Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 5638
Freak!
Noen som vet noe om hvordan dette fungerer i dag 2013, storsmugling.
Hvordan div. dop og f.eks alkohol smugles inn til Norge? Lurer også på om noen vet hvilken typer og varianter av varer som smugles inn. Hva er populært av narkotika i dag?

Er bare generelt interessert i å vite mer om dette, har lyst på mer kunskap innenfor og synes det er spennende.

2012/2013*
Metode kommer an på hva og hvor mye. Har du tre kvarter til overs kan du jo ta en titt på denne episoden av norske "Insider"
Den foregår vel som all annen smugling. Var jo ikkje så lenge siden noen dansker ble bustet for smugling av et større parti cannabis til norge med båt, i dette tilfelle så endte det med skuddveksling.
Jævlig leken tanke Jeg vet at mye av hasjen jeg kosa meg med før kom med trailere som frakter ferdigproduserte takstoler fra østeuropa. Vet også at en 50 fots seilbåt med hul kjøl har blitt brukt! Åpne et brannslukningsapparat, fylle det med whatever og sveise igjen. Så er det jo gode gamle 2'ern da, den går vel som vinnern :P

En kompis av en kompis sa en gang at en som kompisen kjente kjørte sykkel med bag på ryggen fra Polen til Finland og derfra til Sverige, men det er jo sikkert som været.. Uansett så kan jeg tenke meg at det også er mange våghalser som får godt betalt for å frakte 10kg weed over noen grenser med en R1, som ikke nøler med å kjøre ifra politiet.

Skulle jeg smugla måtte det blitt med båt!
Hvorfor bare ligge et hakk forran politiet? Lag deg en ubåt slik som kartellene bruker.
Hadde vært jævlig fett. Sin egen ubåt :3
Sitat av hayer Vis innlegg
Hvorfor bare ligge et hakk forran politiet? Lag deg en ubåt slik som kartellene bruker.
Hadde vært jævlig fett. Sin egen ubåt :3
Vis hele sitatet...
Problemet med dette blir jo sjøforsvaret til Norge som vil oppdage denne ubåten lenge før du kommer i land, og møte deg der.
Russiske trålere er flink til å ta med seg store mengder smuglersprit og tobakk.
Fjernstyrt fly med kamera og litt god rekkevidde? Ikke storsmugling akkurat, men noen hundre gram per tur er vel ikke så ille.
smugle i båt virker i teorien ganske enkelt pga det er så mange steder å hjemme stuffet på. Hule ut ting osv langt nedri srkoget på båten å greier.
Sitat av Litago1 Vis innlegg
smugle i båt virker i teorien ganske enkelt pga det er så mange steder å hjemme stuffet på. Hule ut ting osv langt nedri srkoget på båten å greier.
Vis hele sitatet...
Også er havet så stort, og kysten er stor, så sjansen for å møte politibåt er vell relativt liten.
Grensa mellom Noreg og Sverige er jo så lite bevokta at kven som helst kunne spasert rett inn med ein ryggsekk full av dop utan problem.
Sist endret av temp3r; 9. april 2013 kl. 13:53.
Sitat av temp3r Vis innlegg
Grensa mellom Noreg og Sverige er jo så lite bevokta at kven som helst kunne spasert rett inn med ein ryggsekk full av dop utan problem.
Vis hele sitatet...
Ja, men så er vell ikke det et problem i Norge heller at folk smugler dop fra svergie?
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Ja, men så er vell ikke det et problem i Norge heller at folk smugler dop fra svergie?
Vis hele sitatet...
Samme med Russland da...
Trådstarter
20 0
Fett, takk for fine svar. Vi prøver å holde tråen litt gåen, det er spennende å høre hva folk sier.

Nytt spørsmål: Hvordan ville du smugla inn dopet?
en ting jeg har tenkt på så må jo det tryggeste være å ta på seg ryggsekken og spasere over grensa gjennom skogen?
Ja, men hvordan skal du få det til sverige? Er de ikke omtrent like nazi på drugs der som i Norge?
Sitat av frø Vis innlegg
Ja, men hvordan skal du få det til sverige? Er de ikke omtrent like nazi på drugs der som i Norge?
Vis hele sitatet...
Nei, man kan kjøre til Sverige via feks. Danmark uten å måtte passere noe toll. Tar jeg ikke helt feil kan man også kjøre fra Tyskland til Danmark uten å kjøre gjennom grensekontroll.
Sitat av danibed Vis innlegg
Nytt spørsmål: Hvordan ville du smugla inn dopet?
Vis hele sitatet...
Jeg ville mest sannsynlig fraktet cannabis fra Amster om jeg skulle smuglet. Da ville jeg egentlig bare tatt en kystseiler, modifisert den til å kunne ta noen kilo med gjemt gods, og deretter bare dratt på "seilferie" Norskekysten - En eller annen rute nedover (ganske greit å ha stoppet et par ganger på veien slik at man kan underbygge historien om "ferietur") - Amster - tilbake til Norge.

Den norske kystlinjen er lang, og det er som tidligere skrevet ganske lett å smugle med båt. At man faktisk kan seile er jo en forutsetning for at man skal lykkes, og hvis man har med seg en "kjæreste" ser det litt mer troverdig ut

My two cents, noen andre forslag?

Peace
Sist endret av Bl4derunner; 9. april 2013 kl. 20:35.
Stemmer også for motorsykkel men med falske skilter evt før grensa.
Flaskepost med GPS tracker FTW!
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Nei, man kan kjøre til Sverige via feks. Danmark uten å måtte passere noe toll. Tar jeg ikke helt feil kan man også kjøre fra Tyskland til Danmark uten å kjøre gjennom grensekontroll.
Vis hele sitatet...
Det kan være riktig, men jeg har tenkt det samme tidligere.

Letteste måten må jo være å kjøre en fin/nyere mod. bil gjennom. og så klart gjemt stæsjet et lurt sted. Tror da det står på tilfeldigheten om man blir stoppet eller ikke. sånn som på videon over.

Men jeg ville ikke overlatt noe for tilfeldigheter, da smugling av narkotika over lande grenser gir deg en svært hard dom!!


Pros and Cons
Det er ikke bare å komme seg over grensa som er problemet. Husker jeg ikke feil uttalte tollerne for en stund siden at det var svært få av storsmuglerne de tok ved rutinekontroller og lignende. Som oftest visste de allerede at tinga var på vei til landet før de var i nærheten av grensa.

Ellers så er det ingen storsmuglere som vil gi slipp på metodene sine. Det vil være å spyle store fortjenestemuligheter rett i dass.
Sist endret av legalize_it; 9. april 2013 kl. 20:47.
Sønnen til en bekjent av bestefar var å jobbet hos oss med dreneringen rundt huset. Han fortalte at han alltid fikk billig sprit fra to menn han kjenner som livnærer seg av å importere sprit fra Tyskland. De har 1 stk betalt politimann, og 1 stk betalt toller. Politimannen og tolleren vet ikke om hverandre.

Pappa jobber i et fruktfirma som er meget stort i Norge. Han fortalte her en dag en historie om noe litt morsomt som skjedde på en annen terminal av hva han jobbet. Det var en dag hvor det plutselig hadde kommet flere varebiler fra forskjellige "vaskefirmaer" og "rørleggerfirmaer". Det kom inn en fransk lastebil som det vistnok manglet 5 timer i kjøreboka. dvs. Gps systemet i bilen var tuklet med så den ikke kunne spores i 5 timer.

Bilen ble fulgt igjennom sverige med helikopter og de passet på at den ikke ble stoppet for å ta bakmenn. norsk politi "overtok" bilen på grensa, og lot den gå igjennom svinesund uten noen form for kontroll. Da den satte fra seg tralla med frukt så var det plutselig vaskefolka og rørleggerene som tømte vonga, og ingen andre fikk røre noe som helst. Trekkvogna kjørte sin vei, og alle vaskemenn og rørleggere kjørte sin vei, og han som fortalte hele greia til pappa så at politihelikopteret forsvant fra langt oppe.

Sikkert litt rotete skrevet, spør hvis det er noe som var uklart, eller jeg kan utdype mer.
Sitat av mathiasxx94 Vis innlegg
Fjernstyrt fly med kamera og litt god rekkevidde? Ikke storsmugling akkurat, men noen hundre gram per tur er vel ikke så ille.
Vis hele sitatet...
Drone ftw!

Ta en telefon til Lockhead Martin eller hvilke av de amerikanske selskapene som produserer disse dronene. Og spørre om ikkje man kan få kjøpt en brukt predator elns.

http://gearcrave.frsucrave.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2011/04/predator-drone.jpg

Tror det skulle gått noen kg opp i en slik en, samt at den kan jo lande på veldig mange forskjellige plasser.
Når det gjelder sigaretter, så vet jeg ihvertfall at de selgerne på Grønnland i Oslo smugler med seg massivt med Marlboro Rød produsert i Krakow og Sveits. Disse selges ulovlig for 50 spenn for en 20pack rundt om kring i byen.

Og pils... Tyskie og Zubr (tror det var to merker til, som også blir mye smuglet). Et brett med 24 halvlitere går for rundt 300-400 kroner, prosenten er på 5.6% om ikke jeg tar feil.
Sist endret av MBTI; 10. april 2013 kl. 15:34.
Sitat av tuberkulose Vis innlegg
Problemet med dette blir jo sjøforsvaret til Norge som vil oppdage denne ubåten lenge før du kommer i land, og møte deg der.
Vis hele sitatet...
Hold kjeft.. faen.... Noen som vil kjøpe en halv ferdig ubåt?
Den aller beste måten må være å trene opp duer, kjøre de til tyskland etc og la de fly hjem
Det er mulig å padle kano helt fra Gøteborg til Halden via kanaler, vassdrag og sluser for så å ende opp i halden vassdraget. Bare ha med seg telt fiskestenger og turutstyr så er det nok ingen som mistenker noen verdens ting. Er heller inngen form for toll-stasjon/kontroll i vassdraget fra sverige til ørje og videre ned i halden vassdraget.
Sitat av tommen21 Vis innlegg
Den aller beste måten må være å trene opp duer, kjøre de til tyskland etc og la de fly hjem
Vis hele sitatet...

Så du skal ha 24 duer for å smugle et brett med øl da ?