Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1444
Godkveld!

Det har seg slik at jeg er student, og har særlig i det siste begynt å komme over veldig mange vanskelige ord. Har derfor lyst til å lage min egen digitale ordbok med en søkefunksjon, som jeg sjapt kan slå opp ord i.

Jeg ønsker ikke å bruke en allerede etablert ordbok, da jeg er sikker på at jeg forstår definisjonene hvis jeg utarbeider dem selv og fordi jeg ønsker en liten men konsis ordbok hvor jeg bare finner de definisjonene jeg selv trenger.

Kan nevne at jeg har lett etter passende programvare.

Noen som vet om programvare som kunne vært passende for mitt formål?

På forhånd takk.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er vel slikt du kan lage rimeleg kjapt i t.d. MS Access. Enkel database, og eit søkefelt.
Det blir vel ennå enklere å bruke excel.

Eller om du ønsker å dele denne med andre studenter så kan du jo se om du finner noen brukbare php script?

Ellers så skal det også finnes enkle ferdiglagde løsninger for ordbøker til diverse cms løsninger.
Er sikkert noen moduler du enkelt kan redigere slik at de passer ditt behov.

En dictionary løsning utviklet for Drupal.
Exterminate!
jonnis's Avatar
Hvis du tror du klarer å installere WAMP og opprette en database så kan jeg sikkert piske sammen noe som burde fungere ok. Det vil ikke se lekkert ut, men det vil funke til formålet.. Har allerede ett enkelt script til en enkel spilldatabase, så det vil være enkelt å gjøre det om.
Lage sin egen Wiki går vell og? Vet det finnes flere gratisversjoner på nettet som du kan lage