Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2007
Min venn har en Samsung Galaxy S3, som han har ødelagt. Nå har jeg kjøpt meg en identisk telefon med trygghetsforsikring, og jeg lurte på om det er mulig å utgi hans telefon for å være min, slik at han får en ny telefon?

Takk for svar
Det vil ikke være mulig, da det ligger serienummer,imei,mac og en masse andre ting programmert inn i tlf i et område som er skrivebeskyttet.
Sitat av kim Vis innlegg
Det vil ikke være mulig, da det ligger serienummer,imei,mac og en masse andre ting programmert inn i tlf i et område som er skrivebeskyttet.
Vis hele sitatet...
Hva om han mister telefonen i saltvann?
Sitat av Duun Vis innlegg
Hva om han mister telefonen i saltvann?
Vis hele sitatet...
Serienummer står fremdeles på mobilen og er lagret i Elkjøp sine databaser.
Hvis han brenner den da? Smelter det ikke bort?
Det er uansett ikke spesielt smart av deg å bruke din forsikring på hans produkt. Hva gjør du da når din går i stykker?

Han kan sjekke sin kvittering på hvorvidt IMEI nr står på kvitteringen. Dersom den ikke gjør det, og han ikke kjøpte den med abonnement har de ikke registert IMEI og dere kan kanskje slippe unna med det.
Snakk om bjørnetjeneste. Hva tjener du på at kompisen din vil bruke din idiotforsikring?
Om du forteller oss om litt hvordan den er ødelagt (om du vet det), så blir det kanskje lettere å komme frem til noen løsninger. Om det er skjermen som er knust kan du eventuelt prøve å skru opp skjermene (vet ihvertfall at dette fungerer på iPhone), og sette den knuste skjermen på din telefon med riktige serienummer og imei... og alt det der.
Nå vet ikke jeg hvordan prosedyrene på dette er mht. til IMEI, men si at dere greier å slette alle spor som kan identifisere telefonen. De tar den inn, og dere får ny på idiotforsikringen.
Hva om de sjekker databasene sine, og sperrer IMEI på din telefon når dere får ut den nye?

Da sitter du igjen med en telefon som ikke fungerer, mens vennen din tusler avgårde med en splitter ny telefon.
din tlf vil vil bli sperret når du bruker forsikringa og får ny... det skjedde meg
Om du gjør dette, vil din telefon bli registrert som tapt. Altså DITT imeinummer(serienummer).
Når din telefon fortsatt er aktiv i nettet - dette sjekker forsikringsselskapet - har du elegant gjort deg skyldig i forsikringssvindel. Jeg er sikker på at andre, mer velutdannede innen juss på forumet kan fortelle deg hva som venter deg etter det.