Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2874
eg fikk først en melding fra netcom der det stod at jeg hadde brukt 480 av 600 MB , og at eg ville få en ny melding når datakvoten var oppbrukt. Så fikk eg aldri noen flere meldinger, og data er nå oversteget med 380 kroner.... Dette er for dårlig...

Noen vits i å klage?
Naah.

AFAIK så teller de ikke realtime men per sesjon. Så om du brukte 380kr over grensa i én og samme datasesjon så vil du ikke få melding før senere.

380kr er jo surt men heller ingen stor regning, relativt sett. Har lest om verre tilfeller som ikke har fått noe gjennomslag.
Du er heldig tele2 sender ikke varsel i det hele tatt, og jeg følger med på måleren på mobilen og passer på at jeg ikke stiger over, men jeg har fått stor regning før selv
Dette står på NetCom sine sider:

http://puu.sh/234wC
Sitat av Exlr8 Vis innlegg
Du er heldig tele2 sender ikke varsel i det hele tatt, og jeg følger med på måleren på mobilen og passer på at jeg ikke stiger over, men jeg har fått stor regning før selv
Vis hele sitatet...
Telefonen din registrerer jo ikke samme bruk som operatøren din. Det sier vel telefonen din i fra om?
Det er ditt annsvar å ha oversikt over ditt forbruk. Netcom er ikke pliktig til å innformere deg om dette, da det ikke er ekstremt bruk i det hele tatt.
Det er da DITT ansvar å følge med på hva du bruker av tjenester, selvfølgelig er det ikke noe poeng å klage. 380 kr er for øvrig ikke en stor regning.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Anbefaler deg å legge inn 3G watchdog på tlfen din(om du har Android).

Programmet overvåker databruken din og du får opp hvor mye data du har brukt iløpet av perioden din(som du bestemmer selv), den regner ut ca.forbruk ved endt periode og du kan sette den til å deaktivere det mobile bredbåndet da du har brukt f.eks. 95% av kvota du har fått fra netcom
Sitat av sengetøv Vis innlegg
Anbefaler deg å legge inn 3G watchdog på tlfen din(om du har Android).

Programmet overvåker databruken din og du får opp hvor mye data du har brukt iløpet av perioden din(som du bestemmer selv), den regner ut ca.forbruk ved endt periode og du kan sette den til å deaktivere det mobile bredbåndet da du har brukt f.eks. 95% av kvota du har fått fra netcom
Vis hele sitatet...
Dette kan også gjøres direkte i innstillinger i Jelly Bean
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Dette kan også gjøres direkte i innstillinger i Jelly Bean
Vis hele sitatet...
Min erfaring er at mobildatastyringen(?) i Jelly Bean henger veldig etter, så jeg syns 3G watchdog viser et litt bedre bilde sammenlignet med det jeg får opp på mine sider til Telenor
Sitat av jensemann28 Vis innlegg
eg fikk først en melding fra netcom der det stod at jeg hadde brukt 480 av 600 MB , og at eg ville få en ny melding når datakvoten var oppbrukt. Så fikk eg aldri noen flere meldinger, og data er nå oversteget med 380 kroner.... Dette er for dårlig...

Noen vits i å klage?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke noe vits i å klage. Det er ditt ansvar å følge med. Du har fått regningen og neste gang må du følge bedre med. Lekse lært.

Og hva bruker du all mobildataen på? Jeg har 1000 MB i måneden og er ikke i nærheten av å bruke de opp med normalt bruk. Og jeg bruker mobildata ofte.
Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Og hva bruker du all mobildataen på? Jeg har 1000 MB i måneden og er ikke i nærheten av å bruke de opp med normalt bruk. Og jeg bruker mobildata ofte.
Vis hele sitatet...
Noen er så dumme at de sitter å streamer på mobilnett. Spotify, youtube osv osv...det går fort da på en måned. Selv bruker jeg kanskje 100 av 1000 pr. mnd.
Haha, dette ble diskutert på fest mellom to kompiser av meg, hvor han ene jobba i Netcom før og han andre var temmelig sur pga samme problem. Sistnevnte tapte, på samme grunnlag av det som allerede er sagt i tråden
Sitat av jensemann28 Vis innlegg
eg fikk først en melding fra netcom der det stod at jeg hadde brukt 480 av 600 MB , og at eg ville få en ny melding når datakvoten var oppbrukt. Så fikk eg aldri noen flere meldinger, og data er nå oversteget med 380 kroner.... Dette er for dårlig...

Noen vits i å klage?
Vis hele sitatet...
Nei, du har selv ansvar for å passe på din egen bruk av MB.
Sitat av Obster Vis innlegg
Noen er så dumme at de sitter å streamer på mobilnett. Spotify, youtube osv osv...det går fort da på en måned. Selv bruker jeg kanskje 100 av 1000 pr. mnd.
Vis hele sitatet...
Dumme...? Det jeg syns er morsomt er at Telenor reklamerer med "Liker du å surfe?", "Liker du Spotify på mobilen?", "Bruker du mobil-nett mye?". "Få 1000 MB i måneden for "kun" 299,-!". Blir nesten provosert av at Norges ledende operatør driver med slik reklame og kaller 1000 mb "mye".

Og det som virkelig er latterlig er at du må ut med 599 i måneden for å få 3000 mb.
det helt klart beste er chess sjakk matt. koster 200 i mnd og da får du 600 av alt og 1000 mb. men det som er bra er at man kan legge til fribruk for bare 150 ekstra.. så totalsummen blir 350
Sitat av sengetøv Vis innlegg
Min erfaring er at mobildatastyringen(?) i Jelly Bean henger veldig etter, så jeg syns 3G watchdog viser et litt bedre bilde sammenlignet med det jeg får opp på mine sider til Telenor
Vis hele sitatet...
Henger etter?

Den teller ikke B/b på samme måte som operatøren din.

Det samme gjelder iOS
Sist endret av Skatteetaten; 16. februar 2013 kl. 11:03.
The Merciful One
mr5050's Avatar
380 kr er ikke akkurat en stooooooooooor regning da

måtte selv ut med 3200 kr til talkmore for at jeg brukte mobilen via pc til og surfe med
Sitat av mr5050 Vis innlegg
380 kr er ikke akkurat en stooooooooooor regning da

måtte selv ut med 3200 kr til talkmore for at jeg brukte mobilen via pc til og surfe med
Vis hele sitatet...
kommer helt ann på inntektene til ts. om han tjener 1000 kr så er 380 mye
Kontantkort høres fornuftig ut her synes jeg
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Dumme...? Det jeg syns er morsomt er at Telenor reklamerer med "Liker du å surfe?", "Liker du Spotify på mobilen?", "Bruker du mobil-nett mye?". "Få 1000 MB i måneden for "kun" 299,-!". Blir nesten provosert av at Norges ledende operatør driver med slik reklame og kaller 1000 mb "mye".

Og det som virkelig er latterlig er at du må ut med 599 i måneden for å få 3000 mb.
Vis hele sitatet...
Ja dumme. At reklameannonsører har en tendens til å overdrive produktene sine er vel ikke noe revolusjonerende? Telenor har vært smarte og spør om man bruker mobilnett MYE. Mye er et ord som har forskjellig betydning hos folk. Mye for telenor kan være 3 av 7 ukedager...8 av 24 timer, mens du kanskje ser for deg at "ja jeg bruker mobilnett mye" (dag ut og dag inn) og bruker opp 1000 mb på null komma niks.
Det er et utspekulert triks. Frekt? Tja. Funker det? Absolutt.

Er kundene som er dumme som faller for triksa. Gjør litt research før man tror 1000 MB er mye om man skal bruke mobilnett til streaming veldig ofte.
Sist endret av Obster; 16. februar 2013 kl. 12:30.
Sitat av Obster Vis innlegg
Ja dumme. At reklameannonsører har en tendens til å overdrive produktene sine er vel ikke noe revolusjonerende? Telenor har vært smarte og spør om man bruker mobilnett MYE. Mye er et ord som har forskjellig betydning hos folk. Mye for telenor kan være 3 av 7 ukedager...8 av 24 timer, mens du kanskje ser for deg at "ja jeg bruker mobilnett mye" (dag ut og dag inn) og bruker opp 1000 mb på null komma niks.
Det er et utspekulert triks. Frekt? Tja. Funker det? Absolutt.

Er kundene som er dumme som faller for triksa. Gjør litt research før man tror 1000 MB er mye om man skal bruke mobilnett til streaming veldig ofte.
Vis hele sitatet...
Men folk er allikevel dumme fordi de streamer ting på telefonen?
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Men folk er allikevel dumme fordi de streamer ting på telefonen?
Vis hele sitatet...
Når de har lite MB og bruker mobiltnett, og ikke har penger til regningen etterpå? Ja.
Sitat av Obster Vis innlegg
Når de har lite MB og bruker mobiltnett, og ikke har penger til regningen etterpå? Ja.
Vis hele sitatet...
Hvem er egentlig den dumme?

Det er teleoperatørene som går ut å sier at 1GB, 3GB eller 5GB data er mye. "Du kan bruke det til å surfe, se på tv, spille musikk og laste ned applikasjoner" sier de. Men sier de noen gang, i sine reklamer, hvor mye trafikk det faktisk skaper?

"Surf 200 nettsider om dagen" står det på telenor.no. Oi tenker forbruker, dette er jo masse, musikk kan jo ikke skape så mye trafikk.

Er det da EGENTLIG den stakkars gutten som ikke har den minste anelse om at 1GB faktisk ikke var så mye som Telenor fikk det til å høres ut som i reklamen sin?

Det er som flere sier, du som eier/bruker som plikter å faktisk følge med på din egen bruk, det er det. Men jeg vil ikke påstå at de er dumme fordi de trodde de(n) gigabyten(e) Telenor lovte skulle holde til såå mye, dessverre ikke gjorde det.