Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1409
Hei freaks!

Har dummet meg ut og ble dømt til 50 timers samfunnsstraff.

Har deltatt på ett møte og fikk nylig innkalling til oppmøte hos bedriften/organisasjonen jeg skal utføre resten av timene ved.

I denne sammenheng ble jeg av arbeidsgiveren bedt om å prøve å få dette utsatt. Hvorfor fremkommer i screenshot av sms mellom meg og den ansatte i Friomsorgen:









(Dette stemmer egentlig ikke. Vi avtalte 1. eller 2. april pga. sprengskift 3., men det kom jeg først på etter at jeg hadde besvart meldingen. Skulle avtale eksakt tidspunkt per sms.)











Dere skjønner sikkert hvor jeg vil med dette nå?
Jeg mener på at fyren dreit seg ut ved å glemme å gi meg beskjed om at møtet ble utsatt for så å gi meg skylden for dette etterpå.

Som jeg nevnte tidligere i tråden hadde jeg sprengskift den aktuelle dagen. Det betyr at jeg var på jobb om natten. Fra 23.00 til 07.00 - og skulle på jobb igjen 15.00 til 23.00.
Det betyr at jeg kun hadde mulighet til å få noen få timer med søvn før dette møtet. Så da jeg våknet av alarmen og ikke hadde mottatt noen sms eller anrop fra denne herren måtte jeg rett og slett bare komme meg avsted og møte opp til avtalt tid.

Siste meldingen han skrev 2. april var at han skulle sjekke og at han skulle gi beskjed i morgen, altså 3. april.
Da er det naturlig å anta at denne beskjeden skule vært videreformidlet innen rimelig tid forut for møtet, som var klokken 13.00.

Hva mener dere?
Grunnlag for å klage til det regionale kontoret for Friomsorgen?
Sist endret av Mørkemannen; 7. april 2019 kl. 08:38.
Dette er bare en litt klønete misforståelse.
Han sa: "Da må vi lage ny avtale". Det ville ihvertfall jeg tolket som at den gamle avtalen er avlyst, selv om den nye ikke har blitt fastsatt enda. Og det var bare det han "skulle sjekke". Når det nye tidspunktet skulle være...
Og du kunne tatt en kjapp telefon og forsikret deg før du bare dro avgårde?
Utrolig frustrerende og jeg har ofte tendenser til å bli forvirret av slike ting som det her selv, men IMHO ikke grunnlag for å klage. Shit happens. Om man leser korrespondansen igjen og igjen skjønner jeg jo hvorfor det ble som det ble. Synd, trist, leit.

Irriterende, men ikke noe å sende inn offisielle klager for..
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Prøv å ha god dialog med dem og vær litt overberende.

Er i samme opplegg selv for tiden. Har en fantastisk person der og tvilen har kommet til min side i slike saker hver gang, men jeg er også veldig med på hennes ideer så det er win win. Man må gi og ta.

Skjønner det et stress med jobb osv men samtidig er dette en straff.

Vi slapp fengsel så jeg føler seg jeg skal trå litt forsiktig å ikke klage alt for mye. Vi har en straff å gjennomføre. De skal tilrettelegge for oss, men det skal ikke være kose time heller om du skjønner. Ja man må ofew l it t og heldigvis sitter vi ikke inne nå i finværet.
Ja, dere har noen gode poenger så jeg får bare la det være.

En potensiell klage var egentlig ment for å klore til meg en ekstra time med utført arbeid.
Det var ikke for å få denne mannen i trøbbel, men én ekstra time betyr ikke en dritt i det lange løp heller.

Takk for svar og ha en fin dag, folkens.
Han skrev jo at dere fikk lage en ny avtale. Nei det er ikke no å klage på at du har lest litt for fort og misforstått.
Er nokk sm nevnt en missforståelse fra din side, selv om han karen her var litt vrien så prøv for all del og vær enkel og ha med å gjøre for folka på friomsorgen, de er jævli okei og kan være veldig fleksible, selv så gikk jeg med fotlenke arbeidsledig og fikk det godkjent som arbeid og gå på jobbsøkerkurs fra 9 til 3 og jobbe for meg selv fra 3 til 4 i 2 uker