Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1705
Broren min skal ha en ny mobil og derfor så har jeg fått i oppdrag å finne en. Noen spesielle krav har jeg egentlig ikke fått, men den skal koste maks 2000kr og etter min mening så er 8GB internminne absolutt minimum du skal ha på en ny mobil i dag.

De kandidatene jeg har sett på så langt er Sony Xperia Ion som har en kraftig prosessor, Android 4.0 og kommer mest sannsynlig til å få 4.1 snart. Skjermen er 4,5" som sikkert er perfekt og med en høy oppløsning. 16GB internminne og mulighet for sdkort.

Samsung Galaxy S3 Mini som ikke er like kraftig som Xperia Ion så er litt usikker på hvor lenge den vil vare. Kommer med Android 4.1, men tviler på at Samsung kommer til å gi den noe mere enn 4.2. Skjermen er 4" og med en grei oppløsning 8GB internminne og mulighet for sdkort.

Samsung Galaxy S2 som er litt kraftigere enn S3 Mini, men ikke like kraftig som Xperia Ion. Den har begynt å få Android 4.1. Skjermen er 4,2" og helt ok. 16GB internminne og mulighet for sdkort.
Sist endret av Mkvarner; 7. februar 2013 kl. 10:04.
Selv om Xperiaen er noe kraftigere, så spørs det om det vil merkes noe spesielt likevel. Som du ser på testen til Xperian, så er berøringstastene upresise, og dette tror jeg kan fort bli et stort irritasjonsmoment. Angående versjonene til disse, så løses dette fort om du rooter den for ham. Jeg personlig hadde gått for Samsung Galaxy S2 av disse valgene.
Det med upresise berøringstaster kan det godt være at er fikset da mobilen er et år gammel. At den har en kraftigere prosessor er definitivt en fordel da du kanskje ikke vil merke forskjell det første året, men det andre året kan en S3 Mini eller S2 fort bli for slapp.

Custom ROMs er ikke ukjent for meg, så det ser jeg ikke bort ifra at det blir.
I denne prisklassen, så er LG Optimus 4X absolutt verdt å ta en titt på.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749692
Stemmer også for LG'en!

Sony har veldig gode telefoner, men som nemnt, upresise berøringsknapper er noke å halde seg unna.

S2 er eit utmerket alternativ! Den er meget god sjølv for sin alder.

S2 og LG'en er det eg vil ambefale.


[EDIT]

Inlegg nr. 1000
Sist endret av R0flcopter; 7. februar 2013 kl. 13:07.
HTC One X er også en god kandidat. Den er kanskje ørlite grann over prisklassen din, men den gir deg mye for pengene. 32GB lagring, 1GB ram, Quad Core, HD skjerm. Sony sine er absolutt å anbefale
Vil anbefale HTC Titan, koster 2,7k på Lefdal. Det er Windows Phone.
Sitat av Eplejus Vis innlegg
I denne prisklassen, så er LG Optimus 4X absolutt verdt å ta en titt på.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749692
Vis hele sitatet...
Så ytelse hjelper lite når den kommer til å holde seg på ICS resten av livet og ingen utviklere bryr seg om den.

Sitat av trololav Vis innlegg
Vil anbefale HTC Titan, koster 2,7k på Lefdal. Det er Windows Phone.
Vis hele sitatet...
WP7 har vel veldig begrenset med apps (tror jeg) og for en på 12 år så vil nok ikke spillutvalget være tilfredsstillende.

Sitat av Photosopp Vis innlegg
Sony sine er absolutt å anbefale
Vis hele sitatet...
Litt mere spesifikt?
Acro S er den samme som Xperia S, bare vanntett. Den har dual core, godt kamera og HD skjerm. Støtte for SD kort.
Den koster 3000,- på Elkjøp. Har Xperia S selv, som er en god telefon. Acro S retter på de småfeilene den hadde synes jeg. Den har også Android 4.0 og får 4.1.

Xperia P koster litt over 2000,- og virker som en nedgradert versjon av Xperia S. Ikke HD skjerm, men er sikkert en god telefon. Har dog 2.3 såvidt jeg vet.

Du burde absolutt vurdere Acro S
Endelig et godt svar, skal vurdere Acro S Ser ganske flott ut.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Litt mere spesifikt?
Vis hele sitatet...
Det er god kvalitet på mobilene all around, uten om enkelte bakdeksel, alle dei nyaste sony mobilene er vantett (P67), og smekkfult av teknologi.
iPhone 4 , litt under 3k
Litt usikker på hvilken pris du får opp her : https://play.google.com/store/device...icrosite&hl=en

£239 pund her i England over Google sin nettbutikk
Sitat av Shalasaska Vis innlegg
Litt usikker på hvilken pris du får opp her : https://play.google.com/store/device...icrosite&hl=en

£239 pund her i England over Google sin nettbutikk
Vis hele sitatet...
Sorry! Devices on Google Play is not available in your country yet.
We're working to bring devices to more countries as quickly as possible.
Please check back again soon.
Vis hele sitatet...
titegn må vist til her ja... -.-
Anbefaler deg å titte litt på asiaterne huawei og zte. Ikke de "kuleste" tlfene å ha om han bryr seg om sånt, men tror du får mye for pengene.

Ellers vil jeg ikke anbefale LG utifra personlig erfaring med min gamle optimus 2x som vant tester både her og der, men som jeg nesten ikke opplevde annet enn feil med. Kjenner fler som opplevde problemer med den.
Mulig de har skjerpet seg og noen andre kan komme med innspill.
Sitat av Shalasaska Vis innlegg
Litt usikker på hvilken pris du får opp her : https://play.google.com/store/device...icrosite&hl=en

£239 pund her i England over Google sin nettbutikk
Vis hele sitatet...
Har desverre ikke kommet til Norge enda. Har bare muligheter til å kjøpe apps så langt.
Legg litt mer penger i det og kjøp en Note II (2).
Overlegen på alle områder spør du meg.

Edit; Har den ikke selv, men lånte av en tjommie i 2 uker, og det var helt fantastisk, litt stor eneste.
Sist endret av Klistermerke123; 9. februar 2013 kl. 00:46.
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Legg litt mer penger i det og kjøp en Note II (2).
Overlegen på alle områder spør du meg.

Edit; Har den ikke selv, men lånte av en tjommie i 2 uker, og det var helt fantastisk, litt stor eneste.
Vis hele sitatet...
Litt mer penger sier du? Hoppe fra 2-3k til 4k er ikke akkurat litt mer penger når han er i denne prisklassen
Sitat av Photosopp Vis innlegg
Litt mer penger sier du? Hoppe fra 2-3k til 4k er ikke akkurat litt mer penger når han er i denne prisklassen
Vis hele sitatet...
Derfor jeg sa litt i sånn skrå ting
Har en Sony Xperia, er veldig glad i den! Anbefales, rask og stilren mobil.
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Legg litt mer penger i det og kjøp en Note II (2).
Overlegen på alle områder spør du meg.
Vis hele sitatet...
Den er kanskje overlegen, har ønsket den selv en god stund. Den er for dyr for en med budsjett på halvparten og når det gjelder Samsung, større = mere plastikk. Altså ikke overlegen på alt.