Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1021
Anonym bruker
"Arktisk Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg trenger en ny og nøyaktig vekt. Det må være 2 desimaler selvfølgelig. Hvor får man kjøpt dette? Kjøpte en på shady og det var selvfølgelig bortkasta penger.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor er det er selvfølgelig bortkasta penger? Trodde shady var bra?
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøpte selv en vekt på shady.no som absolutt ikke viser det den skal vise, den skulle ha 2 desimaler og alt.
Kan legge noe på den og den viser 0.00g eller jeg kan legge noe på den og tallene går opp og ned som en jojo.
Det som har "funka" for min del er å legge noe annet på vekta med litt tyngte (feks lokket på en snusboks) "nullstille" vekta også legge varen på snuslokket, da klarer den plutselig å måle mer nøyaktig.
I mange tilfeller så tror jeg det lønner seg og er nok å kjøpe en kalibreringsvekt, slik at man får kalibrert den riktig før bruk.

Men alt i alt, skal man ha en ordentlig vekt så må man gjerne investere litt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor er det er selvfølgelig bortkasta penger? Trodde shady var bra?
Vis hele sitatet...
fordi du kan like godt bare spare penga og kjøpe fra kina og en kalibreringsvekt
Har hatt endel sånne vekter opp gjennom og alle takker for seg ganske fort synes jeg. Ebay å kjøp flere i gangen.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ja ebay er bra, billig å kjøpe fler så holder det ganske lenge
Bruk mynter for å kontroll sjekke vekta, du finner alle myntvekter på nettet.
Klimafiendtlig troll
Kjøp flere vekter, f.eks 1stk med 2 desimaler (eks 0.01-200g) med god kvalitet, 1stk kinesisk kopi av en labvekt med 3 desimaler (0.001-20g) og en whatever vekt. De vektene fra Kina som faktisk holder bedre kvalitet enn rælet i mange headshops koster mellom $7-$70.. Og det følger med kalibreringsvektern

Samtidig kjøper du aller helst flere enn ett sett med kalibreringsvekter da disse kan ha noen mg avvik i budsjettklassen.

På lang, lang sikt har du relativt stålkontroll på hva hobby og -røkelsesproduktene dine veier for under tusenlappen.
En milligramsvekt koster ikke allverdens. En femhubdre kroners investering i en ellers dyr hobby bør være mulig.
Jeg bruker triton t3-400

Koster 5-600 kroner.
Funker fjell, og har 30 års garanti.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har en billig og bra vekt som heter gemeni 20 mener jeg den heter. Du kan lese om den på nettet, veldig mange har den og er fornøyd med den. Den har 0.000 også(maks 20g).
Kjøpte en MyWeigh Triton T3 fra shady for 2 år siden. 400 gram kapasitet. Har fungert knirkefritt i hele mitt eie, 30 års garanti er det på den også. Har hatt flere både billigere og dyrere vekter før denne, men dette er den som har vært stabil lengst. Ble mye brukt over en lengre periode. Anbefales!