Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 856
Er det noen som har noen løsninger på hvordan man kan betale fakturaer med krypto?
Den ønskede metoden hvis du har krita? Det er bare å sende det til oppgitt wallet.
kanskje du kan ordne det et kort fra feks kucoin og bruke det til å betale med
FIRI-Krypto app.
Der kan du få sendt krypto til ditt kontonr.

Du registrerer deg med bankid, eller Vipps.
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Den ønskede metoden hvis du har krita? Det er bare å sende det til oppgitt wallet.
Vis hele sitatet...
Hahah nei, har hatt BTC & ETH lenge og er en god del i profitt. Lite penger på vanlig konto så skulle betalt noen regninger osv.

Sitat av Opponent Vis innlegg
kanskje du kan ordne det et kort fra feks kucoin og bruke det til å betale med
Vis hele sitatet...
Har coinbase kort osv men kan ikke betale fakturaer med det, kun i butikk og nettbutikk.

Sitat av questionmarkit Vis innlegg
FIRI-Krypto app.
Der kan du få sendt krypto til ditt kontonr.

Du registrerer deg med bankid, eller Vipps.
Vis hele sitatet...
Har firi også men tenkte så jeg slipper gebyrene med uttak til norsk konto.
Sist endret av jaffarbigbag; 7. mars 2024 kl. 14:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Hahah nei, har hatt BTC & ETH lenge og er en god del i profitt. Lite penger på vanlig konto så skulle betalt noen regninger osv.



Har coinbase kort osv men kan ikke betale fakturaer med det, kun i butikk og nettbutikk.



Har firi også men tenkte så jeg slipper gebyrene med uttak til norsk konto.
Vis hele sitatet...
Om du skaffer deg kort som nevnt her, så kan du da ta ut penger fra butikk på cryptokort, for så å sette det inn på din bankkonto i samme butikken.
Pengene er da på kontoen din umiddelbart.

Men rentene vil nok stike mer på fakturaen mens du venter på kortet, enn det vil være å ta ut fra FIRI.

om du har inkasso da, men ikke sikkert du har det.
Selg på coinbase. Overfør til konto derfra.
Lag bruker på en crypto exchange som tilbyr visa kort, bruker selv crypto.com. Er litt grove fees der men ellers liker jeg exhhangen. Der kan du bruke kryptoen din til å fylle på kortet i euro. Tar det ut i minibank, og setter inn på kontoen din på kiwi.
Sist endret av KillaCam; 8. mars 2024 kl. 03:25.
Sitat av KillaCam Vis innlegg
Lag bruker på en crypto exchange som tilbyr visa kort, bruker selv crypto.com. Er litt grove fees der men ellers liker jeg exhhangen. Der kan du bruke kryptoen din til å fylle på kortet i euro. Tar det ut i minibank, og setter inn på kontoen din på kiwi.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle man ta ut krypto i kontanter for så å sette inn på bank-kort? Finnes mange løsninger med å overføre til konto fra crypto, coinbase, firi osv osv men er ikke det jeg er ute etter. Er ute etter en platform som man kan betale faktura direkte fra krypto-wallet, som f.eks BITPAY som dessverre kun funker i US atm.

Sitat av questionmarkit Vis innlegg
Om du skaffer deg kort som nevnt her, så kan du da ta ut penger fra butikk på cryptokort, for så å sette det inn på din bankkonto i samme butikken.
Pengene er da på kontoen din umiddelbart.

Men rentene vil nok stike mer på fakturaen mens du venter på kortet, enn det vil være å ta ut fra FIRI.

om du har inkasso da, men ikke sikkert du har det.
Vis hele sitatet...
Problemet er at banken skal ha bevis og dokumentasjon på alt av krypto uttak til konto. Dette er krypto jeg har hatt liggende på cold wallet mange år som det ikke finnes noen kjøpshistorikk på slik som det ville gjort hos f.eks FIRI, Coinbase, Crypto, Binance osv.
Sist endret av jaffarbigbag; 8. mars 2024 kl. 10:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Hvorfor skulle man ta ut krypto i kontanter for så å sette inn på bank-kort? Finnes mange løsninger med å overføre til konto fra crypto, coinbase, firi osv osv men er ikke det jeg er ute etter. Er ute etter en platform som man kan betale faktura direkte fra krypto-wallet, som f.eks BITPAY som dessverre kun funker i US atm.



Problemet er at banken skal ha bevis og dokumentasjon på alt av krypto uttak til konto. Dette er krypto jeg har hatt liggende på cold wallet mange år som det ikke finnes noen kjøpshistorikk på slik som det ville gjort hos f.eks FIRI, Coinbase, Crypto, Binance osv.
Vis hele sitatet...
Se om du finner noen som ønsker å kjøpe kryptoen for cash, så kan du jo si at du har solgt unna diverse.
Sist endret av questionmarkit; 8. mars 2024 kl. 10:46.
Sitat av questionmarkit Vis innlegg
Se om du finner noen som ønsker å kjøpe kryptoen for cash, så kan du jo si at du har solgt unna diverse.
Vis hele sitatet...
Hele pointet med krypto borte, hahahah..