Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4795
Var innom dell sine sider i dag, og de solgte servere til "ingenting".
Jeg kjøpte servern bokstavelig talt kostet null kr.

http://steco.me/ss/13-04-24.png

Jeg antar dette var en STOR feil fra dell sin side.

Noen som vet om jeg faktisk får denne serveren?
Pengene er trekt, og har fått bestillingsbekreftelse på epost.
Sist endret av First-Price; 20. mai 2016 kl. 18:38.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Det skjedde noe lignende for et par år siden med mobiltelefoner eller lignende til 100 kroner stykket, og da mottok ihvertfall kundene som hadde vært heldige varene selv om det var en feil. Det var snakk om et par hundre mobiltelefoner eller lignende som var solgt svinbillige. Kanskje du har flaks her, kanskje ikke!
Hvis du som forbruker burde forstå at det er skjedd en feil kan Dell trekke tilbake orderen.
Er det derimot plausibelt at noen kan avertere den serveren til den prisen, kan de ikke trekke den tilbake.

Så denne får du nok ikke til denne prisen med mindre Dell ikke oppdager det.
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Det skjedde noe lignende for et par år siden med mobiltelefoner eller lignende til 100 kroner stykket, og da mottok ihvertfall kundene som hadde vært heldige varene selv om det var en feil. Det var snakk om et par hundre mobiltelefoner eller lignende som var solgt svinbillige. Kanskje du har flaks her, kanskje ikke!
Vis hele sitatet...
Regner med at det er denne du tenker på?
I tilfellet til TS vil jeg tro det er flere faktorer som kan påvirke utfallet, og hvor stor mediedekning det får vil sikkert ha stor innvirkning.
Sitat av First-Price Vis innlegg
Var innom dell sine sider i dag, og de solgte servere til "ingenting".
Jeg kjøpte servern bokstavelig talt kostet null kr.

http://steco.me/ss/13-04-24.png

Jeg antar dette var en STOR feil fra dell sin side.

Noen som vet om jeg faktisk får denne serveren?
Pengene er trekt, og har fått bestillingsbekreftelse på epost.
Vis hele sitatet...
Hvordan fikk du til dette? Hos meg koster den 13K?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av XxHacker123 Vis innlegg
Hvordan fikk du til dette? Hos meg koster den 13K?
Vis hele sitatet...
Da har de vel fikset feilen, tenker jeg.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Regner med at det er denne du tenker på?
I tilfellet til TS vil jeg tro det er flere faktorer som kan påvirke utfallet, og hvor stor mediedekning det får vil sikkert ha stor innvirkning.
Vis hele sitatet...
Der har vi det! Det er jo faktisk enda mer ekstremt enn det jeg husket.
Vel, gratulerer om du får den! Kan ikke klage på prisen i alle fall. :P
Steco.Me
First-Price's Avatar
Trådstarter
Joa, men de har 45% avslag av alle servere osv. for øyeblikket.
de "fjernet" også produktet 2 timer etter jeg bestilte, og det var rundt 11:00

på dell sine sider står det at den er blitt sendt til produksjon. viss jeg da hadde fått denne serveren?
kan dell komme i ettertid og bemanne meg og sende den i retur?
Veldig usikker, du kan jo evt fortelle at den er blitt videresolgt, men du kan gladlig sende de 100kr
Steco.Me
First-Price's Avatar
Trådstarter
Oppdatering

Dell har nå sendt serveren og ankommer den 02/06
Så nå er det blitt litt mer reelt.

hva kan Dell gjøre i ettertid, hva skjer hvis jeg åpner pakkene, og begynner og bruke serverene? etc.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av First-Price Vis innlegg
Oppdatering

Dell har nå sendt serveren og ankommer den 02/06
Så nå er det blitt litt mer reelt.

hva kan Dell gjøre i ettertid, hva skjer hvis jeg åpner pakkene, og begynner og bruke serverene? etc.
Vis hele sitatet...
Du er nok ganske trygg Veldig sikker på at Dell ikke kommer til å gjøre noe. De har trolig ikke noe sak i det hele tatt, siden de faktisk har sendt den fra seg.
Sitat av First-Price Vis innlegg
Pengene er trekt, og har fått bestillingsbekreftelse på epost.
Vis hele sitatet...
Hvor mye penger er trukket og hva står det i eposten? Hvis det er 0kr og 0kr så er jo alt i orden.
Sitat av First-Price Vis innlegg
Oppdatering

Dell har nå sendt serveren og ankommer den 02/06
Så nå er det blitt litt mer reelt.

hva kan Dell gjøre i ettertid, hva skjer hvis jeg åpner pakkene, og begynner og bruke serverene? etc.
Vis hele sitatet...
Avtaleloven (avtl.) § 32 lyder som følger: "Den, der har avgit en viljeserklæring, som ved feilskrift eller anden lignende feiltagelse fra hans side har faat et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er avgit, indsaa eller burde indse, at der forelaa en feiltagelse."

Slik ordlyden i bestemmelsen er, så binder ikke en viljeserklæring avsenderen (dvs. Dell) hvis viljeserklæringen på grunn av feilskrift har fått et uintendert innhold, og mottageren "indsaa eller burde indse" at dette var en åpenbar feil.

Hvis du leser bestemmelsen motsetningsvis, så medfører dermed bestemmelsen at hvis du var i god tro, så vinner du rett (til å kunne kreve innholdet i feilskriften oppfylt).

Her virker det som klart at du har "indsett" at dette var en åpenbar feil. Det tryggeste for deg er nok å returnere maskinen hvis Dell en gang skulle ta kontakt. Dell kan nok fremme erstatningskrav hvis du ødelegger varen, og det er du som har risikoen for varen mens den er i din befatning, så hvis den går i stykker på grunn av forhold som ikke er relatert til deg, blir du nok erstatningsansvarlig for det og.

Du tar med andre ord en stor risiko om du mottar varen og bare håper på at Dell ikke tar kontakt..
MAO - pass på å behandle den pent Gratulerer! Skal ikke se bort ifra at dette går Dell hus forbi.

Umoralsk? Nja, jeg syntes faktisk ikke det. Stort (it)-firma som Dell bør ha mer kontroll på systemene sine.
Kan hende at det var så få som bestilte denne feilprisrede varen at Dell tenkte jaja gratulerer og sender deg varen uten noe mer pes en å fjerne feil annonsen
Jeg tenker som så: Hvis varen var feilpriset, og Dell innså dette og rettet opp i feilen etter kun noen timer, så ville de jo naturligvis sjekket om noen hadde kjøpt for denne prisen. Da skulle de avbrutt ordren, noe de ikke gjorde.
Når du bestilte varen til denne prisen, så burde det da også ha dukket opp et rødt flagg hos de som behandler ordrene, og heller ikke her avbrøt de ordren din.

De er jo helt tydelig klar over at de hadde en feilpriset vare på nett i noen timer, siden de retta feilen.
Så i mine øyne så ser det ut til at de har gitt deg litt goodwill.
Crimea River
Alec's Avatar
Dette er småpenger for Dell uansett, sikkert ikke verdt den dårlige PR'en ved å krangle om sånt.
Steco.Me
First-Price's Avatar
Trådstarter
Tokk kontakt med dell i dag, de sa at det ikke kunne være noe feil, men hun sa att jeg fikk en god rabatt!

Så da får jeg nok serverne til en god god pris!

https://imma.gr/l/64979
https://imma.gr/l/64980
Satan du er heldig. Gratulerer haha.
Ikke at jeg noen gang ville hatt bruk for en slik server, men skulle virkelig ønske jeg fikk utnyttet den gode "rabatten" jeg og