Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 740575
Warz's Avatar
Trådstarter
Fin graf:
http://i.imgur.com/dKPjnJ3.png
Se full størrelse her: http://i.imgur.com/dKPjnJ3.png
Sist endret av Warz; 18. november 2013 kl. 23:38.
Sitat av Thraxes Vis innlegg
Få sider, til ingen tillater kjøp via paypal da bitcoin er en virtuell item. Siden igår har det økt mer enn 25 %, Bare idag gikk det fra 600 usd til 750 usd ifølge mt.gox, som forøvring er veldig mye høyere enn btc-e foreksempel.

Tok meg et par timer med lesing før jeg fikk satt meg skikkelig innn i det. Er litt innvikla i starten, men google det du ikke vet. "What is bitcoin" er et godt sted å starte. Hvis du googler Hardware; Bitcoin, tror jeg du finner noe hardware skrev. Er for slapp til å finne det selv nå. :P
Vis hele sitatet...
Latsekk :P

- Guide: Bitcoin

- Verdien på Bitcoins tar av (postet i dag)

- Norske Kristoffer ble Bitcoin-millionær over natten
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av kariii Vis innlegg
Har litt problemer med "withdrawal" på btc-e.com
Har tenkt å overføre bitcoinsa mine til justcoin.com, men får bare opp feilmelding om at jeg har skrevet inn feil beløp?
Noen som kan hjelpe meg med dette?
Vis hele sitatet...
Du har vel ikke brukt komma i stedet for punktum? Eller kanskje du har glemt å regne med fee. Eventuelt at du har noen kjøpsordre du ikke har stengt...
Sitat av Warz Vis innlegg
Du har vel ikke brukt komma i stedet for punktum? Eller kanskje du har glemt å regne med fee. Eventuelt at du har noen kjøpsordre du ikke har stengt...
Vis hele sitatet...
Jeg har reknet med fee.
Skal jeg skrive noe i "you will recieve" boksen også? isåfall hva?
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av kariii Vis innlegg
Jeg har reknet med fee.
Skal jeg skrive noe i "you will recieve" boksen også? isåfall hva?
Vis hele sitatet...
Nei, den boksen blir fylt ut automatisk... hva slags feilmelding får du?
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Faen å!

Leste om Bitcoin for et par dager siden, men la det på is. Nå ser jeg kursen har økt med 24% det siste døgnet.
Hvor kan jeg kjøpe bitcoins, - hvor kjøper dere? Hva ligger det på i pris ca.?
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Faen å!

Leste om Bitcoin for et par dager siden, men la det på is. Nå ser jeg kursen har økt med 24% det siste døgnet.
Hvor kan jeg kjøpe bitcoins, - hvor kjøper dere? Hva ligger det på i pris ca.?
Vis hele sitatet...
www.justcoin.com. Norsk side. Funker for min del. Kan sjekke ut btc-e også, men tar litt lengere tid fordi det er i USA.
La latskapen regjere. Se gjennom de ti siste sidene hvis du vil holde deg oppdatert og lurer på hva kursen er, hvor du skal kjøpe etc. Er bare noen tastetrykk som skal til.
Sitat av Warz Vis innlegg
Nei, den boksen blir fylt ut automatisk... hva slags feilmelding får du?
Vis hele sitatet...
Nå gikk det
Sikkert jeg som gjorde noe feil tidligere..
Fikk en mail der jeg måtte konfirmere transaksjonen nå. Noe jeg gjorde.
Fikk så opp en side med russisk skrift, og coinsa mine var borte, så satser på de kommer inn på justcoin innen en times tid.
Sendte forresten en mail til komplett.no her en dag, og spurte om mulighetene for å akseptere bitcoin. Fikk dette til svar:
Hei.

Komplett vurderer hele tiden nye muligheter og tjenester. BitCoin er noe som vurderes og i den forbindelse er det en rette aspekter som må undersøkes. Vi tror derfor ikke at dette er noe som vi vil få i løpet av kort tid dessverre.

Med vennlig hilsen,
Hans Øivind
Salg & Kundeservice
Vis hele sitatet...
Jo flere som spør, jo mer sannsynlig er det at de godtar det!
Sist endret av burgernerd; 19. november 2013 kl. 00:46.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av burgernerd Vis innlegg
Jo flere som spør, jo mer sannsynlig er det at de godtar det!
Vis hele sitatet...
Problemet er at mykje er uavklart enda. M.a. korleis det skal førast regneskapsmessig, og korleis det skal handterast mht. MVA (skatteetaten har indikert at det kan vere MVA-pliktig), og slike ting.

I tillegg så er det ei utgift for dei å akseptere det; dei må forhalde seg til ein ny valuta. Euro og dollar kunne vere fornuftig for dei å godta, ettersom dei antakeleg kjøper varer i dei valutane, men dei kjøper ikkje varer i BTC...
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Føles godt å mine 0.6++ PTS i timen med tanke på at de har en oppside som kan gi de en verdi på godt over en BTC/PTS.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Problemet er at mykje er uavklart enda. M.a. korleis det skal førast regneskapsmessig, og korleis det skal handterast mht. MVA (skatteetaten har indikert at det kan vere MVA-pliktig), og slike ting.

I tillegg så er det ei utgift for dei å akseptere det; dei må forhalde seg til ein ny valuta. Euro og dollar kunne vere fornuftig for dei å godta, ettersom dei antakeleg kjøper varer i dei valutane, men dei kjøper ikkje varer i BTC...
Vis hele sitatet...
Det er ingen hjemmel i loven akkurat nå.

Dvs. at seriøse bedrifter ikke tar risikoen med tanke på søksmål, aksjonærer osv.

Det er også en fordel for oss som vil tjene penger på dette. Vi trenger ikke, per nå, å betale skatt etc.

Først må de få igjennom en lov som sier at digital valuta skal telle som skattbart valuta etc.
Når jeg sendte btc og ltc fra en konto til en annen, så kom litecoinsa frem nesten med en gang, men jeg har fortsatt ikke fått bitcoinsa. Det har ikke gått så lang tid, så er ikke bekymret, men kan noen forklare meg hvorfor det går så mye fortere med LTC?
Sitat av uaexed Vis innlegg
Det er også en fordel for oss som vil tjene penger på dette. Vi trenger ikke, per nå, å betale skatt etc.

Først må de få igjennom en lov som sier at digital valuta skal telle som skattbart valuta etc.
Vis hele sitatet...
Ikke på bitcoinene som står på walleten, nei, men så fort du veksler om til NOK eller i varer, så skal du skatte.

Og bitcoins i seg selv er jo selvsagt verdiløst om du ikke bytter de inn med noe. Om det står 0.0001 eller 10000 bitcoins på saldoen din spiller jo faktisk ingen rolle så lenge de bare står der.
Sist endret av Realist1; 19. november 2013 kl. 01:09.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Ikke på bitcoinene som står på walleten, nei, men så fort du veksler om til NOK eller i varer, så skal du skatte.

Og bitcoins i seg selv er jo selvsagt verdiløst om du ikke bytter de inn med noe. Om det står 0.0001 eller 10000 bitcoins på saldoen din spiller jo faktisk ingen rolle så lenge de bare står der.
Vis hele sitatet...
Det skal oppføres som formueskatt.

http://www.skatteetaten.no/no/Tabell.../Formuesskatt/

Har du over 870k NOK involvert i BTC så vil det være skattbart. --/ HVIS du selger og får det i cashkontanter som du har på hånd.

Da er jo det avklart.
Sist endret av uaexed; 19. november 2013 kl. 01:30.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Det skal oppføres som formueskatt.

http://www.skatteetaten.no/no/Tabell.../Formuesskatt/

Har du over 870k NOK involvert i BTC så vil det være skattbart. --/ HVIS du selger og får det i cashkontanter som du har på hånd.

Da er jo det avklart.
Vis hele sitatet...
Selger du unna bitcoins og får norske kroner inn på konto må du jo også skatte inntektsskatt av det. Muligens gevinstskatt, litt avhengig av... For ikke å snakke om moms og andre avgifter for alle varer du kjøper med bitcoins.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Selger du unna bitcoins og får norske kroner inn på konto må du jo også skatte inntektsskatt av det. Muligens gevinstskatt, litt avhengig av... For ikke å snakke om moms og andre avgifter for alle varer du kjøper med bitcoins.
Vis hele sitatet...
http://www.hegnar.no/juss/article748342.ece

Innen i år tikkes formueskatt.
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Warz Vis innlegg
Prisen for 1 bitcoin er i skrivende stund 0.84$.
Vis hele sitatet...
Mine herrer, prisen på bitcoin er nå $840 og har dermed gått opp 1000-gangeren fra jeg startet denne tråden i 2011.

Det betyr at de som investerte en 1000-lapp den gang i dag er millionær.

Tidenes beste investering og kanskje en av norges mest epic forum tråder? Gratulerer alle som har kjøpt bitcoin! Nyter veien til $1000 nå, skål

Jeg får ikke sove. Sitter bare og napper løken til Bitcoinity, gnir meg i henda over tjente penger og lurer på når dette når toppen, så jeg kan selge (for så å kjøpe ved lavere kurs).
Warz's Avatar
Trådstarter
Der nådde vi faktisk $900... kan vi nå $1000 allerede i natt? Dette tar helt av.
Hvor mye lag har dere til Mt.Gox? Skrivende stund har jeg 20 sek.
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Oddish Vis innlegg
Hvor mye lag har dere til Mt.Gox? Skrivende stund har jeg 20 sek.
Vis hele sitatet...
Mtgox trading engine lag: 9m 19s
Sitat av kariii Vis innlegg
Nå begynner jeg bli litt stressa. Hvor lang tid har det brukt å ta når dere har overført btc fra btc-e.com?
Har kontrollert at jeg har skrevet rett adresse.
Vis hele sitatet...
Hvilken klient bruker du? Kan være noe tull der. Jeg hadde et problem med Multibit en gang der jeg manuelt måtte reloade blockchaininfoen før balansen kom opp. Så ta og sjekk adressen du overførte til på blockchain.info, der vil det alltid være riktig, og så vidt jeg vet vil du der også kunne se ubekreftede transaksjoner (som altså bare er blitt sett av nettverket, men ikke plukket opp i en blokk ennå).
Sist endret av Mokko; 19. november 2013 kl. 02:19.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Warz Vis innlegg
Der nådde vi faktisk $900... kan vi nå $1000 allerede i natt? Dette tar helt av.
Vis hele sitatet...
Jepp, men nokon hadde autosalg på 900$, så MtGox droppa instantly til 800$ i det den nådde 900$... 802$ atm.
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av kariii Vis innlegg
Nå begynner jeg bli litt stressa. Hvor lang tid har det brukt å ta når dere har overført btc fra btc-e.com?
Har kontrollert at jeg har skrevet rett adresse.
Vis hele sitatet...
Jeg overføte btc tidligere i dag og har fortsatt bare 5 blokker. Går veldig sakte akkurat nå... men så lenge du finner penger på adressen ved å slå opp på blockchain.info er det ikke noe å bekymre seg over...
merkelig lav pris hos justcoin for de som vil ha bitcoins
Oi, ja, dumt det tar tid å overføre penger dit.
Og da var festen over for denne gang, eller er det nå den begynner
ser ut som festen er over for denne gang. under 700. veldig lite volum.
Warz's Avatar
Trådstarter
Under 700 nå, dette blir spennende å se kanskje det er nå vi får crashet i stedet.

Kina ligger utrolig nok over $900 og mtgox på $650 nå... sprøtt
Hvor mye NOK kan man ta ut om gangen før man må begynne å skatte av det?
Tenkte å overføre bitcoinsa mine til justcoin, det skal vel ikke være noe problem å få dem overført til bankkonto derfra?
Hvorfor går dere å forventer at boblen skal sprekke? Det er klart det kommer svingninger, spesielt nå med så kraftig økning, men forstår ikke at denne valutaen ikke bare skal fortsette og øke. Det er økende etterspørsel etter BTC og nå når stater vurderer hvordan dette kan beskattes og vurderes lik ordinær valuta så ser jeg kun at dette kan gå oppover. Eneste jeg ser som nå kan snu det hele er a) sikkerhetshull i systemet, b) en mye bedre valutaløsning eller c) kraftig global finanskrise. Er det andre faktorer som bør tas med i beregningene? Slik det er nå så er det jo tydelig at det er spekulanter som styrer svingningene.

Ha trua.
Fordi den stigende kursen og medieomtalen den bringer med seg medfører at det er mange som nå investerer i Bitcoin for å tjene raske penger, ikke fordi de har satt seg inn i systemet og har voldsom tro på det, slik både du og jeg har. Derfor tror jeg det på et punkt i ikke så altfor fjern fremtid kommer til å "sprekke", på samme måte som i april, før det så sakte men sikkert, på en mer kontrollert, lineær måte enn den eksponensielle utviklingen vi har nå, kommer til å nå samme nivå igjen.
Warz har faktisk fått oppfylt $1000 spådommen sin allerede, hvertfall i Kina. I natt var prisen oppe i nesten 7000 CNY, som tilsvarer $1147. Fortsatt ligger btcchina flere hundre dollar over de vestlige børsene.
Sist endret av Grix; 19. november 2013 kl. 11:54.
Sitat av Grix Vis innlegg
Warz har faktisk fått oppfylt $1000 spådommen sin allerede, hvertfall i Kina. I natt var prisen oppe i nesten 7000 CNY, som tilsvarer $1147. Fortsatt ligger btcchina flere hundre dollar over de vestlige børsene.
Vis hele sitatet...
Er det ikke teknisk mulig å kjøpe på den vestlige børsen og selge på den kinesiske?

Hadde en bitcoin konto med 0.1 btc på, men har mistet denne. Hvilket gjennopretninsprogram er best for å se om den fortsatt finnes på disken?
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Er det ikke teknisk mulig å kjøpe på den vestlige børsen og selge på den kinesiske?

Hadde en bitcoin konto med 0.1 btc på, men har mistet denne. Hvilket gjennopretninsprogram er best for å se om den fortsatt finnes på disken?
Vis hele sitatet...
Bruk pywallet for å gjennopprette walleten din.
Sitat av Flue Vis innlegg
Bruk pywallet for å gjennopprette walleten din.
Vis hele sitatet...
Takk!! Skal teste det, er jo rundt 400kr.
Faller som bare det nå. hver gang jeg trykker f5 på Bitcoinwatch faller det med 30$ omtrent. Noe som ser lovende ut (for min del) siden jeg ikke har fått kjøpt meg noen enda Er overbevist om at den går litt ned nå, for så å gå enda høyere igjen. Denne gangen SKAL jeg få handla noen.
Ja hvor langt ned skal vi i dag da? 400$ er limiten min, men hvor realistisk det er kan diskuteres
Ser at prisen går opp og ned som en berg og dal bane. Fra jeg sjekka på mobilen til jeg slo på pcen hadde prisen synket med 100 dollar. og igjen fra 380 dollar til 480 dollar..
380 dollar? Hvor er det du ser kursen på?
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
380 dollar? Hvor er det du ser kursen på?
Vis hele sitatet...

Ser BTC-e.com var nede på 375 dollar på det laveste.
Noen som tår å gjette om verdien på bitcoins synker de neste dagene?

Sitat av Snilepisk Vis innlegg
380 dollar? Hvor er det du ser kursen på?
Vis hele sitatet...
På toppen av startsiden til MtGox kan du få ned en liten graf som viser utviklingen.
Ellers så kan du taste inn bitcoins + chart på altavista.
http://bitcoinity.org/markets fin plass å få med seg kursendringer..

Forøvrig fint å se at den toppet seg på 900usd i dag/går ..

edit: typo
Sist endret av seini; 19. november 2013 kl. 14:45.
Nå har jeg ikke lest 103 sider akuratt, men til de som miner, vil ikke denne miningen være verdt mye nå, siden kursen er så høy? Hvis man miner 1 bitcoin så har man jo flere hundre dollar, og miner man ikke 1 bitcoin i løpet av noen timer/dager? Eller tar jeg helt feil?

Irriterer meg at jeg ikke kjøpte bitcoins når det enda var lavt, virket så spennende, men hadde ikke troen, dum som jeg var.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Nå har jeg ikke lest 103 sider akuratt, men til de som miner, vil ikke denne miningen være verdt mye nå, siden kursen er så høy? Hvis man miner 1 bitcoin så har man jo flere hundre dollar, og miner man ikke 1 bitcoin i løpet av noen timer/dager? Eller tar jeg helt feil?

Irriterer meg at jeg ikke kjøpte bitcoins når det enda var lavt, virket så spennende, men hadde ikke troen, dum som jeg var.
Vis hele sitatet...
Det er som en gullgruve som det er gravd i over lang tid. Det begynner å bli tomt og det begynner å bli vanskelig å finne gull.

Man må gjerne ha spesialiserte datamaskiner for å kunne mine i dag. En investering i en slik datamaskin kommer på godt over 10 000 NOK.
Sist endret av uaexed; 19. november 2013 kl. 17:56.
Warz's Avatar
Trådstarter
Og nå kommer også historiene om folk som har tapt millioner av dollar fordi de valgte å mine i stedet for å bare kjøpe bitcoin...
http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comm...ave_saved_btc/

Setter min anger over at jeg ikke brukte mine 5000 fra paypal kontoen over i bitcoins slik planen var, fordi kontoen min ble limited da jeg prøvde å gjøre det via vpn. Kunne likevel blitt en del mye penger nå, dette var dog i august i år, så ikke millionær-mye akkurat. Men en hyggelig sum.

In mid 2012 (1) BTC was roughly $5, meaning our fellow miner spent $50,000+ on gear in coins alone. If he would have kept his BTC and sold them at a price of 700, he would be a Millionaire at this point.
Though we do not know if we would have kept them this long or cashed out at 350 or earlier. With that in mind, taking into consideration his 25 THs setup, he should be able to mine at least 5 BTC a day, those calculators are giving me something close to 20, but we need to think about the increase of difficulty and other miners gearing up.
In the grand scheme of things, if /u/andrethegiantshead is able to mine 5 BTC a day at its current value he should still be able to recuperate his investment of $50,000 [50000/750] = 66.7 BTC [66.7/5]=13.5 days. So it would take him roughly 2 weeks to make back his investment of 50 grand in BTC which he blew back in 2012.
I understand that we might not be able to make back his potential earnings of $7 Million, but he could still earn a pretty penny on the side and we don't know where BTC is headed..it might still be in its infancy.
Vis hele sitatet...
ince ASICs arrived I took my last 100 BTC and currently have 1TH + 20BTC in the bank to show for it... don't think I'll even get it back to the original 100!
Today is the day I can say I would have been a Bitcoin Millionaire. Mined 800+ coins on DeepBit with a dozen+ video cards 2011-2012. Sold most trying to use "bitcoin like cash" :/ (hey that was the idea... RIGHT GUYS? Guys???)
Vis hele sitatet...
Sitat av Picard Vis innlegg
Today is the day I can say I would have been a Bitcoin Millionaire. [...] Sold most trying to use "bitcoin like cash" :/ (hey that was the idea... RIGHT GUYS? Guys???)
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
Says it all.

Bitcoin er et rent investeringsobjekt. De som prøver å bruke det som betalingsmiddel får svi noe helt jævlig for det. Derfor er det ikke noe betalingsmiddel. Og hvordan skal det bli et betalingsmiddel heller, så lenge folk fortsetter å forårsake disse enorme svingningene i verdi? Ingen vil være han ene løken som bruker masse bitcoins på å kjøpe noe, når alle andre holder på bitcoinene og kan kjøpe fire ganger så mye dagen etterpå. Og så lenge det ikke blir kollektivt konsensus om å slutte å spekulere, men bruke det som vanlig betalingsmiddel, så vil det ikke bli bedre heller. Og hvordan skal du få til dét?
Og hele verdien til Bitcoins står og faller jo på folks tro på at det en gang kan bli et stabilt betalingsmiddel.

Jeg skaper stor fallhøyde for meg selv når jeg dømmer prosjektet nord og ned, særlig når Bitcoin allerede har bevist at den kan blåses opp til ti tusen ganger original verdi (og sikkert enda mye mer). Det kan være en gullgruve for heldige spekulanter, selvsagt, noe denne tråden viser plenty av, men som stabilisert betalingsmiddel, slik en ørliten minoritet av bitcoinhandlerne faktisk håper på -- neppe.
Er det noen som er villige til å si hvor mye bitcoins dem har?

Hadde vært litt moro å se, en jeg kjenner har 125 bitcoins liggende, antar at noen må vel ha gjort større investeringer for en stund siden?