Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1857
Hei

Jeg har flyttet til en plass hvor det nesten ikke er internett. Vi har en avtale med nextgentel at vi betaler for 3mb linje men vi får bare inn ca 2. Dette er da så tregt at jeg har problemer med om noen andre i huset eller meg selv sitter på Facebook, og en video starter å laste så lagger det på spill. Jeg har startet å bruke mobilt nett for jeg har 4g dekning fra Telenor. Men jeg har begrenset med data. Og av og til så starter Windows update å trekke alt nettet så jeg vil lagge uansett.

Jeg har prøvd å kjøre nettene i bridge men det har ikke funka så bra egentlig. Men jeg har tenkt. Om det er mulig, og jeg tror alt er mulig i dataverdnen, så kan jeg bruke mobildata på spill og internettet fra nextgentel til alt annet. Jeg har ikke klart å søkt meg fram til hvordan dette er mulig. Så jeg må ty til hjelp.

Jeg har koblet meg til routern fra nextgentel med kabel og jeg har et usb moden i dataen som tar imot Hotspot fra min lg g3 (kan også bruke usbkabel).
Kjøp en ruter med støtte for simkort eller 3G-dongle (dersom ruteren din ikke allerede støtter dette, selvsagt).
Når du har to WAN-forbindelser på plass i ruteren så ruter du all trafikk over WAN 1 (NGT) utenom spill-trafikken som du ruter over WAN 2 (mobildata).

Antar du kjører Windows og regner med det er mulig å løse i Windows også uten dual-WAN på ruteren.
Google burde kunne svare deg på det.
Var i samme situasjon som deg. Gamer ikke, men mulighetene for kablet nett i huset var begrenset til det latterlige. Endte med at jeg sa opp fastlinja og gikk over til mobilt bredbånd fra netcom/telia, som opererer i en helt annen verden enn telenor når det kommer til datamengde. Litt dyrt, men slipper ihvertfall å presse gitabytene mine gjennom en flaskehals fra 90-tallet.
Frankrikes Solkonge
Spill krever ikke så mye når du først har fått lastet det ned. Har spilt både WoW og CS over 4g-nettet, og på rundt 8 timer med WoW brukte jeg mellom 50-70 MB. CS bruker rundt 30-50 på samme tid.
Ja du kan fint få til dette men det kommer sikkert til å koste bitte litt kroner, hvis du ikke har utstyr fra før.

Det du trenger er en ruter som har støtte for mobilt bredbånd i dual-wan oppsett og policy basert ruting av internet trafikken din

Disse type enheter er beregnet for bedrift nettverk og ikke for vanlige forbrukere så er ikke bare å kjøpe de fra elkjøp, og prisen blir gjerne deretter også

Et alternativ er jo å sette opp en egen Linux \ Unix maskin som nettverk server, kravene til maskinvaren her er jo da at den trenger 2 \ 3 nettverks kort og at den har støtte for mobile bredbåndet (nettverkskort og mobilt bredbånd støtten avhenger litt av hvordan utstyr du har fra før).
Trådstarter
Okei, skjønner litt ihvertfall. Lurer da på hvilken pris det er på slike routere, evt hvor å kjøpe de. Har ikke så masse erfaring på å sette opp routere slik, men det er jo noe jeg kan tenke på om dette blir innenfor budsjett. Eller om jeg orker å gjøre noe med dette om jeg kanskje skal flytte igjen i sommer. Men om dere har noen linker eller lignende så hadde det vært supert