Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3089
Er det noen som har peiling på hvordan jeg kan skru av andre pc'er, som er i nettverk med meg?
du kan bruke LetMeRule, det er ett program som lar deg gjøre det meste med andre sine datamaskiner, men det kan også gjøres av andre etter at du har infisert den enkelt datamaskinen med letmeruletrojanen.

google er din venn
http://www.google.com/search?q=let+m...TF-8&hl=no&lr=
Hvis det er xp på begge pcene (den du skrur av, og den du selv sitter på) så har du jo:

Kode

shutdown -s -m \\pcnavn -t tid i sekunder -c kommentar

eksempel:

shutdown -s -m \\dweep -t 10 -c "Hello World"
Hvis det ble litt for avansert så skriver du

Kode

shutdown -i
så har du GUI

PS.. Søk funksjonen er IKKE til pynt, dette har blitt tatt opp ca. 60 ganger før!
Den kommandoen virka ikke, Ingen tilgang..!
Jeg kjører home og han proffesional..
du må jo selvfølgelig ha administrative rettigheter for å kjøre shutdown på andre pcer, ellers er jo systemet helt på tryne.
hehe, ok.. hvordan skaffer jeg det da..?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Raymond:
Hvis det er dine maskiner det er snakk om så bør du ha peiling på det selv. Hvis det er på andres maskiner så kan du a) spørre etter passord, eller b) sniffe nettverket til du finner det, eller c) bruteforce SAM filen, som du selfølgelig må ha fysisk tilgang til maskinen for å få tak i.
inloggings passord..? sjønner ikke helt det der..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Windows NT, 2000 og XP har muligheten for flere brukere med forskjellige rettigheter. Administrator (tilsvarer root på unix maskiner) er den høyeste graden av "sikkerhetsklarering" en kan ha på Windows NT (og senere)-maskiner. Administrator rettigheter kreves for å gjøre større ting på Win NT maskiner, derav å administrere maskinen over nettverk.

Ellers har vi bruker-rettigheter, Gjest (som vanligvis brukes når en deler filer på en NT maskin og flere andre som ikke har serlig betydning.

Disse er brukernavnene (og tilhørdende passord) du skriver inn (eller velger med musen i XP) når du starter maskinen din. Skaff administrator-rettigheter og du kan gjøre hva du vil, skaff bruker-rettigeheter og du kan til en viss grad innstalere og slette filer (men ikke de som er kritiske for systemet eller som brukeren ikke er klarert for). Gjest gir deg så og si ingenting, uten muligheten for å lese de delte filene, men denne er uansett vanligvis åpen.
Hvis du er på nettverk med maskinene, gå bort til dem og slå dem av? Er ikke værre enn det. (Og det blir like dumt)
Trådstarter
36 0
Opprinnelig postet av Dweep
Hvis det er xp på begge pcene (den du skrur av, og den du selv sitter på) så har du jo:

Kode

shutdown -s -m \\pcnavn -t tid i sekunder -c kommentar

eksempel:

shutdown -s -m \\dweep -t 10 -c "Hello World"
Hvis det ble litt for avansert så skriver du

Kode

shutdown -i
så har du GUI

PS.. Søk funksjonen er IKKE til pynt, dette har blitt tatt opp ca. 60 ganger før!
Vis hele sitatet...



Takk skal du ha!
Men hvor skal jeg skrive det?
som dere skjønner så er ejg ganske noobish med pc....
start -> run -> cmd
Der skriver du det inn.
Trådstarter
36 0
OK, thnx
Hvis han ikke vet HVOR han skal skrive det..? Hvorda kan du da regne med at du skal klare å slå den av..!
Trådstarter
36 0
men faen da!
No står det ingen tilgang... omg
Trådstarter
36 0
eg har sagt eg e noob, så bare hold kjeft og isje bland deg!
One of the good guys
2rs1's Avatar
Er det hjemme-nettverk så legger man bare inn Remote Administrator (eller lignende) på alle maskinene, og man trenger ikke reise seg opp fra stolen i det hele tatt.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Stutmunn: Hvis du leser hele tråden, det er tross alt din tråd, så finner du ut at du må ha administrator-rettigheter for å kunne slå av maskinen over nettverket.

cracker wannabe.
Stutmunn,problemet her ligger nok et sted i User=1d107.
Forklar problemet til nettverksansvarlig, uten å nevne hensikten din,så er jeg sikker på at han gir deg administrator-rettigheter.
Better than thou.
Denne tråden stenges, fordi;

1. Tråden er dum.
2. De som er interessert i å vite mer om emnet burde søke og lese, istedenfor å få alt servert på et tinnfat.
3. Se pt. 1.

Jeg er blitt snill nå, ellers ville denne posten vært veldig anderledes.