Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2728
Mårn.

Da kan man endelig pre-purchase GTA V på Steam.
Prisen er 539kr, kom ikke som noen overraskelse.
Hvis man kjøper det før 1. februar får man 1,300,000$ in-game bonus, samt GTA:SA.

Det jeg lurer på er om det er verdt å kjøpe det på Steam kontra f.eks Elkjøp som selger det for 399kr? Er $1,3M verdt de ekstra 140 kr? (Har allerede GTA:SA)

Så, freaks? Hvor kommer dere til å kjøpe det?
Sist endret av Hoat; 17. januar 2015 kl. 00:03.
Kommer nok til å kjøpe på steam, men ikke pre-order. Handler ikke preorder av prinsipp så venter på reviews for å se hvordan porten er. (Ref watch dogs, ac unity osv..)
Spørs hvor lyst du har på de in-game pengene, koster rundt 140kr uansett for 1,25mill ved bruk av cash cards uansett.
Personlig ville jeg stått over siden det ikke tar så lang tid å hamstre inn penger om man holder seg borte fra free-roam en liten stund og heller gjør missions, løp eller DM's.
Å pre-ordre spill skader industrien! Unngå det alltid! Hvis du skal kjøpe spillet kan du like gjerne bruke en annen kilde enn steam. Spare kanskje 200kr og bruke det du har spart til microtransactions hvis du MÅ ha de ekstra pengene in game.
Det er hvertefall min mening.
Hvorfor skader pre-order industrien? Så lenge det er utviklerne som likevel får pengene så synes jeg ikke det virker spesielt logisk.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Cikey Vis innlegg
Hvorfor skader pre-order industrien? Så lenge det er utviklerne som likevel får pengene så synes jeg ikke det virker spesielt logisk.
Vis hele sitatet...
Du svarte egentlig på ditt eget spørsmål der.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Cikey Vis innlegg
Hvorfor skader pre-order industrien? Så lenge det er utviklerne som likevel får pengene så synes jeg ikke det virker spesielt logisk.
Vis hele sitatet...
La oss si at du har et prosjekt som du tipper tar 60 dager å fullføre, og skal forhåpentligvis innbringe 1 million når du er ferdig.

Etter 53 dager er prosjektet langt fra ferdig, men du tror du kommer til å klare det i løpet av den siste uka. Plutselig har nok folk forhåndsbestilt sluttproduktet av prosjektet, til at du allerede har tjent 1 million.

Mange i din posisjon velger da tydeligvis å ta det chill resten av tiden og tenkte at "jaja, vi har jo allerede fått pengene, så er ikke så nøye". Dette har skjedd med mange store spill de siste årene, og mtp at det ikke er noen særlig vits i å forhåndsbestille spill lengre, er det bare dumt for forbrukeren å gjøre.
Sitat av FatMan Vis innlegg
La oss si at du har et prosjekt som du tipper tar 60 dager å fullføre, og skal forhåpentligvis innbringe 1 million når du er ferdig.

Etter 53 dager er prosjektet langt fra ferdig, men du tror du kommer til å klare det i løpet av den siste uka. Plutselig har nok folk forhåndsbestilt sluttproduktet av prosjektet, til at du allerede har tjent 1 million.

Mange i din posisjon velger da tydeligvis å ta det chill resten av tiden og tenkte at "jaja, vi har jo allerede fått pengene, så er ikke så nøye". Dette har skjedd med mange store spill de siste årene, og mtp at det ikke er noen særlig vits i å forhåndsbestille spill lengre, er det bare dumt for forbrukeren å gjøre.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne ikke sagt det bedre selv! Et godt eksemple på detter er AC unity
Sitat av Cikey Vis innlegg
Hvorfor skader pre-order industrien? Så lenge det er utviklerne som likevel får pengene så synes jeg ikke det virker spesielt logisk.
Vis hele sitatet...
Denne forklarer det ganske greit.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Cikey Vis innlegg
Hvorfor skader pre-order industrien? Så lenge det er utviklerne som likevel får pengene så synes jeg ikke det virker spesielt logisk.
Vis hele sitatet...
Fordi de lærer at hype = cash, uten noe særlig press til å faktisk backe opp hypen med et spill som ikke suger hestekuk. Jeg skjønner ikke appealen i utgangspunktet heller, hvorfor vil man betale for noe når man ikke har mulighet til å vite hva det er?
Blir nok på steam men jeg venter til spillet faktisk er ute.
Sitat av paragone Vis innlegg
Blir nok på steam men jeg venter til spillet faktisk er ute.
Vis hele sitatet...
Så bra! Husk å se på reveiws først, hvis total biscuit lager en video på spillet, se den!
Savner gamle dager da man kjøpte spill på cd som var ferdige og ikke trengte og oppdatere det vær uke.
Med tanke på utsettelse regner jeg med at de tar den tiden de trenger for å gjøre spillet så bra som mulig til lansering. Vi vet at selve gameplayet er bra, spørsmålet er om koden er stabil og rask. PS4 og Xbone er begge konsoller med svært PC-aktige spesifikasjoner (i motsetning til Cell-prosessor og Triple-Core i forrige gen). Det betyr for meg at porting burde være enklere enn noen gang for moderne spill. Keybindings er også et spørsmål. også kommer det jo nye features som Filmmodus.

Selv bestillte jeg GTA 5 på PC for 1 år siden når det var rykte om lansering da og har ikke gjort noe med det siden.
Pre-order fantomet er nok kommet for å bli. Utsettelse er tegn på finpuss. Tror dette blir bra.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Du svarte egentlig på ditt eget spørsmål der.
Vis hele sitatet...
Mener du at ved forehåndssalg så får ikke utvikler pengene sine? Jeg svarte ikke på noen ting, jeg stilte et spørsmål...

robhol: Den teorien kunne jeg forstått dersom hver utvikler bare gav ut ett spill. Men enn så lenge samme utvikler gir ut flere spill så vil det å gi ut et halvdårlig produkt, forehåndssalg eller ikke, helt åpenbart skade ryktet salget i forhold til fremtidige produkter.

Sandertn: Dersom det stemmer at flere storspill de siste årene er utgitt halvdårlige på grunn av gode forehåndssalg så har du et poeng (egentlig er poenget i så fall at forbrukerne er idioter), men har du noe håndfast som skulle tilsi at grunnen til at de aktuelle spillene er dårligere enn forventet er forehåndssalget, eller er det bare en løs påstand?
Sitat av Cikey Vis innlegg
Mener du at ved forehåndssalg så får ikke utvikler pengene sine? Jeg svarte ikke på noen ting, jeg stilte et spørsmål...

robhol: Den teorien kunne jeg forstått dersom hver utvikler bare gav ut ett spill. Men enn så lenge samme utvikler gir ut flere spill så vil det å gi ut et halvdårlig produkt, forehåndssalg eller ikke, helt åpenbart skade ryktet salget i forhold til fremtidige produkter.

Sandertn: Dersom det stemmer at flere storspill de siste årene er utgitt halvdårlige på grunn av gode forehåndssalg så har du et poeng (egentlig er poenget i så fall at forbrukerne er idioter), men har du noe håndfast som skulle tilsi at grunnen til at de aktuelle spillene er dårligere enn forventet er forehåndssalget, eller er det bare en løs påstand?
Vis hele sitatet...
Jeg vil si at personene som går ut og advarer mot dette er mer en nok bevis. Både total biscuit og boogie (youtubere) har snakket om dette og de er i mine øyne ganske smarte. Igjen vil jeg referere til ac unity som tjente nok penger på forhåndssalg, da ga de ut spillet. Problemet var at spillet var langt fra ferdig... Utviklerne har innrømmet at de dreit seg skikkelig ut og endte meg å gi et gratis spill til de som kjøpte season pass.
Et nesten likte eksempel er pc-porten av watch dogs. Grusomt dårlig gjennomført. Imo var spillet enn bløff fra hva man så på e3 og lignende. Spillet ble også nedgradert fra videoene vi så før spillet kom ut. Jeg er OVERLYKKELIG for at jeg ikke forhåndsbestilte spillet!
Sandertn: Hvem som snakker er aldri et bevis på noenting. Men det de sier kan være det. Så hva er det de sier? Du har et eksempel og det stemmer helt sikkert at utviklerne "dreit seg ut" der. Men påstanden her var at forhåndssalg skader industrien. Det er tydelig flere medlemmer her som mener det, så jeg er interessert i å vite hvorfor...

Logisk sett burde det ikke være noe ved forehåndssalg som gjorde at utviklerne ville gi ut et dårligere produkt enn ellers (kanskje sett bort fra tidspress), spesielt ikke ved spill som er en del av en serie hvor vi kan være ganske trygge på at et vellykket spill vil føre til flere spill lengre frem i tid.

I tillegg tenker jeg at forehåndssalg i form av kickstarter og lignende kan være en god måte å utfordre og fornye bransjen så jeg synes påstanden om at forehåndssalg skader industrien er interessant, så fremt det er mer enn en løs påstand.
Sist endret av Cikey; 17. januar 2015 kl. 20:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Rockstar har en kampanje frem til 1. februar som er verdt en titt om man tenker å forhåndsbestille gta5. Selvom 539,- er litt drøy pris.

http://www.rockstarwarehouse.com/sto...d/Currency.NOK

Mange gode spill å velge i
Sitat av Cikey Vis innlegg
Hvorfor skader pre-order industrien? Så lenge det er utviklerne som likevel får pengene så synes jeg ikke det virker spesielt logisk.
Vis hele sitatet...
Fordi med pre-order så fortsetter vi å få spill som AC:Unity, Watch Dogs, TW:Rome 2 og Sim City. Spillene blir hypet opp til de grader, fordi utviklerne vet at spillet kjører dritt og de vil bare tjene mest mulig penger.
Det er også noe som heter "reviewing embargo", og er det et spill som har det kan man nesten automatisk si at spillet kommer til å suge.

Pre-order og early access er de dummeste tingene som har kommet til spillverden.
Sist endret av Xernox; 18. januar 2015 kl. 12:07.
Skal ikke preorder, men kjøpe det billigste eksemplaret. Preorder er bare søppel når ikke fortjenesten er høyere enn en drøy mill ingame cash.

140 spenn for 1 mill gta dollar er ran og ingenting annet.

Hvem trenger SA?