den tobaken som vanlig..
http://hemphouse.no/ezimagecatalogue/catalogue/variations/759-300x300.jpg

http://vapo2.com/
http://hemphouse.no/index.php/trade/productview/738/45/

Jeg bruker denne til DMT. Den er rimelig og fin, og funker til alt av urter, planteekstrakter og andre røykbare substanser.
Eg hater også tobakk. Pleier røyke det reint. Går heilt fint, men kan rive litt i halsen til tider. Får en mykje "renere" high også. Synest det er 10 ganger betre. Men visst du vil blande det ut litt så fungerer origano perfekt. bland 1/3 oregano inn i hasjen.
Uten så kan du ete hasjen på pizza som krydder. Den smelter og gir god smak.
Sist endret av itZsaiN; 8. april 2008 kl. 18:26.
du kan rulle rein hasj i rullings papir.eller så bruker du bong funker fett.men pot funker best reint,syns jeg
Hvorfor betale 400 for en vaporizer når man kan lage en sikkert like bra, for under 20 kroner?
Fordi de ikke blir like bra..
du kan ha hasjen i en grinder,de selges på weedshop tror jeg. så får du fint pulver som du kan røyke i pipa. vet ikke hvor godt det brenner da.
Helt ren hasj brenner ikke så bra, det blir gjerne til en seig klump uten noe som helst mulighet for trekk. Om du putter det i en grinder eller bare smuldrer det opp selv har ingenting å si..
Det GÅR å røyke rein hasj, men da må du fyre lenge og den burde være jævlig bra og helst ganske tørr. Men jeg synes at det er waste, når man kan bruke div urtetobakker å blande med.
Hvordan kan hasj være både jævlig bra og ganske tørr på en gang? =)
Hvis du bruker ferdigpinne så kan du sleike den evt vete den med vann. Dette er fordi det fjerner parfymen og gjør det mildere for halsen. Etter at siggen er våt må du svi den litt med lighter. Svi den til den er helt tør men husk ikke sett fyr på den. Så splitter du siggen og tar ut tobakken. Om du skal ha joint lønner det seg å brenne tobakken men prøve å ikke smuldre den opp. Dette for å unngå små partikler som da kommer i munnen din mens du røyker hvilket som skaper ubehag. Skal du røyke bong/pipe så gjør det ingenting om tobakken er finsmuldret, det er bare bra. Hvis du vil ha den ekstra finsmuldret slik jeg foretrekker den til bong kan du ha den på ett magasin/avis etc og riste den slik at de store partiklene skiller seg med de store. Nå er tobakken klar.

Husk å varm hasjen på f.eks en nøkkel før bruk. Hold flammen ca 15cm fra klumpen mens du varmer med lighter. Du må nesten ta det litt på magefølelsen men om den begynner å brenne kan du blåse flammen ut og brenne igjen til den tar fyr for andre gang. Da blåser du flammen ut og knar den inn i tobakken.

Velbekomme
Du kan feks "Tørre den" med lighter, det burde gå.
Eller bare ta klumpen på bordet, sett et glass over så tar du lighter på klumpen til det brenner som faen så lar du det brenne ei stund før du blåser ut og setter glasset over. Ha et sugerør til å suge i deg røyken. Har hørt at denne metoden er jævlig digg.
Pleier å røyke rent i liten glasspipe jeg, funker knall det, bare å legge klumpen på en rist og holde flammen inntil og trekke ...
magziii: Topic er "røyke hasj UTEN tobakk." Uten, ikke med..

freaker911: Tørre den med lighteren? gjøre den dårlig da med andre ord..
Whatever, glass og sugerørmetoden er hvertfall konge.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
kahlodi: Klart det går an, men man svir vel av endel THC.. Man vil jo selvfølgelig bli fjern, men jeg tror det er endel som bare brennes vekk da.
Vaporizer og bong er nok de to beste forslagene når det gjelder å røyke hasj uten tobakk. Røyker alltid hasj på en av disse måtene selv, svært effektivt og det er ikke så verst mot lungene. Nå er bongen litt mer tilgivelig, men den litt harskere røyken fra vaporizeren er til gjengjeld sykt potent. Vaporizer kan lages av en lyspære (bruk 55w-60w, de tåler mer) eller kjøpes i form av vapo2. Har ikke fått testa min vapo2 enda, men kan skrive under på at lyspære duger.
Jeg kan nevne at Clas Ohlson har 150w pærer for snaue 16kr for to stykker. De tåler en del varmeforskjell.
Sitat av freaker911
Whatever, glass og sugerørmetoden er hvertfall konge.
Vis hele sitatet...
Jepp, veldig enkel og grei metode egentlig.
http://youtube.com/watch?v=0hr2BrB8tIY
Sitat av mentalmelt
Fordi de ikke blir like bra..
Vis hele sitatet...
å si at en hjemmelaget vaporizer ikke fungerer like bra synes jeg blir litt feil. det kommer jo helt ann på hvor mye tid og arbeid du legger i det... men en cola flaske, et rør av en sort (helst metall, eller glass) og en klar 60w lyspære så mener jeg at du kan få like mye glede som 300kr's vapo'en du linka til.

hvis man legger enda mere arbeid i det så er det sikkert en mulighet å lage en vaporizer som ligger på et varme element, som man kan kontrolere med en dimmer. som da gjør at du selv kan finne akkuratt den varmen du trenger uten å brenne bort noe av gleden.

...men glass og sugerør metoden var jo så enkel at det ikke er vits å bruke tid på å lage en vaporizer =P jeg tror den vant. for å si det sånn.
Sist endret av TETRS; 9. april 2008 kl. 09:38.
Du kan naturligvis lage en helt funksjonell "vaporizer" av en lyspære om du vil. Det jeg mener er at designet på for eksempel vapo2 er mer funksjonelt med tanke på rensing, den holder lengre fordi den er mer solid, og den er litt enklere å håndtere enn en standard lyspærepipe.

For all del, det er gøy å snekre samme utstyr selv, men personlig så liker jeg at enkelte av tingene mine er av topp kvalitet, som for eksempel lyden på favorittalbumet mitt, litteraturen jeg leser, og pipa jeg røyker på..


Glass og sugerør-metoden funker fint den, men det går jo ut på at man faktisk tenner på hasjen og lar den brenne en liten stund, noe jeg aldri ville ha funnet på å gjøre med mine egne saker..
Du kan eventuelt bruke knaster, som er laget for å kunne erstatte tobakk i mekk. Altså en slags urteblanding.

Du kan jo også mekker brunt i grønt, for morsom effekt.

En annen idè (OT) er å spise den, søk litt på forumet for idèer.
Sitat av mentalmelt
Du kan naturligvis lage en helt funksjonell "vaporizer" av en lyspære om du vil. Det jeg mener er at designet på for eksempel vapo2 er mer funksjonelt med tanke på rensing, den holder lengre fordi den er mer solid, og den er litt enklere å håndtere enn en standard lyspærepipe.

For all del, det er gøy å snekre samme utstyr selv, men personlig så liker jeg at enkelte av tingene mine er av topp kvalitet, som for eksempel lyden på favorittalbumet mitt, litteraturen jeg leser, og pipa jeg røyker på..


Glass og sugerør-metoden funker fint den, men det går jo ut på at man faktisk tenner på hasjen og lar den brenne en liten stund, noe jeg aldri ville ha funnet på å gjøre med mine egne saker..
Vis hele sitatet...
Et raskt spørsmål som er litt off-topic, får man mer ut av hasjen/potten ved bruk av vaporizer? Og ved hjemmelaget vaporizer (lyspære) kan man bruke den flere ganger, eller må man bytte ofte?
Jo mindre som brennes av hasjen/weeden jo mer får du ut av den ja. En lyspære fungerer ikke nødvendigvis som en vaporizer da den også gjerne svir innholdet en del, men den er ihvertfal langt bedre enn direkte flamme.

Du kan bruke en slik lyspære mange ganger. Hvor mange avhenger av hvor solid den er og hvor flink du er til å passe på den.
Tenkte jeg skulle spørre noen som har litt mer peiling enn meg,

Lagde denne vaporizeren før i dag, tror dere den kommer til å funke?
http://img245.imageshack.us/my.php?image=vaporizer1ae8.jpg


http://img101.imageshack.us/img101/8757/vaporizer2nk3.jpg
Sist endret av Outsane; 9. april 2008 kl. 21:56.
Har du et luftinntak noe sted der?
Om du får dratt luft igjennom røret , ja, men om du har laget den potte-tett så vil det bli vanskelig å inhalere
EDIT: æ e treg.
Sist endret av ulldott; 9. april 2008 kl. 22:02.
Her ser du luftinntaket, jeg har ikke peiling om det er bra nok.

http://img148.imageshack.us/img148/2931/vaporizer3hh0.jpg

Ble litt improvisering av det jeg fant på rommet (:
Sist endret av Outsane; 9. april 2008 kl. 22:15.
Ser ut som om lufta bare vil gå rett fra luftinntaket og inn i røret uten å være innom selve glasskammeret. I så tilfelle vil hele dingebomsen være fulstendig ubrukelig. Røret bør helst stikke et stykke inn i kammeret, ihvertfal hvis du skal ha luftinntaket helt der oppe.
Sist endret av mentalmelt; 9. april 2008 kl. 22:26.
Sitat av mentalmelt
Ser ut som om lufta bare vil gå rett fra luftinntaket og inn i røret uten å være innom selve glasskammeret. I så tilfelle vil hele dingebomsen være fulstendig ubrukelig. Røret bør helst stikke et stykke inn i kammeret, ihvertfal hvis du skal ha luftinntaket helt der oppe.
Vis hele sitatet...
Key, takker for hjelp.
Skal røyke gress for første gang snart (er veldig glad i hasj fra før ), og vil ikke at hele tingen skal være ubrukelig. Har pipe, så blir sikkert at jeg bruker den
Sist endret av Outsane; 9. april 2008 kl. 22:40.
Outsane: Slik lages en enkel lyspærevapo. Husk å bruke 55w-pærer og oppover. Vask innsiden godt. Cola-korker er perfekte til formålet, punch to hull og stapp sugerøret inn i det ene. Denne bruker et ganske solid plastrør fra en penn som innsug, men det fungerer helt fint å bruke et vanlig tynt sugerør også. Det er en fordel om røret stikker et stykke nedi.




Ser kanskje litt ghetto ut, men det fungerer bra. Har forsåvidt kjøpt en ordentlig en selv, men tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av vapoene jeg lagde for lenge siden.
Så fin ut den

Så, vaporizer anbefales sterkt da eller?
Til weed anbefaler jeg Volcano vaporizer. Dette er en ekte vaporizer som kun bruker varm luft til å fordampe virkestoffene. Altså ingen direkte varme, og ingen røyk, kun damp.

Den er jo jævlig dyr da, men virkelig en flott investering for de som røyker mye weed. Ruseffekten blir mye renere og bedre med denne, og dampen er langt mer helsevennlig enn vanlig røyk. Selv bruker jeg omtrent ikke min lenger, men det er godt å ha den none the less =)

http://www.bestvaporizer.com/reviews/volcano_vaporizer.jpg
Hvorfor bruker du den ikke lengre? Så jo ut som himmelen
Fordi cannabisforbruket mitt er omtrent lik null.
Når dere røyker hasj med vaporizer, smuldrer dere opp hasjen og legger inni eller legger større biter?
Du kan jo også prøve å røyke det med tørka banan strimler (skraper ut det hvite greiene på innsiden av skallet i bananen) istedenfor tobakk, bør funke akseptabelt.
Det å røyke bananadine, som går 100% på placebo, skal vist ikke være så ekkelt å røyke. Om noen vet om noen urter som er god å røyke med (salvie blomster?) hadde vært gøy, for tobakken er egentlig farligere enn hash har jeg hørt av en doktor.
Pyro_Killer: Sitronmelisse! Den er mild og god, og smaker godt.
Sitat av emphi
Når dere røyker hasj med vaporizer, smuldrer dere opp hasjen og legger inni eller legger større biter?
Vis hele sitatet...
Pleier å smuldre det opp en del.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
kjøp deg en sigarettholder(et litet rør som du setter siggen i) på f. eks. shangri la til ca 20-30 kr. Legg klumpen i mikron i 3-5 sek.. rull denn litt flat med henda, ta en kjevle og rull den helt flat, rull denne "flate" hasj "plata" til en spiral(som et filter) og sett den i sigarattholderen og fyr opp!

Har ikke prøvd selv, men vet det funker, leste det i en "joint rolling" bok..:P