Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1695
Hei.

Prøver å hjelpe noen med en Galaxy mini (GT-S5570I) her. Den holder kun på med boot loop, så jeg ville prøve med hard reset. Problemet er oppskriftene for hard reset som jeg finner på Google ikke fungerer. Skal trykke og holde inne power + homeknappen, men da starter den bare opp som vanlig. Noen som vet hvordan jeg skal få til en hard reset på denne?
Sist endret av Fuzzybossen; 10. februar 2013 kl. 23:04.
Er det ikke power + homeknapp + volumknapp samtidig i 5 sek ca? Ihvertfall det det er på S3, skulle tro det er ganske likt.

Eller kanskje jeg tuller helt nå.. Hvor lenge har du testet å holde inn power + homeknapp? Det kan ta litt tid etter at den har startet å boote på nytt.
Sist endret av Marr; 10. februar 2013 kl. 23:05.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marr Vis innlegg
Er det ikke power + homeknapp + volumknapp samtidig i 5 sek ca? Ihvertfall det det er på S3, skulle tro det er ganske likt.

Eller kanskje jeg tuller helt nå.. Hvor lenge har du testet å holde inn power + homeknapp, for det kan ta litt tid etter at den har startet å boote på nytt.
Vis hele sitatet...
Nei, da kommer jeg kun inn på menyen for downloading av roms.

Edit; Fant det ut.. Du hadde rett, men måtte bruke volum opp, ikke ned. Takker.
Sist endret av Fuzzybossen; 10. februar 2013 kl. 23:06.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Edit; Fant det ut.. Du hadde rett, men måtte bruke volum opp, ikke ned. Takker.
Vis hele sitatet...
Det er forøvrig samme metode på alle nyere Samsung Android mobiler.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Problemet nå er at det ikke ser ut til at den vil laste ned noe.. Den har stått på "downloading" ganske lenge nå..
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Problemet nå er at det ikke ser ut til at den vil laste ned noe.. Den har stått på "downloading" ganske lenge nå..
Vis hele sitatet...
Åja, du er i download mode?

Hvis det er tilfellet:
Der står det "downloading" hele tiden, selv om den ikke laster ned noe som helst.. Dreit meg ut der når jeg innstallerte CM10 og trodde den lasta ned noe, fikk totalt noia for at noe var galt, men den gjorde jo ikke en dritt..
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marr Vis innlegg
Åja, du er i download mode?

Hvis det er tilfellet:
Der står det "downloading" hele tiden, selv om den ikke laster ned noe som helst.. Dreit meg ut der når jeg innstallerte CM10 og trodde den lasta ned noe, fikk totalt noia for at noe var galt, men den gjorde jo ikke en dritt..
Vis hele sitatet...
Var først i recoverymode, men da det ikke hjalp å slette og resette telefonen gikk jeg inn i downloadmodus. Denne telefonen har stock rom og er ikke rootet i utgangspunktet. Men i downloadmodus ser det ikke ut til at det skjer noe som helst.
Download-modus vil si at telefonen går inn i en mode som gjør at du kan koble den til PC'en med USB og legge inn en ny rom hvis den du har skulle bli korrupt.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Download-modus vil si at telefonen går inn i en mode som gjør at du kan koble den til PC'en med USB og legge inn en ny rom hvis den du har skulle bli korrupt.
Vis hele sitatet...
Sikker? Det står downloading, do not turn off target. Så vidt jeg vet har disse telefonene Odinprogramvare som laster ned OS uten å måtte kobles til PC(?)
Du er nødt til å bruke ODIN-programvare for å flashe ny ROM inn på telefonen, ja. Men den laster ikke noe ned automatisk. Grunnen til at det står downloading kan jeg tenke meg er fordi den står å venter på å bli matet en ROM fra PC'en.
Sist endret av Dimergon; 11. februar 2013 kl. 00:13.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Du er nødt til å bruke ODIN-programvare for å flashe ny ROM inn på telefonen, ja. Men den laster ikke noe ned automatisk. Grunnen til at det står downloading kan jeg tenke meg er fordi den står å venter på å bli matet en ROM fra PC'en.
Vis hele sitatet...
Flott. Da skal jeg lete frem en ny rom i morgen og forsøke meg frem.
Takk for hjelpa.
Du finner masse gode råd og tips på XDA-Developers, blant annet hvilken ROM som er laget for din versjon av telefonen. Der finnes jo forskjellige versjoner av telefoner, en for UK, en for US, en for Skandinavia osv, så du må passe på at du velger riktig ROM slik at alt fungerer slik som det skal.

Man kan jo laste ned standard-rom fra Samsung sine sider, men det gjelder å vite hvilken som gjelder for akkurat din telefon.
Sist endret av Dimergon; 11. februar 2013 kl. 00:28.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Du finner masse gode råd og tips på XDA-Developers, blant annet hvilken ROM som er laget for din versjon av telefonen. Der finnes jo forskjellige versjoner av telefoner, en for UK, en for US, en for Skandinavia osv, så du må passe på at du velger riktig ROM slik at alt fungerer slik som det skal.

Man kan jo laste ned standard-rom fra Samsung sine sider, men det gjelder å vite hvilken som gjelder for akkurat din telefon.
Vis hele sitatet...
Ja kommer til å ta det fra samsungs sider siden det ikke er min telefon det er snakk om. Til ellers hadde det bltt root og custom rom med det samme.