Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1825
Jeg har en venn som har en bøffa 6210 som er sperra. Det vil si, det går an å bruke Telenor sim kort, men ikke NetCom.

Er det ikke dette som skjer hvis mobilen blir sperra lissom?
Er det IMEI koden som blir sperra?
Er det mulig å forandre IMEI koden på 6210'en?

-Anders-
Så lenge mobilen virker på Telenor Sim kort så er det nok bare en Sim sperre på telefonen. Etter hva jeg har lest og hørt så blir telefonen sperret både hos Netcom og Telenor hvis den blir meldt stjålet. Så da er den nok ikke meldt ennå. Jeg har aldri hørt om at man kan skifte IMEI nr på mobiler. Går det??

Maniac.

[This message has been edited by Maniac (edited 10-03-2001).]
Trådstarter
9 0
Det som var rart var at han fikk brukt NetCom en måned eller noe, før den plutselig ikke virka mer.. Tror jeg har lest om at det går å bytte IMEI nummer et sted..
Better than thou.
Ja det fungerer, hvertfall på eldre Nokia modeller! Men du må selvsagt ha den riktige software'n og en datakabel. Det går ikke med IR..

------------------
::Carlo::
"To be forgotten is worse than death.."
Trådstarter
9 0
Ok.. Det var det jeg også tenkte på.. Men Nokia 6210 er vel ikke av de "gamle" modellene da..
Trådstarter
9 0
Ok.. Hvis det går på 3310 så burde det gått på 6210 også.. Noen som har programvare som kunne gjort det? (Hvis jeg har datakabel) I denne artikkelen på mobilguiden så kobler de seg til mobilen ved hjelp av hyperterminal, hvis ikke jeg har misforstått da. Kan man ikke koble seg til hvem som helst sin mobil da lissom?
Better than thou.
Der har du forsøvidt rett, men såvidt meg er bekjent er det mulig å endre IMEI nummeret på Nokia 3310, og den er jo nyere enn 6210..

------------------
::Carlo::
"To be forgotten is worse than death.."