Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5077
Hallo Freak. Da jeg er kanskje blank på datakomponenter og bare liker gaming, hadde jeg håpet dere kunne hjulpet meg til valg av diverse nye komponenter til min maskin.

Spiller for det meste Wow, Cs Go og diverse nye spill som kommer ut. Så mine main spill, krever jo ikke så mye hehe.

Tenker et budsjett på 10K, men kan gå høyere. Se på dem som en pekepinne.

Per dags dato, har jeg:
Skjermkort: XFX Radeon R9 280X 3GB GDDR5

Hovedkort + diverse: AMD FX-8350 Black Edition, Socket-AM3+
HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB Black KIT (2x4GB)
ASUS AM3+ M5A97 R2.0

Strømforsyning: Corsair CX500, 500W PSU


Har en ssd på 240GB av merket Corsair Mp500, som jeg ønsker å bruke i denne riggen + kanskje en til.
AMD lanserer den nye Ryzen line-upen sin den 7. juli. Vent til det skjer før du kjøper noe. Bestefall lanserer AMD noe fantastisk, verstefall så kan prisene droppe.
Takk, da venter jeg og ser ann litt
https://www.multicom.no/gskill-snipe...-p/c/p10163159

Den rammen er kanskje litt dyr men du får ganske mye for prisen og jeg synes bra ram er et must etter å ha brukt 8gb 2400mhz en stund
Sist endret av Sukkerpapir; 29. juni 2019 kl. 01:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bump
Jeg har tatt utgangspunkt i en kraftig build uten nytt skjermkort, da et R9 280X kan holde i et års tid til, og innen da kan du oppgradere dette. Jeg gjorde det i omvendt rekkefølge med min build, der jeg kjøpte skjermkortet først, men med tanke på de øvrige komponentene du nevner, vil nok bla. nytt hovedkort og prosessor osv være fordelaktig.

Jeg har kommet frem til denne listen, som er veldig lik min egen PC, bare at jeg har en Ryzen 2700X og et GTX 1080-skjermkort. Denne listen forutsetter at du f.eks venter til et høst/vintersalg eller evt. helt til sommeren når nye releases pleier å komme, før du kjøper nytt skjermkort. Samtidig skal det være nok kraft der til at PC'en skal holde tritt med spill i flere år.
Sist endret av Deadlock Radium; 12. juli 2019 kl. 02:38.