Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2792
Hei, jeg har de siste 10++ åra slitt med "tarm problemer" som kompisene mine kaller det. Problemet går ut på at jeg fiser veldig mye og de lukter dårlig.. I ung alder levde jeg veldig usunn og stille livsstil med gaming og mye chips+junkfood. De siste årene har jeg gradvis endret på dette, og det har blitt bedre og bedre. Men fjærtinga er der fortsatt til tider.

Nå, de siste 2 månedene har jeg(er fortsatt) på diett, men jeg fiser fortsatt av og til, og det merkes, og dette er også noe som begynner å irritere meg. Er det pga de 2-3 protein shakene jeg tar daglig?

En kompis anbefalte meg å bestille time hos klinikk for å "skylle" tarmen, ifølge han så skal dette hjelpe. Jeg har google litt rundt angående dette, og jeg ser noen steder der det står at dette kan være farlig for helsa.

Er det noen som har erfaring med tarmskylling? Hvor mye koster dette, og er det verdt penga? Og til det viktigste: Vil jeg slutte å fise dersom jeg tar dette?
For min del blir jeg veldig klein, gassy og luktende om jeg drikker en proteinshake til dagen. Hvis du knekker nedpå 3 kan det jo være årsaken. Se på dietten din, hva du spiser og når- sansynligvis er det der det ligger.
Det er nok proteinshakene. Google 'protein farts' så ser du at du ikke er alene.
Sist endret av Huztle; 22. mars 2018 kl. 21:56.
Det finnes midler mot tarmgass å få kjøpt uten resept på apoteket, som kan prøves Disse heter Ceolat (tyggetabletter), Minifom ( dråper og kapsler) og Siloxan (kapsler).

Les også dette.

http://vgd.no/helse-sex-og-livsstil/...ling-hjalp-meg

Håper noe av dette var til hjelp.
Istedet for å ta råd fra kompis angående helsen din, og i tillegg bruke penger på dette, anbefaler jeg deg å dra til fastlegen din.
Halloen. Du må gå over til isolate proteinpulver. Da slipper du disse dødbringende fjertene. Isolate trenger minimalt med fordøyelse. Problemet med vanlig whey er at det inneholde mye laktose.
Whey? LOL.


Kjøp myseprotein fra Myrevolution, med sjokoladesmak. Er som godteri og får ikke gass av det.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Hvete, gjær, kullsyre. Protein shakes. Problemet ligger i hva du spiser. Da er det i hvertfall mulig å gjøre noe med det ?
Hvis du er frisk og ikke har noen diagnose fra legen så trenger du ingen diett. Jeg har hatt mine runder med dietter og endt opp med å måtte forholde meg til Helsedirektoratets offisielle kostholdsrådfor å få i meg det jeg trenger.

Tarmskylling er kvakk og i verste fall dødelig.

Klyster og tarmskylling

På detox-markedet fins det også behandlere og produsenter som anbefaler at man bruker forskjellige midler for å rense tarmen for giftstoffer, slik som klyster eller tarmskyll. Ofte foregår dette ved at det pumpes vann, urtete eller saft av hvetegress inn i tykktarmen. Mengde, trykk og temperatur på væsken varierer, og skal ifølge teorien avhenge av hva helseproblemet ditt består i, og ha betydning for resultatet. Det finnes også andre midler, som for eksempel kaffe-klyster, som brukes i Gerson-terapi.

Tarmskylling er forbundet med risiko og bivirkninger. Mest alvorlig er det at metoden har vært knyttet til dødsfall, som følge av septisk sjokk (et resultat av blodforgiftning) og elektrolyttforstyrrelser (tap av viktige næringssalter). En annen mulig og alvorlig bivirkning er dehydrering.
Vis hele sitatet...
La oss nå si at tarmskylling skulle hjelpe deg der og da, hvor lenge tror du det varer? Du spør hvor mye det koster, er dette noe du ønsker å gjøre f.eks ukentlig?

Tarmskylling er en eneste stor selvmotsigelse all den tid alternativbevegelsen skal ha alt "naturlig". Da burde det være en grei start å stole på at kroppen fikser tarmene sine selv "naturlig" uten hjelp fra kyniske kvakkere med noe så unaturlig som tarmskylling.
Sist endret av Yalla; 23. mars 2018 kl. 11:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Prøv et par dager med kun juicing så renser det seg selv.
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Whey? LOL.


Kjøp myseprotein fra Myrevolution, med sjokoladesmak. Er som godteri og får ikke gass av det.
Vis hele sitatet...
Whey er myse.