Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2142
Sett at du vinner 150mill på eurojackpot.

Ville det vært mulig å ta det ut i cash?
Blir jo sikkert en haug med spm fra banken, men kan de nekte?
Pengene får du ut. Blir litt verre å føle seg trygg i det en forlater banken da men. Bære hjelp vil også være en fordel å ha med.

En må selvfølgelig avtale ett slikt uttak med banken på forhånd
Hehe ser det for meg, en som kommer valsende ut av banken med et par hundre kilo sedler på slep. Mon tro hvilket volum 150 mill har? Må vel lastes rett i varebil/tilhenger. Spennende tur hjem med 150 mill i tilhengeren. Morsom problemstilling sett i lys av at du bruke eurojackpot som eksempel. Det er med andre ord ca 1:100 000 000 i odds for at du får bruk for tipsene om tanken faktisk var eurojackpot. /joke

I min bank er det ikke lengre mulig å ta ut kontanter. Post i butikk her har en max grense på 30 000 kr per uttak. Og de kan også kreve at du gir beskjed i forkant slik at de vet å ha nok kontanter liggende. Om du har en bank som fortsatt dealer med kontanter så bør det være mulig å ta ut så mye du vil i cash - men banken vil kreve at de får beskjed på forhånd før store uttak slik at de evt. kan bestille cash.

Om du alt har sikret gevinsten og skal cashe ut så får du oppdatere tråden med både vekt og volum og alle rare spørsmål og krav fra banken
I min bank må man ha avtale om man skal ta ut beløp som overstiger grenser.

Det gjelder alle banker. Selvfølgelig får du ta ut dine penger i kontanter uansett beløp. Bare ikke på dagen.
Sist endret av Naturgrønn; 29. juni 2019 kl. 17:56.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Hehe ser det for meg, en som kommer valsende ut av banken med et par hundre kilo sedler på slep. Mon tro hvilket volum 150 mill har? Må vel lastes rett i varebil/tilhenger. Spennende tur hjem med 150 mill i tilhengeren. Morsom problemstilling sett i lys av at du bruke eurojackpot som eksempel. Det er med andre ord ca 1:100 000 000 i odds for at du får bruk for tipsene om tanken faktisk var eurojackpot. /joke

I min bank er det ikke lengre mulig å ta ut kontanter. Post i butikk her har en max grense på 30 000 kr per uttak. Og de kan også kreve at du gir beskjed i forkant slik at de vet å ha nok kontanter liggende. Om du har en bank som fortsatt dealer med kontanter så bør det være mulig å ta ut så mye du vil i cash - men banken vil kreve at de får beskjed på forhånd før store uttak slik at de evt. kan bestille cash.

Om du alt har sikret gevinsten og skal cashe ut så får du oppdatere tråden med både vekt og volum og alle rare spørsmål og krav fra banken
Vis hele sitatet...
Må tro om du ikke må innom flere banker. Dessuten virker det jo litt skummelt å gå med 150.000.000 i sedler på seg . Sparebank 1 veide opp 100.000 kroner for noen år siden. De regnet ut at 1.000.000kr i 1.000-lapper ville ha veid 1,18kg. Dermed ville 150.000.000 ha veid 177kg. Tusenlappene har blitt oppdaterte, men jeg vil uansett tenke at den mengde penger vil du ikke ha sjans i å bære med deg ut av banken i ett jafs.
Tenke seg uttaksgebyret!

(En spøk for de som vil pirke)
Veldig trist om huset skulle brenne ned, da. Ser for meg samtalen med forsikringsselskapet angående de 150 millonene som fungerte som madrass.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Hehe ser det for meg, en som kommer valsende ut av banken med et par hundre kilo sedler på slep. Mon tro hvilket volum 150 mill har?
Vis hele sitatet...
Skulle jeg gjort dette så ville jeg gjort det med stil: Kan jeg ta det ut i 50-lapper? Orker ikke mynter tror jeg..
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Skulle jeg gjort dette så ville jeg gjort det med stil: Kan jeg ta det ut i 50-lapper? Orker ikke mynter tror jeg..
Vis hele sitatet...
Finnes det så mange 50-lapper i Norge?

(Vær glad 1-øringen er gått ut av sirkulasjon :-) )