Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1493
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Hei, headsettet mitt har knekt og jeg trenger nytt.
Har tenkt litt på G35 og Vengeance 2000.
Er det noen anbefalinger? Kan gå opptil ca 1k.

Og det må tåle å bli tatt av uten å knekke :/
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg har selv G35, og er utrolig fornøyd, har prøvd Vengeance en gang, men jeg likte det ikke så bra, men det er jo min mening.

Mange som har opplevd at G35 knekker i bøylen(det er faktisk veldig tynt der) men mitt har falt i bakken utallige ganger og lever enda.

Det beste ville jo vært for deg å prøve begge fysisk, da det er veldig gode kandidater du har valg ut.
Qpad QH-85/QH-90. Byggekvaliteten minner om Beyerdynamic sin, altså meget bra. Headsettet i seg selv er knallbra også, overlegent det beste til 600 kroner (på tilbud). Har brukt Siberia V2, G35, 1. og 2. generasjons headset fra Corsair, og Qpad headsettet er min favoritt. Anbefales på det sterkeste.

Peace
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Trådstarter
QH-90 ser bra ut, men hvordan er det med å ha den på over lengre tid og er mikrofonen ok?
G35 knakk jeg første uke, så fikk en følelse av at kvaliteten ikke var det viktigste...

Sitter per dags dato med et Vengeance 2000 på hue og har aldri vært mer fornøyd med et headset, det har alt jeg ber om!

god komfort, god lyd, god mic og en grei batteritid.

Vel og merke så har mitt Vengeance knekt nå etter ca 1år i tjeneste, men litt teip fikset det! (Jeg vil vel si at jeg har mishandla det litt)

Add:
Mitt G35 knakk i headset-delen på høyresiden, ikke i bøylen men i plasten. Knakk tvers av.
Sist endret av Trollsauen; 20. mai 2013 kl. 00:54.
Sitat av halliballi Vis innlegg
QH-90 ser bra ut, men hvordan er det med å ha den på over lengre tid og er mikrofonen ok?
Vis hele sitatet...
Mikrofonen er knall (avtagbar btw). Når man snakker om komfort over lengre tid er det personlig preferanse som avgjør. Forskjellen på Qh-85/90 er putene. QH-85 har stoffputer og halvåpent design som skal hindre at man blir "klam" rundt ørene Velourputene har forøverig ulempen at de samler støv og skitt, i motsetning til skinn.

QH-90 har lukket design og puter i (kunst)skinn, noe som stenger ute mest mulig lyd (meget effektivt, erfaring fra TG), men putene kan gjøre deg litt klam rundt ørene ved lengre tids bruk.
---
Jeg har QH-90, altså med skinnputer, og er absolutt fantastisk fornøyd. Jeg synes det er mest komfy, og den såkalte klamheten rundt ørene merker jeg knapt noe til. Jeg ville dog kanskje anbefale deg å teste de ut før du kjøper.

Peace
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Monster EA MVP. Lyden på de er helt utrolig. Har ikke hørt bedre lyd i noen andre headsett!
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Monster EA MVP. Lyden på de er helt utrolig. Har ikke hørt bedre lyd i noen andre headsett!
Vis hele sitatet...
Jeg kunne aldri anbefalt et headset til 2000 kroner, hvor du samtidig må reklamere for EA. Bluaæh, får fnatt av å tenke på det
--
Men det er bare meg da.
Sist endret av Bl4derunner; 20. mai 2013 kl. 11:19.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Monster EA MVP. Lyden på de er helt utrolig. Har ikke hørt bedre lyd i noen andre headsett!
Vis hele sitatet...
Jeg håper vrikelig dette er troll, hvis ikke har du ikke hørt mange headsett, monster er flinke på kabler, men der stopper det, headsetta dems er helt elendige, mildt sagt.
Denne bassen de skryter av er oppskrytt, den er bare slitsom og tam, men alikevell ekstremt intens. Annet en at det er bass der er det ikke stort annet en en skjærende diskant og nesten fraverende mellomtone. Og med den prisen er det helt latterlig, hadde det vert 150kr for headsettet skulle jeg kunne anvefalt det til en døv person!

Min anbefaling er sennheiser pc350, jeg har selv dette, bare uten mic(hd 380pro), og byggekvaliteten er helt super, har hatt mitt i litt over 3år nå, og annet en noen riper og normal bruksslitasje er bærer det ikke preg av å ha blitt relativt dårlig behandlet. Har mistet det i bakken og klart å sette meg på det flere ganger, har liggi slengt nedi en sekk støtt og stadig.
Når det kommer til lyden er denne meget bra, varm og fyldig lyd, god bass og riktig diskant.

Surround funker også fint på headsettet, så lenge du har et lydkort fra dette årtusen er det stor sansynlighet for at det støtter virtualisering av surround, nå er ikke dette noe seregent til dette headsettet, da nesten alle headsett klarer dette.
Sist endret av Frufsa; 20. mai 2013 kl. 11:30.
http://www.amazon.com/Technica-ATH-A...044624&sr=1-10 Disse er noe av det beste du får til gaming, selv om de ikke selges som gamingheadset så produserer disse noe av den beste surroundlyden jeg har hørt. De ser stygg ut (kan gjøres noe med) og har ikke mic, så hvis du trenger mic så bør du kjøpe en ekstra og ha på bordet elns.
Disse funker kun ordentlig hvis du har lydkort så det må du være obs på
Har selv hatt G35. Om du er ute etter et headsett som tåler litt, så styr unna.
Sitter nå med Vengeance 2000, igjen styr unna. Det er 50% sjangse for at du får et headsett som lager en utrolig irriterende durelyd under lading, dette har jeg fått to ganger. Kompisen min har også dette headsettet, og hans knakk bare han skulle klø seg på øret.
CoolerMaster Storm Sirus.
Tåler mye, god lyd og god mic.
trådløse Turtlebeach <3

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/05/turtubel293hw04.jpg
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
CoolerMaster Storm Sirus.
Tåler mye, god lyd og god mic.
Vis hele sitatet...
NEI NEi OG ATTER NEI!

Jobba meg gjennom 2 par av disse før jeg ga opp og bestilte vengeance 2000. Kabelen mellom pcen og volumkontrollen mister kontakten etter 2-3 mnd. Og dette var med fin behandling.

Dette veier ett tonn og passer ikke hoder som er litt smalere enn normalt. Lyden er forsåvidt helt ok, men det er mange bedre alternativ på markedet.
Sitat av Snipart Vis innlegg
NEI NEi OG ATTER NEI!

Jobba meg gjennom 2 par av disse før jeg ga opp og bestilte vengeance 2000. Kabelen mellom pcen og volumkontrollen mister kontakten etter 2-3 mnd. Og dette var med fin behandling.

Dette veier ett tonn og passer ikke hoder som er litt smalere enn normalt. Lyden er forsåvidt helt ok, men det er mange bedre alternativ på markedet.
Vis hele sitatet...
Vel, har nå hatt mitt i over et år, og syns det er helt nydelig.
Vekten er fin, lyden er fin, og har aldri hatt et eneste problem
GeneralBake
DustMan's Avatar
Jeg er veldig fornøyd med vengeance 2000. Prøvd litt g35 men likte det ikke helt men veldig smak og behag, men min anbefaling er vengeance!
Sitat av Spntneous Vis innlegg
trådløse Turtlebeach <3

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/05/turtubel293hw04.jpg
Vis hele sitatet...
Hadde et Turtlebeach XP500 og leverte det inn igjen etter noen uker. lyden begynte å hakke veldig og micen tok etterhvert kvelden. mest sannsynligvis ett engangstilfelle.
Sitat av Uklar Vis innlegg
Hadde et Turtlebeach XP500 og leverte det inn igjen etter noen uker. lyden begynte å hakke veldig og micen tok etterhvert kvelden. mest sannsynligvis ett engangstilfelle.
Vis hele sitatet...
Det var rare greier :/ Her i gården er det bare fryd og gammen!
Siberia V2. Har hatt dette headsettet en liten stund nå, og må si at jeg er veldig fornøyd.
Kjøpte først et Logitech G35, og jeg vil IKKE anbefale dette headsettet hvis du har et "stort hode". For meg føltes det ukomfortabelt med en gang jeg prøvde det, og det ble bare verre med tiden. Lyden var også ikke noe å skryte av.
Siberia derimot føles komfortabel og har en god lyd. Jeg synes mikrofonen er veldig stille(hørt lyden ettersom flere av mine venner bruker det i våre skype samtaler) og den er lett å gjemme bort hvis det trengs. Har brukt det til både gaming, musikk og filmer og jeg må si at jeg er kjempefornøyd med dette headsettet.