Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4633
Hei,



Jeg har vært syk siden 2014 og hadde 18 på min siste Testosteron prøve. Jeg er innenfor normalen, men har nivå som en 70 åring. Legen min anbefalte meg å dra til en klinikk på majorstuen. Noen som har erfaringer derfra?

Jeg har kronisk borreliose/CFS, så har derfor mye issues med muskulatur, smerter, søvn osv osv. Legen var helt tydelig på at å booste T nivåene ville være veldig bra for meg. Jeg vet at det finnes relativt safe måter å gjøre dette på og er super gira på å få satt igang dette her.

Jeg trenger det for å holde på muskulatur og kanskje få litt mer muskelmasse. Jeg går og har sex det er de eneste aktivitetene jeg er i stand til.

Ellers er jeg 31 år. Jeg vil helst ha injeksjoner ettersom jeg forstår at det er mest effektivt og mye greie mtp å holde seg på ett jevt nivå hele tiden.

Hadde virkelig satt pris på å få noen tips om hvordan jeg kan få satt igang det greiene her.
18 nmol/L er ikke lave nivåer.

Hvor lenge siden er det du tok prøven? Har du tatt flere prøver? Husk at testosteron nivået kan svinge veldig.

Høres ut som du er litt opphengt i T nivået ditt, uten at det nødvendigvis er lavt.

Men be om å bli henvist til en androlog, jeg har ikke legebakgrunn, men det kan jo hende at på bakgrunn av diagnosen din, at du ville fått en gevinst av hormonbehandling.
Legen var helt tydelig på at å booste T nivåene ville være veldig bra for meg.
Vis hele sitatet...
Hvis legen din var tydelig på dette burde han ikke da også være tydelig på tiltak du kan ta eller veilede deg videre? Vet ikke så mye om det her emnet, men synes det blir for dumt å ikke følge opp noe sånt med konkrete målsettinger?

Tenker at du burde bestille time eller ringe inn for å få noe mer konkret å forholde deg til.

Har merket meg at hvis jeg spør og graver litt så kvikner de fort til. Det kan vel ha noe gjøre med at de får mye av de samme spørsmålene regelmessig. Alle liker å føle at de mestrer jobben sin og får bruk for kunnskapen sin.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Hvis legen din var tydelig på dette burde han ikke da også være tydelig på tiltak du kan ta eller veilede deg videre? Vet ikke så mye om det her emnet, men synes det blir for dumt å ikke følge opp noe sånt med konkrete målsettinger?
Vis hele sitatet...
Tingen er at hormonbehandling for menn er utrolig stigmatisert, i motsetning til kvinner hvor dette er akseptert og vanlig.

Legen min risikerer å miste lisensen om han gir meg T. Jeg velger å spørre her fordi jeg er bekymret for at det hele ender med at jeg ikke får noe noe sted. Norge er så konservativt at jeg får mark.

Sitat av Kailua Vis innlegg
18 nmol/L er ikke lave nivåer.

Hvor lenge siden er det du tok prøven? Har du tatt flere prøver? Husk at testosteron nivået kan svinge veldig.

Høres ut som du er litt opphengt i T nivået ditt, uten at det nødvendigvis er lavt.

Men be om å bli henvist til en androlog, jeg har ikke legebakgrunn, men det kan jo hende at på bakgrunn av diagnosen din, at du ville fått en gevinst av hormonbehandling.
Vis hele sitatet...
Tror det generelt er nesten umulig å få hormonbehandling som mann om verdiene er innenfor normalen. Er mye som tyder på at hormonbehandling vil gi meg bedre livskvalitet, så det er noe jeg rett og slett skal ha.
Sist endret av BabyBilly; 23. november 2020 kl. 23:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av BabyBilly Vis innlegg
Tingen er at hormonbehandling for menn er utrolig stigmatisert, i motsetning til kvinner hvor dette er akseptert og vanlig.

Legen min risikerer å miste lisensen om han gir meg T. Jeg velger å spørre her fordi jeg er bekymret for at det hele ender med at jeg ikke får noe noe sted. Norge er så konservativt at jeg får mark.
Vis hele sitatet...
Dette er noe jeg ikke var klar over i det hele tatt, skulle til å spørre 'Seriøst?' men regner med at det er seriøst når du nevner det.

Legen din risikerer å miste lisensen din for å gi deg testosteron? Men du kan vel likevel spørre han om hvordan du kan ta steg for å øke nivåene? Eller henvise deg til noen som kan? Hvorfor kan han miste lisensen for det?
Du kan bestille Testo online, usikker hvordan det blir mtp på å få dem frakta til Norge.
synes det er så mange som har fiks på testo her inne på freak om dagen. Konsekvens av at folk sitter hjemme og vurderer liv og kropp?
Sitat av kalism Vis innlegg
Du kan bestille Testo online, usikker hvordan det blir mtp på å få dem frakta til Norge.
Vis hele sitatet...
Hvorfor bestille testosteron fra utlandet? For at man skal få politiet på døra?

Sitat av Jokkerella Vis innlegg
synes det er så mange som har fiks på testo her inne på freak om dagen. Konsekvens av at folk sitter hjemme og vurderer liv og kropp?
Vis hele sitatet...
Sikkert lett å tro at testosteron skal fikse alle verdens problemer. Vel, det gjør det til en viss grad. Men hva da når man går av? Det skal endel til for å få TRT lovlig i Norge, og da får man ikke akkurat superdoser.

Sitat av BabyBilly Vis innlegg

Legen min risikerer å miste lisensen om han gir meg T. Jeg velger å spørre her fordi jeg er bekymret for at det hele ender med at jeg ikke får noe noe sted. Norge er så konservativt at jeg får mark.
Vis hele sitatet...
Vil ikke en spesialist også risikere å miste sin lisens dersom de gir deg testosteron dersom du er innenfor referanseverdiene? Eller har de immunitet mot det?

Sitat av BabyBilly Vis innlegg
Legen min anbefalte meg å dra til en klinikk på majorstuen.
Vis hele sitatet...
Worst case kan du jo bare ringe resepsjonen på klinikken og si at du har blitt henvist fra fastlegen da. Hvis de ikke er kjent med den type praksis så er det vel bare å legge på røret og gå tilbake til legen for en "ordentlig" henvisning.
Sist endret av Superspurv; 24. november 2020 kl. 08:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Hoppende Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har hatt 6-12 nmol på mine prøver. Snakker 10-15 prøver tatt over et par år.

Slet med å få testo av legen. Kjøpte gel på egenhånd nå.

Det er jævlig nice
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke hørt noe om at hormonbehandling for menn er stigmatisert eller tabu, kjenner et par som går på det fra legen dog menn oppi åra som har lav naturlig produksjon. Om man kommer ung og egentlig med normale nivåer men bare har sett for seg at høyere nivåer vil gi selvtillitsboost og muskler og mannemann stilen fordi man har dårlig selvbilde så er det selvfølgelig ikke noe legene tar til seg og skriver ut. Skal jo være noe feil med nivåene.

Er man rammet av sykdom så er det en viktig del av prosessen å akseptere at man kanskje ikke får vært den muskuløse testo macho fyren man ønsker når man ikke kan trene og veit du hva bror det er helt greit! Du er god nok som du er og selvtilliten bør bygges på andre måter. Ser liksom ikke helt hvorfor du skulle hatt behov for testosteron når nivåene er fine, men kjenner til at hos noen med utmattelse hjelper det med hormoner. Er vel dette legen din tenkte på for at du kunne teste for å få mer energi så da anbefaler jeg deg å følge opp tipset om å forhøre deg med den legen på Majorstua han tipsa deg om. Om det ikke kan hjelpe på sykdommen så er det ikke noe vits sånn jeg ser det.

Forresten du har sikkert fått mye tips og lest mye om behandling av sykdommen din, men slenger med et velment tips allikevel. I både Tyskland og Sverige kjører de antibiotika kurer på borreliosesyke som Lars Monsen gjorde og ble frisk av. Har lest at det er suksessfullt for veldig mange så det er verdt å betale for om det kan være en mulighet for at du blir frisk!
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hvorfor bestille testosteron fra utlandet? For at man skal få politiet på døra?



Sikkert lett å tro at testosteron skal fikse alle verdens problemer. Vel, det gjør det til en viss grad. Men hva da når man går av? Det skal endel til for å få TRT lovlig i Norge, og da får man ikke akkurat superdoser.



Vil ikke en spesialist også risikere å miste sin lisens dersom de gir deg testosteron dersom du er innenfor referanseverdiene? Eller har de immunitet mot det?



Worst case kan du jo bare ringe resepsjonen på klinikken og si at du har blitt henvist fra fastlegen da. Hvis de ikke er kjent med den type praksis så er det vel bare å legge på røret og gå tilbake til legen for en "ordentlig" henvisning.
Vis hele sitatet...
Mulig, men skal man ikke kunne kjøpe testo osv på Fullmen Pharma feks? Mange som har handla der, uten problemer.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har hatt 6-12 nmol på mine prøver. Snakker 10-15 prøver tatt over et par år.

Slet med å få testo av legen. Kjøpte gel på egenhånd nå.

Det er jævlig nice
Vis hele sitatet...
Hvor handler du gel? Online eller av folk du kjenner?
Sist endret av kalism; 24. november 2020 kl. 19:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
synes det er så mange som har fiks på testo her inne på freak om dagen. Konsekvens av at folk sitter hjemme og vurderer liv og kropp?
Vis hele sitatet...
Jepp. Trist.
Du har jo godt innenfor normalen. Referanse er vell 8-32 så du ligger jo temmelig midt i. Det er ikke sånn at mer nødvendigvis er bedre.

Om du har problemer med søvn vil det i seg selv kunne gi litt lavere nivåer. Hva med å jobbe med søvnproblematikken? Det kan gi slitenhet/lite overskudd. Søvnkurs, meditasjon, evt medikamenter kan hjelpe. Snakk med legen om det. Testosteron utover normal gir ikke mindre smerter heller.
Anonym bruker
"Hoppende Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøper gel av folk som har resept fra apoteket i Norge, men som boler, og derfor ikke trenger resepten sin.
Jeg tenker å fikse min egen resept via Colusseum mann.

Skjer ikke at du får det med 18 nmo/L er jo helt innafor.