Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1878
Har savnet en tråd med tips og anbefalinger til setting. Jeg tenker på plasser man kan ture, musikken, gøyale dingsebomser, ja generellt ting å gjøre på når en tripper.

Forige trippen min på 2c-b rigga vi oss skikkelig til med fargerike lys og god musikk. Laptopen var koblet til prosjektoren som vi hadde fine bilder på. Enormt hvordan man kan drømme seg inn i et bilde. Når vi turer er det alltid en liten jakt etter det perfekte bildet. Underholdene!
Fikk en god ide om å ta i bruk powerballene jeg har. Det var helt rått, når jeg fikk dem til å virke Rått lys. Når du får skikkelig gangen på ballen virker det som om du har en fantastisk plasmakule i hendene. Vi lekte at vi var trollmenn osv. Bør prøves.
Lavalampe er også veldig underholdene.

Musikk jeg kan anbefale:
Infected Mushroom (nyeste cd'en er rå!)
Shpongle
Deep Forest
Pink Floyd
Enya
The Chemical Brothers

Alltid greit med litt variasjon mellom musikktypene. Kan fort bli slitsomt om en hører på dundrende techno en hel trip. Personlig liker jeg best å høre på techno når jeg tripper. Skal ikke mange rolige sangene til før jeg savner technoen.

Smart å rigge hele settingen før en begynner å ture. 2c-b turen ble skikkelig stressa da jeg fant ut jeg ikke hadde koblet opp laptopen. Dette var skikkelig stressende, kabler og innstillinger. Ikke alltid like lett i en psychadeliarus.


Kom igjen folkens. Her er det bare til å spy ut med gode forslag og anbefalinger. Dette kan bli bra. "Mye enklere å lage mat når du har en kokebok", hvis dere skjønner =)
Jeg personlig digger levende lys når jeg turer,har en haug med forskjellige trippy te lys holdere i forskjellige farger og utseender som gjør jobben sin like bra hver gang,å på bordet mitt har jeg ei sånn lampe med fisker inni som svømmer rundt,den har jeg hatt det MYE gøy med (pakker den bort etter turen) Sphongel er jo nevnt her,har en favoritt mix av DJ River jeg digger på tur den kan foresten lastes ned gratis på siden hans,www.djriver.com mixen heter Deep Psychedelic Trip_Mix 1.
Lords of acid har mye kult, William Orbit-Strange Cargo I-II-III er jo heeelt konge da XD
Levende lys glemte jeg å nevne. Lyset i seg selv er fasinerende, for ikke å snakke om skyggene som på en måte blaffrer. En kompis har en "lysestake" med plass til 6 t-lys. Den har på en måte greiner rundt stearinlysene. Lager helt rå skygger i taket. Alltid i bevegelse.
Tja, musikk og hvordan man innreder rommet er jo smak og behag, og har også noe å si hvilket stoff du tripper på. F.eks 2c-b egner seg jo også veldig godt for fest i små mengder eller nesten hvorsomhelst, mens syre er best hjemme eller ute i naturen under rolige omstendigheter.

Psytrance og/eller ambient musikk er jo knall for en tripp, eller bare rolig musikk man har lett for å la seg rive med av. Personlig er jeg ikke glad i for rask i musikk når jeg tripper, spesielt ikke på syre eller sopp. 2c-b eller 2c-e derimot er ikke noe særlig spirituelt, så rask musikk går da ganske fint. Men på syre f.eks, egner det seg best for meg med rolig psykedelisk musikk. F.eks Infected Mushrom, Shpongle, Autechre, Boards Of Canada, Aphex twins og Orbital. Sender meg virkelig inn i en herlig og rolig sinnstemning hvor jeg kan lukke øynene og la meg rive med. Om jeg setter på raskere musikk forandrer stemningen seg, og kan bli mer intens. I værste fall litt ubehagelig.

Gode steder å trippe er såklart under rolige omstendigheter hvor du føler deg trygg. Hvorav dette er inne, eller ute i naturen. Selv trives jeg veldig godt hjemme hos meg selv, eller hos en kompis med rolig musikk, pledd og lav belysning. Noe som også er ganske herlig, er en spasertur ute. Kan gi så mange inntrykk og gode følelser av bare å sitte på en sten ute i skogen og praktisk talt smake naturen og kjenne den i et med seg selv.

Hvor man liker seg best under en tripp er som jeg sa smak og behag, men rolige og trygge omstendigheter er nok foretrekket av de fleste. Prøv deg fram
Rask musikk kan fort bli slitsomt ja, og som du sier så blir det mer intenst. Meste jeg har tatt av sopp er 2g (mexican), så har ikke trippet så veldig hardt. Antar du bør ha roligere musikk når du tripper hardt.

Når det kommer til musikken, skriv gjerne hvilket album dere liker best fra en gruppe. Er så mangt å velge i.
Vann! lyder med assosiasjoner til vann eller at man dusjer/bader på tur kan være en interresant opplevelse.
Ifjor var jeg på ferie i Thailand (skriver rapport om denne trippen snart..) og en dag tok jeg 4 dråper lsd jeg hadde smuglet uansett etter en anstrengende tur tok jeg en dukkert da alle hotell gjestene hadde gått.. og lydene fra vannet som omringet meg i og under vannet var ubeskrivelig vakkert.. så om man har mulighet vil jeg anbefale vann.

Kanskje hvis man har noe musikk instrument, kan man vel eksperimentere med det, gjøre opptak.

Alt som gir lyd er vel gøy, slik som alt som har en form eller farge, det blir liksom til noe annet nytt og moro så lag lyder selv, syng, le høyt og lek med lyder i alt du finner!
Sist endret av snirquell; 2. oktober 2007 kl. 01:23.
-Litt dempa lys
-mat/drikke
-musikk etter eget ønske
-gode venner
-Fine lys
-En god sofa
-En liten rev før du legger deg.

There you go!
Jeg vil si at en vakker skog er alt man trenger! Men ett varmt og koselig krypinn i nærheten er en fordel.. Lys og lyd er definitivt viktig!
Å gå i en park/skog med musikk på mobilen funker for meg ivertfall
Film : Alice i eventyr land, sikkert helt utrolig å se på i trippa rus.
Sist endret av twisted shroom; 2. oktober 2007 kl. 20:25.
Det meste som er behagelig når man bare slapper av til vanlig er jo behagelig når man tripper også. Tur i skog og mark for eksempel, chilling hjemme, kose med søte jenter (eventuelt gutter), høre på musikk osv..

Nå har jo alle sin musikksmak, og det enhver person måtte like å høre på vil sansynligvis også funke bra mens han eller hun tripper. Går jo ann å anbefale trippemusikk som Shpongle og lign, men det er absolutt ikke alle som setter pris på den slags..

Det går i bunn og grunn bare ut på å lage en stemningsfull atmosfære, og det er jo 1000vis av måter å gjøre det på. Smak og behag vil jeg si.

Er ikke så mye vettug å foreslå annet enn at man bør ha det rimelig ryddig og rent rundt seg. Slitsomt å trippe i en søplete svinesti av pizzaesker og ølbokser brukt som askebegere.. Og for alle del, skru av TVen når du tripper. Rett og slett bruk huet, og gjør i stand litt på forhånd før selve reisen begynner.

Er det noe vi nordmenn er flinke til, så er det å chille'n, og gjøre alt mest mulig behagelig for oss selv. Med unntak av noen få da, som er for late til bare å rydde bordet sitt, og tenne et par stearinlys. (Ja, jeg vet dere finnes). Lazy bastards..
Sist endret av mentalmelt; 3. oktober 2007 kl. 02:03.