Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1764
Hei!
Har tjent 522 dollar på min youtube kanal på 12 dager nå. Koblet meg til adsense for ca 14 dager siden.. Men skjønner ikke helt greia her. Skal ikke den intekten frå youtube legges inn på adsense kontoen når den er koblet til? På adsense kontoen står det fremdeles 0,- i inntekt.

Hva gjør jeg?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ser du på dagens inntekt, eller total(gjeldende) saldo?
Regner med du bruker samme gmail til YouTube og Adsense?
Har sett på både dagens og totalen, men står fortsatt 0,-
Ja, bruker samme! Men har 3 forskjellige brukere på den gmailen, den brukeren som har den youtube kanalen er ikke "hovudbruker" om du skjønner.. Kan det ha noe å sei?
Hvor mange views har du hatt for å tjene 522 dolares?
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Jo, det skal den. Men det er ETTER estimatet. Det står rett over grafen.
På den ene videoen har eg hatt ca 250 000 etter eg begynte med inntekter på den. Har vel totalt 4 225 000 views på den videoen som eg ikke har tjent penger på fordi eg plutselig har begynt å bruke youtube igjen.. og den gangen eg lagg ut videoen hadde jeg ikke aktivert den for inntekt..

Fant nettopp ut:
Når jeg går på Resultatrapport får jeg opp den totale inntekten. Men går jeg tilbake til framsiden står det 0,- igjen.

Er det den Total Inntekt som blir utbetalt? Og hvor legger jeg til betalingsmåte?
Sist endret av raaven96; 20. september 2016 kl. 20:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Den totale inntekten blir utbetalt ja. Den får du hver måned, så dersom det står 0 og du mener du har koblet til riktig og alt det der - vil du neste måned en gang få det lagt inn på den totale inntekten.
http://postimg.org/image/gra5ha4l1/

Vet ikke om dere ser bilde i linken øverst? Men der står det vertfall
Anslåtte inntekter: 0,-
Totale Inntekter: 5593,-

Da er det altså totale inntekten som er riktig utbetaling da?

Hvordan legger jeg inn kontonr til evt utbetaling?
Om du ser på høyre siden når du er på adsense så er det et instillinger ikon (tannhjul) ved siden av emailen din. Trykk på den, deretter Payments også gå til "Payee profile" og "Payment settings" på venstre side i menyen.

Du kan for all del bruke mitt kontonr. dersom det gjør ting enklere :*
hehe ellers takk du
problemet mitt er at jeg ikke får opp den instillingen at jeg kan legge ved kontonr
På Payment Settings står det Payment method. Der skal du ha muligheten til å velge så lenge du har over 600 kr på kontoen. Må nok sette opp payment schedule før du kan sette opp payment method.

Mener det også er en evig lang bekreftelsesprosess også for å få pengene. Adresse, skatt osv.
Sist endret av histexsycom; 20. september 2016 kl. 20:45.
Får ikke opp noe av dette! Kan det vere at jeg må vente til neste mnd sida dette er penger jeg har fått denne mnd bare?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du skal likevel kunne verifisere kontoen din først vil jeg tro. Først må du verifisere kontoen den skal overføres til ved at google sender deg 0.XX kroner, nøyaktig beløp må du så føre inn hos Google, deretter sender de deg et brev i posten med en kode på for å verifisere adressen din.

Får du ingen varsler om dette oppe i høyre hjørne?
Okei, nei har ikke fått noen varsler i det hele tatt. men får bare google litt å se hva jeg finner.
Takk for svar folkens! :-)
Sitat av raaven96 Vis innlegg
Okei, nei har ikke fått noen varsler i det hele tatt. men får bare google litt å se hva jeg finner.
Takk for svar folkens! :-)
Vis hele sitatet...
Dersom du ikke finner frem til noe så er det bare å kontakte dem. Har vært i kontakt med dem før, og det tok ikke mer enn 2 timer før de svarte meg.
Jeg trodde ikke monotizing fungerte i Norge? Når jeg er på min youtube kanal og skal trykke for å tjene penger på videoen min, så kommer det opp en beskjed som sier at det ikke er tilgjengelig i Norge. Jeg trodde man måtte være medlem i et network?
Sitat av Dianavar Vis innlegg
Jeg trodde ikke monotizing fungerte i Norge? Når jeg er på min youtube kanal og skal trykke for å tjene penger på videoen min, så kommer det opp en beskjed som sier at det ikke er tilgjengelig i Norge. Jeg trodde man måtte være medlem i et network?
Vis hele sitatet...
Neida, AdSense for YouTube er tilgjengelig i Norge. Har vært det en god stund nå, så merkelig at du ikke får muligheten til det.
Ikke tilgjengelig i Norge? Sikker på at du mener AdSense og ikke noen av de andre funksjonene som YouTube har?