Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1360
Hei!


Minijacken på iphonen min har fucka seg til på en eller annen måte. Det er altså sånn at jeg ikke får ned i pluggen, den går 3/4 nedi, så vil den bare ikke. Den har vært litt merkelig de siste dagene, men nå går det ikke i det hele tatt.
Noen som vet om dette lar seg enkelt fikse? Har sjekket at det ikke er noe som sitter fast inn i der.

Kan jeg få fikset dette gjennom garantien? Hvis ikke, hvor mye koster dette å fikse?
Pirk litt forsiktig nedi der med en tannpirker, har fikset en MicroUSB kontakt til meg.

Tar ikke ansvar for om du ødelegger den.
Sist endret av Mkvarner; 12. februar 2013 kl. 20:34.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Er litt usikker på om dette gjelder for iPhone, men leverte inn min iPod touch med samme problemet flere ganger, og fikk alltid det dekket av garantien. Du får dog en ny istedenfor den gamle.
Om delen er ødelagt kan du jo bytte den selv om du har litt tid, bruker vel rundt en time på det regner jeg med. Gjort det selv og det er ikke umulig.

Bruk denne guiden - http://www.ifixit.com/Guide/Installi...k+Cable/7281/1

Her er delen - http://www.ifixit.com/iPhone-Parts/i...term=iphone_4s
Der er ganske lett å reparere selv, eller så kan du la noen andre gjøre det for deg.
De kan også tilby deler hvis du velger å gjøre det selv.
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Er litt usikker på om dette gjelder for iPhone, men leverte inn min iPod touch med samme problemet flere ganger, og fikk alltid det dekket av garantien. Du får dog en ny istedenfor den gamle.
Vis hele sitatet...
Hvis du sender den inn og da får ny må jeg advare deg om at da vil du miste alt appdataet til alle appene du har installert (for eksempel hvis du har installert minecraft og bygget et kult world, og da restorer den nye telefonen fra backup vil appen være på telefonen, men ikke worldet. Dette skjedde meg da jeg fikk byttet ut iPhonen min ifjor da en av Mikrofonene gikk i stykker.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Mkvarner er nok inne på problemet ditt, du har enten hatt harsjnarkotika eller lommerusk i lommen, som har forvillet seg ned i jackåpningen, deretter blitt penetrert dypt og hardt når du har prøvd å høre på untz untz untz.

Prøv med tannpirker eller vakum for å få opp det som er der nede, hvis du bruker lommelykt i hullet klarer du trolig å se det også.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Ja mista litt bønne nedi når jeg brukte den som mekkeblekk.

Nei, det ligger ikke noe der, jeg har sjekket. Mistenker jo at det er noe som har bøyd seg eller noe, den har alltid vært litt stri og vanskelig, men aldri brydd meg om det. Nå funker den ikke i det hele tatt.
Ikke bruk tannpirker...

Ta isteden en q-tip...
Dra av mesteparten av bomullen til det bare er littegrann igjen og bruk den til å rense kontaktene.

Har spart med for mye tullball med flere mobiler