Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 6975
Hei

Tenkte og kjøpe med en gaming laptop til rund 15.000. Vil egentlig ikke gå noe mye over det.

skulle gjerne ha hatt en i5 desktop prosessor eller en i7 mobile. med en 970m eller 980m.
Minst 8GB.
Er det mulig og få en SSD og en 1TB HDD for den prisen?
17.3" skjerm i Full-Hd. 4K er vel strengt tatt helt unødvendig
Det er et fett om den er tynn eller ikke, så lenge den ikke blir varm. Tenkte bare ha den på en pult, dokka til en ekstrern skjerm.

Hva innen laptopmarkedet er det du får mest for pengene?
Her har du en som dekker alle kravene dine (SSD, HDD, 17", 8GB Ram, i7, 970M)
Sist endret av onClipEvent; 27. mai 2015 kl. 16:11.
Gå for multicom sine laptopper, mest for penga.....



Multicom Kunshan P670S 17.3" Full-HD
Sist endret av First-Price; 27. mai 2015 kl. 16:30.
Spørsmålet som bare må komme.. Med tanke på:

Det er et fett om den er tynn eller ikke, så lenge den ikke blir varm. Tenkte bare ha den på en pult, dokka til en ekstrern skjerm.
Vis hele sitatet...

Hvorfor ikke stasjonær?
Sist endret av loord; 27. mai 2015 kl. 16:57.
Støtter også Multicom. Den som First-Prince linket ser bra ut.
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Sitat av loord Vis innlegg
Spørsmålet som bare må komme.. Med tanke på:




Hvorfor ikke stasjonær?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke en grønnsak. Jeg har mer Enn nok erfaring med stasjoner pc'er. Men det jeg kanskje hater mest med og ha skilte foreldre og ikke bo en plass er ar jeg må betale x1.5 så mye for verre ytelse. Hvis jeg hadde bodd en plass så hadde jeg jo såklart kjøpt en stasjonær for lenge siden. Jeg har jobb så har hatt råd til det.

En nvidia GTX 970m har lik ytelse som en stasjonær 680. Det er en forskjell der.
1. 15000 stasjonær er bedre enn 15000 laptop. Jeg tenkte selv på å kjøpe en laptop men endte opp på en stasjonær, og jeg har aldri angret!
2. Hvis du skal ha en laptop støtter jeg Asus PCen som ble nevnt tidligere
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Sitat av First-Price Vis innlegg
Gå for multicom sine laptopper, mest for penga.....



Multicom Kunshan P670S 17.3" Full-HD
Vis hele sitatet...
Hadde faktisk tittet på den pc'en. Ser ut som du får mye for pengene

Eneste minus er vel at jeg må kjøpe til et operativsystem.
For meg er egentlig ikke det et minus, du slipper alt av drit programmer asus, msi, hp osv har innstalert på pcen din fra før av.... helt clean install som koster 600kr++ fra microsoft
Sist endret av First-Price; 27. mai 2015 kl. 17:36.
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Har du en link?
Sitat av partybrus Vis innlegg
Jeg er ikke en grønnsak. Jeg har mer Enn nok erfaring med stasjoner pc'er. Men det jeg kanskje hater mest med og ha skilte foreldre og ikke bo en plass er ar jeg må betale x1.5 så mye for verre ytelse. Hvis jeg hadde bodd en plass så hadde jeg jo såklart kjøpt en stasjonær for lenge siden. Jeg har jobb så har hatt råd til det.

En nvidia GTX 970m har lik ytelse som en stasjonær 680. Det er en forskjell der.
Vis hele sitatet...
Hvis du kjøper en stasjonær som ikke er så veldig stor. Har to sett av kabler og to skjermer. Da blir det ikke så vanskelig å bare røske den med seg i det du skal dra. Har hatt skilte foreldre før og det har vært løsningen for min del.

Uansett, lykke til!
Om du ikke har noe imot å piratkopiere er det veldig enkelt å få windows gratis.
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Om du ikke har noe imot å piratkopiere er det veldig enkelt å få windows gratis.
Vis hele sitatet...
Eventuelt kjør windows 10 preview, helt gratis.

Du vil også få gratis oppgradering.

Windows Insider Program participants can upgrade to the RTM build next year

Jeg skriver dette fra siste build av widnows 10 preivew, funker helt fint.

Har spilt skyrim, fallout new vegas og wasteland 2 med steam uten problemer.

Windows 10 har også drivere til DirectX 12: Tested: DirectX 12's potential performance leap is insane

So yeah, enten skaff deg en gyldig windows 7/8 lisens og oppgrader til 10'ern (dyrt) eller kjør insider-versjon av windows 10 som blir oppgradert gratis.

Windows 10 will be a free upgrade for Windows 7 and Windows 8 users
Du har ikke vurdert muligheten for å ha en liten stasjonær som du tar med deg? Du sier at du kommer til å bruke en ekstern skjerm og vil ha den på et skrivebord. Da ser absolutt ikke et poeng med en dyr laptop.

http://img.gfx.no/1264/1264726/lian_3.280x318!.jpg

Lian-Li TU100 eller Corsair Graphite 360 er kabinetter du fint kan ta med fram og tilbake. Du får LANGT mere ytelse for pengene og du kan oppgradere i fremtiden. I tillegg så er stasjonære PCer langt stillere og langvarige. (Vi snakker fire, fem tusen mindre for samme ytelse).

Jeg kommer kun på disse kabinettene, og Bitfenix Prodigy og (m) som har håndtak. Hvis du kan montere ett selv (eller ikke vil ha) så er det masse å velge i fra CoolerMaster, LianLi, Silverstone etc.
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Jeg kjørte Windows 10 preview på en stasjonær for litt siden. Den var helt ustabil og spill kjørte mild sagt dårlig. Plutselig ville den ikke starte så jeg måtte formatere HDD. Alt er likevel ustabilt etter det. Selv på win 7
Sitat av partybrus Vis innlegg
Jeg kjørte Windows 10 preview på en stasjonær for litt siden. Den var helt ustabil og spill kjørte mild sagt dårlig. Plutselig ville den ikke starte så jeg måtte formatere HDD. Alt er likevel ustabilt etter det. Selv på win 7
Vis hele sitatet...
Yup, de forrige buildsa var helt for jævlig lol.

Men nå er den stabil, ivertfall for min del.

(har en usb med windows 10 install i tilfelle jeg må reparere i lomma sånn i tilfelle )
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Du har ikke vurdert muligheten for å ha en liten stasjonær som du tar med deg? Du sier at du kommer til å bruke en ekstern skjerm og vil ha den på et skrivebord. Da ser absolutt ikke et poeng med en dyr laptop.

http://img.gfx.no/1264/1264726/lian_3.280x318!.jpg

Lian-Li TU100 eller Corsair Graphite 360 er kabinetter du fint kan ta med fram og tilbake. Du får LANGT mere ytelse for pengene og du kan oppgradere i fremtiden. I tillegg så er stasjonære PCer langt stillere og langvarige. (Vi snakker fire, fem tusen mindre for samme ytelse).

Jeg kommer kun på disse kabinettene, og Bitfenix Prodigy og (m) som har håndtak. Hvis du kan montere ett selv (eller ikke vil ha) så er det masse å velge i fra CoolerMaster, LianLi, Silverstone etc.
Vis hele sitatet...
Hvordan vil det gå under transport? Jeg har planer om og sykle i all slags vær og vind. Varmt/kaldt. Humpete. osv...
Sitat av partybrus Vis innlegg
Hvordan vil det gå under transport? Jeg har planer om og sykle i all slags vær og vind. Varmt/kaldt. Humpete. osv...
Vis hele sitatet...
Tja... om du skaffer deg en "slepbar" stajonær, kan du kjøpe deg en vanntett ryggsekk å ha den i.

Her er et utvalg: TheWaterProofStore - Waterproof Backpacks

Det er flere graderinger, om du har tenkt til å snorkle med maskinen din får du gå etter "klasse 5" :

Class 5 – Waterproof and submersible to depths greater than 12 feet (often as much as 100 feet – varies by manufacturer). Suitable for any underwater sport of less depth than the manufacturer’s maximum depth rating. Common applications include scuba diving, snorkeling, search & rescue, and white water rafting. The product could be permeated by water in any of the following applications: depths greater than the manufacturer’s maximum depth rating or any physical force that could jeopardize the water-tight seal.
Vis hele sitatet...
Kilde: Our waterproof rating system
Sitat av partybrus Vis innlegg
Hvordan vil det gå under transport? Jeg har planer om og sykle i all slags vær og vind. Varmt/kaldt. Humpete. osv...
Vis hele sitatet...
Så lenge det er ute av elementene går det fint. Skjermkortet er vel det mest utsatte komponentet, så du kan eventuelt velge et som har mindre kjøler (mindre stress på innfestingen siden det veier mindre).

Jeg reiste en del med stasjonær for noen år tilbake, jeg hadde aldri et problem.

Her er ett eksempel (sjekk kompitabilitet angående plass før du handler): http://www.prisjakt.no/list.php?l=182968&view=c

Du kan velge 16GB minne istedet for 8GB for 400 kroner ekstra. (Det er bare plass til ett sett minne, så det er best å bestemme seg en gang).

Du kan kutte vannkjølingen og bruke standard (900 kroner spart) for litt mere støy. Eventuelt en billig tårnkjøler (men de legger mere stress på hovedkort).

Det er ikke vits med "K" prosessor siden hovedkortet ikke kan overklokke, men de koster ofte det samme så sjekk når du handler. Eventuelt kan du velge et dyrere hovedkort på Z97 platform, men det er ikke så mye å hente.

Jeg er ikke så kjent med kabinettet men det kan være at du tjener på skjermkort med stock kjøleløsning (turbin) fordi den trekker luft ut av kabinettet.

Du kan kutte pris ved å gå ned til 120GB SSD (ca 400 kroner spart).
Sist endret av Fekillix; 27. mai 2015 kl. 20:47.
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Så lenge det er ute av elementene går det fint. Skjermkortet er vel det mest utsatte komponentet, så du kan eventuelt velge et som har mindre kjøler (mindre stress på innfestingen siden det veier mindre).

Jeg reiste en del med stasjonær for noen år tilbake, jeg hadde aldri et problem.

Her er ett eksempel (sjekk kompitabilitet angående plass før du handler): http://www.prisjakt.no/list.php?l=182968&view=c

Du kan velge 16GB minne istedet for 8GB for 400 kroner ekstra. (Det er bare plass til ett sett minne, så det er best å bestemme seg en gang).

Du kan kutte vannkjølingen og bruke standard (900 kroner spart) for litt mere støy. Eventuelt en billig tårnkjøler (men de legger mere stress på hovedkort).

Det er ikke vits med "K" prosessor siden hovedkortet ikke kan overklokke, men de koster ofte det samme så sjekk når du handler. Eventuelt kan du velge et dyrere hovedkort på Z97 platform, men det er ikke så mye å hente.

Jeg er ikke så kjent med kabinettet men det kan være at du tjener på skjermkort med stock kjøleløsning (turbin) fordi den trekker luft ut av kabinettet.

Du kan kutte pris ved å gå ned til 120GB SSD (ca 400 kroner spart).
Vis hele sitatet...
Må bare si at du overtalte meg med det inlegget der. Stasjoner it is

Har et par spørsmål. hehe

Jeg fikk litt sansen for Corsair Graphite 380T og Bitfenix Prodigy(m). Hva er forskjellen på Bitfenix case med og uten M?

1. Jeg kunne tenkt meg og kjøpe 16 GB RAM. Muligens 8GB. Har dere noen anbefalinger?

2. MSI grafikkortet høres bra ut.

3. Er strømforsyninga bra da? har aldri hørt om merke før.

4. Ville det vært overkill hvis jeg kjøpte en bedre prosessor?

5. Er det noe annet alternativ til et hovedkort fant ikke mange som hadde det på lager.

6. Er vannkjøling nødvendig? blir det så varmt at jeg trenger vannkjøling til CPU'en?

7. Er det mulig og få plass til alt dette i et case. Tror ikke det er noe mulig og gå for noe større.

8. Har dere noen anbefalinger til sekker, eventuelt bager som ikke koster skjorta og har plass til enten Corsair eller Bitfenix kabinett i seg? Tror ikke jeg gidder å gå 1,5 km med 10 KG i hånda.

9. Passer Lian-Li TU100 til dette?

Jeg har allerede en 1TB WD Blue hardisk, så trenger ikke og stresse med det.
SSD'en er helt perfekt.

Og tilslutt.

Har laget en liste med noe som kan være med. (nesten en kopi av Fekillix sin liste)

EDIT: Skulle nesten kalt dette stasjoner til 15.000
Sist endret av partybrus; 28. mai 2015 kl. 00:24.
I en så liten maskin (Graphite 380T) ville jeg vurdert en litt mindre kjøler enn H80i.
Se etter en kjøler som har vendbare fester slik at du ungår å måtte bøye slangene unødvendig mye.
Med mindre noen som har den komboen kan bekrefte at det passer da.

Bygget selv en ''minimaskin'' i ett Obsidian 250D kabinett. Og det er ett av de større mITX kabinettene.
Husk også at det ikke altid lønner seg å kjøpe inn deler fra mangen forskjellige butikker siden det kommer frakt i tilegg.
Skal du velge LianLi kabinettet er det et par ting du må tenke på.

Du kan ha en prosessorkjøler med maks 60mm høyde, da kan du bruke standardkjøleren (da hadde jeg ikke valgt en prosessor kraftigere enn en i5).
Noctua: http://www.prisjakt.no/product.php?e=1464149
Prisjakt: http://www.prisjakt.no/category.php?...s=b=s219711256

Skjermkortet kan ikke være over 193mm, MSI skjermkortet er 26mm.
http://www.prisjakt.no/product.php?p=2873447 - Galax 179mm
http://www.prisjakt.no/product.php?p=2908091 - ASUS 122mm
http://www.prisjakt.no/product.php?p=2809908 - Zotac 205mm?

Når det kommer til RAM er det bare å velge og vrake. Du vil ha 2x8gb for 16gb totalt. 1600Mhz + fart, om du har utbytte av mer bestemmer hovedkortet. Du får de i andre farger hvis du velger annet hovedkort med forskjellig fargescheme.
http://www.prisjakt.no/product.php?p=2595594
http://www.prisjakt.no/product.php?p=1943227

XFX strømforsyninger er det beste av de beste. Den beste fabrikanten av strømforsyninger er Seasonic, og de lager XFX sine. Til LianLi kabinettet trenger du en SFX strømforsyning (de er mindre). Den fra XFX er ATX.

Til et så lite kabinett vil du ha en modulær strømforsyning, gjerne med korte kabler. (Lengre kabler som er buntet sammen vil hindre luftgjennomstrømning). Silverstone har mange gode SFX strømforsyninger (du kan se liste over underfabrikanter HER). Kabinettet tar max 170mm lange strømforsyninger, modulære kabeltilkoblinger bygger noen millimeter i tillegg til dette, så søk litt rundt.
http://www.prisjakt.no/category.php?...1408#prodlista

Hvis du vil ha litt mere spenstig kjøling (det hadde jeg gjort) så hadde jeg montert en lukket-vannkjøling i fronten på kabinettet for å kjøle prosessoren. Her kan det godt være at du må spørre litt rundt for å høre om kompatibilitet. (Prøv HardForum f.eks.). Da vil du få stillere avkjøling. Gjør du dette kan det være du ikke får plass til 3.5" harddisk however.

Et komponoent som ikke liker transport i en PC er harddisken, jeg har aldri støtt på et problem men hvis du vil være ekstra sikker kan du velge å bare bruke 2.5" SSDer. Crucial har veldig billige (men ikke særlig raske, men fortsatt langt raskere enn HDDer) SSDer. En sånn på 500GB i tillegg til en rask OS-disk er en god kombinasjon. Det beste med SSDer er at de ikke trenger en spesiell montering så du kan bruke dobbelsidig teip eller borrelås der du har plass.

For enklere montering av disker kan du bruke slike kabler: https://www.komplett.no/silverstone-...a-cable/822747

Til gaming har tjener du ikke så mye på kraftigere prosessor. i5 4690K er den kraftigere gaming prosessoren, den har fire kraftige kjerner. i7 har også fire men kjører åtte tråder så du får åtte svakere kjerner. Spill bruker sjelden mere enn 4 kjerner og det er derfor du får bedre ytelse med billigere prosessor.

Velg og vrak hovedkort, her kan du få med WiFI etc. http://www.prisjakt.no/category.php?...1545#prodlista

EDIT; MSI skjermkortet er 269mm.
Sist endret av Fekillix; 28. mai 2015 kl. 10:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Her har du en som dekker alle kravene dine (SSD, HDD, 17", 8GB Ram, i7, 970M)
Vis hele sitatet...
Støttes, enormt velbygd og fantastisk kjøling som både er stille og utrolig effektivt.
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
LianLi kabinettet er jo perfekt men jeg syntes det ikke er så fint som Graphite 380T kabinettet.
Graphite 380T er jo igjen ganske mye større og tyngre, men ser fantastisk ut.
Sitat av partybrus Vis innlegg
LianLi kabinettet er jo perfekt men jeg syntes det ikke er så fint som Graphite 380T kabinettet.
Graphite 380T er jo igjen ganske mye større og tyngre, men ser fantastisk ut.
Vis hele sitatet...
Corsair kabinettet er jo veldig stort for å være et M-ITX kabinett. Det finnes jo en "M" versjon av BitFenix Prodigy som tar M-ATX hovedkort. Da har du langt flere oppgraderingsmuligheter og den er fortsatt mindre enn Corsair sitt.

M-ATX kan ta to skjermkort, eller ett skjermkort og netverkskort, lydkort etc. De koster ikke noe mere heller. I tillegg kan den ta (hvis du kun har et skjermkort) en full-størrelse CD/Blueray leser.

LianLi kabinetter er jo desidert lettest, og LianLi har ypperlig kvalitet. Desidert mest bærbart også, uten at det hindrer komponentvalg særlig.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
http://bildr.no/image/NytCYTJy.jpeg
Jeg hadde gått for dette buildet. Grunnen til at jeg konfigurerte med Komplett-PC er at da vet du at alt passer i akkurat det kabinettet du har valgt, og at det ikke er noe problem. Du kan godt bygge sjøl, da det sikkert blir billigere hvis du vet hvordan. Det ENESTE du trenger etter kjøp av denne er tastatur og mus, evt CD/DVD-leser, men det trenger man vel egentlig ikke da man finner alt man trenger på nettet.
(varebildet er misforstående da det der ikke er det du får. bare se på specs )
Lykke til med valget!
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Etter lang tenking fant jeg ut at Graphite 380T kabinettet var for stort og tungt. Også så jeg inlegget til @Switched med et lite fint kabinett. deretter søkte jeg det opp og sjekket om alt passet, deretter så jeg denne videoen og denne. Så tenkte jeg at dette var passe stort og ikke så verst og se på.
Nå har jeg laget en liste med ting jeg ikke syntes ser så alt forgæli ut til denne pc'en.

Hva er forskjellen på dette hovedkortet og dette?

Hvordan blir det med viftekontroll på denne pc'en?
Her er hovedkortsammenligning: http://www.prisjakt.no/product.php?j=2651057,2651034

Hovedkortet har to PWM viftepunkter. Det kommer en vifte med vannkjølingen og en vifte med kabinettet. Disse plugger du inn i hovedkortet. Pumpen i vannkjølingen har også en vifteplugg, denne kan du kjøre på 12v (koble på strømforsyningen) med en adapter.

Jeg tenker at det kanskje blir litt lite med bare en SSD, kabinettet har jo 3.5" plasser hvis du kan bruke disse.

XFX strømforsyningen er toppers, men den har kanskje litt lange kabler til et så lite kabinett. Silverstone selger korte kabelsett til noen av sine strømforsyninger. Men er du litt kreativ går det nok fint. Husk å kjøpe strips eller borrelåsbånd til å feste kabler.
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Jeg har alerede en WD HDD 1tb. Kunne tenkt meg de korte kablene. Hvor mange trenger jeg? Hvordan blir det med alle kablene i Cooler master Elite 110. Det er ikke akkurat mye plass.
Sist endret av partybrus; 29. mai 2015 kl. 11:41.
De korte kablene selges som erstatning, XFX har ikke korte kabler til sine strømforsyninger. Jeg vet at Silverstone har og at de koster rundt 200 spenn. Da kan du mikse og matche de korte og lange så du får så lite ekstra lengde som mulig.

XFX strømforsyningen har middels lange kabler (jeg har en), i tillegg så bygger de modulære tilkoblingene litt ekstra i lengden. Så du må ha litt ekstra klaring i tillegg til det som fabrikanten oppgir. Silverstone har jo SFX strømforsyninger (ekstra korte) da får du enda mere plass til kabler.

EDIT; Link til kabler: http://www.silverstonetek.com/produc...id=219&area=en
Sist endret av Fekillix; 29. mai 2015 kl. 12:30.
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Er 500W nokk til og drifte PC'en?
Denne kalkulatoren er rimelig spot on: http://www.extreme.outervision.com/p...ulatorlite.jsp

Fikk rett over 300 watt, som er ideeelt. Du vil ikke ha en for stor eller for liten strømforsyning. Maksimal effektivitet er ved rundt 50-70% load.
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Nå har jeg lagt til noen nye vifter i listen min. Ved grafikkortet vil det være en fordel og plassere en 80mm vifte for og kjøle den ned?

Hvis jeg har viften fra strømforsyningen pekt nedover i kaninettet slik:

http://bildr.no/thumb/UDRHNGk1.jpeg

være en fordel istedet for slik?:

http://bildr.no/thumb/WFlCanFE.jpeg
Sist endret av partybrus; 29. mai 2015 kl. 19:16.
Det viktigste når du tenker airflow, er å ha et positivt trykk i kabinettet skapt av filtrerte vifter, da vil det ikke komme inn støv. Men Elite 110 har ikke støvfiltre, så da må du nesten kjøpe noen og montere selv på viftene. (eksempel)

Kjører du H55en med push/pull fra tror jeg dette vil fungere bra uavhengig om strømforsyningen tar luft innenfra eller utenfra. (Men husk filter om du tar den utenfra). Hvis du vil montere to 80mm vifter er vel disse på siden med skjermkortet? Så du kan ikke ha både skjermkort og vifte?
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Hehe good call. Bør jeg kjøpe støvfilter for grafikk kortet? ser ikke noe minus ved og ha strømforsyningen som trekker fra innsiden.
Vel, hvis det er positivt lufttrykk i kabinettet skal luften gå ut fra ventilasjonshullene på siden og ikke omvendt. Men det kommer vel an på hvor nærme skjermkortet er. Er det nærme nok vil det trekke luft gjennom, så da kan det vel være lurt. Eksempel på støvfilter du kan feste på innsiden av sidepanelet så det ikke synes: http://www.digitalimpuls.no/PC-kompo...000084596.aspx
Sist endret av Fekillix; 29. mai 2015 kl. 22:15.
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Er det noe mer jeg burde tenke på?
Bortsett fra de tynne SATA kablene jeg nevnte tideligere, så burde du kjøpe en adapter så du kan kjøre pumpen på 12v hele tiden. (Vifteplugg til SATA-strøm eller MOLEX). Siden hovedkortet har en vifteplugg dedikert til prossorkjøling kanskje du burde ha en splitter i tilegg (husk en som støtter PWM/4pin) så du kan kjøre begge viftene på vannkjølingen i samme fart.
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Hvis jeg laster ned Win 10 tech preview, på den nye pc'en. Kan jeg da laste ned den "endelige" versjonen når den kommer ut, gratis?
Sitat av partybrus Vis innlegg
Hvis jeg laster ned Win 10 tech preview, på den nye pc'en. Kan jeg da laste ned den "endelige" versjonen når den kommer ut, gratis?
Vis hele sitatet...
Ja. (titegn)
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Jepp, har blitt bekreftet 2 ganger av microsofts ansatte via twitter. Btw, så kommer W10 ut 29. juli, bekreftet dato
Sitat av Grix Vis innlegg
Ja. (titegn)
Vis hele sitatet...
Mulig jeg har misforstått noe, men jeg trodde bare eiere av gyldige lisenser til Win7/8 kunne oppgradere gratis?
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Mulig jeg har misforstått noe, men jeg trodde bare eiere av gyldige lisenser til Win7/8 kunne oppgradere gratis?
Vis hele sitatet...
Og de som er med i W10 technical preview.
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Sitat av Switched Vis innlegg
Jepp, har blitt bekreftet 2 ganger av microsofts ansatte via twitter. Btw, så kommer W10 ut 29. juli, bekreftet dato
Vis hele sitatet...

Har du linken til tweet'ene?
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Sitat av partybrus Vis innlegg
Har du linken til tweet'ene?
Vis hele sitatet...
Jepp, eldste først, fra desember 2014: http://www.neowin.net/news/windows-1...-to-rtm-builds
og nummer 2, fra mai 2015: http://www.pcworld.com/article/29210...m-version.html
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
I den samme tweet'en du linket til sier han at du må oppgradere fra Win 7 eller 8.x.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Sitat av partybrus Vis innlegg
I den samme tweet'en du linket til sier han at du må oppgradere fra Win 7 eller 8.x.
Vis hele sitatet...
Merkelig, alle mediene skrev det gikk greit. Hm. Håper ikke det, kjører W10 IP på min egen nye stasjonære akkurat nå. Får vel finne en måte å løse det på, eller bare vente til 29 juli og kanskje få redusert pris eller noe.
Sist endret av Attila; 2. juni 2015 kl. 01:12.
Sitat av Switched Vis innlegg
Merkelig, alle mediene skrev det gikk greit. Hm. Håper ikke det, kjører W10 IP på min egen nye stasjonære akkurat nå. Får vel finne en måte å løse det på, eller bare vente til 29 juli og kanskje få redusert pris eller noe.
Vis hele sitatet...
Eventuelt kjøp/finn en windows 7 lisens.

Windows 10 Installs Automatically On Windows 7 And Windows 8

Flere eldre maskiner som har en windows 7 key på klistremerket på kabinettet :P
Jeg har falsk lisens, men fikk tilbud i dag om å reservere gratis win 10 når det kommer ut.
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Hvis jeg kjøper en Win 7, Kan jeg da oppgradere til Win 10 når det kommer ut? Hvis jeg kan oppgradere, blir alt av
filer på SSD'en slettet?