Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 880
Hei
Har veldig lyst på en ny telefon og har endelig klart å finne et par som kan være aktuelle

Jeg er litt keen på en 8X, men den leveres med Windows 8 OS som jeg er ganske skeptisk til. Har lest opp og ned på amobil, og der står det at det er en flott telefon, men operativsystemet Windows Phone 8 fra Microsoft bærer preg av å være på barnestadiet. Noen som har erfaring med W8 OS?

Kriteriene mine er hovedsaklig bra kamera, ikke alt for stor og frontkamera.
Jeg er veldig fan av google og android, men finner ingen telefoner som passer helt. Liker at android er veldig åpent og man kan organisert alt slik man vil ha det.
Dagens mobiler begynner å bli så jævla store. 8X'en er i mine øyne også for stor, men den virker som en ganske bra og solid telefon.
Akkurat nå så har jeg en Sony Xperia Go som er akkurat passe størrelse. Lukta litt på lumia 820, men etter tester på amobil så virker det uaktuelt.

Så noen som har tips til telefon eller erfaring med en av disse 3? Positive og negative. Veldig nysgjerrig på hvordan W8 er.
Har selv 8X, er strålende fornøyd. Den kan ikke sammenlignes med iphone engang. Alt kjører veldig smooth. Jeg ville gått for enten 8X eller 920. Og WP er nok ikke på barnestadiet lenger, det er mye mer nyskapende en alle andre mobile OS. Hvorfor kjøpe en iphone som ikke har utviklet seg på 5 år?
Extinct
dinosauren's Avatar
Trådstarter
Tviler ikke på at den er smooth, er mer utseende og designet på W8 som gjør meg litt urolig. Ser helt på trynet og de flisene ser bare fælt ut. Kan hende dette bare er en vanesak men.
Også er det dårlig med apps, leste et sted at det ikke finnes noen støtte for facebook, instagram og snapchat ennå.
WP8 henger litt etter sånn sett ja, og det virker som det blir nedprioritert av utviklere også. Spotify tok vel 4mdr(?), og hadde heller ingen nye funksjoner/ forbedringer fra WP7 versjonen. Jeg syns WP8 er kult, og jeg personlig liker designet. Hadde jeg ikke bestemt meg på forhånd i høst om å kjøpe iPhone 5 er det slettes ikke umulig at jeg ville sittet her med en htc 8X. Android er ikke noe for meg. Men verden trenger jo pionerer, og hvis ingen kjøper WP8 telefoner så går hvertfall ikke utviklingen av apps framover.

Meeen jeg sitter her med min iPhone 5 og er sådeles veldig fornøyd. Så spørsmålet du må stille deg selv er: Skal jeg satse på noe nytt og øve opp tålmodigheten min i forhold til release av apps, eller skal jeg gå for noe velutviklet og etablert?
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Har du vurdert en Nexus 4?
Kjøp en iphone, så kan du heller jailbreake den hvis du vil ha det mer åpent eller vil gjøre noen forandringer på den
Extinct
dinosauren's Avatar
Trådstarter
Sitat av Slaps Vis innlegg
Har du vurdert en Nexus 4?
Vis hele sitatet...
Så absolutt ut som en flott og solid telefon, hadde den bare ikke vært så svær.

Merker jeg får helt fnatt av å se hvor store de er. Kan likesågodt kjøpe en tablet.
Har selv en HTC 8X og skal aldri tilbake til android igjen. Alt går raskt og god lyd. Jeg har ikke merket noe til at Win ( er på barnestadiet ihvertfall. Og flisene blir man fort vant til.
Kamera er helt greit, men bruker kun mobilkamera i nødstilfeller da jeg til vanlig flyr rundt med Canon EOS 1Dere.

Facebook fungerer fint og det finnes flere instagramklienter også.
Det er faktisk idioti å kjøpe en så dyr iphone nå, kansje den var verdt pengene når den ble lansert, men nå er det jo eldgammel teknologi. Og de som nevner app-utvalget på WP, Windows phone har flere apper enn ios når det kom på markedet, og app-utvalget til WP vokser som bare det. Har også både native og app støtte for Facebook, Twitter og LinkedIn.
Sist endret av F1sh; 15. februar 2013 kl. 13:40.
Ville gått for HTC Butterfly om du har penger

Den går for ca 4000 kr her jeg bor (Thailand)

Specs:
http://www.htc.com/www/smartphones/htc-butterfly/
Sitat av dinosauren Vis innlegg
Ser helt på trynet og de flisene ser bare fælt ut. Kan hende dette bare er en vanesak men.
Vis hele sitatet...
Eller en smakssak?