Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 16845
Hey freaks!

Jeg var en tur hos dama i helga, litt ut på kvelden så ble vi litt sulten så vi dro ned til byen for og kjøpe kebab, dama flyr inn på den lokale sjappa og bestiller. når hu kommer tilbake og setter seg i bilen, så kommer politiet bort til oss. de begynner å sjekke oss for ting, lyse meg i øynene ogsånt. plutselig så sier politi mannen jeg snakker med "oi", jeg skjønner ingen ting mens jeg ser på han spørrende.

plutselig får jeg spørsmålet "har du røyken hasj i dag?" jeg blir sjokkert, og sier "nei", så kommer han med et oppfølger spørsmål "har du noen gang prøvd hasj?" jeg svarer igjen "nei", så kommer han med et tredje oppfølger spørsmål "når var sist du røyka? i går? 2 - 3 dager siden?" her blir jeg virkelig sjokkert og begynner å synes at dette er en veldig ekkel situasjon. Jeg svarer og sier at jeg ikke har røykt og at jeg ikke holder på med sånt, noe som stemmer.

Så begynner han og fortelle meg at pupillene mine pulserer, noe jeg ikke skjønner hva han prater om og hvorfor de skulle gjort det, da jeg ikke bruker noe som helst for medisiner eller narkotiske stoffer. jeg har heller ikke vært i kontakt med noen som driver på med sånt heller.

Så får jeg mer de vanlige spørsmålene sånn som "har du noen gang vært i kontakt med politiet før?" jeg svarer "nei, ikke uten om vanlige trafikk kontroller." får så tilsvar, "er du sikker?", så sier jeg "ja", så får jeg nok engang det smurt i trynet " så du har ikke vært i kontakt med politiet før?" jeg tenker at han kanskje blander meg med noen andre, så jeg svarer "nei, men jeg er ikke herfra." så spør han om jeg har hatt kontakt med politiet der hvor jeg er fra, som jeg igjen gir han et ærlig "nei". da sier han "så om jeg sjekker deg opp, så finner jeg ikke noe?" jeg svarer så "korrekt".

Jeg sier til han at jeg egentlig er piss nervøs, og det sier han at han ser også, han spør hvorfor og jeg forteller at jeg generelt blir nervøs når jeg snakker med autoriteter, ikke fordi jeg har noe og skjule, men fordi jeg har stor respekt for politi,toll etc. noe jeg tror de fleste er. han sier så " om du ikke har noe og skjule, så trenger du ikke og være nervøs." dette er noe jeg synes er rart, han virket nesten litt sjokkert at jeg var nervøs? akkurat som at jeg var den første som var nervøs når man snakker med politiet.

Jeg har hele tiden en rolig tone, og er mer forskrekket og fortvilet enn jeg er irritert.

han fortsetter og sjekke øynene mine 5 -6 ganger, jeg ser på han at han virker veldig usikker, og jeg sier at jeg kan være med på hva som helst siden jeg ikke har noe og skjule.
Så sier han "vi har sånne prøver som gir resultat med engang, så om du har røyka så er det best at du sier det nå" jeg svarer igjen og sier at jeg ikke har røyka, vært i kontakt med det, eller vært med noen som har kontakt med det.


nå ser jeg på han at han blir veldig usikker, så han ber meg bli med bort til bilen hvor kollegaen hans sitter. så ber han meg vente utenfor mens han snakker med kollegaen, jeg tenker på det tidspunktet " hva er det her for noe tull? hvordan kan politiet bruke så mye tid på en uskyldig kar som bare skal kjøpe kebab med kjæresten sin?" så kommer han ut, og forteller meg at kollegaen hans skal stå vedsiden av meg for og sammenligne øynene. da tenker jeg at hele greia virker veldig amatør messig. han sjekker øynene våres og bestemmer seg for at jeg ikke er påvirket av noe, noe som stemmer.

Han gir meg tilbake førerkortet og sier til meg "nå var du heldig, om du har gjort noe" da kjenner jeg at jeg blir litt irritert, men jeg viser det ikke. hvordan kan politiet oppføre seg så uprofesjonelle når jeg er hyggelig,rolig, samarbeidsvillig og ikke skiller meg ut fra samfunnet på noen måte?
Jeg ser fin ut i tøyet, er en rolig kar, samfunnsrelatert og følger loven!

Hadde jeg bare veldig uflaks, eller er det jeg som virkelig ikke ser grunnen til denne episoden?

en annen ting jeg også synes er rart, er at jeg burde vell blitt tatt inn til nærmere undersøkelse om han hadde vært så i tvil? der og da så håpet jeg faktisk på det også, sånn at jeg kunne fått bevist min uskyld.

i ettertid så sitter jeg med en ekkel følelse av episoden, jeg er ikke i mot politiet på noen som helst måte, jeg har faktisk litt lyst til og bli politi selv.
men etter denne episoden så må jeg virkelig si at jeg har fått et litt annet syn på politiet og det synes jeg er utrolig synd.

Beklager for skriveleifs.

-Fanzyy
Sist endret av Fanz; 7. april 2014 kl. 22:04.
De stiller deg en rekke spørsmål fordi de er usikre på om du er påvirket. Når de blir sikre på at du ikke er det lar de deg gå.

Hva er det som er uprofesjonelt med dette? At du ikke ble tauet inn for blodprøve?
Sist endret av Freakaholic; 7. april 2014 kl. 22:27.
Er nå bare å si at "Om du ikke har tenkt å arrestere meg, så har jeg tenkt til å dra hjem og spise maten min"

"Farvell"

Er igrunn ikke værre.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
De stiller deg en rekke spørsmål fordi de er usikre på om du er påvirket. Når de blir sikre på at du ikke er det lar de deg gå.

Hva er det som er uprofesjonelt med dette? At du ikke ble tauet inn for blodprøve?
Vis hele sitatet...
Problemet var vel at de ikke hadde noe grunn til å herse med han.
Pupill-pratet er ofte bare tull, for å få deg til å begynne å snakke og inrømme ting hvis du har urent mel i posen. Pulserende pupiller? Aldri hørt om noe dop som gjør det. Det som derimot kan gi "pulserende" pupiller er å ha en idiot foran deg som lyser deg i øya med gjevne mellomrom
Sist endret av Bothrops; 7. april 2014 kl. 22:36.
Fanz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
De stiller deg en rekke spørsmål fordi de er usikre på om du er påvirket. Når de blir sikre på at du ikke er det lar de deg gå.

Hva er det som er uprofesjonelt med dette? At du ikke ble tauet inn for blodprøve?
Vis hele sitatet...
Det jeg mener med uprofesjonelt er at han virket veldig usikker, han måtte sjekke øynene mine minst 5 ganger, itillegg måtte han sammenligne de med kollegaen sin, noe som resulterte i at han ikke var i tvil lenger.

Itillegg så kommer han med kommentarer som "nå var du heldig" også prøvde han og lure meg til og innrømme ting med heftige avhørsteknikker.

vi ble holdt igjen ca 25 minutter, og dette er minutter som både jeg og politiet kunne brukt til bedre ting.

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Er nå bare å si at "Om du ikke har tenkt å arrestere meg, så har jeg tenkt til å dra hjem og spise maten min"

"Farvell"

Er igrunn ikke værre.
Vis hele sitatet...
Det er det sikkert, men jeg ønsker å ha en ordentlig og hyggelig dialog med politiet.
Sist endret av Fanz; 7. april 2014 kl. 22:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
De stiller deg en rekke spørsmål fordi de er usikre på om du er påvirket. Når de blir sikre på at du ikke er det lar de deg gå.

Hva er det som er uprofesjonelt med dette? At du ikke ble tauet inn for blodprøve?
Vis hele sitatet...
At politiets jobb er å holde samfunnet rent for lovbrytere, og at TS her hverken i fortiden eller foran øynene til politiet fremstår som en lovbryter, men blir mistenkt som en - det er uprofesjonellt, patetisk og totalt ødeleggende for vedkommenes tillit til politiet.
Sitat av Fanz Vis innlegg
Hey freaks!

Jeg var en tur hos dama i helga, litt ut på kvelden så ble vi litt sulten så vi dro ned til byen for og kjøpe kebab, dama flyr inn på den lokale sjappa og bestiller. når hu kommer tilbake og setter seg i bilen, så kommer politiet bort til oss. de begynner å sjekke oss for ting, lyse meg i øynene ogsånt. plutselig så sier politi mannen jeg snakker med "oi", jeg skjønner ingen ting mens jeg ser på han spørrende.

plutselig får jeg spørsmålet "har du røyken hasj i dag?" jeg blir sjokkert, og sier "nei", så kommer han med et oppfølger spørsmål "har du noen gang prøvd hasj?" jeg svarer igjen "nei", så kommer han med et tredje oppfølger spørsmål "når var sist du røyka? i går? 2 - 3 dager siden?" her blir jeg virkelig sjokkert og begynner å synes at dette er en veldig ekkel situasjon. Jeg svarer og sier at jeg ikke har røykt og at jeg ikke holder på med sånt, noe som stemmer.

Så begynner han og fortelle meg at pupillene mine pulserer, noe jeg ikke skjønner hva han prater om og hvorfor de skulle gjort det, da jeg ikke bruker noe som helst for medisiner eller narkotiske stoffer. jeg har heller ikke vært i kontakt med noen som driver på med sånt heller.

Så får jeg mer de vanlige spørsmålene sånn som "har du noen gang vært i kontakt med politiet før?" jeg svarer "nei, ikke uten om vanlige trafikk kontroller." får så tilsvar, "er du sikker?", så sier jeg "ja", så får jeg nok engang det smurt i trynet " så du har ikke vært i kontakt med politiet før?" jeg tenker at han kanskje blander meg med noen andre, så jeg svarer "nei, men jeg er ikke herfra." så spør han om jeg har hatt kontakt med politiet der hvor jeg er fra, som jeg igjen gir han et ærlig "nei". da sier han "så om jeg sjekker deg opp, så finner jeg ikke noe?" jeg svarer så "korrekt".

Jeg sier til han at jeg egentlig er piss nervøs, og det sier han at han ser også, han spør hvorfor og jeg forteller at jeg generelt blir nervøs når jeg snakker med autoriteter, ikke fordi jeg har noe og skjule, men fordi jeg har stor respekt for politi,toll etc. noe jeg tror de fleste er. han sier så " om du ikke har noe og skjule, så trenger du ikke og være nervøs." dette er noe jeg synes er rart, han virket nesten litt sjokkert at jeg var nervøs? akkurat som at jeg var den første som var nervøs når man snakker med politiet.

Jeg har hele tiden en rolig tone, og er mer forskrekket og fortvilet enn jeg er irritert.

han fortsetter og sjekke øynene mine 5 -6 ganger, jeg ser på han at han virker veldig usikker, og jeg sier at jeg kan være med på hva som helst siden jeg ikke har noe og skjule.
Så sier han "vi har sånne prøver som gir resultat med engang, så om du har røyka så er det best at du sier det nå" jeg svarer igjen og sier at jeg ikke har røyka, vært i kontakt med det, eller vært med noen som har kontakt med det.


nå ser jeg på han at han blir veldig usikker, så han ber meg bli med bort til bilen hvor kollegaen hans sitter. så ber han meg vente utenfor mens han snakker med kollegaen, jeg tenker på det tidspunktet " hva er det her for noe tull? hvordan kan politiet bruke så mye tid på en uskyldig kar som bare skal kjøpe kebab med kjæresten sin?" så kommer han ut, og forteller meg at kollegaen hans skal stå vedsiden av meg for og sammenligne øynene. da tenker jeg at hele greia virker veldig amatør messig. han sjekker øynene våres og bestemmer seg for at jeg ikke er påvirket av noe, noe som stemmer.

Han gir meg tilbake førerkortet og sier til meg "nå var du heldig, om du har gjort noe" da kjenner jeg at jeg blir litt irritert, men jeg viser det ikke. hvordan kan politiet oppføre seg så uprofesjonelle når jeg er hyggelig,rolig, samarbeidsvillig og ikke skiller meg ut fra samfunnet på noen måte?
Jeg ser fin ut i tøyet, er en rolig kar, samfunnsrelatert og følger loven!

Hadde jeg bare veldig uflaks, eller er det jeg som virkelig ikke ser grunnen til denne episoden?

en annen ting jeg også synes er rart, er at jeg burde vell blitt tatt inn til nærmere undersøkelse om han hadde vært så i tvil? der og da så håpet jeg faktisk på det også, sånn at jeg kunne fått bevist min uskyld.

i ettertid så sitter jeg med en ekkel følelse av episoden, jeg er ikke i mot politiet på noen som helst måte, jeg har faktisk litt lyst til og bli politi selv.
men etter denne episoden så må jeg virkelig si at jeg har fått et litt annet syn på politiet og det synes jeg er utrolig synd.

Beklager for skriveleifs.

-Fanzyy
Vis hele sitatet...
Det første jeg tenker er at politiet i hele landet er veldig på og ta mennesker som bruker cannabis, noe jeg mistenker er fordi de mister taket på det. I skolen da ungdommen skal lære om narkotika er det ofte politiet som kommer og holder foredrag, der blir det ofte smurt veldig godt på når det gjelder hasj og skadevirkningen av det. Ungdommer går så hjem, og noen bestemmer seg for å gjøre egen research. De som fordyper seg nok finner ut at det politiet har fortalt er i stor grad løgn, og passer de aller færreste som bruker cannabis. Denne personen mister nå den respekten den for politiet. Ikke nok med dette, men cannabisdebatten har foregått veldig offentlig de siste par år og det har skylt en liten legaliserings bølge noen steder i verden, ungdommen ser dette, og de lærer at cannabis ikke er så ille som andre rusmidler.

Jeg prøver ikke å glorifisere cannabis, mange ungdom som må lære å tenke for seg selv, selvom det går bra med de fleste cannabisbrukere, er det fortsatt en viss prosent som faller utfor
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Pupillene vil alltid pulsere litt når man lyser rett mot dem i noen sekunder. En pupille som ikke utvider seg i mørket eller trekker seg sammen i lys er litt mer suspekt med mindre det ligger en patologisk årsak bak.
Fanz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cappy Vis innlegg
Pupillene vil alltid pulsere litt når man lyser rett mot dem i noen sekunder. En pupille som ikke utvider seg i mørket eller trekker seg sammen i lys er litt mer suspekt med mindre det ligger en patologisk årsak bak.
Vis hele sitatet...
Kan også legge til at jeg har fått konstatert av optiker at jeg har skjeve hornhinner, noe jeg også nevnt for politiet.
Var også utrolig sliten etter en lang arbeidsuke + lite søvn, jeg vet ikke om det kan gi noe reaksjon på pupillene? men det er det eneste jeg kan tenke er en mulig forklaring på politimannens observasjon.
Sitat av Fanz Vis innlegg
Det er det sikkert, men jeg ønsker å ha en ordentlig og hyggelig dialog med politiet.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Politiet prata ikke med deg i 25 minutter fordi de hadde lyst på en hyggelig dialog, de var ute etter å ta deg for noe. Når du da ikke er skyldig i noe lovbrudd synes jeg det er helt på sin plass å avbryte denne bortkastingen av tid og ressurser.
Jeg tror nok du bare var uheldig. Jeg har snakket med mange forskjellige politifolk, og de har vært kjempehyggelige alle sammen. Selv om jeg har blitt mistenkt for forskjellige ting, har jeg alltid vært ærlig da jeg ikke har noe å skjule, og det har de fort forstått.

Var det unge politimenn du var i kontakt med? Kanskje han var bråsikker på at du hadde røyket, men når han skjønte at han tok feil, ble han kanskje for flau til å innrømme det? Ikke vet jeg.. Men jeg er enig i at han ikke oppførte seg som han burde. Men jeg synes ikke du skal endre synet ditt på politiet så lett. Dette var kun en person, og de aller fleste politifolk er veldig hyggelige!
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Neste gang kan du ganske enkelt spørre om du er under arrest. Hvis ja, så bør du ha en ganske grei sak, da du tross alt har blitt arrestert uten noen reell grunn (nei, å ikke svare på spørsmål kan ikke brukes som grunnlag for arrest). Hvis nei, så kan du bare kjøre videre.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Når man leser ting som dette så blir ikke akkurat tilliten til politiet forsterket.

Sitatet som kom meg i tankene er hentet fra en kjent gruppe mennesker: "Fuck tha police".
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Jeg har ingen tillit til eller respekt for en gruppe mennesker som mot mennesker som ikke har gjort en flue fortred, er villige til å overmanne dem og sette dem i et bur, alt ved bruk av fysisk makt. Jeg er glad ting som dette skjer, slik at andre kanskje etter hvert forstår hva slags gruppe mennesker dette er, og glad for å se at det er andre her som allerede forstår dette.
Sist endret av AXiMe; 8. april 2014 kl. 03:43.
Sitat av Endorfin Vis innlegg
Jeg tror nok du bare var uheldig. Jeg har snakket med mange forskjellige politifolk, og de har vært kjempehyggelige alle sammen. Selv om jeg har blitt mistenkt for forskjellige ting, har jeg alltid vært ærlig da jeg ikke har noe å skjule, og det har de fort forstått.

Var det unge politimenn du var i kontakt med? Kanskje han var bråsikker på at du hadde røyket, men når han skjønte at han tok feil, ble han kanskje for flau til å innrømme det? Ikke vet jeg.. Men jeg er enig i at han ikke oppførte seg som han burde. Men jeg synes ikke du skal endre synet ditt på politiet så lett. Dette var kun en person, og de aller fleste politifolk er veldig hyggelige!
Vis hele sitatet...
Har akkurat samme erfaring. TS var nok bare uheldig, og selv om det kanskje er ekkelt å oppleve å bli mistenkeliggjort i 20 minutter, så er det ikke en ekstrem overtramp i motsetning til mye annet man har hørt om politiet. Neste gang (om det blir en) får du bare si at om de vil deg noe så kan de ta deg med inn for en test, da blir det nok fort tydelig om de har mer enn en liten ide om at du har gjort noe galt.

Forøvrig virker det hver gang (omentrent), på freak som om alle fordommer noen har mot politiet fordi de har møtt 1-2 rasshøl av noen politifolk blir forsterket for hver gang de leser om en uheldig hendelse. Men man hører aldri om det positive.
Lol, det her fikk meg til å huske engang jeg var ute på byen, så dytter en fyr meg så JEG faller på ryggen, politiet ser det men sier at JEG skal forlate sentrum fordi JEG bruke forlang tid på å reise meg opp.. Whaaaat? Dønn seriøs, dem sa ingenting til han som dytta meg at all
Sitat av Anoman Vis innlegg
Har akkurat samme erfaring. TS var nok bare uheldig, og selv om det kanskje er ekkelt å oppleve å bli mistenkeliggjort i 20 minutter, så er det ikke en ekstrem overtramp i motsetning til mye annet man har hørt om politiet. Neste gang (om det blir en) får du bare si at om de vil deg noe så kan de ta deg med inn for en test, da blir det nok fort tydelig om de har mer enn en liten ide om at du har gjort noe galt.

Forøvrig virker det hver gang (omentrent), på freak som om alle fordommer noen har mot politiet fordi de har møtt 1-2 rasshøl av noen politifolk blir forsterket for hver gang de leser om en uheldig hendelse. Men man hører aldri om det positive.
Vis hele sitatet...
Føler du at disse 20 minuttene av livet ditt er verdt å ofre for at politiet skal hanke inn 1/100 pot-heads de gjør dette med?
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Lol, det her fikk meg til å huske engang jeg var ute på byen, så dytter en fyr meg så JEG faller på ryggen, politiet ser det men sier at JEG skal forlate sentrum fordi JEG bruke forlang tid på å reise meg opp.. Whaaaat? Dønn seriøs, dem sa ingenting til han som dytta meg at all
Vis hele sitatet...
Det skjer ofte, dem gjør det får og forhindre utbrudd. I slik tilfeller lønner det seg alltid å høre på politiet, om man blir vrang ender du opp i fyllearresten
Sist endret av justastonedhuman; 8. april 2014 kl. 09:44.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Føler du at disse 20 minuttene av livet ditt er verdt å ofre for at politiet skal hanke inn 1/100 pot-heads de gjør dette med?
Vis hele sitatet...
Jeg har det som regel ikke så travelt iløpet av en dag at jeg ikke kan avse 20 minutter til noe som det der. Synes forøvrig politiet kan bruke ressursene sine til viktigere ting, men er de nå uansett ute på patrulje e.l. hadde jeg ikke tatt meg nær av en litt merkelig samtale med politiet.

Kanskje har jeg bare bedre erfaringer med de. En gang for mange år siden når jeg var ung og dum var jeg så dritings utenfor et pub at jeg knapt kunne se rett frem (sies det). Politimannen som jeg snakket med kunne ganske enkelt kastet meg i fyllearresten og latt meg sove det av meg, isteden snakket han med de jeg var med for å finne ut hvem jeg var, for så å ringe til min sjåfør som kunne kjøre meg hjem. Kunne kanskje være andre grunner enn at han var snill som gjorde at han ikke hev meg på fyllearresten, men det var heller ikke poenget.

Når noen faktisk velger å ta et yrke hvor de blir utsatt for så mye drittslenging, kritikk (riktignok må man forvente det), medieoppmerksomhet og generelt at alle har en mening om deg, jobben din og jobben du gjør. Ja, da lar jeg gledelig en politimann kaste bort 20 min av min dag om han vil det for å avkrefte mistankene sine, så lenge det ikke er viktigere ting å gjøre selvsakt.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Det skjer ofte, dem gjør det får og forhindre utbrudd. I slik tilfeller lønner det seg alltid å høre på politiet, om man blir vrang ender du opp i fyllearresten
Vis hele sitatet...
Jo, men burde vel kanskje ha bedt han som dytta meg forlate sentrum å ikke meg som ble dytta :P ?
Sitat av AXiMe Vis innlegg
Jeg har ingen tillit til eller respekt for en gruppe mennesker som mot mennesker som ikke har gjort en flue fortred, er villige til å overmanne dem og sette dem i et bur, alt ved bruk av fysisk makt. Jeg er glad ting som dette skjer, slik at andre kanskje etter hvert forstår hva slags gruppe mennesker dette er, og glad for å se at det er andre her som allerede forstår dette.
Vis hele sitatet...
Mitt syn og erfaringer av folk som uttaler seg slik som du gjør er i de aller fleste tilfeller kriminelle/småkriminelle selv, eller at de ikke er voksne og modne nok til å forstå hva som faktisk skjer her i verden. Så klart må politiet kanskje heve stemmen om du er frekk eller voldelig mot politiet. Så lenge du klarer å oppføre deg, så gjør politiet det de kan for at du skal føle deg komfortabel. Ihvertfall de alle fleste politifolk.

Politiyrket er et yrke hvor du jobber veldig mye med mennesker, og dette er veldig forskjellige typer mennesker! De fleste som jobber i dette yrket, jobber der fordi de er glad i mennesker, og de ønsker å hjelpe dem. Ikke bare offrene, men også de kriminelle. Det finnes jo så klart unntak. Men en del av dere tenker alt for mye på disse få unntakene, og drar alle under en kam.

Jeg har vært masse i kontakt med politiet. Selv om jeg har vært mistenkt, og jeg har gjort noen små feil i livet, så har de alle sammen vært hyggelige mot meg, de har gjort det de kan for å hjelpe meg, og de har også gjort det de kan for at jeg skal føle meg komfortabel under samtalene våre.

Jeg synes at politiet gjør en kjempebra jobb!
Sist endret av Endorfin; 8. april 2014 kl. 13:30.
Det er bare sånn de oppfører seg. Jeg og flere jeg kjenner har opplevd akkurat det samme, vi er alle edruelige, høyt utdannede og generelt velstelte mennesker.

I tillegg er det ekstremt uprofesjonelt å henlegge saker med kjent gjerningsmann (noe jeg også har opplevd flere ganger), samtidig som de kjører rundt og skal "ta" tilfeldige folk de ser på gata.

Det er fint å ha politi, ja helt klart. Men enda finere hadde det vært å hatt et politi som brydde seg om grunnleggende folkeskikk i møte med publikum, og som var bevisst at det er en del av deres jobb å skape tillit i befolkningen. En slik politimann har jeg ennå aldri møtt.
Da har vi to et vidt forskjellig syn på politiet. Jeg har kun gode erfaringer med politiet, og jeg merker også at de har folkeskikk og alt det som du motsier. Vi har også lav kriminalitet i Norge. Og jeg tror politiet gjør det beste de kan.
Du snakker som om de driter i alt og alle.
Sitat av Endorfin Vis innlegg
Da har vi to et vidt forskjellig syn på politiet. Jeg har kun gode erfaringer med politiet, og jeg merker også at de har folkeskikk og alt det som du motsier. Vi har også lav kriminalitet i Norge. Og jeg tror politiet gjør det beste de kan.
Du snakker som om de driter i alt og alle.
Vis hele sitatet...
Da har vi to vidt forskjellige erfaringer, er vel mer korrekt.

Jeg har riktignok vokst opp i en småby hvor de fleste er klare over at politiet kjører rundt og kjeder seg på kveldene. En kamerat av meg fikk faktisk gå fra en lignende situasjon som TS beskriver, da han mistet besinnelsen og ropte "Dette har jeg ikke tid til, og det er flaut for både meg og dere!" Helt klart at de egentlig ikke mistenkte ham for noe...

Jeg har aldri hørt politiet i min hjemby være høflig mot noen som helst, men jeg utelukker selvsagt ikke at de er det andre steder. Jeg har aldri vært anholdt i Oslo, f.eks.
Sist endret av Ramaskrik; 8. april 2014 kl. 14:27.
Jeg tror likevel de aller fleste i politiet er hyggelige mennesker og gjør det de kan gjøre. Og jeg har liten tro på at alle/nesten alle politifolkene der du bor er frekke og arrogante.
Vel det er godt at det individuelle inntrykket av politiet er varierende, det beviser i alle fall at politiet er mennesker de også, bestående av arrogante, ydmyke, frekke, høflige, ærlige og falske handlinger.

Hadde aldri politiets negative handlinger blitt omdiskutert eller blitt opplyst da hadde det vært på plass å sette spørsmål til dette .

Alle kan ha en dårlig dag som kan føre til en dårlig avgjørelse, men da den generelle oppfattelsen av politi er at de gjør jobben de skal gjøre etter de regler som har blitt satt så ser jeg ikke problemet.
Sist endret av Noxaran86; 8. april 2014 kl. 16:26.
Forstår deg godt, jeg :-) det er følelsen av urettferdig behandling som gjør noe med deg og når du også er såpass hyggelig kunne han politi fyren også vært hyggelig.
"Fuck politi" og "om ikke jeg er arrestert kan du gi faen" osv er ikke ord som faller for meg heller. Jeg har heller aldri hatt noe med politi å gjøre og blir nervøs uten og ane hvorfor. Også blir jeg lei meg om de er ufine og jeg føler at de behandler meg urettferdig. Jeg forstår deg og tenker at det er en helt vanlig reaksjon av deg.
Synd at du opplever slikt Det forunderer meg ikke men synd. Selv har jeg hatt bare gode opplevelser med "storby" politi mens mye rart med det lokale bygde politiet. Så jeg aner vel ganske godt hva du prater om her ja.
Fanz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Endorfin Vis innlegg
Jeg tror nok du bare var uheldig. Jeg har snakket med mange forskjellige politifolk, og de har vært kjempehyggelige alle sammen. Selv om jeg har blitt mistenkt for forskjellige ting, har jeg alltid vært ærlig da jeg ikke har noe å skjule, og det har de fort forstått.

Var det unge politimenn du var i kontakt med? Kanskje han var bråsikker på at du hadde røyket, men når han skjønte at han tok feil, ble han kanskje for flau til å innrømme det? Ikke vet jeg.. Men jeg er enig i at han ikke oppførte seg som han burde. Men jeg synes ikke du skal endre synet ditt på politiet så lett. Dette var kun en person, og de aller fleste politifolk er veldig hyggelige!
Vis hele sitatet...
De så ganske unge, 34 år maks.
Har møtt på kjempe hyggelige politifolk jeg også, men føler at jeg rett og slett blei stempla som en "kjenning" av politiet, kan sammenlignes med sånn oppførsel de på nattpatruljen på tv har når de møter på tvilsomme karer. Han fikk ihvertfall meg til å føle meg mega skyldig i noe jeg ikke hadde gjort eller skjønte hvorfor.

Har heldigvis kommet meg litt siden helga, og tenker som så at det var nok bare en veldig uheldig hendelse.
At andre har positive møter med politiet, er betryggende å høre. Jeg håper det en dag skjer med meg også.

Jeg er jo fullt klar over hvordan politiet kan finne på å oppføre seg mot folk sørover i verden, og at vi skal være glade for det politiet vi har i Norge. Samtidig er man i Norge også langt mer vant med å bli møtt med en viss profesjonalitet fra det offentlige. Jeg jobber selv i staten, mot publikum, og hadde jeg lagt an den tonen politiet ofte har brukt overfor meg, hadde min sjef ikke godtatt det.

Det er klart at det er varierende intern kultur i forskjellige politidistrikter, og noen steder er det mer "cowboy" enn andre. Jeg har bodd mange år i Oslo, og alltid gått i fred for politiet her. Et par ganger har jeg riktignok spurt om f.eks. hvor man kan gå når en gate er stengt, og fått krasse "ikke forstyrr meg"-svar. Det er ikke noe jeg henger meg opp i, men det er klart at de ikke ser på sin jobb som en tjeneste overfor publikum. Det er synd.

Men: Å bli anholdt ut av det blå, beskyldt for kriminalitet og gjentatte ganger oppfordret til å snakke sant, "ikke spille dum" og truet med fengsel på ikke-eksisterende grunnlag -- det er ikke bare dårlig serviceinnstilling, det er et tydelig tegn på en ukultur som faktisk minner meg litt om politiet i enkelte land sør for Norge.
At man blir nervøs er jo ikke rart i det hele tatt, når man står i fare for at det får konsekvenser om man sier noe "feil" eller ser litt for "nervøs ut". Det å bli kjørt ned på legevakta for å ta blodprøve, eskortert inn av to politifolk som "mistenker deg" er en konsekvens, selv om man blir frikjent etterpå. Det er en ubehagelig konsekvens, og når man blir behandlet sånn som TS ble så er det ikke rart at han ble nervøs etter hvert.
Jeg tenker at her var dere kanskje ute på et litt ugunstig tidspunkt?
Kanskje lette de etter noen kjenninger, men fant ingen, så de tenkte de bare skulle ta en tilfeldig kontroll av en bil for å fylle kvoten sin?

Who knows. Jeg blir også nervøs når jeg snakker med autoriteter, og det kan være at det er mørkt ute og at du har naturlig lite responsive pupiller (mtp hans kontroll/sjekk).

Det at du er nervøs kan jo selvsagt være grunnlag for at han ønsker å kontrollere deg videre, fordi normalt sett, har man ingenting å skjule så har man ingenting å bli nervøs for - selv om jeg også ville blitt det i din situasjon.

Men jeg tror nok ikke de har markert deg som noe "kjenning" bare av denne lille situasjonen her.

Du hadde en teit opplevelse med en uerfaren politimann. Ikke noe å bekymre seg for, selv om det tok litt tiden deres.
Sist endret av RandomiZed; 8. april 2014 kl. 17:51.
Sitat av KultNick Vis innlegg
Hvorfor det? Politiet prata ikke med deg i 25 minutter fordi de hadde lyst på en hyggelig dialog, de var ute etter å ta deg for noe. Når du da ikke er skyldig i noe lovbrudd synes jeg det er helt på sin plass å avbryte denne bortkastingen av tid og ressurser.
Vis hele sitatet...
Politiets oppgave er vel strengt tatt ikke å kjøre/gå rundt å mistenkeliggjøre eller ta folk. De skal vel egentlig bare agere på tips og synlige lovbrudd?
Fanz's Avatar
Trådstarter
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Jeg tenker at her var dere kanskje ute på et litt ugunstig tidspunkt?
Kanskje lette de etter noen kjenninger, men fant ingen, så de tenkte de bare skulle ta en tilfeldig kontroll av en bil for å fylle kvoten sin?

Who knows. Jeg blir også nervøs når jeg snakker med autoriteter, og det kan være at det er mørkt ute og at du har naturlig lite responsive pupiller (mtp hans kontroll/sjekk).

Det at du er nervøs kan jo selvsagt være grunnlag for at han ønsker å kontrollere deg videre, fordi normalt sett, har man ingenting å skjule så har man ingenting å bli nervøs for - selv om jeg også ville blitt det i din situasjon.

Men jeg tror nok ikke de har markert deg som noe "kjenning" bare av denne lille situasjonen her.

Du hadde en teit opplevelse med en uerfaren politimann. Ikke noe å bekymre seg for, selv om det tok litt tiden deres.
Vis hele sitatet...
Hmm, det var mellom 21:30 og 22:00 på en lørdagskveld, det er vell et ganske normalt tidspunkt, da jeg selv ikke anser det som noe spesielt sent hverken i ukedagene eller i helgen.

Hvordan fungerer denne kvoten?
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Sitat av Endorfin Vis innlegg
Mitt syn og erfaringer av folk som uttaler seg slik som du gjør er i de aller fleste tilfeller kriminelle/småkriminelle selv, eller at de ikke er voksne og modne nok til å forstå hva som faktisk skjer her i verden. Så klart må politiet kanskje heve stemmen om du er frekk eller voldelig mot politiet. Så lenge du klarer å oppføre deg, så gjør politiet det de kan for at du skal føle deg komfortabel. Ihvertfall de alle fleste politifolk.
Vis hele sitatet...
Hvis du anser det å ikke følge truslene staten har utstedt som kriminalitet, så er jeg i aller høyeste grad kriminell. Hvis det dog er tilfellet, så anser jeg svært mange former for kriminalitet som svært dydig. Personlig anser jeg kun handlinger der det eksisterer et offer som kriminalitet, med andre ord ting som drap, vold, tyveri, bedrageri, o.l.

Politiet må gjerne heve stemmen så mye de vil, og hvis du utøver vold mot dem anerkjenner jeg absolutt selvforsvar. Dette gjelder dog for alle mennesker, og ikke politiet spesifikt. Problemet er at politiet gjerne bruker vold mot deg selv om du ikke har brukt vold mot dem eller noen andre. Dette er direkte forkastelig.

Sitat av Endorfin Vis innlegg
Politiyrket er et yrke hvor du jobber veldig mye med mennesker, og dette er veldig forskjellige typer mennesker! De fleste som jobber i dette yrket, jobber der fordi de er glad i mennesker, og de ønsker å hjelpe dem. Ikke bare offrene, men også de kriminelle. Det finnes jo så klart unntak. Men en del av dere tenker alt for mye på disse få unntakene, og drar alle under en kam.
Vis hele sitatet...
Hvis de ønsker å hjelpe mennesker synes jeg det er rart at de utsetter mennesker som aldri har gjort en flue fortred for vold så regelmessig som de gjør.

Sitat av Endorfin Vis innlegg
Jeg har vært masse i kontakt med politiet. Selv om jeg har vært mistenkt, og jeg har gjort noen små feil i livet, så har de alle sammen vært hyggelige mot meg, de har gjort det de kan for å hjelpe meg, og de har også gjort det de kan for at jeg skal føle meg komfortabel under samtalene våre.

Jeg synes at politiet gjør en kjempebra jobb!
Vis hele sitatet...
Jeg har gudskjelov så å si ikke hatt noe kontakt med politiet. Du har all rett til å synes det du gjør, men jeg mener at det å anerkjenne jobben til folk som ikke nøler med å utsette folk som ikke har gjort noe galt for vold, ikke er spesielt empatisk overfor dine medmennesker.
Sitat av Fanz Vis innlegg
De så ganske unge, 34 år maks.
Har møtt på kjempe hyggelige politifolk jeg også, men føler at jeg rett og slett blei stempla som en "kjenning" av politiet, kan sammenlignes med sånn oppførsel de på nattpatruljen på tv har når de møter på tvilsomme karer. Han fikk ihvertfall meg til å føle meg mega skyldig i noe jeg ikke hadde gjort eller skjønte hvorfor.

Har heldigvis kommet meg litt siden helga, og tenker som så at det var nok bare en veldig uheldig hendelse.
Vis hele sitatet...
Jeg kan tenke meg at det også kan være vanskelig for politiet, da de møter på så mange forskjellige kriminelle mennesker. De får løgner slengt rett i ansiktet hele tiden. Så kanskje han bare prøvde å "psyke" deg ut litt for å se hvordan du reagerte på ting? Ikke vet jeg.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Sitat av Endorfin Vis innlegg
Jeg kan tenke meg at det også kan være vanskelig for politiet, da de møter på så mange forskjellige kriminelle mennesker. De får løgner slengt rett i ansiktet hele tiden. Så kanskje han bare prøvde å "psyke" deg ut litt for å se hvordan du reagerte på ting? Ikke vet jeg.
Vis hele sitatet...
Hvis du har røyket weed, og alt du ønsker er å bli latt være i fred, så er det ikke rart du lyver til folk som ville overmannet deg fysisk og kastet deg i et bur hvis de hadde fått vite det.
Sitat av AXiMe Vis innlegg
Jeg har gudskjelov så å si ikke hatt noe kontakt med politiet. Du har all rett til å synes det du gjør, men jeg mener at det å anerkjenne jobben til folk som ikke nøler med å utsette folk som ikke har gjort noe galt for vold, ikke er spesielt empatisk overfor dine medmennesker.
Vis hele sitatet...
Dette blir for dumt. Politi som bruker vold mot mennesker som er uskyldige, spesielt uten å nøle, tror jeg man omtrent aldri hører om! Hvorfor tror folk at alle i politiet er ondskapsfulle mennesker som er ute etter å lage faenskap?! Dette gidder jeg ikke diskutere en gang. Det blir for useriøst!

Sitat av AXiMe Vis innlegg
Hvis du har røyket weed, og alt du ønsker er å bli latt være i fred, så er det ikke rart du lyver til folk som ville overmannet deg fysisk og kastet deg i et bur hvis de hadde fått vite det.
Vis hele sitatet...
Man blir ikke overmannet fysisk og kastet i et bur hvis man innrømmer at man har røyket weed. Dessuten har jeg ikke sagt jeg ikke skjønne hvorfor dem lyver. Jeg sa at det ikke er rart at politiet stoler på hvem som helst når de er vant til at alle lyver til dem.
Sist endret av Endorfin; 8. april 2014 kl. 20:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Fanz Vis innlegg
Hvordan fungerer denne kvoten?
Vis hele sitatet...
De må vel sikkert foreta en viss prosentandel med kontroller av personer. Jeg vet det er slik i mange andre yrker, og kan bare anta derfor at det er likt der også.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Sitat av Endorfin Vis innlegg
Dette blir for dumt. Politi som bruker vold mot mennesker som er uskyldige, spesielt uten å nøle, tror jeg man omtrent aldri hører om! Hvorfor tror folk at alle i politiet er ondskapsfulle mennesker som er ute etter å lage faenskap?! Dette gidder jeg ikke diskutere en gang. Det blir for useriøst!
Vis hele sitatet...
Folk som kjøper og selger rusmidler, kjøper sex, nekter å betale skatt, blir regelmessig overmannet fysisk og kastet i fengsel, uten å noensinne ha gjort noe galt mot noen andre, og det er bare de aller første eksemplene som dukket opp i hodet mitt.

Sitat av Endorfin Vis innlegg
Man blir ikke overmannet fysisk og kastet i et bur hvis man innrømmer at man har røyket weed. Dessuten har jeg ikke sagt jeg ikke skjønne hvorfor dem lyver. Jeg sa at det ikke er rart at politiet stoler på hvem som helst når de er vant til at alle lyver til dem.
Vis hele sitatet...
Folk som kjøper, bruker og/eller selger alskens rusmidler blir fengslet svært regelmessig. Greit nok at de ikke stoler på deg, poenget er at de ikke har noen rett til å spørre deg ut om slikt, eller å kaste deg i fengsel for det, da du ikke har gjort noe galt mot noen.
Sist endret av AXiMe; 8. april 2014 kl. 21:57.
Sitat av AXiMe Vis innlegg
Folk som kjøper og selger rusmidler, kjøper sex, nekter å betale skatt, blir regelmessig overmannet fysisk og kastet i fengsel, uten å noensinne ha gjort noe galt mot noen andre, og det er bare de aller første eksemplene som dukket opp i hodet mitt.



Folk som kjøper, bruker og/eller selger alskens rusmidler blir fengslet svært regelmessig. Greit nok at de ikke stoler på deg, poenget er at de ikke har noen rett til å spørre deg ut om slikt, eller å kaste deg i fengsel for det, da du ikke har gjort noe galt mot noen.
Vis hele sitatet...
At du mener folk som driver med skatteunndragelse eller dopsalg er uskyldige gjør ikke at det er sant. Du undergraver ditt eget poeng her.

Sitat av Endorfin Vis innlegg
Jeg kan tenke meg at det også kan være vanskelig for politiet, da de møter på så mange forskjellige kriminelle mennesker. De får løgner slengt rett i ansiktet hele tiden. Så kanskje han bare prøvde å "psyke" deg ut litt for å se hvordan du reagerte på ting? Ikke vet jeg.
Vis hele sitatet...
Hele problemstillingen her er jo at dette ikke var en kriminell person. Det er klart at politiet kan resonere seg frem til at kriminelle tatt på fersk gjerning lyger. Her er det derimot ingenting som tilsier at politiet har med en kriminell person å gjøre, etter grunnleggende rettsprinsipper skal han tvert imot behandles som en lovlydig borger.

Det er ikke på noen måte politiets jobb å "psyke ut" tilfeldige borgere for å anse reaksjonen. Dette kalles trakassering, ikke politiarbeid.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
At du mener folk som driver med skatteunndragelse eller dopsalg er uskyldige gjør ikke at det er sant. Du undergraver ditt eget poeng her.
Vis hele sitatet...
I de aller fleste tilfeller har ikke disse folkene gjort noe galt mot noen, kun deltatt i frivillige transaksjoner med andre mennesker på fredelig vis.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Hele problemstillingen her er jo at dette ikke var en kriminell person. Det er klart at politiet kan resonere seg frem til at kriminelle tatt på fersk gjerning lyger. Her er det derimot ingenting som tilsier at politiet har med en kriminell person å gjøre, etter grunnleggende rettsprinsipper skal han tvert imot behandles som en lovlydig borger.

Det er ikke på noen måte politiets jobb å "psyke ut" tilfeldige borgere for å anse reaksjonen. Dette kalles trakassering, ikke politiarbeid.
Vis hele sitatet...
Det finnes ingen klar definisjon på når og hvor mye politiet kan forsøke å psyke deg ut på denne måten, og så å si ingen konsekvenser hvis de velger å gjøre det eller andre ting mot lovlydige borgere. Dette er fordi politiet har et monopol på bruken av "lovlig" makt, og dermed har svært få insentiver til å la være å bruke den slik de selv mener er greit, uavhengig av om det er gunstig for samfunnet eller ikke.

Hvis man hadde avskaffet dette monopolet på vold og latt organisasjoner som politiet konkurrere om å gjøre folk så trygge som mulig, ville man straks sett at kvaliteten på håndhevere ville gått opp (og man ville sluppet pinlige overgrep som dette). Når folk vet at deres daglige levebrød avhenger av å tilby deg sikkerhet på best mulig måte, heller enn å være klar over at de kan gjøre store overgrep uten å bli straffet for det, så har de en tendens til å jekke seg ned et par hakk.
Sist endret av AXiMe; 8. april 2014 kl. 22:30.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Vi setter stopp for diskusjon om legitimiteten til politiet i denne tråden no. Denne tråden omhandler metodane dei nyttar.
Sitat av AXiMe Vis innlegg
Folk som kjøper og selger rusmidler, kjøper sex, nekter å betale skatt, blir regelmessig overmannet fysisk og kastet i fengsel, uten å noensinne ha gjort noe galt mot noen andre, og det er bare de aller første eksemplene som dukket opp i hodet mitt.

Folk som kjøper, bruker og/eller selger alskens rusmidler blir fengslet svært regelmessig. Greit nok at de ikke stoler på deg, poenget er at de ikke har noen rett til å spørre deg ut om slikt, eller å kaste deg i fengsel for det, da du ikke har gjort noe galt mot noen.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke si meg helt enig i det du sier. Har du erfaringer fra dette? For jeg har nemlig erfaringer med det totalt motsatte.
En politimann kaster seg ikke over deg om du forholder deg rolig! Ihvertfall svært sjeldent.
Må bare dele en episode som skjedde meg noen år tilbake:

Jeg gikk på skole, og vedsiden av trente jeg en god del, bare for å legge litt løp til min gøyale historie med politiet. Må også si at jeg respekterer politiet mye, de gjør bare jobben sin. Finnes idioter i alle yrker også videre.

IallefallN det var helg, jeg hadde fri på lørdag fra jobb, og ei gammel venninne hadde spurt etter skyss fra ett tettsted i trondheim på sørsida inn til byen (kompis kjøring, stor kriminelt). Ett sted det er kjent for flere at det er litt shady handel og folk men stort sett glade både norske og ikke etnisk norske familier, men stor blanding kulturmessig, og mye små gangstere og større tuff-guys.

Iallefall, hadde trent tung styrke den dagen, gjorde forsøk på 180kg markløft, greide det, men sprakk blodkar i kinn og øyene ble litt sprengte og. Ferdig økt rundt ca 17-18:00 tiden, var hjemme og dusja, spiste etc, ikke noe suspekt aktivitet. Ventet på klokka og gama litt og dro etterhvert rundt 22:00 tiden ut for å plukke de opp, ting tok lengre tid enn venta, de var treige. Jeg sto alene på en stor parkeringsplass ved blokkene, begynte å kjede meg så jeg rydda like godt i baggasjerommet på bilen, astra stasjonsvogn. Da jeg satte meg inn igjen merka jeg at det var en bil på andre siden av parkeringsplassen, som det virket som kjørte ufattelig seint mot meg? Kikka bak i alle speil i stor forundring, trodde jeg sto i veien for ham eller noe. Så jeg kjørte ut av parkeringsplassen, bort til nærbutikken, han fulgte etter, han så meg ikke med det første, så jeg kjørte bare ut fra p-plassen på butikken og tilbake der vi kom fra, og han kom etter hakk i hæl, kjørte dermed vidre i frykt for at han ille huke meg for pirat aktivitet

Endelig signaliserte han meg til å stoppe med langlysene sine. Kom til min bil, jeg var faktisk små nervøs til autoritet av alle de samme grunner som jeg tror ts var det. Ville se førerkort etc, lurte på hva jeg gjorde, glimtet litt på meg og fjeset mitt og spurte videre hva jeg holdt på med før jeg kom hit, svarte ærlig det med spilling og trening. Så! Kom den med mine øyne, "du ser litt rød ut på øyene?" Mitt svar: "jepp, gjorde forsøk på 180kgs markløft i dag, sprengte vel årer både i kinn og øyne". Fra med det var alt ok, takket for sammarbeidet og dro vidre. Det er profft det gutten min ordentlig. Maks 5min.

Husk at alle trenger trening i å se alt, med mindre kisen er ubrukelig av en eller annen grunn.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Sitat av Endorfin Vis innlegg
Jeg kan ikke si meg helt enig i det du sier. Har du erfaringer fra dette? For jeg har nemlig erfaringer med det totalt motsatte.
En politimann kaster seg ikke over deg om du forholder deg rolig! Ihvertfall svært sjeldent.
Vis hele sitatet...
Kun hvis du gjør som han sier. Forsøk å forlat stedet, som du har all rett til, så vil jeg se hvor langt du kommer.
http://mobil.an.no/nyheter/article7284471.ece

"Derfor tok vi han bare med oss" for en gjeng kuksugere.. Politiet kan ikke tenke mye på folks frihetsfølelse, dette er et skikkelig overtramp.
Jeg tror at de som sier at politiet er "kuksugere", arrogante drittsekker, og bare er ute etter å ta folk, ikke vet særlig mye om dem og deres arbeid. Jeg har selv lyst til å bli politi, og skal gå på phs til høsten, hvis jeg kommer inn. Jeg har lyst til å bli politi fordi jeg er glad i mennesker, og jeg vil at alle skal ha det bra. Da tenker jeg ikke bare på de lovlydige borgerene. Men også de kriminelle! Jeg har både en viss forståelse for dem, og jeg har sympati for dem.
Jeg er absolutt ikke ute etter å ta folk for å utnytte den makten man får som politi. Jeg vil være der for å hjelpe.

Og jeg tror ikke jeg er den eneste som tenker på denne måten.
Sist endret av Endorfin; 9. april 2014 kl. 11:41.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
http://mobil.an.no/nyheter/article7284471.ece

"Derfor tok vi han bare med oss" for en gjeng kuksugere.. Politiet kan ikke tenke mye på folks frihetsfølelse, dette er et skikkelig overtramp.
Vis hele sitatet...
Kanskje greit at du opplyser om hele saken, Mozzie?
Ikke bare skriver ned det som du syns passer best for at du skal kunne stille politiet i ett dårlig lys.

Denne karen var tydeligvis en kjenning av politiet og skulle uansett vært inne til avhør i en annen sak.

Idioter finner man overalt & i alle yrker, til og med politiet.
Folk som konstant slenger skjellsord, kaller politiet for ditt & datt, burde muligens få tak i no selvinnsikt en eller annen plass.

Hvis alle møter du har hatt med politiet har vært utelukkende negativ så vil jeg tørre påstå at man kanskje burde starte med se på hvordan man selv oppfører seg i møte med de.
Oppfører man seg som en liten sjid unge i møte med de så kan du ikke regne med at de ska være verdens hyggeligste tilbake.
Har hatt mine møter & konfrontasjoner med politiet, mitt inntrykk er i hvert fall at de aller fleste tjenestemenn oppfører seg bra/gjør jobben sin på en strålende måte hvis man oppfører seg voksent og med en smuule normal folkeskikk.
Sist endret av Hightime; 9. april 2014 kl. 12:18.
Sitat av Hightime Vis innlegg
Kanskje greit at du opplyser om hele saken, Mozzie?
Ikke bare skriver ned det som du syns passer best for at du skal kunne stille politiet i ett dårlig lys.

Denne karen var tydeligvis en kjenning av politiet og skulle uansett vært inne til avhør i en annen sak.

Idioter finner man overalt & i alle yrker, til og med politiet.
Folk som konstant slenger skjellsord, kaller politiet for ditt & datt, burde muligens få tak i no selvinnsikt en eller annen plass.

Hvis alle møter du har hatt med politiet har vært utelukkende negativ så vil jeg tørre påstå at man kanskje burde starte med se på hvordan man selv oppfører seg i møte med de.
Oppfører man seg som en liten sjid unge i møte med de så kan du ikke regne med at de ska være verdens hyggeligste tilbake.
Har hatt mine møter & konfrontasjoner med politiet, mitt inntrykk er i hvert fall at de aller fleste tjenestemenn oppfører seg bra/gjør jobben sin på en strålende måte hvis man oppfører seg voksent og med en smuule normal folkeskikk.
Vis hele sitatet...

Har samme oppfatning av Politiet som deg, men syns de flexer overdrevent med muskler i akkurat denne saken. Mannen er vell hjemmekjær som de fleste av oss.