Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 5283
Har vært en uke/to uten noe nå, husker ikke noe som helst og tiden går utrolig fort samtidig som den går veeeldig sent... hver dag er vond om jeg ikke har tatt noe, er bare helt tom inni meg, svetter og skjelver hele tiden... er paranoid til tusen og klarer ikke å være i leiligheten min lenger.

Eneste man klarer å tenke på er hvor "kjedlig" livet er uten. Savner å sette et skudd og kjenne den herlige følelsen av speed som suser igjennom kroppen og vekker deg opp med et smell. Eneste grunnen til at jeg ikke tar noe nå er typen min som jeg har lovt at jeg ikke skal ta noe mer... men angrer egentlig på at jeg lovte han det, har allerede brutt løftet 3 ganger, og liker egentlig ikke å love ting jeg er usikker på om jeg klarer å holde.

Samtidig er det ingen leger som vil gi meg noe medisin/beroligende, så det blir som oftest den letteste utveien når man møter litt motbakke i livet.

Noen i samme situasjon? jeg vet det hjelper litt å snakke med noen som er i samme situasjon, for de forstår mye bedre enn mange i familien som ikke har hatt et rusproblem gjør.

Vet godt hvor utrolig slitsomt det er å hver dag få høre hvor mye man ødlegger for familie og venner, hvor ubrukelig man er, alltid få et nei av lege og andre "hjelpemidler" når man ber om hjelp osv. Har bedt om både medisin og avrusning, men får bare henvisning til en time hos ENDA en ny psykolog! Det hjelper jo litt, men etterhvert blir man bare sliten av å måtte fortelle den samme historien om igjen og om igjen...
Nå har jeg ikke noe personlig erfaring med speed da, men jeg forstår at det hjelper med beroligende medisiner.
Du kan jo få bestilt dette på nett også da (Tar noen dager før du får det)
Tenkte bare tipse deg om at det er ikke bare apoteket du kan få slikt.
Jeg vil si du er utrolig flink som har lovet dette for typen din! Det viser virkelig at du bryr deg om hva han føler/mener, og selvom det sikkert er klisjé å si: Hold ut!
Har litt samme følelse, brukte pepper i lengre perioder, Gikk en uke uten å rett på igjen, samme karusellen om og om igjen. Blir fort 3-4 dager uten søvn rett som det er, sitter med akkurat samme følelsen som deg nå, rastløs. går rundt i leiligheten å blir jævlig agresiv. Må ha enten noe rivo, blå eller pepper snart sjæl. tom for fyrings også! :s

Men tenk på at det går bare en vei, det er opp, om du klarer å holde deg unna, etter ett opphold på 3 mnd i utlandet så gikk det "suget" (du vet hva jeg mener, da du sitter å tenker, må ha en liten en, å finner opp unnskyldninger for å ta en osv) men var så klart så dum at jeg dro rett på 5 dagern når jeg kom hjem igjen. jeg har altid snorta jeg da, ikke skyti, men Håper på det beste for deg, hang in there shining star
førstemann på månen
Den fasen du er inne i nå er verst. Det er nå du må begynne å integrere deg i det "vanlige" samfunnet, noe som kanskje er det vanskeligste.

Jeg var i gjennom så og si det samme som det du beskriver her. Det jeg gjorde var å flytte hjem til mamma. Det er veldig godt for helsa å bryte seg ut fra den gamle situasjonen ved å bytte boplass, venner, osv. Det er ikke lett å sitte hjemme i den gamle stua si hvor man har brukt hundrevis av ganger. Man må på en måte bryte alle mulige mønstre og distansere seg fra det gamle som vekker minner og lyster.

Du burde ha 100% fokus på å integrere deg med samfunnet, som sagt. Det å lage mat med familien kan være en god måte å komme i god kontakt med familien igjen.

Når det gjelder det å få høre hvor mye man ødelegger og hvor redd familie og sånt er for deg, er det bare noe du må tåle, dessverre.

Jeg begynte ikke å jobbe med en gang. Jeg husker jeg tok ganske lang tid ved å bare sitte hjemme og balansere meg selv. Noen vil kanskje si at man skal ut i arbeid så fort som mulig, men så lenge man har en familie og et fint støtteapparat rundt seg vil jeg anbefale og å ta litt tid for å finne sin indre ro og balanse.

Ang. medisin: Jeg brukte ikke noe, og jeg klarte meg fint. For noen vil det sikkert hjelpe veldig mye, spesielt i startfasen. Men samtidig så handler hele avvenningen av å jobbe med seg selv, finne ut av problemer, samt være ærlig ovenfor deg selv. Hele greia handler om selvutvikling. Selv om man har medisiner så er det alt sånt surr man må finne ut av, og med medisiner føler jeg at man heller bare gir mer faen i det, for da har man tross alt funnet en slags "balanse" ved hjelp med medisinering, og det er ikke en løsning, og det er heller ikke gitt at man får så mye større livsglede av det.
Sitat av hustlern Vis innlegg
Har litt samme følelse, brukte pepper i lengre perioder, Gikk en uke uten å rett på igjen, samme karusellen om og om igjen. Blir fort 3-4 dager uten søvn rett som det er, sitter med akkurat samme følelsen som deg nå, rastløs. går rundt i leiligheten å blir jævlig agresiv. Må ha enten noe rivo, blå eller pepper snart sjæl. tom for fyrings også! :s

Men tenk på at det går bare en vei, det er opp, om du klarer å holde deg unna, etter ett opphold på 3 mnd i utlandet så gikk det "suget" (du vet hva jeg mener, da du sitter å tenker, må ha en liten en, å finner opp unnskyldninger for å ta en osv) men var så klart så dum at jeg dro rett på 5 dagern når jeg kom hjem igjen. jeg har altid snorta jeg da, ikke skyti, men Håper på det beste for deg, hang in there shining star
Vis hele sitatet...
Ja, man blir veldig fort sint helt uten videre.. men etter hvert så blir man på en måte vant med det, man "overreagerer" på alt og blir sint for ting man egentlig ikke burde bli sint for.

Hvor i utlandet var du? føler alt her i norge går så treigt, venter i evigheter bare på å få legetime og så få enda et nei slengt i trynet.

Håper ting ordner seg for deg og, at du finner ut av det beste uansett hva det måtte være for deg. Bra du ikke skyter ialefall, ting kan fort bli enda vanskligere å komme ut av da, det vet jeg veldig godt selv.

Sitat av asTr0nauten Vis innlegg
Den fasen du er inne i nå er verst. Det er nå du må begynne å integrere deg i det "vanlige" samfunnet, noe som kanskje er det vanskeligste.

Jeg var i gjennom så og si det samme som det du beskriver her. Det jeg gjorde var å flytte hjem til mamma. Det er veldig godt for helsa å bryte seg ut fra den gamle situasjonen ved å bytte boplass, venner, osv. Det er ikke lett å sitte hjemme i den gamle stua si hvor man har brukt hundrevis av ganger. Man må på en måte bryte alle mulige mønstre og distansere seg fra det gamle som vekker minner og lyster.

Du burde ha 100% fokus på å integrere deg med samfunnet, som sagt. Det å lage mat med familien kan være en god måte å komme i god kontakt med familien igjen.

Når det gjelder det å få høre hvor mye man ødelegger og hvor redd familie og sånt er for deg, er det bare noe du må tåle, dessverre.

Jeg begynte ikke å jobbe med en gang. Jeg husker jeg tok ganske lang tid ved å bare sitte hjemme og balansere meg selv. Noen vil kanskje si at man skal ut i arbeid så fort som mulig, men så lenge man har en familie og et fint støtteapparat rundt seg vil jeg anbefale og å ta litt tid for å finne sin indre ro og balanse.

Ang. medisin: Jeg brukte ikke noe, og jeg klarte meg fint. For noen vil det sikkert hjelpe veldig mye, spesielt i startfasen. Men samtidig så handler hele avvenningen av å jobbe med seg selv, finne ut av problemer, samt være ærlig ovenfor deg selv. Hele greia handler om selvutvikling. Selv om man har medisiner så er det alt sånt surr man må finne ut av, og med medisiner føler jeg at man heller bare gir mer faen i det, for da har man tross alt funnet en slags "balanse" ved hjelp med medisinering, og det er ikke en løsning, og det er heller ikke gitt at man får så mye større livsglede av det.
Vis hele sitatet...
Jeg vet det, men er nå jeg blir så fristet til å ta det igjen... er utrolig vansklig, selv om det ikke høres så vansklig ut.

Har forsåvidt skiftet tlf og nr, prøver å finne ny leilighet og tar tak i små ting hele tiden som kan hjelpe meg på rett vei. Men når de som skal hjelpe meg bare sier nei og svikter hele tiden er det ikke så lett lenger.

Du har egentlig rett i det med medisin, kan sikkert være veldig lett for å plutselig måtte ta noe annet enn speed for å klare seg igjennom dagen, og da klarte man jo ikke å slutte helt alikevell.
Jeg har vært i samme situasjon som deg. Jeg prøvde vel i et år å slutte på egenhånd. Det var ikke før en venninne fant i sengen, uten puls på julaften, bare noen timer før jeg skulle i julemiddag.
Det var vel da jeg konkluderte med at dette her slutteopplegget mitt ikke gikk så bra. Jeg kastet inn håndkleet å sa at jeg orker ikke mer. Hjelp meg!

Da endte jeg opp med å få hjelp. Og jeg ble ikke sent videre fra kontor til kontor, jeg fikk hjelp fra samme person jeg hadde vært til samtaler med i et år.

Jeg fikk medisiner av legen min før det, men hjelp på mine egne premisser hjalp ikke meg mer enn at var praktisk å hente pillene sine på apoteket istedenfor andre steder.

Min erfaring er at etter et vist punkt så klarer ikke jeg å slutte. Nå kjenner ikke jeg deg, så jeg skal ikke på død å liv fortelle deg at du ikke vil klare det. Men jeg kan si det sånn at min personlige erfaring, og erfaringer til folk jeg har snakket med. Er at det er er vanskelig å bryte mønsteret når man har gjort det til en del av hverdagen og livet sitt.

Amfetaminen har også en rekke psykiske effekter man gjerne ikke merker selv. Nå tenker jeg ikke psykiske plager, men for min del gikk det mest utpå hvordan følelseslivet mitt hadde endret seg. Uten at at jeg hadde merket noe til det, uten terapi så hadde jeg ikke skjønt at det var noe galt heller.

Jeg vil råde deg også til å søke hjelp. Det skader ikke å prøve. Det du uansett trenger er å ville slutte, du kan ikke slutte fordi typen din vil.
Det nytter heller ikke at man sitter med masse tanker hvor du forherliger rusen. Man danner seg et bilde som ikke er reelt med hvordan det faktisk er.
Sitat av InTrance Vis innlegg
Jeg har vært i samme situasjon som deg. Jeg prøvde vel i et år å slutte på egenhånd. Det var ikke før en venninne fant i sengen, uten puls på julaften, bare noen timer før jeg skulle i julemiddag.
Det var vel da jeg konkluderte med at dette her slutteopplegget mitt ikke gikk så bra. Jeg kastet inn håndkleet å sa at jeg orker ikke mer. Hjelp meg!

Da endte jeg opp med å få hjelp. Og jeg ble ikke sent videre fra kontor til kontor, jeg fikk hjelp fra samme person jeg hadde vært til samtaler med i et år.

Jeg fikk medisiner av legen min før det, men hjelp på mine egne premisser hjalp ikke meg mer enn at var praktisk å hente pillene sine på apoteket istedenfor andre steder.

Min erfaring er at etter et vist punkt så klarer ikke jeg å slutte. Nå kjenner ikke jeg deg, så jeg skal ikke på død å liv fortelle deg at du ikke vil klare det. Men jeg kan si det sånn at min personlige erfaring, og erfaringer til folk jeg har snakket med. Er at det er er vanskelig å bryte mønsteret når man har gjort det til en del av hverdagen og livet sitt.

Amfetaminen har også en rekke psykiske effekter man gjerne ikke merker selv. Nå tenker jeg ikke psykiske plager, men for min del gikk det mest utpå hvordan følelseslivet mitt hadde endret seg. Uten at at jeg hadde merket noe til det, uten terapi så hadde jeg ikke skjønt at det var noe galt heller.

Jeg vil råde deg også til å søke hjelp. Det skader ikke å prøve. Det du uansett trenger er å ville slutte, du kan ikke slutte fordi typen din vil.
Det nytter heller ikke at man sitter med masse tanker hvor du forherliger rusen. Man danner seg et bilde som ikke er reelt med hvordan det faktisk er.
Vis hele sitatet...
Bra du fikk hjelp selv om du måtte igjennom mye dumt før det, men er som oftest slik det blir for de fleste, prøver å ordne problemene selv men er ikke streng nok med seg selv og lager "unntak" for når man har lyst på.

Problemet mitt er at jeg har søkt hjelp mange ganger, ble blandet inn i politiet og holder nå på med prosjektet "tidlig ute" igjennom utekontakten, men jeg føler ingen tar det skikkelig på alvor. Jeg har sagt jeg vil ha hjelp i form av medisin eller avrusning, da sitter de bare der: ja.... mhm.... ok... vi setter opp en ny avtale i neste uke!
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Ja, man blir veldig fort sint helt uten videre.. men etter hvert så blir man på en måte vant med det, man "overreagerer" på alt og blir sint for ting man egentlig ikke burde bli sint for.

Hvor i utlandet var du? føler alt her i norge går så treigt, venter i evigheter bare på å få legetime og så få enda et nei slengt i trynet.

Håper ting ordner seg for deg og, at du finner ut av det beste uansett hva det måtte være for deg. Bra du ikke skyter ialefall, ting kan fort bli enda vanskligere å komme ut av da, det vet jeg veldig godt selv.



Jeg vet det, men er nå jeg blir så fristet til å ta det igjen... er utrolig vansklig, selv om det ikke høres så vansklig ut.

Har forsåvidt skiftet tlf og nr, prøver å finne ny leilighet og tar tak i små ting hele tiden som kan hjelpe meg på rett vei. Men når de som skal hjelpe meg bare sier nei og svikter hele tiden er det ikke så lett lenger.

Du har egentlig rett i det med medisin, kan sikkert være veldig lett for å plutselig måtte ta noe annet enn speed for å klare seg igjennom dagen, og da klarte man jo ikke å slutte helt alikevell.
Vis hele sitatet...
Jeg vet akkurat hva du mener, selvom jeg ikke skal si jeg vet hvordan du har det da jeg har snorta å du har skyti. Jeg fikk i allefall sobril 10mg av legen en stund, men den 20 eller 25 pakken eller hva det nå var gikk jo på en dag eller 2 da jeg er veldig vant til benzo fra før.

Jeg flyttet til sverige, Om dette er ett alternativ for deg så er det mange vikarbyråer som kan gi deg oppdrag fra 1 mnd til 6 mnd med forlengelse osv så du har noe å gjøre om dagen å en inntekt også.

Men ett tips er å holde deg unna de største byene. der er det mye dop. F. Eks stockholm som har noe som kalles for plattan, som er "plata".
Sitat av hustlern Vis innlegg
Jeg vet akkurat hva du mener, selvom jeg ikke skal si jeg vet hvordan du har det da jeg har snorta å du har skyti. Jeg fikk i allefall sobril 10mg av legen en stund, men den 20 eller 25 pakken eller hva det nå var gikk jo på en dag eller 2 da jeg er veldig vant til benzo fra før.

Jeg flyttet til sverige, Om dette er ett alternativ for deg så er det mange vikarbyråer som kan gi deg oppdrag fra 1 mnd til 6 mnd med forlengelse osv så du har noe å gjøre om dagen å en inntekt også.

Men ett tips er å holde deg unna de største byene. der er det mye dop. F. Eks stockholm som har noe som kalles for plattan, som er "plata".
Vis hele sitatet...

Er mye det samme det går på egentlig, tankegang og hva man egentlig vil/om man er ærlig med seg selv og andre. Jeg tror problemet for de fleste er at de vil vær ærlig, men de tørr ikke for da vil familie og folk ta avstand. Slik tenker jeg ialefall.. jeg er ærlig med meg selv, at jeg har lyst på en ny hele(!) tiden, men sier ikke det til mamma og de.

Ang medisin får jeg ingenting av noen, fikk 2 sobril på legevakten en gang men da var jeg heldig.

Ja vet, bor jo i Bergen nå og er utrolig lett å få tak i noe, 2 min fra leiligheten min og man får tak i alt man vil ha.
Ikkje at eg har noken erfaring med rus i det heile tatt. Ikkje hat meg om eg tar feil!

Det hadde kanskje vore lurt å funne på noke kjekkt, hobby etc. kobla av litt. fokusere på noke anna. Så går tida litt fortare også?
Sitat av Moordo Vis innlegg
Ikkje at eg har noken erfaring med rus i det heile tatt. Ikkje hat meg om eg tar feil!

Det hadde kanskje vore lurt å funne på noke kjekkt, hobby etc. kobla av litt. fokusere på noke anna. Så går tida litt fortare også?
Vis hele sitatet...
Ja, det vet jeg at ville hjulpet, men er ikke så lett å finne glede i noe som helst for tiden..
førstemann på månen
Kanskje du kan dra ned på NAV å spørre om å få et møte med en ruskurator. Han/hun kan kanskje hjelpe deg med å komme inn på en avrusningsplass. Hvor gammel er du forresten?
Sist endret av asTr0nauten; 7. mai 2012 kl. 16:34.
Sitat av asTr0nauten Vis innlegg
Kanskje du kan dra ned på NAV å spørre om å få et møte med en ruskurator. Han/hun kan kanskje hjelpe deg med å komme inn på en avrusningsplass. Hvor gammel er du forresten?
Vis hele sitatet...
Du aner ikke hvor mye jeg har gjort/prøvt. Vært innlagt på sandviken, vært x antall ganger på legevakten for jeg har blitt så paranoid, har kontakt med utekontakten som liksom skal hjelpe meg, mange psykologer, er en gang i uken hos fastlegen min og snakker med hun, var i møte med nav i forrige uke og sa at jeg ville på avrusning, da sa hun bare: mhm... ok... javell.. prøver hele tiden å si til alle de at jeg vil det, men ingen av de som gidder å gjøre noe med det.

er 19 år
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Personlig så er jeg ikke veldig fasinert av psykiatikere og lege utskrevne hjelpemidler når du virkelig skal komme ut av det.
Stefaren min er innlagt på alfa rebab nå. Kan virkelig anbefale deg det. Alle mulig folk der også noen av norges største bola, mafia folk er der inne, tøffe som faen og sitter og griner, det tar knekken på alle mennesker, og bygger deg opp igjen. Folk er jo forskjellig og folk løser ting forskjellig. Men verdt ett forsøk om du hadde lest litt om det eller ett annet sted i nærheten av deg ala det samme.

De har blandt annet noe som kalles familie uke hvor alle di innlagte er sammen med familiene sine, og alle er i samme rom, alle di innlagte og familiene. Og hver person skal sitte i en stol og hodle helt kjeft, du blir helt psyka ut og familien sier alt di har opplevd og alt dritt osv oppi trynet ditt, ALLE kortene på bordet, alt dritt de har gått gjennom pga deg, alt du har gjort, det må du innrømme selv også, alt du har gjrot dumt, stjelt penger til dop, ditten og datten osv. jeg fikk meg en jævlig støkk sjæl av og være med der som faktisk hjalp meg til og tenke litt. Vanskelig og forklare/beskrive og formidle sånn over ett inlegg, det må oppleves for det er rett og slett helt spinnvilt hvor vannvitig bra oppleg det er!

Hvis du faktisk VILL slutte så mener jeg at en vanlig stressa kommune ansatt dårlig betalt psykiatrer som egentlig ikke bryr seg en dritt, bare er piss, gjør det ordentlig og kom deg ut av pepper helvete. Skaff nye kretser, nye venner begynn å tren, spis sunt, få en god jobb om du ikke allerede har osv++. Og gjør det beste ut av det. Kom deg ut i den normale hverdag og bort fra dritt.



Vet ikke om det i det hele tatt er det du vill, men da jeg jeg nevnt det. Er selv havna tilbake på opium kjøret nå og sliter som ett helvete. Har levd hele livet uten og bli tatt av myndigheter, trooor ikke foreldrene mine vet en dritt, ikke en gang min egen bor som røyker selv viste en dritt om hvem jeg egentlig var før ikke altfor lenge siden. At jeg har vært litt hemmelig tor jeg har hjulpet meg til og ikke havne heelt på kjøret, men jeg får stadig komentarer om små pupiller og bortkomenhet, folk merker jeg ikke har det bra osv. Men har aldri innrømt noe. Har jo store kretser, men snakker om folk fra den virkelige verden, den rusfri verden uten dritt og elendighet. Når det hadde gått så langt som at jeg sto og så på at min beste kompis og bror ble brutalt knivstukket under noe piss og store broren hans også. Han hodlt på og dø og jeg sank da så dypt jeg kunne.

Kunne ønske jeg aldri valgte denne livsmåten, fuck tony montana og fuck jack black. Men gjort er gjort har hatt et jævlig fett liv så langt, men merker grensen til parken, en benk og ei sprøyte... eller 10 år i fengsel for virksomhet ikke er far away from reality.

Har på følelsen at dette er ett jævla stuka innlegg... hvis du føler jeg sa alt du har vært igjennom selv ts så bare overse hehe, så kleint at jeg ikke tørr lese hva jeg har skrivd engang, men hey vi får skylde på subben jeg har tatt, skole i morgen, mor er stolt. GJør ho stolt nå gutt. Jeg tok hvertfall ikke overdose denne gang, lå i 2 dager og spydde blod osv, våkna av hjerte bank fra en puls så lav at jegt føltes ut som en lastebil ble sluppet over kroppen min, heist sakte opp og sluppet ned igjen, hodepine så sterk at jeg nesten besvimte seneste 2 helger siden...not the first time jeg er på vei over streken. I'm alive. På tide med endinrger.


Peace the fuck out *beep*
Sist endret av deGrønne Skoger; 11. mai 2012 kl. 02:28.
Forsøk å finn noe å gjøre på, og noe å leve for. Noe du brenner for, som ikke handler om dop. Trening, musikk, reising? Whatever. Noe du LIKER!
Nå har ikke jeg vært 2 uker uten noe, men jeg kan skjønne hvordan du har det kompis.
Jeg er narkomann selv, og veit hvordan det er og gå uten pepper, benzo eller lignende. mistet mange av vennene mine jeg også pga rus.
Det er ikke lett og være uten heller! jeg vet ikke hvem jeg er uten og være ruset lenger. er alltid på ghb, piller eller pepper.
Har begynt og gå til psykolog for en stund siden, har den råeste rus-konsulenten på nav. og en rusfri kjæreste! er nok ikke lenge før jeg har ruset bort hun også tenker jeg. jeg ser ødeleggelsene rundt meg, men likevel sitter jeg med nåla i armen.

hvor lenge har du ruset deg?
jeg er 20 år btw. hyggelig og se en likalder kar med samme problem holdt jeg på og si! hehe ^^
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Ja som jeg skrev behandlings metoder hjelper forskjellig på folk...
Du er heldig som har kommet mer eller mindre over det ved bare psykolog og har sluppet innleggese da.

Hvordan fungerte det for deg? Innkallings til en times prat med psykolog et par ganger i uka og noe utskrevne beroligende eler, fortell? :O
Hvis jeg endag bestemmer meg for at nok er nok, kan jeg da bare kontakte en psykolog eller må jeg til fastlege? Hva med politi?
Sist endret av deGrønne Skoger; 11. mai 2012 kl. 05:06.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Har forsåvidt skiftet tlf og nr, prøver å finne ny leilighet og tar tak i små ting hele tiden som kan hjelpe meg på rett vei. Men når de som skal hjelpe meg bare sier nei og svikter hele tiden er det ikke så lett lenger.

Du har egentlig rett i det med medisin, kan sikkert være veldig lett for å plutselig måtte ta noe annet enn speed for å klare seg igjennom dagen, og da klarte man jo ikke å slutte helt alikevell.
Vis hele sitatet...
dette er ikke personlig, selv om du muligens blir å tolke det slik, men;

du må slutte å skylde på andre, og begynne å tenke på at dette skal DU klare, så får du heller ta enhver hjelp fra andre som et positivt tilskudd i livet ditt. om du gjør det motsatte, vil du få nedturer og da er det alt for lett å fokusere på dem.

ikke skyld på legen din som ikke vil gi deg mer dop (for det er derfor du vil ha medisinen, det vet du), og ikke skyld på andre som ikke vil hjelpe deg.

dette er et problem du har laget for deg selv, og du må forsøke å komme deg ut av dette selv også.
Har virkelig bare en ting å si, for guds skyld hold ut. Hvis du tror det er tøft å slutte nå, tenk hvor jævlig det er når du ikke har hele livet forran deg, ikke kjæreste eller familie, ikke har jobb eller sted å bo. Da kan vi snakke om motivasjonsproblemer.

Du får ha lykke til uansett da
Tusen takk for svar alle sammen! Har lyst å skrive et langt innlegg men har ikke pc for tiden så er litt stress å skrive på mobilen.
Men var en som spurte om alderen min, fyllte 19 år i år.
Og en ting til: jeg er en jente, ikke gutt som det virker som noen tror hehe
Noen andre fra bergen her forresten? For meg hjelper det ialefall litt å møte og snakke med andre i samme situasjon.
Har hatt det samme problemet. Det blir bare bedre og bedre og mindre kjedelig jo lengere du holder ut
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan går det?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Tr4p Vis innlegg
Hvordan går det?
Vis hele sitatet...
Veldig opp og ned... er blitt sammen med en annen nå, og det er daglig bruk. Tenker ikke så mye over det lenger, men er jo alltid et slit og mye krangling pgr penger.
Sist endret av Wonderland; 7. juni 2012 kl. 19:17.
Hold deg unna i 3-6 mnd så skal du se og kjenne at hodet og kropp funker igjen. Koster å være kar, og det krever som kjent sin mann..
Speed er noe forbanna dritt, tapper deg for alt. Skaper masse vrangforestilligner i hodet, og gjør deg dust. Kutt det ut.
Sitat av Nut Vis innlegg
Hold deg unna i 3-6 mnd så skal du se og kjenne at hodet og kropp funker igjen. Koster å være kar, og det krever som kjent sin mann..
Speed er noe forbanna dritt, tapper deg for alt. Skaper masse vrangforestilligner i hodet, og gjør deg dust. Kutt det ut.
Vis hele sitatet...
Har nesten sluttet helt med speed nå, for fikk så mange psykoser av det. Trodde at ALLE skulle ta meg, klarte ikke å være ute blandt folk eller noe som helst..så bestemte meg for å roe kraftig ned på den ialefall, går mest i andre ting nå.
Hobby Filosof
Si til deg selv, jeg klarer en dag til uten, og fortsett sånn hver dag - og finn noe og gjøre på for og få tankene en annen plass - ta oppvasken, vask klær, heng opp eller brett sammen klær .. Og bytt ut venner som speeder selv!

Det siste er det vanskeligste, jeg skulle prioritere skole framfor røykings, men siden jeg ikke vil kutte ut venner så gikk det rett vest - Så du lurte på om det var andre fra Bergen her, eg e fra Bergen
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
Si til deg selv, jeg klarer en dag til uten, og fortsett sånn hver dag - og finn noe og gjøre på for og få tankene en annen plass - ta oppvasken, vask klær, heng opp eller brett sammen klær .. Og bytt ut venner som speeder selv!

Det siste er det vanskeligste, jeg skulle prioritere skole framfor røykings, men siden jeg ikke vil kutte ut venner så gikk det rett vest - Så du lurte på om det var andre fra Bergen her, eg e fra Bergen
Vis hele sitatet...
Har prøvt det, men vet det hadde hjulpet å fått jobb

Hvor i Bergen er du fra om jeg tørr spørre?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Her kommer en liten oppdatering for de som er interessert

Mye drit har skjedd i det siste, har blitt tatt for dokument forfalskning, kjørt i fylla blandet med rivoer, anmeldt for tyveri, fått besøksforbud hos foreldrene mine frem til januar i neste år, vært på "rømmen" hele tiden fordi jeg har stolt på feil folk og havnet i mye drit. Blitt beskyldt av eks kjæresten min for å ha stjelt noe jeg ikke har gjort, har ingen plass å bo og får ikke penger av nav lenger. En del overdoser har det blitt i det siste også... blir like sint hver gang jeg våkner opp på et sykehus og innser at jeg fortsatt er i live. Vet det er egoistisk og stygt tenkt, men vi har vel alle perioder der man føler man ikke har mer igjen å leve for, ligger i sengen hele dagen eller bare ruser seg.

Har jo også slitt med angst og psykose siden mars, ingen leger har gidd meg rivoer så derfor har det blitt dokument forfalskning. Angrer en del på det, var absolutt ikke verd det. Men jeg tar ting som det kommer og har ikke annet valg enn å stå for det en har gjort og sagt.. uansett hva konsekvenser det får.

En positiv ting er at jeg endelig er blitt innlagt, men samtidig får en jo bare enda mer tid til å tenke over problemene sine, og det uten medisin som roer angsten litt ialefall. Så er ikke noe gøy egentlig.. men hva gjør en når en ikke har plass å bo, nesten hele familien har kuttet kontakten og vil ikke ha noe med deg å gjør.

Håper ialefall en dag jeg får sagt unnskyld og ordnet opp med foreldrene mine, er det jeg innerst inne vil. Men nå for tiden tenker jeg hele tiden på hvordan, når og med hva jeg skal ta en od med.
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Fokuser på å få det bedre med deg selv nå først og fremst. Mener det ikke frekt, men det høres virkelig ut som om du trenger det. Husk at ting tar tid å det at du har tatt steget med å legge deg inn nok vil bli oppfattet som positivt av dine nærmeste.

BTW; legemidler er ingen, og da mener jeg INGEN varig løsning. I lengden vil de bare forverre angst og depresjoner så ikke legg din lit på at noen piller vil fikse deg, det er det bare du som kan gjøre. Lykke til videre!
(medisiner kan være et greit hjelpemiddel når det står på som verst, seff)
Det er leit å høre at du har det så vanskelig, Wonderland. Det er ikke så veldig stor trøst nå men ha i bakhodet at du bare kan snakke med meg når du vil, og at jeg skal hjelpe deg så godt jeg kan. Igjen, det hadde vært utrolig trist om du bare forsvant. Har hatt tre venner som har dødd av overdose det siste året, og jeg kommer aldri til å glemme det. Ta vare på deg selv, og lykke til.
Sist endret av Lucy In The Sky; 25. juli 2012 kl. 19:37.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Det er leit å høre at du har det så vanskelig, Wonderland. Det er ikke så veldig stor trøst nå men ha i bakhodet at du bare kan snakke med meg når du vil, og at jeg skal hjelpe deg så godt jeg kan. Igjen, det hadde vært utrolig trist om du bare forsvant. Har hatt tre venner som har dødd av overdose det siste året, og jeg kommer aldri til å glemme det. Ta vare på deg selv, og lykke til.
Vis hele sitatet...
Tusen takk, du vet jeg setter stor pris på det!

Tar til meg alle råd og ord folk kommer med, men har vært utrolig tøft i det siste. Har mistet alle rundt meg, familien er flau over meg og vil ikke ha noe med meg å gjøre istedenfor å hjelpe meg. De jeg trodde var venner viste seg å være helt det motsatte. Jeg har kjempet hver dag hele tiden i de siste mnd, men nå føler jeg at jeg ikke har noe mer igjen å kjempe for.
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Du har deg selv å kjempe for, tar bare litt tid før du greier se det. Jeg har gjort ting mot min egen familie som har vært så jævlig at man ikke skulle tro de ville se trynet mitt igjen. Men jeg har ordnet opp, tatt meg selv hardt i nakken, og er åpen med dem å vi har i dag verdens beste forhold.

Jeg kan ikke understreke nok hvor viktig det er å ta tiden til hjelp, kropp og sinn blir totalt utkjørt av å rocke hele tiden. De første 2- 3 mnd kommer nok til å bli jævlige for deg, etter det begynner det nok lysne litt etterhvert.
Skrev meg ut i dag.... vet det er feigt gjort men.
Reiser til Bergen og "fikser" livet........
▼ ... noen uker senere ... ▼
Lille pille trille..
7 3
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Du aner ikke hvor mye jeg har gjort/prøvt. Vært innlagt på sandviken, vært x antall ganger på legevakten for jeg har blitt så paranoid, har kontakt med utekontakten som liksom skal hjelpe meg, mange psykologer, er en gang i uken hos fastlegen min og snakker med hun, var i møte med nav i forrige uke og sa at jeg ville på avrusning, da sa hun bare: mhm... ok... javell.. prøver hele tiden å si til alle de at jeg vil det, men ingen av de som gidder å gjøre noe med det.

er 19 år
Vis hele sitatet...
Du må da prøve hardere!Høres nok sikkert ikke så lett ut når du leser det,men trø til å GI BESKJED om hva du mener...om du så må hyle det ut til de!Uttrykk at du er så langt utpå at du MÅ ha hjelp og DU må ville det SJØL!!!
Det er ikke det at de ikke gidder å høre...der er for de blir ikke skikkelig snakket til!
Du blir hørt til slutt,det skal jeg love deg!