Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 2993
Hei freak!

Lenge siden jeg har postet noe som helst her, kun vært sporadisk innom.

Hva tror dere er forskjellen på folk nå til dags, kontra når jeg vokste opp - tidlig 90-tall?

Tenk nøye tilbake, og se faren deres/moren deres ha mengder med energi og "guts" mens nå er det normalt med det som vi kalte unormalt før.

Eksempelt er Westerlin sin "influencer" rolle ved å rate resturanter, samtidig som det ble normalt å spise sin morkake - ref Sophie Elise pdd.Etterfulgt av Kaayne som tilfeldigvis fikk tilsendt en morkake av en følger(???)

Dette dukker stadig opp overalt hvor jeg enn ser, være seg sosiale medier eller nyheter, uten noen form for hemning hva enn der er. Er jeg den siste som ble oppvokst med at busemenn og snø var æsj?

Hvem skal bære båtene i fremtiden? Morkakespisende Westerlin med Ingrosso sine kosmetikkprodukter?

Kjør debatt.
Tror nok ikke det er mainstream at folk spiser morkaken, men om så er så plager det ikke meg. Mange pattedyr gjør det samme, fordi morkaken er næringsrik, og naturlig som den er er det relativt enkelt for kroppen å ta opp næringsstoffene.

Jeg tror du kanskje burde lese mer enn "kjendisnyheter" om du tror verden bare er full av avvikere og du tror høyden på menneskeheten var på 1990 tallet.
Du har rett. Jeg tror det er flere faktorer. Før ble mat for det meste laget fra bunnen av med rene råvarer. Det vsr sunn mat i ordets rette forstand. I dag er det bare ultraprossesert giftig mat fol spiser. Når vi var barn var vi ute og lekte hele dagen. Idag sitter barn mest på mobil og ipad og ser på meningsløse tiktok videoer eller gamer. Skolen var drit før også, men nå er den ennå verre. Spesielt for gutter. De fleste vokste opp med begge foreldrene hjemme, noe som skapte trygge og stabile hjem. Alt dette + andre faktorer skaper sykdom og angst som igjen leder folk inn i livslang medisinering og/eller rus. Hører.hele tiden folk si at vi har blitt så avanserte i dagens samfunn, men sannheten er at redegenerer. Bokstavelig talt.

Rettelse: skal selvsagt være DEGENERERT og ikke REDEGENERERT.
Sist endret av FriFugl; 2. februar 2024 kl. 07:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Folk var prkåte før også.
Feks Rune Rudberg på en skinnsofa med dildo i 2ern.
Glad jeg aldri så bilde ����
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Tror nok ikke det er mainstream at folk spiser morkaken, men om så er så plager det ikke meg. Mange pattedyr gjør det samme, fordi morkaken er næringsrik, og naturlig som den er er det relativt enkelt for kroppen å ta opp næringsstoffene.

Jeg tror du kanskje burde lese mer enn "kjendisnyheter" om du tror verden bare er full av avvikere og du tror høyden på menneskeheten var på 1990 tallet.
Vis hele sitatet...

Dyr spiser morkake for å skjule lukt for andre rovdyr, teoretisk sett er morkake avfall som kroppen kvitter seg med. Det er det som skjule oss fra dyr.

Mulig det ikke plager deg, men hva er forskjellen på om jeg må amputere benet og vil ha det med meg hjem kontra det vi snakker om?
Hvor går grensen for kannibalisme?
Sitat av Tavlekritt Vis innlegg
Dyr spiser morkake for å skjule lukt for andre rovdyr, teoretisk sett er morkake avfall som kroppen kvitter seg med. Det er det som skjule oss fra dyr.

Mulig det ikke plager deg, men hva er forskjellen på om jeg må amputere benet og vil ha det med meg hjem kontra det vi snakker om?
Hvor går grensen for kannibalisme?
Vis hele sitatet...
Det du prater om er ikke det verste med samfunnet pr dags dato. Ligger i samme bane som vagina lukt lys fra Gwyneth Paltrow som ett eksempel.

At noen velger å spise morkake skader ingen andre enn eventuelt seg selv og noen kaffekopper i vrangstrupen rundt omkring og det er vel muligens der det ligger i og sjokkere oss litt så man ikke blir helt glemt etter at rosabloggingen ble noe repetativt eller trenger flere klikk til reklame på insta osv.

Det verste med samfunnet i dag ligger iblant det som ikke mainstream media skriver om men er ikke noen spesialist på område og holder meg ganske mainstream selv.

I Japan er det normalt å servere morsmelk fra menneske på cafe. Gikk en æsj i meg da også som med morkake spising men som sagt man plager ikke andre ved å gjøre det og synes det ikke minner om kannibalisme.

Synes ikke du treffer så godt med at det er der samfunns problemer ligger.
Fantes vel folk før og som ikke var mainstream. Odd Nerdrum var ikke mainstream på 70-tallet da han malte mordet på Andreas Baader. Ble hatobjekt for vesttyske stat da han. Nå er han blitt mainstream siden han klager på skatteetaten osv.
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Du har rett. Jeg tror det er flere faktorer. Før ble mat for det meste laget fra bunnen av med rene råvarer. Det vsr sunn mat i ordets rette forstand. I dag er det bare ultraprossesert giftig mat fol spiser. Når vi var barn var vi ute og lekte hele dagen. Idag sitter barn mest på mobil og ipad og ser på meningsløse tiktok videoer eller gamer. Skolen var drit før også, men nå er den ennå verre. Spesielt for gutter. De fleste vokste opp med begge foreldrene hjemme, noe som skapte trygge og stabile hjem.
Vis hele sitatet...
Jeg synes du famler i blinde, og maler et veldig idyllisk bilde fortiden, som jeg rett og slett føler er løgn og falskt.


Jeg antar du ikke er så mye eldre enn meg.
Du har sikkert også vokst opp med posesuppe sega nintendo grandiosa sunne foreldre som holdt sammen, omsorgssvikt, barn som er ute og klatrer i trærne, men også barn som er altfor mye inne og blir passivisert i av elektronikk og komfort.


Synes jeg vår kultur rundt skjerm og konstant online er syk? Ja.

Hvem er det det kommer til å gå hardest utover? De mest utsatte, selvfølgelig.

Men dette er jo liksom ikke helt nytt. Mobiltelefon har vært vanlig så lenge jeg kan huske. Hvor gammel var jeg når Myspace kom? For ikke og snakke om Msn messenger eller IRC?


VR teknologien derimot er jeg kjempebekymret for. Hikikomori wave of decay.
Vi hadde ikke mobiltelefoner når jeg var barn. Født i 76. Noen hadde datamaskin. Noen av de som holdt på mest med det bor ennå på rommet sitt hos foreldrene sine. Greit verktøy for voksne, men barn og unge byrde strengt tatt holdes helt borte fra det.
Sitat av Janikverulani Vis innlegg
Det du prater om er ikke det verste med samfunnet pr dags dato. Ligger i samme bane som vagina lukt lys fra Gwyneth Paltrow som ett eksempel.

At noen velger å spise morkake skader ingen andre enn eventuelt seg selv og noen kaffekopper i vrangstrupen rundt omkring og det er vel muligens der det ligger i og sjokkere oss litt så man ikke blir helt glemt etter at rosabloggingen ble noe repetativt eller trenger flere klikk til reklame på insta osv.

Det verste med samfunnet i dag ligger iblant det som ikke mainstream media skriver om men er ikke noen spesialist på område og holder meg ganske mainstream selv.

I Japan er det normalt å servere morsmelk fra menneske på cafe. Gikk en æsj i meg da også som med morkake spising men som sagt man plager ikke andre ved å gjøre det og synes det ikke minner om kannibalisme.

Synes ikke du treffer så godt med at det er der samfunns problemer ligger.
Vis hele sitatet...
Aldri påpekt at det er det verste i samfunnet heller, men snarerer spørsmålstiller jeg det at det blir normalisert i den grad at det vises på TikTok med en kokk, som dessuten har michelinstjerne. I japan gjør de mye rart, som da har vært en tradisjon - ref hundespising.

Tilsendt en morkake fra en tilfelding følger vil jeg si er på grensen til sykt, om ikke annet enn faktisk kannibalisme

[I]Kannibalisme er predasjon på egen art; altså å jakte på, drepe og spise medlemmer av ens egen art. Begrepet brukes særlig når mennesker spiser andre mennesker, også kalt antropofagi. Mens fortæring av artsfeller er kjent blant mange arter og i flere former hos dyr, har «menneskeeteri» i ulike historiske kulturer vært en sjeldenhet.[/i]
Det filmes mye mer enn før, så mye at vanlige folk plutselig er skuespillere i sin egen kontinuerlige film hvor de har hovedrollen og er interessante mennesker med interessante meninger og sysler. Det eneste som er verdt å gjøre, er det som skaper innhold for "maskinen", ellers er det jo helt ubrukelig. Hva er vitsen med å gjøre noe som helst om ingen andre ser på?

Er det noen andre her som kjenner noen som tror de er influensere? Hvor de ukritisk deler alt uten at det nødvendigvis er interessant for et (ikke-eksisterende) publikum? Det er trist å se mennesker som går glipp av hele smaken på en iskrem fordi de er for opptatt av hvordan fotofilteret de akkurat brukte påvirker lyspunktene på isen.

Jeg tror vi undertrykker oss selv ved å ha på et "streaming"-persona til større og større grad. Plutselig glemmer vi at det et autentisk selv under masken, som kanskje egentlig gir faen i LGBTQ+ eller hadde stemt noe helt annet enn MDG.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Tavlekritt Vis innlegg
Hei freak!

Lenge siden jeg har postet noe som helst her, kun vært sporadisk innom.

Hva tror dere er forskjellen på folk nå til dags, kontra når jeg vokste opp - tidlig 90-tall?
Vis hele sitatet...
30-34 år.

Sitat av Tavlekritt Vis innlegg
Tenk nøye tilbake, og se faren deres/moren deres ha mengder med energi og "guts" mens nå er det normalt med det som vi kalte unormalt før.

Eksempelt er Westerlin sin "influencer" rolle ved å rate resturanter, samtidig som det ble normalt å spise sin morkake - ref Sophie Elise pdd.Etterfulgt av Kaayne som tilfeldigvis fikk tilsendt en morkake av en følger(???)
Vis hele sitatet...
Hæ? En (googler) random TikTok-er? Som gjør random TikTok-ting? Mener du folk har mindre energi eller "guts" nå? Hvordan da, og hvorfor synes du det?

Har det blitt "normalt" å spise morkake? Tviler.

Sitat av Tavlekritt Vis innlegg
Dette dukker stadig opp overalt hvor jeg enn ser, være seg sosiale medier eller nyheter, uten noen form for hemning hva enn der er. Er jeg den siste som ble oppvokst med at busemenn og snø var æsj?

Hvem skal bære båtene i fremtiden? Morkakespisende Westerlin med Ingrosso sine kosmetikkprodukter?

Kjør debatt.
Vis hele sitatet...
Mitt bidrag til debatten: kanskje TikTok og andre "influencer"-høl ikke burde brukes til å basere verdenssynet på. Ideelt ikke noe i det hele tatt.
Sitat av robhol Vis innlegg
30-34 år.



Hæ? En (googler) random TikTok-er? Som gjør random TikTok-ting? Mener du folk har mindre energi eller "guts" nå? Hvordan da, og hvorfor synes du det?

Har det blitt "normalt" å spise morkake? Tviler.



Mitt bidrag til debatten: kanskje TikTok og andre "influencer"-høl ikke burde brukes til å basere verdenssynet på. Ideelt ikke noe i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Nei, kanskje man ikke burde følge med på VG der slike til blir normalisert? Hvem vet, men heldigivs ble slike begivendesrike ting utført med stor overskrift, og i tillegg filmet. Beklager at jeg da nevnte "Guts" eller noe som kanskje krenket deg, men jeg scrollet bare tilfeldig ned på snap og fant noen som da spiste morkake - tilfeldigvis etter at influencer annonserte det som normalt.

Beklager.
Sann mine ord. Om 10-20 år, når vr teknologien er bedre, mer tilgjengelig og integrert i samfunnet på et helt annet plan.



mange Menn sliter allerede i dagens samfunn, men når man bare trenger å ta på seg en drakt og noen briller for å dekke alle sine behov, ønsker og fantasier. Hvorfor da gjøre noe som helst annet?

Og kvinner vil selvsagt også rammes av utenforskapet dette overforbruket mest sannsynlig kan lede til

Teknologien vil revolusjonere hvordan vi konseptualiserer fritid og underholdning.

Den vil endre oss som art fullstendig.
Både positivt og negativt med økt tilgang på kommunikasjonsmidler (kanskje særlig smarttelefoner og SoMe):
Når jeg vokste opp (født i '85) var en avtale en avtale og endringer av denne var vanskelig hvis ikke vedkommende var hjemme eller på kontoret. Det var også lettere å legge fra seg jobben når du gikk ut av døra på jobb, da det var langt vanskeligere for arb. giver å få tak i deg når de selv måtte ønske. Jeg ble dessverre mobbet en god del på skolen, men all tid jeg ikke var på skolen var jeg ihvertfall forskånet for dette.
Alle de dumme tingene jeg har gjort/sagt osv. er IKKE lagret for all evighet og ettertid. Og videoen av meg i blackface er nok heldigvis destruert for lenge siden.
Du gikk på konsert for å nyte musikken og nøt den med andre, ikke for å se 1000 mobiltelefoner som ødelegger stemningen totalt.
Ingen ville finne på å hente fram VHS-kamera sitt for å filme en bilulykke....
Samtidig er det jo fint for mange å lette kunne komme i kontakt med nødetater, barna sine (før var det å begynne øverst på klasselisten) eller foreldrene hvis noe skulle oppstå. Og det kan nok også (til en viss grad) hjelpe mot ensomhet, men akkurat dette er nok dessverre iferd med å snu litt igjen.

Gærningene (herunder fundamentalister av alle slag) før var nok langt mer "isolert" enn de var før og det var vanskeligere for dem å finne hverandre, men var jo også samtidig vanskeligere å plukke opp for myndighetene. Det å masse-manipulere folk krevde jo også at folk faktisk møtte opp ett sted.

De aller fleste oppmerksomhetshorene måtte greie seg med å være kjent i nabolaget/bygda.

Oppdatert informasjon var det ikke så lett å finne og de fleste hadde jo ikke en blodfersk utgave av Encylopedia Britannica i bokhyllene hjemme.

Jeg tror ikke folk genrelt har forandret seg så fryktelig mye siden jeg vokste opp, men jeg tror samfunnet rundt har begynt å kreve stadig mer av folk. Man får egentlig aldri være helt i fred og svarer du ikke på telefon lurer folk på om du enten er syk eller misliker dem. Hverdagsstresset har også endret karakter da man alltid er tilgjenglig føler nok enkelte i større grad på presset til å stadig få utført mer iløpet av de få små timer. Som forelder var det nok lettere å advare mot "busemannen som bød deg på godis i vanen sin" enn det nå er å overvåke hva poden gjør på nett, så stresset med å forsøke å finne en balanse mellom tilgang og begrensninger online for poden er nok absolutt ikke bare enkelt.
24/7 nyheter om hvor forferdelig alt er får nok også mange til å se langt mer pessimistisk på egen framtid enn det, selvom svært mange har fått det mye bedre i den 3. verden enn hva har vært tilfelle noen gang før i historien.
Færre og færre blir utsatt for kriminelle handlinger.

Hva gjelder KI
Bekymret fordi:
Hallusinasjoner den presenterer kan lett taes for god fisk og brukes enten som argumentasjon eller til å begå handlinger som kan være skadelige for deg eller andre. Ondsinnede deep-fakes vil absolutt være noe vi må jobbe med å finne en løsning på stoppe/forhindre/avsløre. Kunsten å kunne finne, filtrere og sortere informasjon ville kunne gå i glemmeboken.
Ikke bekymret:
KI som er i kontakt med mennesker blir fort dum som et brød.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Tavlekritt Vis innlegg
Nei, kanskje man ikke burde følge med på VG der slike til blir normalisert? Hvem vet, men heldigivs ble slike begivendesrike ting utført med stor overskrift, og i tillegg filmet. Beklager at jeg da nevnte "Guts" eller noe som kanskje krenket deg, men jeg scrollet bare tilfeldig ned på snap og fant noen som da spiste morkake - tilfeldigvis etter at influencer annonserte det som normalt.

Beklager.
Vis hele sitatet...
"bEkLaGeR aT jEg KrEnKeT dEg"

Var såpass seriøst forsøk på "debatt" ja.
Sitat av robhol Vis innlegg
"bEkLaGeR aT jEg KrEnKeT dEg"

Var såpass seriøst forsøk på "debatt" ja.
Vis hele sitatet...
Nåvel, alle milliardene som ser på Tik-Tok og har sosiale medier når til dags er jo da tilsvarende alle med tilgang til internett. Du skulle dra min tråd helt ut av kontekst med ditt innlegg, mens det her;

https://tv.vg.no/video/284770/vekker...m-unnskyldning

Er det som skjer. "guts" er det at lille stakkars Norge bekymrer seg om diverse influencere som faktisk ikke har noen betydning for samfunnet i den grad at det ikke gir noen verdens ting av nytte.
Sist endret av Tavlekritt; 2. februar 2024 kl. 12:51.
Sitat av Tavlekritt Vis innlegg
Aldri påpekt at det er det verste i samfunnet heller, men snarerer spørsmålstiller jeg det at det blir normalisert i den grad at det vises på TikTok med en kokk, som dessuten har michelinstjerne. I japan gjør de mye rart, som da har vært en tradisjon - ref hundespising.

Tilsendt en morkake fra en tilfelding følger vil jeg si er på grensen til sykt, om ikke annet enn faktisk kannibalisme

[I]Kannibalisme er predasjon på egen art; altså å jakte på, drepe og spise medlemmer av ens egen art. Begrepet brukes særlig når mennesker spiser andre mennesker, også kalt antropofagi. Mens fortæring av artsfeller er kjent blant mange arter og i flere former hos dyr, har «menneskeeteri» i ulike historiske kulturer vært en sjeldenhet.[/i]
Vis hele sitatet...
Nå kjenner ikke jeg til den historien og utifra ditt første innlegg så var det en vag påstand fra deg med masse spørsmåls tegn.

Kan være enig i at spising av en random morkake kan være noe kannibalsk men i det tilfelle som du ikke bekrefter har skjedd så ser det mer ut som galskap enn noe annet eller ett stunt for oppmerksomhet og ikke kannibalisme.

At man spiser sin egen morkake kan jeg forstå at noen mødre ser på som noe symbolsk utifra noe new age greier og at de har lest at det er noe positivt spirituellt eller noe slikt og ser ikke det som noe så alvorlig og ville ikke nektet eller dømt min omgangskrets for noe sånt men å spise det til middag hver uke ville jeg ha reagert på.
Sitat av Janikverulani Vis innlegg
Nå kjenner ikke jeg til den historien og utifra ditt første innlegg så var det en vag påstand fra deg med masse spørsmåls tegn.

Kan være enig i at spising av en random morkake kan være noe kannibalsk men i det tilfelle som du ikke bekrefter har skjedd så ser det mer ut som galskap enn noe annet eller ett stunt for oppmerksomhet og ikke kannibalisme.

At man spiser sin egen morkake kan jeg forstå at noen mødre ser på som noe symbolsk utifra noe new age greier og at de har lest at det er noe positivt spirituellt eller noe slikt og ser ikke det som noe så alvorlig og ville ikke nektet eller dømt min omgangskrets for noe sånt men å spise det til middag hver uke ville jeg ha reagert på.
Vis hele sitatet...
Random eller ei, hva er forskjellen på å spise sin amputerte arm etter en bilulykke kontra en morkake?

Sjekk gutta under her som bare chillern med noen bratwurst;

https://www.tiktok.com/@kaaynelagerm...94370132790534

Hvor skal man dra grensen for hva som er normalt og ikke? Sist jeg sjekka var det fyfy med busemenn og snø.
Husk på at man har lettere tilgang til å se idioti, det er algoritmer og AI som styrer hva som deles, og de har funnet ut at å spille på følelsene våres er den mest effektive måten å tjene penger på.

Jeg synes det er digg at det er lov å være litt mer unormal i dag kontra før. Jeg har aldri passet inn noe særlig sted og har alltid vært litt "rar" i andres øyne. At jeg kler meg litt alternativt og sånn er det ingen som bryr seg om lenger, back in the day så pælma folk gråstein og snakka dritt.

Dere burde ta dere mere pauser fra internett. Folk er fortsatt folk.
Sitat av Vasken Vis innlegg
Husk på at man har lettere tilgang til å se idioti, det er algoritmer og AI som styrer hva som deles, og de har funnet ut at å spille på følelsene våres er den mest effektive måten å tjene penger på.

Jeg synes det er digg at det er lov å være litt mer unormal i dag kontra før. Jeg har aldri passet inn noe særlig sted og har alltid vært litt "rar" i andres øyne. At jeg kler meg litt alternativt og sånn er det ingen som bryr seg om lenger, back in the day så pælma folk gråstein og snakka dritt.

Dere burde ta dere mere pauser fra internett. Folk er fortsatt folk.
Vis hele sitatet...
Unnskyld, men det går vel begge veier? At noen synes klesstil er digg nå har ingen relevanse med innlegget. "Back in the day" kan formes så mangt, og ingen hadde noen problemer med det med mindre du skal dra det langt tilbake, men til gjengjeld går vokse menn i lærdrakter med gagballs under Pride som var en måned uten at jeg har noen innsigelser.

Ingen relevanse for det som var det opprinnelige spørsmålet, men svaret er jo klart at noe har forandret seg slik tittelen er.
"The children now love luxury; they have bad manners, contempt for authority; they show disrespect for elders and love chatter in place of exercise. Children are now tyrants, not the servants of their households." Socrates (469–399 B.C. )

Er vell en av verdens eldste diskusjoner/påstander dette. Man har en tendens til å glorifisere fortiden, sin egen inkludert.
"Alt var bedre før" "Da jeg var ung så.." etc.

Når det er sagt så er det naturligvis endel større endringer i nyere til mtp teknologi, sosiale medier etc som gjør at visse ting både blir mer synlig og at det de eldre gjerne ser på som "negativ utvikling" går fortere.

Endringer kommer enten man liker det eller ikke, og man kan ikke annet enn å prøve å være et positivt bidrag der man kan - og ellers akseptere at generasjonen(e) under deg alltid kommer til å være noe anderledes. Dine foreldre og besteforeldres generasjon syntes barna på tidlig 90-tallet var like håpløse som du synes den nyeste genereasjonen er.
Sitat av Crabman Vis innlegg
"The children now love luxury; they have bad manners, contempt for authority; they show disrespect for elders and love chatter in place of exercise. Children are now tyrants, not the servants of their households." Socrates (469–399 B.C. )

Er vell en av verdens eldste diskusjoner/påstander dette. Man har en tendens til å glorifisere fortiden, sin egen inkludert.
"Alt var bedre før" "Da jeg var ung så.." etc.

Når det er sagt så er det naturligvis endel større endringer i nyere til mtp teknologi, sosiale medier etc som gjør at visse ting både blir mer synlig og at det de eldre gjerne ser på som "negativ utvikling" går fortere.

Endringer kommer enten man liker det eller ikke, og man kan ikke annet enn å prøve å være et positivt bidrag der man kan - og ellers akseptere at generasjonen(e) under deg alltid kommer til å være noe anderledes. Dine foreldre og besteforeldres generasjon syntes barna på tidlig 90-tallet var like håpløse som du synes den nyeste genereasjonen er.
Vis hele sitatet...
Du quoter noe som ble sagt for over 2000 år siden mens du sier "naturligvis har det skjedd en del større endringer"

Ingenting som har blitt vinklet negativ, kun teoretisk spørsmålstilt når det ble normalisert å spise morkake mens man bygger lander med influencere som går i bresjen for det "unge" generasjonen.

Misforstå meg rett, men jeg stiller kun spørsmål til når overnevnte får hovedsiden i en verden full av krig, mord, drap, innvandring, samt at det blir normalisert på alle kanaler - influence avler vel influence på lik linje som vold avler vold?
Var vel på 90 tallet en kjent norsk komiker stekte og spise sin egen føflekk? Og det skjedde jo før internett var blitt en folkeforlystelse.
Folk suger til å bruke internett og ser ikke på det som like viktig som inntak av næringsmidler. Folk flest er fortsatt ganske oppegående bare du tar fra de skjermen et par dager.
Sitat av funksjon Vis innlegg
Folk flest er fortsatt ganske oppegående bare du tar fra de skjermen et par dager.
Vis hele sitatet...
Snart er skjermen integrert oss mennesker.

Sitat av Elon Musk
"The first human received an implant from @Neuralink
yesterday and is recovering well.

Initial results show promising neuron spike detection."
Vis hele sitatet...
Elon på Twitter/"X"

Jeg selv vil dø før jeg blir kyborg.
Sist endret av supranaut; 2. februar 2024 kl. 19:44.
The world is my enem
NeverAgain
The world is my enem
76 0
1 minutt siden
Inntresant tema. Men du skal vite det at disse ekstreme småjentene som får masse følgere. Så er problemet nettopp det at de er små unger. Så de vil gå til ekstreme lengder for å beholde disse følgerne sine. Å jo lenger de holder på jo mer hjernevasket blir de. Så vil påstå at det er en relativ liten %prosent av befolkningen er så uintelligent eller hjernevasket.

Jeg tipper du treffer mange dyktige, smarte og fornuftige mennesker bare du går på butikken og handler. Kasseren der spiser nok ikke morskaka.

Jeg er enig at vår oppvekst er nok mye mer ideel til ende opp som ett fornuftig og vel balansert menneske.

De som har vokst opp med sosiale medier og ditt og datt. Har inntrykk av at de er mye mer skole flink og mye mer drevet til å gjøre ting riktig slik at de får ett stabilt liv. Men om det nødvendigvis er en god ting kan diskuteres.
2pac alive in serbia
Folk er vel mere seksuelt frigjort i disse dager. Mer transseksuelle, ikke-streite samt content creators (ps: kodeord for onlyfans). Flere menn som lar seg bli pegga av kona enn før.

Rus er vel også mer akseptert enn før. Får inntrykk av at foreldregenerasjonen min er en generasjon hvor de fleste ikke har rota med rus, mens at i min generasjon har stort sett alle tatt seg en joint minst én gang.

Men hva vet nå jeg
Mer frigjorte? Hva tror du skjedde på 60 og 70 tallet? Før HIV? Folk var så frigjorte og seksuelt frie at selv loven mot homofili forsvant. Om du tror hygge i brunøyet er en ny ting så les om antikken og hva folk dreiv på med i Korint for 2000 ish år siden.

Hva tror du skjedde på 60-70 tallet? Rus på cannabis, lsd og opiater ble en folkesport.
Sitat av Tavlekritt Vis innlegg
Random eller ei, hva er forskjellen på å spise sin amputerte arm etter en bilulykke kontra en morkake?

Sjekk gutta under her som bare chillern med noen bratwurst;

https://www.tiktok.com/@kaaynelagerm...94370132790534

Hvor skal man dra grensen for hva som er normalt og ikke? Sist jeg sjekka var det fyfy med busemenn og snø.
Vis hele sitatet...
Jeg avstår fra å se på morkake spising. Æsj.
Før:


Null/lite internett og data.

Ta meg selv som eksempel - jeg spilte gitar 3-6 timer per dag og ble skikkelig god. Om jeg vokste opp i dag hadde jeg nok kun sett andre spille på TikTok. Jeg lurer på hvor mange kunstnere og oppfinnere vi har blitt frarøvet i det moderne samfunn fordi vi mister dem til data og sosiale medier.

Ting var mer spennende. Du kunne ikke søke opp hva som helst på sekundet.

Folk hadde det ikke like komfortabelt og det handlet i større grad om å overleve fremfor å ha det amazing 24/7.

I dag:


Folk lever gjennom sosiale medier, internett og data. Vi er i større grad isolerte og komfortable i våre hjem. Mye av tiden går til nettopp data og mobiltelefonen.

Folk har i større grad hjemmekontor.

Livene våre er i større grad preget av luksus og komfort i hverdagen. Folk er nok mindre tøffe enn før. I tillegg mindre praktiske og nevenyttige. De færreste i min omgangskrets har noen praktiske ferdigheter utover sine akademiske grader.
Jeg vil si at det virka som det var mindre forskjell på folk på 90 tallet når jeg vokste opp men det kan jo være min oppfatning.

Lønnsmessig altså.
2pac alive in serbia
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Mer frigjorte? Hva tror du skjedde på 60 og 70 tallet? Før HIV? Folk var så frigjorte og seksuelt frie at selv loven mot homofili forsvant. Om du tror hygge i brunøyet er en ny ting så les om antikken og hva folk dreiv på med i Korint for 2000 ish år siden.

Hva tror du skjedde på 60-70 tallet? Rus på cannabis, lsd og opiater ble en folkesport.
Vis hele sitatet...
Homofilt ekteskap ble lovlig for knapt 15 år siden. Det at homofili var akseptabelt i antikken er også en feil forståelse av antikkens homofili i utgangspunktet.
Hva har homofili med dette å gjøre?
Sitat av frilansloser Vis innlegg
Homofilt ekteskap ble lovlig for knapt 15 år siden. Det at homofili var akseptabelt i antikken er også en feil forståelse av antikkens homofili i utgangspunktet.
Vis hele sitatet...
Nå tar du ting ut av kontekst. Jeg svarte til en som snakket om å være seksuelt frigjorte, og dagens folk er mer frigjorte seksuelt. I den konteksten er ikke homofilt ekteskap et tema. Og seksuell frigjort er definitivt en beskrivelse jeg mener passer på antikken og Korint. Det handlet jo ikke homofilt ekteskap men å ta for seg seksuelt uten begrensninger. Altså frigjorte.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Tavlekritt Vis innlegg
Du quoter noe som ble sagt for over 2000 år siden mens du sier "naturligvis har det skjedd en del større endringer"

Ingenting som har blitt vinklet negativ, kun teoretisk spørsmålstilt når det ble normalisert å spise morkake mens man bygger lander med influencere som går i bresjen for det "unge" generasjonen.

Misforstå meg rett, men jeg stiller kun spørsmål til når overnevnte får hovedsiden i en verden full av krig, mord, drap, innvandring, samt at det blir normalisert på alle kanaler - influence avler vel influence på lik linje som vold avler vold?
Vis hele sitatet...
Jeg tror utfordringen din er at du tar ditt verdensbilde og projekserer det på "oss andre" som den eneste virkelighet.
Bare fordi Sophie Elise tenker å spise morkaken sin og det skaper en overskrift betyr vell ikke det at det er normalisert? Jeg hadde aldri hørt noe om dette før du skrev om det, og er ganske sikker på at en spørreundersøkelse ville bekreftet at det ikke er normalen.

Mitt poeng var at i tusenvis av år har man sett på de yngre generasjoner og tenkt at "nå går verden til helvette".

Det virker for meg som du "hate-watcher" og derfor blir eksponert for sånne type influensere i større grad enn normalen, for så å dra konklusjonen at det er normalen.

Hvis man ser på eldre generasjoner med "gale influencers" så er det veldig ofte de ender opp et helt annet sted. Fra Jackass som var 90/tidlig 2000 tallets gærninger er feks Steve-O nå nykter og promoterer en sunn livsstil etc.

Media er drevet av klikk, og sjokkerende overskrifter lokker både idioter og "hate watchers" - og dermed kan se ut som det normaliseres.

Veldig mange trender som går for lagt ender opp med en trend andre veien - og om man feks ser på yngre idag er de på mange måter mye mer bevisst på helse enn unge var for 20 år siden.

Mitt forslag er å ikke følge / merke content man ikke liker med "Se mindre av dette" etc, og plutselig får man et helt annet verdensbilde. Det er nok av annen type informasjon man kan ta til seg på internett.