Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1236
Ble oppringt av et kjent firma for 2 mnd siden der jeg ble spurt om å fornye en avtale vi hadde med de. Jeg er helt ny i jobben og jeg ble fortalt at han nettopp hadde snakket med tidligere ansatt i min rolle, som sa at han skulle kontakte meg for fornying av avtalen.

Jeg ble spurt om å bekrefte avtalen over sms, noe jeg da gjorde da jeg gikk god for at han snakket sant. Så snakket jeg med tidligere kollega rett etterpå som sa til meg at han i alle år hadde takket nei til denne avtalen.

Jeg sendte da en mail dagen etter jeg fikk avtalen på mail om at dette ikke var noe vi ønsket.

I senere tid så har jeg sendt mail å forklart problemstillingen, men får bare avslag, og avtalen må opprettholdes.

Dette er ikke snakk om store summer, bare en dråpe i havet.
Men det irriterer meg at selgeren klarte å lure meg på den måten, og at jeg ikke har noe angrerett.

Er det noe vits for meg å kjempe for å få fjernet avtalen?

Ganske kjedelig da jeg er ny i denne stillingen..
Er det snakk om katalogoppføring?
Sitat av BAN Vis innlegg
Er det snakk om katalogoppføring?
Vis hele sitatet...
ja
Av ren interesse; er det gul.no det er snakk om?
Selgeren har jo rett ut jugd til deg, men uten skriftlig bevis blir det bare ord mot ord.
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Av ren interesse; er det gul.no det er snakk om?
Vis hele sitatet...
nei
Det der burde være mulig å vri seg ut av. Be sjefen din ringe/skrive og gi klar beskjed om at det ikke vil bli betalt noen faktura derfra og at de vennligst kan slutte å kontakte dere.
Sjefen min gjorde samme tabbe. Jeg ba selgeren reise til helvete og sa at han ville bli anmeldt om han ringte meg opp flere ganger. Ble rimelig stille da han forstod at det ikke var bryet verdt å forsøke å inndrive kravet mot oss.
Sitat av BAN Vis innlegg
Sjefen min gjorde samme tabbe. Jeg ba selgeren reise til helvete og sa at han ville bli anmeldt om han ringte meg opp flere ganger. Ble rimelig stille da han forstod at det ikke var bryet verdt å forsøke å inndrive kravet mot oss.
Vis hele sitatet...
Jeg har samme erfaring privat også. De prøver seg, og satser på at du blir svett når det kommer et inkassovarsel. Men de går jo ikke til sak for å få inn penger på den måten der.
Problemet deres er at de kjører et script som hentet data fra Telenor og at det ikke utgjør noen forskjell om du betaler eller ikke. Alle firmaer blir automatisk ført opp. De kan dermed ikke vise til hvilken tjeneste de har solgt til deg.