Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1724
Hei. Min mor skal kjøpe robot støvsuger, og jeg vil hjelpe henne med å finne den riktige.

Hun har et gavekort på 2000kr, som hun ønsker å bruke(på et kjøpesenter her i byen), så det å bestille på nettet er uaktuelt.

Senteret hvor hun kan bruke kortet har butikker som Clas Ohlson, Elkjøp, Power osv. Så utvalg er det nok av.

Hun ser etter en robotstøv suger i prisklasse mellom 2000-4000kr, så hun er villig til å legge litt ekstra penger i tillegg til gavekortene.

Hun ønsker også en robot som i tillegg til å støvsuge, også kan våt-vaske gulvet.

Jeg har sett meg en 2-3 robotstøvsugere, og håper noen her kan komme med innspill til hvilken jeg burde velge. Forvirringen min her er at du kan ha 6 forskjellige robot støvsugere til samme pris, men den ene kan få dårlig omtale, mens den andre kan få god omtale..

Basert på omtaler rundt om kring, så har jeg sett meg ut denne :

- Xiaomi Roborock S6 Pure robotstøvsuger til 3990 kr:

https://www.clasohlson.com/no/Xiaomi...er/p/44-4376-1


Også har du jo for eksempel denne til omtrent samme pris:
- iRobot Roomba e5152 robotstøvsuger:

https://www.clasohlson.com/no/iRobot...uger/p/44-3873

I samme slenger når jeg kikker rundt så ser jeg også denne som er på tilbud:

- Ecovacs Deebot 900 robotstøvsuger

https://www.clasohlson.com/no/Ecovac...uger/p/44-3882


Magefølelsen min sier at førstnevnte er det riktige valget for oss. Hva tenker dere?

Og om noen har andre modeller de kan anbefale så gjerne del tips

Men er det kun meg som syns det er veldig forvirrende med så mange forskjellige modeller? hva er det man bør være obs på når man skal kjøpe en robot støvsuger?
Sist endret av cplpro; 2. mars 2021 kl. 00:09.
Kan bare bidra magefølelsen. Det kribla sist jeg var innom netonnet og gikk forbi Roborock å fikk akutt lyst på robotstøvsuger jeg aldri har kjent på før. Leste litt greie testresultater og greie priser (ikke de dyreste). Trur ikke du tar feil her.
Elimineringsmetoden kan jo også hjelpe deg å kutte ut det 3. alternativet.
Du får mye mer bang for the buck hvis du går for Roborock fremfor iRobot. Har selv en S5/S50 og den fungerer helt ypperlig. Roborock kommer ut med en ny modell snart (det ligger en foreløpig test av den på tek.no) så det er mulig S6 kommer på salg snart. Det er også selvfølgelig mulig at den går ut av sortiment i den anledning, så følg med.
Jeg har Roborock S5 Max og har ingen ting og klage på. Er masse tester av alle som du burde se på.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Min erfaring med robotstøvsuger er at det ikke fungerer optimalt like bra som å støvsuge selv.
Vi hadde en iRobot, og vi ble egentlig aldri ordentlig fornøyde med støvsugingen den gjorde, måtte i tillegg støvsuge selv.
Ecovacs Deebot 900 robotstøvsuger har jeg.
Trådstarter
Sitat av Chromatics Vis innlegg
Min erfaring med robotstøvsuger er at det ikke fungerer optimalt like bra som å støvsuge selv.
Vi hadde en iRobot, og vi ble egentlig aldri ordentlig fornøyde med støvsugingen den gjorde, måtte i tillegg støvsuge selv.
Vis hele sitatet...
Det er kjipt å høre. Spørsmålet her er om du var uheldig med valget ditt eller om dette er vanlig? Dersom første nevnte er tilfellet, så er det nettopp dette jeg ønsker å unngå med å velge riktig

Sitat av Dough Vis innlegg
Kan bare bidra magefølelsen. Det kribla sist jeg var innom netonnet og gikk forbi Roborock å fikk akutt lyst på robotstøvsuger jeg aldri har kjent på før. Leste litt greie testresultater og greie priser (ikke de dyreste). Trur ikke du tar feil her.
Elimineringsmetoden kan jo også hjelpe deg å kutte ut det 3. alternativet.
Vis hele sitatet...
Hva legger du i "elimineringsmetoden"?

Sitat av Chromatics Vis innlegg
Min erfaring med robotstøvsuger er at det ikke fungerer optimalt like bra som å støvsuge selv.
Vi hadde en iRobot, og vi ble egentlig aldri ordentlig fornøyde med støvsugingen den gjorde, måtte i tillegg støvsuge selv.
Vis hele sitatet...
Så om du kunne skrudd tiden tilbake til den dagen du kjøpte denne modellen. Ville du latt være å kjøpe den da eller gått for en annen modell?

Sitat av steili Vis innlegg
Du får mye mer bang for the buck hvis du går for Roborock fremfor iRobot. Har selv en S5/S50 og den fungerer helt ypperlig. Roborock kommer ut med en ny modell snart (det ligger en foreløpig test av den på tek.no) så det er mulig S6 kommer på salg snart. Det er også selvfølgelig mulig at den går ut av sortiment i den anledning, så følg med.
Vis hele sitatet...
Helt random at jeg leste litt rundt på nettavisen, og kom forbi denne S7 som er blitt testet av tek.no:

https://www.tek.no/nyheter/sniktitt/...content=row-r1
Sist endret av cplpro; 2. mars 2021 kl. 15:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg ville kikket på tek.no
De tester hauger av produkter. Her er det en test av diverse robotstøvsugere.
Den er riktignok et halvt år gammel, men om du i tillegg ser på de nyere modellene vil du nok finne noe interessant.
Sjekk rommene dine før du handler fordi det er ganske stor forskjell på hvordan disse robotene takler dørterskler, teppekanter, undersiden av sofaer, kabler osv. De dyrere er ofte bedre på dette, så her er 30 dagers åpent kjøp gull verdt. Ville også sett hvor enkelt/dyrt batteriskift er på den aktuelle modellen, er få ting som sliter mer på batterier enn disse dagaktive maskinslavene.
Sitat av Chromatics Vis innlegg
Min erfaring med robotstøvsuger er at det ikke fungerer optimalt like bra som å støvsuge selv.
Vi hadde en iRobot, og vi ble egentlig aldri ordentlig fornøyde med støvsugingen den gjorde, måtte i tillegg støvsuge selv.
Vis hele sitatet...
Er det lenge siden? Det har skjedd masse på robotstøvsuger fronten bare de siste årene. Kjøpte nummer 2 for et par år tilbake da den første knelte er års trofast bruk. Den jeg kjøpte da mopper også, våt og tørr. Virker helt fantastisk, ennå det bare var en midt på treet kina modell. Men cluet er at den må få lov å gå over gulvet ofte slik at det ikke blir for møkkete mellom hver gang.

De kravler seg mellom stolben, under sofa og slikt om det er rom så den får tatt alt. Så slenger jeg på fuktig mopp 1 gang i uken ca. Litt oftere om høste og våteste vinteren kanskje.

Så lenge en får opp kabler og nips fra gulvet så går det helt fint. Greit nok for meg i det minste. Og det beste er at det aldri er sand eller brødsmuler på gulvet. Og det er jo ganske digg.
Vi har roborock s5 eller noe i den duren den er helt knall! Har hund og katt som begge er litt langhårete som til tider kan røyte noe forferdelig. Roborocken shiner gulvet så det ikke ligger igjen et hårstrå etterpå.må bytte filter og div deler ganske ofte pga pelsen men er det beste kjøpet jeg noengang har gjort