Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1369
heisann...

finni ut at det er lite å gjøre på vintern så tenkte jeg skulle kjøpe meg ett pc-spill eller 2..

har egnetlig aldri spilt no særlig spill, derfor har jeg liiite erfaring med det. men liker litt sånn strategispill, spilte no som het Age of Empire, det likte jeg veldig godt, men altfor lite sånne oppdrag der, og det var vel II har vel sikkert kommet 3-4 nye versoner etter det.. så hvis noen har noen spilltips pålager så er det bare å slenge det ut
Heroes of Might and Magic III . Gammelt og gøy strategispill.
Dersom du liker slike spill vil jeg anbefale deg Command and Conquer serien
Siden du liker strategi, kan jeg foreslå det aldrende, men likevel veldig gode Warcraft 3. God historie, og en ekspansjonspakke som forlenger levetiden. Ser du etter nyere, kan kanskje World in Conflict være noe, dette er vel krigsstrategi. Har ikke prøvd det selv, men det sies at det skal være veldig bra
<33
<33's Avatar
Trådstarter
Sitat av GordonFreeman
Heroes of Might and Magic III . Gammelt og gøy strategispill.
Vis hele sitatet...
det har jeg faktisk på datan, en kompis la det inn, men var for enkelt og bruke koder der, så jeg bare brukte det, og ikke like gøy da egnetlig :P

Sitat av C.Hendrix085
Dersom du liker slike spill vil jeg anbefale deg Command and Conquer serien
Vis hele sitatet...

er det sånn Red Alert opplegg? isåfall liker jeg det, :P

Sitat av tagefo
Siden du liker strategi, kan jeg foreslå det aldrende, men likevel veldig gode Warcraft 3. God historie, og en ekspansjonspakke som forlenger levetiden. Ser du etter nyere, kan kanskje World in Conflict være noe, dette er vel krigsstrategi. Har ikke prøvd det selv, men det sies at det skal være veldig bra
Vis hele sitatet...
Warcraft er ikke det sånn "steinalder" spill a? med magi og sånt? det som kalles wow?
er ikke så keen på sånt

men world of conflict er notert, så fett ut, googla det :P
Siden du ikke er spesielt erfaren i spilling, vil jeg anbefale deg Half-Life2 (+episode 1 & 2). Det er et veldig bra skytespill, med mye følelse.

Og hvis du har lyst å prøve det så kan du kjøpe "The orange box", da får du Half-Life 2, Half-life 2 Episode 1 & 2 (oppfølgerene), Team Fortress, og Portal.
Red Alert spillene er en del og C&C serien/spilluniverset, ja. Anbefaler de jeg også

Warcraft er ikke det samme som WoW. Det er et srategispill satt i samme spillverden. Men det er kanskje et "steinalderspill"; med sverd, orker og magi osv.
Sist endret av Gjøk; 23. desember 2007 kl. 11:51.
World of Warcraft er online rollespill, og kom ut etter Warcraft 3. Warcraft 3 vil jeg kalle strategispill, da oppbyggingen av spillet kan sammenlignes med mange av de klassiske strategispillene (f.eks. age of empires), basebygging osv.
Men de to spillene, world of warcraft og warcraft 3, er to forskjellige sjangere, men er samme spillserie Lykke til!
One of the good guys
2rs1's Avatar
litt utenfor strategisjangeren, men vil anbefale Mafia, et av de beste spillene jeg har vaert borte i.
Star wars knights of the old republic er ogsaa verdt aa se paa.
er det sånn Red Alert opplegg? isåfall liker jeg det, :P
Vis hele sitatet...
Jepp, det er et sånt Red Alert opplegg, du kommer nok til å like det og man slår fort ihjel et par timer
Monkey Island! Aldri vært borti en morsommere spillserie før ^^!
Jeg vil anbefale Oblivion . Ett kjempebra rollespill med masse spilletid som jeg tror de fleste liker.
<33
<33's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for tipsene, får se om jeg får kommet meg ut å kjøpt ett par spill i romjulen..
Jeg vil absolutt anbefale Oblivion og Morrowind, men det er RPG spill (Role Playing Game) ikke strategi spill da

Ellers vil jeg anbefale:

Command & Conquer: Generals - Utrolig morsomt strategi spill som ligner på Red Alert
Battlefield 2 - Fett skytespill
Medieval 2 Total War - Strategi spill det også, men ikke helt samme type som f.eks Red alert
Splinter Cell: Chaos Theory - Utrolig kult spill som går ut på å snike seg rundt og drepe fiender (jada dårlig forklart). De andre Splinter Cell spillene (splinter Cell, Splinter Cell: Pandora Tomorrow og Splinter Cell: Double Agent) er sikkert også veldig bra, men de har jeg aldri spilt.

Bare noen spill jeg kom på akkurat nå, finnes selvfølgelig mange andre morsomme spill der ute
HOMM 3 er det beste noensinne. Og om du synes det var for lett med koder, spill uten? Et spill er ikke vanskeligere enn du gjør det til.

RR 2 er jo klassiker (noen som veit hvilke butikk kjeder som fortsatt selger dette? Sett mange steder, men finner det ikke.)

HOMM 4 er et konge spill. Ganske lignende til HOMM 4, men med flere valgmuligheter.(?) er ikke sikker på hvordan jeg skal utdype det.

Medieval War 2 med expansionen, Total war er konge. Spille legendariske slagsmål er gøy. Eller å være norge i campaign er gøy.(Drømmer om at Norge styrer England i virkeligheten..)
Vet de er sagt før, men der har du ihvertfall hva jeg ville valgt.
Minesveiper og pinball er jo gøyt, hvertall når man vet hvordan man jukser!
Minesveiper:
Kjør minesveiper, skriv xyzzy, så trykk enter, så trykk venstre piltast og shift samtidig. Når du holder pilen over en av rutene vil den pixelen på skjermen som er øverst til venstre ver enten sort eller hvit. Hvis den er sort er det bombe på den ruten du holder over og hvis den er hvit er det ikke bombe der.

Pinball:
Kjør pinball, skriv "hidden test". Når du har skøte ut ballen trykk ned ventre museknapp å hold den nede, nå kan du "dra" ballen rundt dit du vil.
Sitat av Xasma
RR 2 er jo klassiker (noen som veit hvilke butikk kjeder som fortsatt selger dette? Sett mange steder, men finner det ikke.)
Vis hele sitatet...
Har sett litt rundt på nettet, og jeg fant ut at Platekompaniet selger
Command & Conquer: The First Decade, som inneholder 12 Comand and Conqer spill:

Command & Conquer
Command & Conquer The Covert Operations
Command & Conquer Red Alert
Command & Conquer Red Alert The Aftermath
Command & Conquer Red Alert Counterstrike
Command & Conquer Tiberian Sun
Command & Conquer Tiberian Sun Firestorm
Command & Conquer Red Alert 2
Command & Conquer Yuri's Revenge
Command & Conquer Renegade
Command & Conquer Generals
Command & Conquer Generals Zero Hour

Alt dette får bare 200 KR på Platekompaniet!

http://www.platekompaniet.no/gamepro...id=WWE07705031
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Den C&C-dealen var sannelig ikke dårlig. Ellers kan jeg anbefale World In Conflict på det varmeste, samt Supreme Commander. Civilization 4 er også gull, om du liker turnbased strategi.
Kan også foreslå Medieveal II Total War og Gode Gamle Transport Tycoon med OpenTTD eller TTDpatch
får jeg bare si Company of Heroes . En av de råeste strategispillene ute for tiden. finnes også en expansion pack til som jeg ikke har prøvd ennå.
Civilization 3 og 4, Starcraft.
Ellers er jo age of empires 3 greit, bare så alt for lett.
Sist endret av STOREida; 24. desember 2007 kl. 11:36.