Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4102
HJELP!

Kona kjøpte seg nettopp en Samsung Galaxy SIII, har knapt hatt den på i et par timer, og nå starter den ikke! :S

Jeg har hverken prøvd å roote eller noe annet triks, eneste jeg har gjort er å flytte over alle de gamle filene på det interne minnet på hennes gamle Samsung Galaxy S2 over til internminnet på S3'en. Hun brukte mobilen en god stund (ca. times tid) i etterkant uten problem.

Men plutselig startet mobilen på nytt uten forvarsel, og hun syntes dette var rart. Til sin største forbauselse manglet alle app'ene hun hadde innstallert (Facebook, Viber, Instagram, SR1 mobilbank) - inkludert Google Play...!! Jeg kunne ikke foreslå noe annet enn å prøve å legge inn fabrikkinnstillinger, og da hun prøvde dette startet mobilen opp med en varselskjerm som informerte om at det hadde oppstått et "oppdateringsproblem" og at vi trengte å starte mobilen i "recovery-mode".

Søkte etter hvordan man startet recovery, prøvde som foreslått; "vol up" + "home" + "power", men mobilen nektet å starte i noe som helst modus, den looper bare i startskjerm og vi så ikke en døyt til operativsystemet lenger.

Har prøvd å søke på nettet etter løsninger, men alle tilfeller som MINNER om dette, er i tilfeller hvor eierene har rootet telefonen. Vi har ikke gjort noenting tilsvarende. Når var det liksom blitt farlig å kopiere over gamle filer fra et minnekort som ikke berører systemet??

Vi prøvde også å få kontakt via Kies på pc'en, nokså uvitende om hvordan jeg skulle gå frem for å prøve å få fikset det via Kies, men heller ikke da oppnådde vi noen kontakt med telefonen.

Vi har prøvd alt som amatører ville prøvd. Nå trenger vi ekspertise. Håper noen kan veilede oss gjennom dette og forsøke å hjelpe oss. Ser frem til gode forslag!
Usikker på hvordan oppsettet på menyen er på stock rom, men som du nevner, kan du starte recovery ved å holde inne "vol up" + "home" + "power".
Skru av telefonen, og hold inne alle knappene til det dukker opp en meny.
Denne menyen navigerer du med "vol up", "vol down" og "power".
Velg "wipe cache partition", for så å prøve å restarte.
Om dette ikke fungerer, går du inn i samme meny og velger "wipe data/factory reset", for så å restarte telefonen.
En factory reset sletter alle apps og instillinger, men filer som ellers ligger på telefonen skal forbli (f.eks bilder), det er hvertfall min erfaring etter 150+ wipes.
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Usikker på hvordan oppsettet på menyen er på stock rom, men som du nevner, kan du starte recovery ved å holde inne "vol up" + "home" + "power".
Skru av telefonen, og hold inne alle knappene til det dukker opp en meny.
Denne menyen navigerer du med "vol up", "vol down" og "power".
Velg "wipe cache partition", for så å prøve å restarte.
Om dette ikke fungerer, går du inn i samme meny og velger "wipe data/factory reset", for så å restarte telefonen.
En factory reset sletter alle apps og instillinger, men filer som ellers ligger på telefonen skal forbli (f.eks bilder), det er hvertfall min erfaring etter 150+ wipes.
Vis hele sitatet...
Hadde løsningen bare vært så enkel, men... Problemet er jo den at jeg ikke får mobilen inn i recovery-modus! Ja, jeg merker noe "annet" skjer når jeg holder vol up + home + power når jeg starter opp, da viser Samsung logoen i et lite øyeblikk og så forsvinner den ut i svart skjerm, og kommer tilbake. Jeg har prøvd å holde knappene lenge inne også, men det eneste som skjer er reboot i loop. Ingen recovery-skjerm kommer noensinne opp på skjermen...

Ja, jeg vet at alle apps og innstillinger forsvinner, ikke det som står lagret inne på internminnet, det var derfor jeg sa at hun skulle prøve fabrikkinnstillinger, at det kanskje løste problemet med at plutselig Google Play var forsvunnet sammen med alle de 4-5 helt normale apps'ene hun hadde lagt inn selv. Men i grunnen gjorde det ting verre ettersom at mobilen aldri ville starte på nytt inn i operativsystemet etter dette...

For å vinkle dette på en annen måte. og for å oppsummere handlingsforløpet: Jeg flyttet over alt hun hadde i den gamle telefonen (S2) over til den nye (S3), og det var gått kun en time før telefonen fant ut den skulle starte på nytt. Og da var ting borte vekk. Og da prøvde vi fabrikkinnstillinger, og nå vil ikke telefonen starte. Er problemene min feil eller er dette fabrikkasjonsfeil? Jeg får den tross alt ikke inn i recovery en gang jo! Forstår ikke hvorfor og hvordan det skal ha noe å si om jeg flyttet over gamle private ting, at det på noe sett skal kunne bricke telefonen?? Jeg har som sagt ikke prøvd å roote, og jeg har heller ikke foretatt endringer på noe flash minne eller hva det nå heter, det minnet man ikke får tilgang til normalt sett...

Hva gjør jeg? Hva skjer nå? Tips?
Har du prøvd å holde inne "vol up" + "home" + "power", så når Samsung-logoen kommer opp slipper du power-knappen, mens du fremdeles holder inne volume-knappene. Dette funka for meg på min galaxy-tab. (Funka ikke å holde inne alle knappene)
På an stock telefon skal du kunne kopiere/slette hva du vil på internminnet uten at det skal ødelegge for systemet.
Det er muligens etpar apps eller 5 det begynner å rable for, men Google Play og systemet i seg selv skal ikke la seg påvirke av dette.
Om telefonen er helt ny, ville jeg kontaktet butikken hvor den er kjøpt.
"Øko-Terrorist"
Sitat av margido Vis innlegg
Har du prøvd å holde inne "vol up" + "home" + "power", så når Samsung-logoen kommer opp slipper du power-knappen, mens du fremdeles holder inne volume-knappene. Dette funka for meg på min galaxy-tab. (Funka ikke å holde inne alle knappene)
Vis hele sitatet...
Samme her, du må slippe Power knappen
Sitat av margido Vis innlegg
Har du prøvd å holde inne "vol up" + "home" + "power", så når Samsung-logoen kommer opp slipper du power-knappen, mens du fremdeles holder inne volume-knappene. Dette funka for meg på min galaxy-tab. (Funka ikke å holde inne alle knappene)
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd det samme når det gjelder hvilke knapper jeg skulle holde inne for å få recovery, men det jeg IKKE hadde prøvd var å fortsatt holde Vol Up inne etter at jeg slapp de andre knappene. Tenkte jeg skulle prøve nå nettopp for å se om kanskje det utgjorde noen forskjell, men den gang ej...
Sitat av tr80r Vis innlegg
Samme her, du må slippe Power knappen
Vis hele sitatet...
Går fint å holde den inne, men om du holder der inne lengre enn 10 sekunder vil telefonen starte på ny, da dette er metoden for å tvinge en restart på Android-enheter.
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
På an stock telefon skal du kunne kopiere/slette hva du vil på internminnet uten at det skal ødelegge for systemet.
Det er muligens etpar apps eller 5 det begynner å rable for, men Google Play og systemet i seg selv skal ikke la seg påvirke av dette.
Om telefonen er helt ny, ville jeg kontaktet butikken hvor den er kjøpt.
Vis hele sitatet...
Det var det jeg resulterte med å gjøre, å kontakte Chess, hvor kona kjøpte telefonen på nedbetaling. Forklarte eksakt hva jeg hadde gjort, og hva jeg prøvde å gjøre for å fikse dette, og han forklarte at jeg ikke hadde gjort noe som går utover garantien, og at dette mest sannsynlig er en fabrikasjonsfeil...

MEN. Først og fremst sa han at han ikke kunne svare for service-avdelingen, han fikk det til å høres ut som om det var helt umulig å ta hensyn til at innholdet på det interne minnet, som praktisk talt oppfører seg som et sekundært minnekort som er integrert, og som ikke berører noen som helst kritiske systemfiler. Han insisterte på at hvis jeg ville redde innholdet, som forresten er eneste kopi (ja, jeg vet, skamteit av meg å ikke bevare en kopi), måtte jeg til eksperter som kunne få tilgang til bare minnet og koble den til PC for å få det tilbake. Synes det høres rimelig rart ut... :S
Veldig usikker her mtp at telefonen er stock, men om du hadde greid å satt telefonen i recovery mode, vil jeg tru du kunne ha hentet filene vha. adb pull /sdcard/
Sist endret av Lanjelin; 16. februar 2013 kl. 11:29.
Sitat av KaKistoZ Vis innlegg
Det var det jeg resulterte med å gjøre, å kontakte Chess, hvor kona kjøpte telefonen på nedbetaling. Forklarte eksakt hva jeg hadde gjort, og hva jeg prøvde å gjøre for å fikse dette, og han forklarte at jeg ikke hadde gjort noe som går utover garantien, og at dette mest sannsynlig er en fabrikasjonsfeil...

MEN. Først og fremst sa han at han ikke kunne svare for service-avdelingen, han fikk det til å høres ut som om det var helt umulig å ta hensyn til at innholdet på det interne minnet, som praktisk talt oppfører seg som et sekundært minnekort som er integrert, og som ikke berører noen som helst kritiske systemfiler. Han insisterte på at hvis jeg ville redde innholdet, som forresten er eneste kopi (ja, jeg vet, skamteit av meg å ikke bevare en kopi), måtte jeg til eksperter som kunne få tilgang til bare minnet og koble den til PC for å få det tilbake. Synes det høres rimelig rart ut... :S
Vis hele sitatet...
Kan muligens hjelpe her... prøv å slå av telefonen, og i staden for å prøve å kome inn i recovery mode, så skal du prøve å kome inn i download mode. Hold inne volum ned + home + power for å sjå om dette fungerer. Om det går så kan eg hjelpe deg vidare.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Kopierte du apps, innstillinger og alt fra S2 til S3? Det er ganske dumt, på grensen til idiotisk.

Neste gang kopierer du bare dokumenter o.l.

Nå må du gå på xda-developers.com, søke fram din telefon og reparere den.
Sitat av bronze Vis innlegg
Kan muligens hjelpe her... prøv å slå av telefonen, og i staden for å prøve å kome inn i recovery mode, så skal du prøve å kome inn i download mode. Hold inne volum ned + home + power for å sjå om dette fungerer. Om det går så kan eg hjelpe deg vidare.
Vis hele sitatet...
Dersom du installerer firmware/kernel via download mode, mister du garantien på telefonen, og du vil ikke få hjelp el. hos selger.
ADB er ikke tilgjengelig her, kun Odin(?). Dersom du har en metode for å hente data via download, vennligst del med deg hvordan.

Sitat av uaexed Vis innlegg
Kopierte du apps, innstillinger og alt fra S2 til S3? Det er ganske dumt, på grensen til idiotisk.
Neste gang kopierer du bare dokumenter o.l.
Nå må du gå på xda-developers.com, søke fram din telefon og reparere den.
Vis hele sitatet...
Ved kopiering av innhold fra en telefon til en annen uten superuser, er det kun innholdet på det emulerte minnekortet som kan kopieres/aksesseres.
Her vil du ikke finne apps, du vil finne innhold, instillinger, savegames ol., men det ligger ingenting kritisk her for systemet som en kan overskrive.
Sist endret av Lanjelin; 16. februar 2013 kl. 16:19.
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Dersom du installerer firmware/kernel via download mode, mister du garantien på telefonen, og du vil ikke få hjelp el. hos selger.
ADB er ikke tilgjengelig her, kun Odin(?). Dersom du har en metode for å hente data via download, vennligst del med deg hvordan.


Ved kopiering av innhold fra en telefon til en annen uten superuser, er det kun innholdet på det emulerte minnekortet som kan kopieres/aksesseres.
Her vil du ikke finne apps, du vil finne innhold, instillinger, savegames ol., men det ligger ingenting kritisk her for systemet som en kan overskrive.
Vis hele sitatet...
Eg har erfaring med å bruke ADB via download mode på Galaxy S1 og tenkte at dette kanskje var mogleg på S3 også. Eg hugsar riktignok ikkje om eg hadde endra nokon innstillingar på førehand, t.d. kan ein custom kernel ha gitt tilgang til ADB i download mode, det veit eg ikkje.

Er du heilt sikker på at det ikkje går på Galaxy S3?

Tillegg:
Har prøvd ADB på min eigen SGS3 i download mode no, og det fungerer som du seier ikkje.