Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 994
Opplevd det hundrevis av ganger. Jeg forstår jo at det er giftig og skadelig. Men det er som at alkoholen polstrer seg rundt angststrålene og sløver de ned. Det er så ufattelig deilig å sitte der og kjenne at du faktisk lever og kan betrakte livet, menneskene og alt rundt uten å kjenne på frykt, noia og angst. Det triste er jo at det finnes jo ikke noe lignende som edru. Selv om jeg jobber strategisk med meg selv, setter meg selv i angsttriggende situasjoner osv...så finnes det virkelig ikke noe som kan sammenlignes med den følelsen man får som full hvor det kjennes ut som alkoholen tetter til de følsomme antennene og gjør at du faktisk kan leve som alle andre og nyte livet. Er det virkelig ikke noe jeg kan gjøre som edru og nykter for å oppnå den samme roen? Den er jo virkelig fuckings fantastisk. Og jeg blir lei meg av tanken på at jeg kanskje aldri skal kjenne den igjen...
Nå vet ikke jeg hvordan angst er for deg(ettersom den opptrer med ganske varierende og individuelle symptomer osv) og jeg har ikke så voldsomt med personlig erfaring med det. Men, den effekten du kjenner at alkohol har er jo akutt og opptrer umiddelbart. Det forstår jeg godt at er et drømme scenario og oppleves som en veldig positiv ting. Problemet er at etterhvert så vil alkoholen gå fra å være en lindring til å bli noe som trigger massivt med angst. Det begynner positivt og ender helt jævlig.
Også er det masse jobb man kan legge ned for å få det bedre. Utfordringen der er at effektene ikke er så umiddelbare som det rusen er. Også vet ikke jeg om det vil bli normalt for deg etterhvert. Men, jeg har truffet flere som har fått det bra med seg selv og har fått kontroll på det hele.

Uansett hva så er det opp til deg og dine valg hva du går for å gjøre.
Erfaringa mi er at alkohol slutter å ha angstdempende effekt om man drikker hver dag iallfall. Det finnes sikkert flere ting som kan gi ro, men som jeg sier til de fleste så er et par netter i marka og fiskestang undervurdert og burde nesten være en del av psykiatrisk og/eller rusbehandling. Der kan man oppnå mestringsfølelse ganske enkelt og samtidig føle seg relativt selvstendig.
Jeg er samme som deg TS, men som NokerNok skriver over så mister man angsteffekten om du er på uke lange bendere. Da kan du sitte med 3 i promille og føle du ikke har drukket nok å få panikk. Bedre ta å drikke hvis du føler veldig på angst og heller ta noe svak benzo dagen etter for å fjerne fylle angsten. Bruke alkohol hverdag som angst løsning stopper å funke fort, hvertfall for meg selvom det er digg de første dagene/uka.
Om du forsøker å vaske vekk angsten med alkohol, så vil du over tid måtte betale den tilbake,
med kraftige renter.
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Om du forsøker å vaske vekk angsten med alkohol, så vil du over tid måtte betale den tilbake,
med kraftige renter.
Vis hele sitatet...
Nja, har du skikkelig ille angst føler man ofte at det ikke kan bli værre. Sånn var det hos meg. Hadde mye mere angst da jeg starta ruskarrieren enn da jeg var midt i, men det meste av rusmidler slutta å ha angstdempende effekt fordi. Men stort sett er jeg enig i det du sier, jeg er anser meg selv som heldig.
Mine 3 favoritter for lovlig og edrulig angstdemping: L-Theanine 200-500mg, Baldrian te også kjent som valerian blir kalt for naturens valium. Og kamille te. Jeg har kjøpt alle disse på sunnkost, og de fungerer ganske greit.
Sitat av Bolebenny Vis innlegg
Mine 3 favoritter for lovlig og edrulig angstdemping: L-Theanine 200-500mg, Baldrian te også kjent som valerian blir kalt for naturens valium. Og kamille te. Jeg har kjøpt alle disse på sunnkost, og de fungerer ganske greit.
Vis hele sitatet...
Det finnes så sinnsykt mye der ute, tusenvis hvis ikke titalls tusen. Eneste disse har til felles er at ingen av dem faktisk fungerer.

I dette tilfellet angst, da spørs det om du snakker om bekymring, stress eller nervøsitet? Angst er noe helt annet, frykt og panikk ligger i samme gruppe.

Nei... Hvis en sliter, og da virkelig sliter med angst så er det ikke vits å gå rundt grøten? Sliter du med angst så har du ikke tid til å bruke noen år på å prøve ut kosttilskudd etter kosttilskudd... Det er bare en vei å gå hvis man faktisk sliter med angst
Du forteller at du jobber med deg selv og setter deg i angsttriggende situasjoner osv, men gjør du dette i samråd med en behandler? For mange så er ikke eksponering det riktige enda, men stabilisering. Og eksponeringsterapi begynner så smått at det kan være å kjenne på angsten i et minutt også fjerne seg fra den angsttriggende situasjonen igjen. Det å eksponere seg ved å sette seg på en pub med masse uforutsigbare folk høres ikke ut som veien å gå. Om du har generell angst kan en del av behandling være jevnlig innleggelser hvor du får trene i et trygt miljø og med samtaler med proffe hver dag for å lære å forstå årsaken til angsten og hvordan navigere med den bedre. Det er mange som tror at innleggelser bare er for gærninger og sånn er det ikke, det er for de som vil jobbe målrettet for å få det bedre i livet.

Andre ting som er bevist å fungere mot angst er skogsturer, som over tid regulerer amygdala og gjør oss mer tolerante for stressbelastninger, mange mener at meditasjon og yoga har vært en stor livsendring når de har slitt med angst, enkelte antidepressiva hjelper også, og 5-htp sies å være bra mot angst og depresjon. Mens alkohol er kjent for å forverre angst. Mange med angst får det mye bedre når de kutta ut alkohol og rusmidler. Selvom det lindrer der og da så forverrer nervesystemet på sikt i edru tilstand.

Har du hørt om Angstringen? De har fysiske og online selvhjelpsgrupper. De skal ha et infomøte 28 februar om du bor i Oslo. Det kan hende AA også kan være noe for deg, selvom du ikke drikker hver dag er det nok mange som kjenner seg godt igjen i det du beskriver og som kanskje har tips til hvordan du kan stoppe å bruke alkoholen som angstdemper. Det er digg å være full og bekymringsløs, men det kan som du sier komme med en høy pris..
Sitat av celtseus Vis innlegg
Du forteller at du jobber med deg selv og setter deg i angsttriggende situasjoner osv, men gjør du dette i samråd med en behandler? For mange så er ikke eksponering det riktige enda, men stabilisering. Og eksponeringsterapi begynner så smått at det kan være å kjenne på angsten i et minutt også fjerne seg fra den angsttriggende situasjonen igjen. Det å eksponere seg ved å sette seg på en pub med masse uforutsigbare folk høres ikke ut som veien å gå. Om du har generell angst kan en del av behandling være jevnlig innleggelser hvor du får trene i et trygt miljø og med samtaler med proffe hver dag for å lære å forstå årsaken til angsten og hvordan navigere med den bedre. Det er mange som tror at innleggelser bare er for gærninger og sånn er det ikke, det er for de som vil jobbe målrettet for å få det bedre i livet.

Andre ting som er bevist å fungere mot angst er skogsturer, som over tid regulerer amygdala og gjør oss mer tolerante for stressbelastninger, mange mener at meditasjon og yoga har vært en stor livsendring når de har slitt med angst, enkelte antidepressiva hjelper også, og 5-htp sies å være bra mot angst og depresjon. Mens alkohol er kjent for å forverre angst. Mange med angst får det mye bedre når de kutta ut alkohol og rusmidler. Selvom det lindrer der og da så forverrer nervesystemet på sikt i edru tilstand.

Har du hørt om Angstringen? De har fysiske og online selvhjelpsgrupper. De skal ha et infomøte 28 februar om du bor i Oslo. Det kan hende AA også kan være noe for deg, selvom du ikke drikker hver dag er det nok mange som kjenner seg godt igjen i det du beskriver og som kanskje har tips til hvordan du kan stoppe å bruke alkoholen som angstdemper. Det er digg å være full og bekymringsløs, men det kan som du sier komme med en høy pris..
Vis hele sitatet...
Takk for at du anbefalte Angstringen. Jeg drar på møtet Onsdag