Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1742
Halla. Har flytta i kompleks å nettet her er ganske trash. Skal bestille en liten linje til meg selv på 10mbs/1mbs så kan kan faktisk klare å gjøre noe på nett har funnet utaket i 6 etasje, bor selv i 3. Der er bare 1 utak, kan man bare kjøpe en ethernet splitter å kjøre på som normalt etter det? Eller må man ha seperat linje telefonlinje ?
Hvis linja er i bruk så er det ikke bare å koble på et modem til nei. Linja er opptatt. Om det hadde gått, så ville du jo uansett ikke fått noe høyere hastighet enn dere allerede har. Regner med at hastigheten deres er begrenset av fysiske forhold? Hvis ikke så er løsningen å oppgradere abonnementet, ikke opprette enda ett.
max hastighet på nettet her er 10/1 selv om det er i smørøyet av bergen... må man da legge opp en ny telefonlinje ? for det hørest jevla dyrt ut xD
Dette må du vel rett og slett spørre montøren om? Forklar at det allerede er ett uttak i 6 etasje, at du bor i 3 og lurer på hva man kan gjøre.
Det kan hende de ikke kan legge ny linje, men som sagt bare oppgradere den dere allerede har - isåfall bør du vel avtale med resten av beboerne, så ikke du ender opp med å betale alt selv
Høres litt rart ut med et leilighetskompleks som deler én kobberlinje..

Du kan jo høre med Telenor hvilke muligheter du har for egen linje, men det er ikke sikkert det er ledig kapasitet til det i ditt område i det hele tatt. Mobilt bredbånd er jo en mulighet.
Mobilt bredbånd er jo relativt dyrt i forhold ? 199 i måneden liksom er 3-4 øl ute, så det kan jeg spare meg. men om jeg må opp i 4-500 så blir det verre :P
Normalt så går det minst 10par som intakskabel inn i selve huset, så er det gjerne fordelt videre ut til kontakter (et par til hver). Om det ikke finnes noen kabel fra inntaket til leiligheten din så er kostnaden for denne kabelen normalt innenfor det nettlevrandør dekker ved etablering av linje.

Få montør fra nettlevrandør på besøk så kan nok han svare deg best på akkurat dette.
pling på telenor å hør om det er noen ledige linjer

du får vel ikke bestilt noe nytt abn om det ikke er noen ledige linjer inn..

eksisterer kapaks enda? der kan man sjekke denslags
Kapaks lever enda og finnes her.

Brukernavn: skapaksprovider
Passord: prov