Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2316
Jeg vet det, jeg er dum som gjorde det. Men jeg hadde litt penger igjen på et spendon kort som jeg tenkte jeg skulle svi av på ebay. Men det var visst ikke mer enn 34kr,- innpå det, og jeg bydde på noe som kosta 99kr, og vant. nå spammer selgeren meg om at jeg må betale og jeg stresser for jeg har ikke lyst å gå til politiet eller noe på grunn av at jeg vant en auksjon på en plakat til 99kr. Kan jeg bli bota eller straffa på noen måte på grunn av denne situasjonen?

"PS. Jeg har kontakta selgeren og sagt at jeg ikke har råd til plakaten xD."
Jeg hadde en budrunde på noen høytalere (Gikk fra 1200 til 3600 over natta) og da hadde jeg plutselig ikke penger til det. Kontakta selgeren å sa at jeg ikke hadde pengene og at han kunne gi det til budvinner nr.2
Han syntes det var heilt greit å sa ikke noe mer i rundt det.

Noen ganger kan de skrive sånn ''negativ feedback'' på profilen din, men det varierer. Bare vær høfelig og si at du ikke har pengene.
du "trenger" ikke og betale auksjoner på ebay. du kan få 3 strikes før brukeren blir bannet, også kan du ikke delta på mange auksjoner på 3 mnd (man kan velge om man vil akseptere folk med strikes til og by)
Sitat av dalken Vis innlegg
Jeg vet det, jeg er dum som gjorde det. Men jeg hadde litt penger igjen på et spendon kort som jeg tenkte jeg skulle svi av på ebay. Men det var visst ikke mer enn 34kr,- innpå det, og jeg bydde på noe som kosta 99kr, og vant. nå spammer selgeren meg om at jeg må betale og jeg stresser for jeg har ikke lyst å gå til politiet eller noe på grunn av at jeg vant en auksjon på en plakat til 99kr. Kan jeg bli bota eller straffa på noen måte på grunn av denne situasjonen?

"PS. Jeg har kontakta selgeren og sagt at jeg ikke har råd til plakaten xD."
Vis hele sitatet...
Det selgeren kan gjøre er å rapportere deg som vil føre til at du blir utestengt fra ebay. Har selv blitt utestengt på ebay, der jeg ikke betalte budet som jeg vant.

Så, ja du kan risikere utestengelse.
Hvis du er en redelig person så spør du om han kan selge varen til han som hadde budet under deg, er det stor forskjell ville jeg også foreslått å betale det som utgjør forskjellen.
Sitat av Kalyx Vis innlegg
Hvis du er en redelig person så spør du om han kan selge varen til han som hadde budet under deg, er det stor forskjell ville jeg også foreslått å betale det som utgjør forskjellen.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er et spørsmål. TS har ikke kjøpt noe, han sa han kunne gi et beløp. Selger vil ikke prakke varen sin på TS og rane han.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Tror ikke det er et spørsmål. TS har ikke kjøpt noe, han sa han kunne gi et beløp. Selger vil ikke prakke varen sin på TS og rane han.
Vis hele sitatet...
Det er ingen som blir ranet her. TS har lagt inn bud på en auksjon og vunnet, vet ikke hvor strengt regelverket til ebay er men hvis man ikke betaler når man har vunnet så blir man nok i verstefall utestengt. Det jeg foreslo var at TS tar kontakt med selger og spør om han ikke kan selge den til personen med høyest bud under seg, skulle differansen være så stor at selger taper nevneverdig på det ville jeg vurdert å dekke dette da det er TS sin feil(om du da ikke vil bli utestengt eller samler på strikes). Dette er såklart ikke en nødvendighet, men hadde du ikke foretrukket om TS gjorde det når han vant en auksjon hos deg som han ikke ville ha plutselig? Jeg innledet trossalt med "hvis du er en redelig person", men det er kanskje ikke helt uredelig å legge inn bud på auksjoner du ikke har lyst på/råd til..?
Sist endret av Kalyx; 14. oktober 2014 kl. 22:20.
Sitat av Kalyx Vis innlegg
Det er ingen som blir ranet her. TS har lagt inn bud på en auksjon og vunnet, vet ikke hvor strengt regelverket til ebay er men hvis man ikke betaler når man har vunnet så blir man nok i verstefall bli utestengt. Det jeg foreslo var at TS tar kontakt med selger og spør om han ikke kan selge den til personen med høyest bud under seg, skulle differansen være så stor at selger taper nevneverdig på det ville jeg vurdert å dekke dette da det er TS sin feil. Dette er såklart ikke en nødvendighet, men hadde du ikke foretrukket om TS gjorde det når han vant en auksjon hos deg som han ikke ville ha plutselig? Jeg innledet trossalt med "hvis du er en redelig person", men det er kanskje ikke helt uredelig å legge inn bud på auksjoner du ikke har lyst på/råd til..?
Vis hele sitatet...
Sa ikke at noen skulle bli ranet, les innlegget mitt en gang til. Jeg hadde ikke likt det dersom noen gjorde noe slikt mot meg, men hva har dette med saken å gjøre? Jeg påpekte bare at TS antakeligvis ikke er nødt til å betale for produkte han la inn et bud på.
Sist endret av Relevant; 14. oktober 2014 kl. 22:21.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Sa ikke at noen skulle bli ranet, les innlegget mitt en gang til. Jeg hadde ikke likt det dersom noen gjorde noe slikt mot meg, men hva har dette med saken å gjøre? Jeg påpekte bare at TS antakeligvis ikke er nødt til å betale for produkte han la inn et bud på.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri sagt at TS er nødt til noen ting, forslaget mitt baserer seg på at han ønsker å gjøre det godt, men når det er snakk om en sak til 99kr antar jeg nesten at selgeren klarer å ta på seg dette uten å lage noe sak utav det.
Sist endret av Kalyx; 14. oktober 2014 kl. 22:27.
Er snakk om 99 kr. Er jo ikke akkurat bank brekk dette her. Går nok helt fint.
Jeg synes ikke du skal tenke på å betale noe differanse, det er jo ikke et boligsalg heller.