Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1935
Dataen funka helt fint i går, men når jeg skulle starte den nå kom det bare en svart skjerm med hvis blinkende "_" oppe i venstre hjørne av skjermen. Har prøvd å komme inn i BIOS ved å trykke på Del, f11 og f12, det eneste som skjedde da var at det sto Entering Setup... Nede i venstre hjørne også kom den svarte skjermen igjen med den blinkende "_".
Har koblet ut alt av USB'er i håp om at det skulle funke, men det gjorde ingenting.
Noen som ver hvordan jeg kan få fikset dette?
Får problemet en del selv, funker å bare bruke svenskeknappen og prøve igjen for meg
Trådstarter
7 0
Hvis du mener av/på knappen så har jeg gjort det ett par ganger nå, fungerer fortsatt ikke ��
Anbefaler deg å legge igjen litt mer info om maskinen din.
Hvilket hovedkort har du?
Har du bygget den selv?
Trådstarter
7 0
Ikke for å være vanskelig, men jeg har ikke peiling. Er en Gamer pc jeg kjøpte etter konfirmasjonen min for 4 år siden på Komplett. Komplett gamer til 11-12 000,-
Sitat av Miss893 Vis innlegg
Ikke for å være vanskelig, men jeg har ikke peiling. Er en Gamer pc jeg kjøpte etter konfirmasjonen min for 4 år siden på Komplett. Komplett gamer til 11-12 000,-
Vis hele sitatet...
Ikke for å være vanskelig, men vi kan faktisk ikke hjelpe deg hvis vi ikke vet hva problemet er. Og for å finne ut hva problemet egentlig er trenger vi informasjon. Dersom du ikke vet svaret på et spørsmål som stilles bør du heller spørre "hvordan finner jeg ut av dette?" isteden for å svare at det er for vanskelig fordi du ikke har peiling.

Så. Du kjøpte maskina på komplett. Da får man normalt en bestillingsbekreftelse på epost der alt relevant står skrevet. Har du denne? Hvis ikke kan du forsøke å åpne kabinettet og se hva som står skrevet på hovedkortet.
Sist endret av Myoxocephalus; 11. juni 2016 kl. 22:50.
Trådstarter
7 0
MSI Z77A-G43, Socket-1155
ATX, Z77, DDR3, 1xG3+1xG2-PCIe-x16, CFX, VGA, DVI, HDMI, UEFI

Fant ordrebekreftelse
Sist endret av Miss893; 11. juni 2016 kl. 14:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Miss893 Vis innlegg
MSI Z77A-G43, Socket-1155
ATX, Z77, DDR3, 1xG3+1xG2-PCIe-x16, CFX, VGA, DVI, HDMI, UEFI

Fant ordrebekreftelse
Vis hele sitatet...
OK.
Du får altså ikke kommet inn i biosmenyen? Da er steg 1 å finne ut om det er mulig. Lager maskina pipelyder når du starter den?

Prøv å koble fra harddisken og ta ut alle rambrikkene untatt én, start opp og se om du kommer inn i bios. Funker det ikke prøver du neste rambrikke i neste slot osv.
Trådstarter
7 0
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
OK.
Du får altså ikke kommet inn i biosmenyen? Da er steg 1 å finne ut om det er mulig. Lager maskina pipelyder når du starter den?

Prøv å koble fra harddisken og ta ut alle rambrikkene untatt én, start opp og se om du kommer inn i bios. Funker det ikke prøver du neste rambrikke i neste slot osv.
Vis hele sitatet...

Koblet ut harddiskene, fjernet ram brikke og byttet plass på dem, men fortsatt samme problemet. Den lager ikke pipelyder når den starter.
Kanskje prøve å skifte BIOS batteriet? På selve hovedkorte er det et lite rundt batteri du kan bytte, fås kjøpt på butikker, bensinstasjoner osv.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Høres rimelig ut som det er BIOS-batteriet, ja. Har du en tallskive på hovedkortet ditt? Altså, kommer det opp noen tall i "digital stil" noe sted på hovedkortet ditt? Typisk en bokstav og et tall?
Trådstarter
7 0
Sitat av Duckie Vis innlegg
Høres rimelig ut som det er BIOS-batteriet, ja. Har du en tallskive på hovedkortet ditt? Altså, kommer det opp noen tall i "digital stil" noe sted på hovedkortet ditt? Typisk en bokstav og et tall?
Vis hele sitatet...

N1996? Eller er det noe annet du er ute etter?
Sitat av Miss893 Vis innlegg
N1996? Eller er det noe annet du er ute etter?
Vis hele sitatet...
Skal se no slikt ut;
LED displayet viser feilkoder o.l.
Idette tilfellet viser det 88.
i tilegg ser du her, også BIOS-batteriet.

http://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&id=10113&admin=0a8fcaad6b03da6a6895d1ada2e171002a287bc1
Sist endret av Eyeamare; 11. juni 2016 kl. 18:42.
Trådstarter
7 0
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Skal se no slikt ut;
LED displayet viser feilkoder o.l.
Idette tilfellet viser det 88.
i tilegg ser du her, også BIOS-batteriet.

http://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&id=10113&admin=0a8fcaad6b03da6a6895d1ada2e171002a287bc1
Vis hele sitatet...

Nei, har ikke det desverre

Har kjøpt nye batteri og målt det gamle, begge fungerer. Tenker at det er noe med ram brikkene siden jeg omplasserte de og prøvde med bare 1, men fortsatt samme problemet

Har nå fått start på PC'en etter jeg fjernet skjermkortet? skjønner ingenting as
Sist endret av Miss893; 11. juni 2016 kl. 23:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om du ikke har funnet feil;
Har du integrert skjermkort på hovedkort da? (HDMI /VGA) utganger bak.
Om du har funnet feil, kan du dele hva isåfall?
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Hvor mange RAM-brikker har du? Hvor mange slots (plasser de kan stå i)? Se i manualen til hovedkortet ditt om de står i rett plass. Hvis de står i 1 og 3 og egentlig skal stå i 2 og 4 kan det gi komplikasjoner.